Плюсове и минуси на кварталите в София - 7 тема

  • 40 930
  • 742
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: X
Petia, безспорно е това за печките, но това не отменя мерките за колите.
Освен другото, без кола в града можеш, макар и с неудобства, има ГТ, но без печка зимата не можеш, ще умреш от студ. Просто отоплението е въпрос на физическо оцеляване, докато колата е само въпрос на комфорт. Двете потребности са със съвсем различен приоритет. Освен другото, колите освен че замърсяват, имат и един куп други отрицателни въздействия върху градската среда, каквито печките нямат. И двете трябва да бъдат адресирани, но ограничаването на колите изобщо няма тези социални измерения, каквито има ограничаването на печките.

# 646
  • Мнения: 2 359
Колите цапат много повече и с много по вредни вещества, огромната част от които изобщо не ги засичат. Нека да сметнем. В София да се движат ежедневно 300хил коли. Всяка да харчи средно по 5литра гориво. Това са 1.5млн литра дневно. Това са 1500 тона изгорено гориво в София дневно!   И всичко това остава в атмосферата заради инверсията. Квито и филтри да има, колкото и дизелите да пречистват въздуха това е огромно количество мръсотия, която се натрупва.

# 647
  • Мнения: 20 019
О, да бе, в Драгалевци живи да ги ожалиш без печки. Как ще оцелеят милите в тези имения, не знам.
Мисля, че в Полша някъде забраниха ползването на въглища. Не са измрели от студ.
Бяхме в Банско тази зима. По центъра в малките улички не се дишаше през деня. Миришеше много по-зле и задушливо от София.

# 648
  • Мнения: 2 359
Драгалевци чупят всички рекорди


# 649
  • Мнения: 20 019
Може и строежи да има там, а може и само от печките да е.
Някой каза, че докато се строяла сградата на Артекс в Изгрев, сензорите наоколо постоянно са били в пъти над нормата.

# 650
  • Мнения: 22 077
Да, аз писах за датчика в края на Самоков, почти две години стоя на 2000, което е максимума, който тези уреди могат да отчетат.

# 651
  • Мнения: 14 351
Petia, безспорно е това за печките, но това не отменя мерките за колите.
Освен другото, без кола в града можеш, макар и с неудобства, има ГТ, но без печка зимата не можеш, ще умреш от студ. Просто отоплението е въпрос на физическо оцеляване, докато колата е само въпрос на комфорт. Двете потребности са със съвсем различен приоритет. Освен другото, колите освен че замърсяват, имат и един куп други отрицателни въздействия върху градската среда, каквито печките нямат. И двете трябва да бъдат адресирани, но ограничаването на колите изобщо няма тези социални измерения, каквито има ограничаването на печките.
И аз съм категорична, че колите трябва да бъдат ограничавани, но не съм съвсем съгласна за социалните измерения относно отоплението. Когато в една държава липсват енергийна и социална политика, се получава точно това, което коментираме. Ето, нали уж се борим с мръсния въздух! Борим се, ама колкото да прилапаме едни пари. В това се изразява всеобщата борба на община и държава. Аз не съм за това хората да умират от студ, но трябва да имат и алтернатива и това да бъде поощрявано за бедните. Какво им се предлага? - нищо! Още канализация няма в този град, а какво да говорим за алтернативни методи за отопление и всичко това е следствие от безхаберие и простащина на най-високи нива.

# 652
  • София
  • Мнения: 3 443
Да, аз писах за датчика в края на Самоков, почти две години стоя на 2000, което е максимума, който тези уреди могат да отчетат.
Not good, not terrible.
Какво ли би отчел в Христо Ботев? Като ми се налага да минавам оттам, изключвам външния въздух в купето на колата. За секунди не се диша на затворени прозорци. Това ходи и в Левски, и в Дружба, и другаде сигурно. Но категорично не е от колите.

# 653
  • Мнения: X
Petia, напълно съм съгласна с това! Въпросът е, че проблемът с печките (напълно реален и много належащ!) се използва, за да се отклони вниманието и едва ли не да се оправдае поголовното нашествие на колите, а някои граждани на този град пък съвсем откровено заявяват, че колите им се полагали по право, независимо от всички вреди и неудобства от тях.  

Като потребност отоплението е по-голям приоритет от личния автомобил, при наличието на ГТ, не знам кой ще го оспори това. И по тази причина мерките за колите са с по-малък социален ефект.

О, да бе, в Драгалевци живи да ги ожалиш без печки. Как ще оцелеят милите в тези имения, не знам.
Мисля, че в Полша някъде забраниха ползването на въглища. Не са измрели от студ.
Бяхме в Банско тази зима. По центъра в малките улички не се дишаше през деня. Миришеше много по-зле и задушливо от София.
Драгалевци не ги жаля, но колко са те от всички на печки? Никой с възможност за алтернатива няма да си причинява хамалогията на твърдото гориво.  И това няма общо с мерките за колите, които имат и други ефекти за средата освен въздуха.
Специално за Драгалевци - там са настроили такива чудеса на архитектурната мисъл, че сега се чудят как да ги отоплят.   

В Полша се предприемат мерки, и за колите също, при това подобни на тези у нас:
https://phys.org/news/2019-10-smog-plagued-warsaw-limit-access-car.html4
Authorities in smog-plagued Warsaw revealed plans Wednesday to further limit car access to the city center, cut down on coal heating in private homes and expand green areas in a drive to improve the city's air quality.
И в България има инициатива за подмяна на печки на твърдо гориво, не знам докъде е стигнала, обаче.
Като цяло съм изцяло за подходящи мерки за печките с отчитане на социалния елемент, но съм против да се използват те за отклоняване вниманието от колите, които са също належащ и грозен проблем за града.

Последна редакция: пт, 17 яну 2020, 15:30 от Анонимен

# 654
  • София
  • Мнения: 2 004
Може и строежи да има там, а може и само от печките да е.
Някой каза, че докато се строяла сградата на Артекс в Изгрев, сензорите наоколо постоянно са били в пъти над нормата.

За Драгалевци специално и аз се съмнявам от печки да е чак толкова високо нивото ФПЧ.  Огромната част от Драгалевци е газифицирана, по-високо (в някогашното село) има и пушещи комини, но чак толкова да вдигат нивото... Нищо чудно тогава да е по-скоро от строежи, в района крановете са повече от глухарчетата.
Но най-вярно може да бъде определена причината с химически анализи по райони, не знам дали някой води и публикува такава информация.
ПП. Днес сутринта в Драгалевци беше плътна мъгла, но не миришеше на пушеци.
А в районите в близост до гетата няма никакво съмнение кой е главният замърсител.

# 655
  • Мнения: 14 351
Може и строежи да има там, а може и само от печките да е.
Някой каза, че докато се строяла сградата на Артекс в Изгрев, сензорите наоколо постоянно са били в пъти над нормата.

За Драгалевци специално и аз се съмнявам от печки да е чак толкова високо нивото ФПЧ.  Огромната част от Драгалевци е газифицирана, по-високо (в някогашното село) има и пушещи комини, но чак толкова да вдигат нивото... Нищо чудно тогава да е по-скоро от строежи, в района крановете са повече от глухарчетата.
Но най-вярно може да бъде определена причината с химически анализи по райони, не знам дали някой води и публикува такава информация.
ПП. Днес сутринта в Драгалевци беше плътна мъгла, но не миришеше на пушеци.
А в районите в близост до гетата няма никакво съмнение кой е главният замърсител.
Има такава информация:
http://www.niggg.bas.bg/cw3/index.php
http://www.geophys.bas.bg/

# 656
  • София
  • Мнения: 878
За Драгалевци специално и аз се съмнявам от печки да е чак толкова високо нивото ФПЧ.  Огромната част от Драгалевци е газифицирана, по-високо (в някогашното село) има и пушещи комини, но чак толкова да вдигат нивото...
Не съм бил тази сутрин в Драгалевци, но бях в Бояна- смрадта беше неописуема и очевидно се горят някакви некачествени въглища (а също е газифицирана).

# 657
  • Мнения: X
Нико, я запали дизела и подишай малко чист въздух, че пак почна да изплескваш.
От коли разбираш толкова колкото и от имоти. Т.е. нула. Какъв дизел те подгони при положение, че карам бензинова кола само ти си знаеш.

# 658
  • Мнения: 22 077
Добри новини за Кръстова вада:
Тодор Чобанов е обявил, че тази година общината ще финансира с 3 милиона лева строежа на нова детска градина за 6 групи.

# 659
  • Мнения: 11 096
Еха, супер, супер! Знае ли се къде?

Общи условия

Активация на акаунт