НПМГ - 4

  • 45 867
  • 736
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 9 021
Няма как да се оцени нивото на втория език, за да се предложи като профилиращ. Може и в клас с 1ви АЕ да има деца с високо ниво на РЕ или НЕ (в класа на моето има такива)

# 631
  • Мнения: 9 731
Те в 12 клас излизат с А2, няма как да е профилиращ втория език на такова ниско ниво.

(Мои размисли са това, но за мен е безумно с толкова ниско ниво да завършват. 4 години мъчат А1 и А2. Това на езиков курс в школа се минава за 6 месеца. Както и да е де. Не е езикова гимназия все пак.)

# 632
  • София
  • Мнения: 13 704
Може ли за ПП да се избере втория чужд език, който ще започнат да учат в 9 клас? Мисля, че може, но да ми потвърдите.
Не, тази година не можеше. Не предложиха втори чужд език. Реално това е логично, защото нивото на втория чужд език в края на 10 клас е далеч под нивото на профилиращата подготовка или поне така си мисля аз.
Неслучайно написах доста голям ферман по въпроса с профилирането. Само няколко страници назад е. Няма никаква логика да се избират 4 ПП, защото един и същи брой часове се разделя не на 3, а на 4 и респективно се намаляват часовете на всички предмети. За какво ми е детето ми да учи физика, математика и още 2 предмета, за сметка на които да се намали хорариума на най-важните. Отделно, че в дипломата й ще бъдат изписани модулите, които са взети за всеки ПП. Когато са по-малко часовете, ще вземе по-малко модули.
Не разбрах кой е казал, че не са предложени всички природни науки. На нашия клас си предложиха всичко практически, без информатика, която няма смисъл да се учи ако не си в мат. паралелка, а те така или иначе си я имат.

Също така съм сигурна, че за родителите на бъдещи осмокласници ще бъде интересн факта, че децата САМИ си избират ПП в 10 клас. Първо, защото са хора на по 17 г. и второ, защото вече имат идея какво искат да правят. Така че каквото и да ви се върти сега за университети, децата ви ще си изберат това, което те искат. И ви уверявам, че ако е имало разочаровани, те са били малко.

Слънчева, децата искаха също 3 предмета. Поне в нашия клас бяха болшинство. Simple Smile

marinadp, аз не виждам къде точно могат да се вместят още часове по чужди езици. Ако трябва да съм честна за мен лично втория език е загуба на време, не в тази гимназия, а по принцип. Тези часове спокойно можеше да са по БЕЛ и Литература. Който иска втори език има къде и как да го учи.

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 00:45 от Vache

# 633
  • София
  • Мнения: 3 707
Няма как да подмина твърдението, че информатика няма смисъл да се учи, ако не си в мат. паралелка. Според мен има смисъл и сигурно съм го писала поне 100 пъти. Но има деца, които учат информатика от пети клас. Децата в НПМГ започват от осми и имам основание да твърдя, че не винаги успяват да догонят тези, които са започнали от 5 клас. Да включим профил информатика на деца, които не са имали и един час информатика до 10 клас, включително, е безумие. При това този профил ще е с пет часа. Как ще се справя едно дете с профил природни науки и ще гони децата от математическите паралелки. Може и да е имало единици, които биха се справили, но това са деца, които са учили информатика извън училище.
От избраните предмети за 3-ти ПП останах изненадана, че няма и физика , и химия. Изключвам, че за някои е 1-ви или 2-ри ПП, но от другите паралелки да не могат да се съберат 18 учениЦИ ми се струва странно.
Няма и география. А защо Ви се струва странно, че дете ще избере история и литература пред физика? Особено ако става дума за деца, които мислят да кандидатстват в България. Според мен с БЕЛ и ИЦ имат много повече възможности децата. И това е логичен избор.

# 634
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Ако до 10-ти клас едно дете не се е занимавало с информатика и тогава за пръв път ще започва, то бих препоръчала да се търси нещо интензивно, извън училище. Като "Образование за ИТ кариера", СофтУни, Телерик Академи ...

# 635
  • София
  • Мнения: 13 704
Валя, аз не се изразих в бързината. Blush Причината е същата като с втория език. Конкретно за профилирането, а не, че по принцип няма смисъл. Дъщеря ми имаше за 3 г. само един срок информатика. С такъв хорариум няма никакъв начин да надграждаш ПП. И затова не я предложиха, защото щеше да е голям зор. От класа на дъщеря ми само 1-2 са имали това желание. Реално, за да учат информатика ПП трябва да наваксат знания за 3 г. Така че е логично.

# 636
  • София
  • Мнения: 3 707
Ако до 10-ти клас едно дете не се е занимавало с информатика и тогава за пръв път ще започва, то бих препоръчала да се търси нещо интензивно, извън училище. Като "Образование за ИТ кариера", СофтУни, Телерик Академи ...
Аз бих пепоръчала интензивно само на децата, които са се занимавали - да им е нещо като обобщение.
Не бих препоръчала интензивно на тези, които не са се занимавали. Имат достатъчно време, за да не е интензивно и по-добре да е задълбочено. Но пак това са вариантите за школи.

# 637
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Ако до 10-ти клас едно дете не се е занимавало с информатика и тогава за пръв път ще започва, то бих препоръчала да се търси нещо интензивно, извън училище. Като "Образование за ИТ кариера", СофтУни, Телерик Академи ...
Аз бих пепоръчала интензивно само на децата, които са се занимавали - да им е нещо като обобщение.
Не бих препоръчала интензивно на тези, които не са се занимавали. Имат достатъчно време, за да не е интензивно и по-добре да е задълбочено. Но пак това са вариантите за школи.

Тези, които са се занимавали, могат да продължат да го правят на местата и по начина, по който са го правили и преди това. Аз имам предвид деца, на които им светва лампичката, че това е тяхното нещо около десети клас и нямат търпение за университета.

# 638
  • София
  • Мнения: 5 454
Отделно, че в дипломата й ще бъдат изписани модулите, които са взети за всеки ПП. Когато са по-малко часовете, ще вземе по-малко модули.

Профилираната подготовка не е ли по програма на МОН и еднаква за всички? Ако се взимат по-малко модули в някои гимназии, означава ли това, че матурите за ПП ще са само върху "задължителните" модули?

# 639
  • Мнения: X
Това, че вторият задължителен ДЗИ ще е само върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет, е ясно още от приемането на ЗПУО.

# 640
  • София
  • Мнения: 13 704
Отделно, че в дипломата й ще бъдат изписани модулите, които са взети за всеки ПП. Когато са по-малко часовете, ще вземе по-малко модули.

Профилираната подготовка не е ли по програма на МОН и еднаква за всички? Ако се взимат по-малко модули в някои гимназии, означава ли това, че матурите за ПП ще са само върху "задължителните" модули?
Да ти кажа не съм се замисляла върху това. Може и да бъркам, но аз разбрах че че е възможно да не се вземат всички модули. Знам, че те ще се вписват в дипломата един по един. Ако имаш 4 профила всеки от тях ще е с по-малко часове в сравнение с 3 профила. Не виждам как ще се вземе цялото учебно съдържание. Ще трябва да отпаднат някои модули. Поне това е логично.
Ако Дидева се включи ще е полезно ❤️

# 641
  • Мнения: X
Наредбите са така направени, че всички задължителни модули да бъдат покрити.
Минимумът за профилиращ предмет е 4 часа седмично, а максимумът - 8 часа.
Съответно задължителните модули  се изучават в ХI клас със 144 учебни часа годишно и в ХII клас - със 124 учебни часа годишно, а избираемите модули се изучават в ХI клас - с не повече от 144 учебни часа и не по-малко от 36 учебни часа годишно, и в ХII клас - с не повече от 124 учебни часа и не по-малко от 31 учебни часа годишно.
36 учебни седмици по 4 часа прави точно 144 часа в ХI клас, 31 учебни седмици пак по 4 часа - 124 в ХII клас.
Тоест закован е такъв минимум от часове, че да бъдат покрити задължителните модули.

# 642
  • София
  • Мнения: 5 454
Намерих това като информация в сайта на 164 ИЕГ:

Задължителните модули се изучават в 11. клас с 144 учебни часа годишно, а в 12. клас - със 124 ч./год. Програмите се утвърждават от министъра на образованието и науката.
Към тези часове на задължителните модули, съобразно училищния учебен план се добавят часове за т.нар. "избираеми модули". Учебната програма се разработва от учителите от училището и се утвърждава от директора. Целта на избираемите модули е да подпомогнат изучаването на задължителните и са насочени към надграждане и задълбочаване на знания и усъвършенстване на компетентности в съответната област на профилиращия предмет.

При нас засега за избрания профил стои "Избираем модул" - 1 учебен час на срок за всеки един профилиращ предмет, т.е. 36 часа в 11 клас и 31 часа в 12 клас, но предполагам в началото на годината ще получи някакво по-конкретно наимемование този модул и ще влезе в дипломата със своя хорариум. Имаме 4 профилиращи предмета - всеки с по 5 часа.
Сложно е, защото от една страна стоят знанията, от друга - възможността за по-голям брой изучавани предмети в желани комбинации.

Последна редакция: ср, 22 юли 2020, 17:34 от Prizma

# 643
  • София
  • Мнения: 7 677
В учебните планове на НПМГ са наименовани. По математика ИМ е Мат.практикум, по ИТ са два- комп.мрежи и роботика. Разгледай ги.

# 644
  • Мнения: X
От известно време се опитвам да обясня( в други теми обикновено във връзка с прословутите нива на ОЕЕР), че избираемите модули създават прекрасни възможности  и ключовата дума е надграждане.

Общи условия

Активация на акаунт