ОСМИ клас полека тече, отлично се справя мойто гардже

  • 28 545
  • 668
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 6 094
Мартеа, Ради, и аз така - ще гледам към шест да съм в By the way. До тогава.
Който може да идва.
Аз не мога. Ще ви видя след това.

Моля всички, които не ги касае ФЕГ, да ни извинят, че се уговаряме в темата. Просто тук сме си у дома. Hug

# 571
  • София
  • Мнения: 5 362
Аз ще дойда за кафе. Преди рс. Дайте ми на лични координати!

# 572
  • Мнения: 1 919
Е нищо де, току виж и някой дойде да ви види Simple Smile.

# 573
  • София
  • Мнения: 1 326
Е нищо де, току виж и някой дойде да ви види Simple Smile.
Тъй, тъй, Галя, кажи им. Може пък и не-френско говореща мама да се поЯви Wink
А By the way е на ъгъла на Раковски и Васил Левски, завой наляво, ако излизаш от подлеза. Вход откъм Раковски. Мноооого хубаво заведение!

# 574
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 795
Момичета, отчаяна съм! Дъщерята изобщо не се справя с немския. Имам чувството, че се е примирила и това е. Нанизала е едни оценки като броеници. Учим всяка вечер, изпитвам я на думи, пише си домашните и накрая пълен провал на препитванията. Има 21 оценки по езика. Миналата седмица говорих с учителката. Сега не знам дали отново да не говоря. Евентуално да й даде някакъв проект или задание, за да получи някакво самочувствие. Просто... не знам. Започвам да мисля, че е било грешка да я записваме с немски, но е късно.

# 575
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 400
Мириел, какво значи изобщо не се справя с немския? Като я препитваш как се справя? Учителката и какво казва за нея?

# 576
  • Мнения: 3 982
Мириел, напомни, моля, в коя гимназия бяхте /нямам време да търся/? За спокойствие ще напиша, че за дете, започващо езика отначало, усещането за провал е естествено. Езикът е труден, учи се интензивно - няма време за улягане на наученото и учещият усеща, че потъва. Постепенно, обаче, знанията се наслагват и в края на годината децата придобиват самочувствие. Рано е за пораженчески изводи за погрешно избрана гимназия. Окуражавай германчето, а през лятото му направи една екскурзия до баварските замъци/Кьолн и Рейн или Бодезее /според вкуса на семейството/ и наборчето ще се убеди, че усилията са си стрували.

# 577
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 795
Всеки ден се изпитваме на думите, дори майка ми сутрин. С някои изключения ги казва. Тетрадката й речник вече на нищо не прилича от моливи и триене. Добре, че ще го преписват през зимната ваканция. Не зачитам думата, ако я казва вярно, но без определителен член. В училище обаче не е така. Все едно някой маха всичко. Миналата седмица говорих с госпожата. Тя каза, че я вижда, че е учила, пише си домашните, но е като недонаучено - половин вярно написани думи. Стрес ли, липсата на достатъчно време да се сети, преди да им вземе листовете, не знам. Нямам обяснение. Пращам я на консултации, оглеждаме диалозите. Започнала уж да се отпуска и да взима участие, но едва сега и явно не е достатъчно. Отделно се срамувала да пита, когато нещо не разбира, а това се натрупва.

Учим в ПГПЧЕ - Плевен. Гимназията, специално тази паралелка и с тези педагози, изобщо не погрешно избрана. Езиците й вървяха и смятах, че ще се справи. Нещо в начина на заучаване куца, но не мога да измисля нищо повече от препитване на думи. Не разбирам езика грам.

# 578
  • Мнения: 2 400
21 оценки не са ли прекалено много? На мен ми прилича на стрес и преумора. На моето дете помага да гледа за почивка филми на съответния език, може и детски за начало. Добива се увереност и усет за езика.

# 579
  • Мнения: 3 982
Писала го бях при миналогодишните осмокласници. За да се създаде устойчива връзка за рода на думата, детето  /ми/започна да ги учи, преписани на цветни картончета. Напр. синьо - м.р., червено - ж.р., зелено - ср.р. На гърба на картончето или под думата - мн.ч. Така се ангажира зрителната памет. Помни се, че напр. че думата университет е от ж.р. /червена/ и тя се поставя в падеж с окончание, съответстващо на рода. В нашата /настояща/ тема майки писаха за програма, подпомагаща усвояването на думи. Ако си поиграете да изчетете началото на осмокласната тема, ще намерите постовете /ако някоя любезна мама не повтори тук/. Това ще ви освободи лично време и ще разтовари отношенията с детето от напрежението да учите заедно. Стискам палци! Ще се получи. Себе си, в подготвителен клас, чувствах като удавник. Затова окуражаването не е само на думи!

# 580
  • София
  • Мнения: 6 182
Miriel, ако се налага потърсете частен учител за няколко месеца. Племеника ми в 73-то така беше в 8 клас. Изведнъж потъна. Първоначално дядо му беше впрегнат да му помага, защото говореше езика, за разлика от майка му и баща му. После започна частни уроци защото това, че някой знае езика не означава, че може да обясни граматичните правила. За 3-4 месеца се окопити и нямаше нужда от повече. Но когато се учи интензивно, а нещо си недоразбрал и е останало недоизяснено колкото и усилия и труд да влагаш може да са напразно.

# 581
  • София
  • Мнения: 12 004
През първата година в езикова гимназия винаги има по много оценки по езика /в немските гимназии са най-много Joy /. Все пак те имат по 20 учебни часа седмично и препитванията са чести, за да се осигури системно учене. При този интензитет много бързо може да се получи изоставане, което трудно се наваксва.
Miriel, мисля, че като се получи натрупване, нещата ще се оправят. Само не трябва да се отказва, а да учи системно.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 12:36 от sanaka

# 582
  • София
  • Мнения: 18 039
Мириел, може би значение има и това, че набляга преди всичко на  думи. Разбира се, че те са изключително важни в език като немския с падежи, ама трябва да се обърне внимание и на граматика. Тя е в пряка връзка с лексиката, да, понеже  на база родове се определят измененията на определителни/неопределителни членове, склонения на прилагателни, рекции на глаголи и т.н.. Но има и граматични неща, които не са зависими въобще от падежи. Може и оттам да има грешки - примерно недостатъчно добре усвоени спрежения на глаголи с промяна в основна гласна, на модални глаголи, на делими и други изключения като'съм", "имам", "ставам", нормален, обърнат и краен словоред (ако са взети всички), конструкции  на изречения в Перфект (дали сe образува с глагола sein/haben и кога с кой), на такива с модални глаголи (както и кой модален  в кои случаи се изполва) или с делими представки. В нета има много страници с упражнения по категории, на които има и отговори. Може да ги прави и да си сравнява. А при грешка по обратен път да търси логиката. Успех Simple Smile Тетрадката -речник и на трите ми девойки беше във вида, описан от Шарлот. Определителните членове бяха маркирани в червено, синьо и зелено. Има и граматики на хартиен носител с обяснения  на бг преди упражненията и с дадени примери. Също имат отговори в кpая, така че и те бихa били вариант. Пример за такава е Direkt zur Grammatik.

Последна редакция: пт, 13 дек 2019, 12:41 от пенсионирана русалка

# 583
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 795
Шарлот, ще се върна да изчета темата отново, пропуснала съм това с програмата. Ще търся и страниците с упражнения. Ще оцветим речника в цветове и дано помогне.  Имам усещането, че като не вижда резултат и някак неглижира или сякаш го запаметява за препитването у дома и после изчезва всичко. А има думи, които "пее" от началото на годината.

# 584
  • Мнения: 1 919
Куизлет беше програмата.
Имаме потъващо приятелско дете в 73-то. Силно се надявам младежът да се е окопитил. Две деца са в класа, които започват от нулата и им е много трудно. Майката, последно, му беше намерила частна учителка.
Пък мамите франкофонки ептен замлъкнаха след срещата...

Общи условия

Активация на акаунт