Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 22 ноем. 2019, 23:18 ч.

Моля за съвет, връщане на разопакован артикул?

  • 1 762
  • 46
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 6 741
Абсолютно, не очаквах, че западна верига няма да признае рекламация за неудобен модел. Здраве да е, ще намаже дядото.😆

# 16
  • Мнения: 2 575
Бях си купила маратонки от Спорт депо. На бележката пишеше, че може да се върнат, ако са без следи от носене и препоръчваха да се пробват в къщи. Поносих ги 1 час в къщи и наистина се оказа, че са ми много неудобни. Забърсах ги отдолу, нямаше никакви следи от носенето по плочките. Върнаха ми ги без проблем, т. е. дадоха ми ваучер и след това си купих други, които нося с удоволствие. Но ако ги бях носила навън и имаше следи от носене, едва ли щяха да ми ги върнат.

# 17
  • Мнения: 554
Те не са длъжни да направят нещо по въпроса, а аз длъжна ли съм да продължавам да съм техен клиент, ако реакцията им не ме изкефи? Simple Smile

По тази тематика имам много силна, направо категорична позиция. Живяла съм в държава, в която можеш да върнеш абсолютно всичко, ако прецениш, че не ти е нужно или не ти харесва, след като го пробваш за известно време.
Как да знам дали даден артикул ще ми допадне и ще ми влезе в употреба дългосрочно, без да го тествам поне седмица-две? Невъзможно е.
Връщала съм няколко артикула в Decathlon, след като лятната ми почивка приключи – плавници и други плажни пособия – защото не останах доволна от качеството им и не пожелах да ги задържа.
Иначе, на този етап много рядко пазарувам от български магазини. А когато, все пак, го правя, предпочитам да пазарувам онлайн, за да имам възможност да върна стоката, ако не ми хареса.
Няма проблем с опаковката – винаги можеш лекичко да махнеш етикетите, внимавайки да не ги скъсаш, и да ги запазиш, в случай че решиш да връщаш стоката. После само ги прикачаш / залепяш наново и си готов.
Но както казах, цялостно не пълня джоба на българския търговец. Купувам преимуществено от чужбина – стоките са по-качествени и на по-добри цени.

Да си говорим, че от магазина няма как да оправят едно просто фолио, е ... нелепо. Simple Smile
Фолиото на игрите е фабрично и си личи ако играта е преопакована. Аз не бих купила такава игра, защото не мога да съм сигурна, че не е ползвана.
И какво значи да пробвате нещо 1-2 седмици, за да разберете върши ли ви работа? Искам да видя как ще ви продам например диван и ще се пробвате да ми го върнете след две седмици с обяснението, че не ви е удобен. Тук не говорим за рекламация от типа счупено, скъсано, повредено и прочие, а за обяснението, че нещо не е удобно, или просто не ви кефи. Особено пък за обувките е безумно. Ами дайте сега по празниците да си купим по едни обувки, да си изкараме банкетите, пък после ще ги позабършем и ще ги върнем дружно с обяснението, че не са ни удобни. То вярно, че клиентите имат права, ама това пък вече си е направо наглост.

# 18
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Искам да видя как ще ви продам например диван и ще се пробвате да ми го върнете след две седмици с обяснението, че не ви е удобен.

Да, със сигурност мога да го върна, защото, както казах, почти винаги пазарувам онлайн от магазините на българските търговци. Без да дължа обяснение защо точно артикулът не ми е харесал, имам правото да се откажа от покупката в рамките на 14 дни. Това е мое право, гарантирано от "КЗП". Ако на българските търговци тези условия не им прилягат, могат да не търгуват онлайн, или да не търгуват изобщо. А могат и занапред да се научат да правят по-качествени / по-удобни дивани, които ще радват българските домакинства.
Не бих си давала парите за боклучиви, недоизмислени и нискокачествени стоки. Ценя финансите си и не съм склонна да ги пилея за глупости.
Най-мощната икономика в света работи именно на този принцип – правото клиентът да се откаже от закупените продукти, след период на тестване, без да дължи обяснение каква е причината. Така че няма смисъл ние, с ограничените си български умове, тепърва да обсъждаме дали тази системата има плюсове, или "не".

# 19
  • WonderLand
  • Мнения: 2 541
Супер, ама си на територията на България и тук си има права и задължения. Пазарувай както си искаш и от където си искаш. Казусът на авторката е свързан с физически магазин в Бългатия и обсъждането на онлайн политики и "най-мощната икономика в света" е абсолютно безсмисмено и не на място. Щом си решила да пазаруваш от конкретен магазин автоматично се съгласяваш с политиката им - ако приемат рекламации за глупости (както Лидл) супер, ако не приемат - пак добре. Търговеца има това право, каквото ще да продава. Щом си купила нещо от него се съобразяваш и това е, когато е изяден според КЗП разбира се. А според КЗП когато нещо е купено от физически магазин търговеца не е длъжен да приема рекламация или да връща парите за щяло и нещяло, а само когато има явен проблем със стоката - изтекъл срок на годност, повреда в периода на гаранцията, липсващи части и т. н. Това дали нещо е качествено или удобно за клиента си е проблем на самия клиент, който има възможност да огледа и пробва стоката.

# 20
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
С проба и оглеждане на стоката в магазина, можеш едва на 20% да разбереш дали тази конкретна стока ще ти върши работа в дългосрочен план. Много недостатъци не могат да бъдат преценени, без артикулът да бъде тестван, ама hardcore, без да го жалиш, и то – в рамките на повече от няколко дни.
Аз точно това казвам – в крайна сметка, ако условията, които предлага даден магазин, не ти допадат, просто не пазаруваш от него. Майната им, стоки има, колкото за целия китайски народ. И ще има все повече с всяка изминала година. Виж, клиенти / купувачи няма чак толкова; българският пазар е малък, народът – относително беден, а икономиката – в стагнация, каквото и да ни пробутват по новините, та да му мислят бг-търгашите, че като гледам накъде е тръгнала работата, един по един фалират и затварят бизнеса си.

# 21
  • Русе
  • Мнения: 5 229
Върнах фотоапарат в Технополис предната година. Взех, обаче чела-недочела взех грешния за мен модел. На другият ден отидох, помолих да го заменя с друг модел, (в моя случай доплащах разликата в цената) и без проблеми го замениха. Извиних се за главоболието, те бяха любезни...Идилия  Peace

# 22
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Че защо да се противят, ти си им дала допълнителни пари даже. Grinning Много ясно, че ще ти подменят стоката.

# 23
  • Русе
  • Мнения: 5 229
Защото все пак не беше евтин, спа една нощ у дома, не са длъжни... Но факт, че в това Техно излязоха любезни и съдействаха, а можеха да ме отсвирят.

# 24
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Защото все пак не беше евтин, спа една нощ у дома, ...
newsm78 newsm78 newsm78

За замяна на стока никога през живота си не съм чувала дадена верига да прави проблем.

# 25
  • Мнения: 2 575
А всъщност каква е съдбата на върнатите тествани артикули? Мисля, че има условието да са във вида, в който са продадени, с ненарушена опаковка. Едва ли търговецът ще преглътне загубата, например от обувки за 200 лв., които са му върнати носени. Доколкото съм чувала в САЩ можеш да върнеш дреха до три месеца след закупуването й при положение, че не е носена и е с етикета.

# 26
  • WonderLand
  • Мнения: 2 541
Бракуват се.

# 27
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
А всъщност каква е съдбата на върнатите тествани артикули? Мисля, че има условието да са във вида, в който са продадени, с ненарушена опаковка. Едва ли търговецът ще преглътне загубата, например от обувки за 200 лв., които са му върнати носени. Доколкото съм чувала в САЩ можеш да върнеш дреха до три месеца след закупуването й при положение, че не е носена и е с етикета.
В САЩ можеш да връщаш стоки, в какъвто си вид пожелаеш – няма изискване да са неизползвани и с етикети.
Можеш да върнеш ползвана козметика, носени обувки, полуизядена храна, дори лекарства (за лекарствата само съм чувала, че е така, но не мога да потвърдя със сигурност, че е вярно).

При нас, в ресторанта, от време на време се случваше недоволни клиенти да откажат да заплатят консумацията си, защото ястията не са им допаднали. Получаваха извинение от управителя за лошия експириънс и си тръгваха, без да платят. Става въпрос не за някоя квартална кръчма, а за заведение, посещавано от сенатори и други висшестоящи особи. Както и от по-обикновени, но платежоспособни хора, разбира се.

Обувките от 200 лв. струват на производителя 20 пъти по-малко. Предполагам, на търговеца – пак там някъде. Производството на стоки в някои случаи е стряскащо евтино в съвременния свят. Когато даваме $5000 за чанта, го правим, не защото чантата реално струва толкова, а защото си купуваме марка и престиж. Нищо повече. Качеството на произвежданите стоки е брутално занижено в днешно време.

# 28
  • Мнения: 13 692
Някои онлайн  магазини в САЩ имат restocking fee, освен ако продуктът изобщо не е отварян.

# 29
  • Мнения: 2 867
Обувките от 200 лв. струват на производителя 20 пъти по-малко.
Е страшен капацитет си-разбираш от ценообразуване,толкова колкото и от икономика:)))
Авторката-има ли резултат?

Общи условия

Активация на акаунт