Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 22 ноем. 2019, 23:18 ч.

Моля за съвет, връщане на разопакован артикул?

  • 1 762
  • 46
  •   1
Отговори
# 30
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Права си. Вероятно е по-малко и от това.

# 31
  • Мнения: 1 441
В САЩ можеш да връщаш стоки, в какъвто си вид пожелаеш – няма изискване да са неизползвани и с етикети.
Можеш да върнеш ползвана козметика, носени обувки, полуизядена храна, дори лекарства (за лекарствата само съм чувала, че е така, но не мога да потвърдя със сигурност, че е вярно).
Реален случай, върната тоалетна чиния, малко преди да изтече гаранционния срок, използвана разбира се.
Дано чак толкова да не ги стигнем американците.

А скоро на касата преди мен една дама живееща там(сама го изтъкна), настояваше да ѝ върнат парите (цели 0,60лв.) защото намала какво да го прави въпросния артикул.Момичето изкара от личните си пари, то с такова чудо как да се справи, а и опашката растеше...

# 32
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
И първият, и вторият случай не ги разбрах съвсем.

Кога е изтичала гаранцията на тази тоалетна чиния, та купувачът все още е имал право да я върне?

По втория казус – защо "момичето" (касиерката, предполагам) е извадила пари от собствения си джоб? Каква е била причината "дамата" да търси рекламация и защо, ако наистина не е била в правото си (например, магазинът не приема връщане на стоки), касиерката, на своя глава, е решила да действа против политиката на фирмата, вместо да повика управителя?

# 33
  • Мнения: 1 441
Колко е била гаранцията не зная, върнали са я на зълва ми, приели са я я без проблем, политика на магазина.
 Това което чух е, че дамата си е купила стоката предишния ден и решава да я върне, намала какво да я прави.
Момичето обясняваше, че няма от къде да ѝ върне пари, може да си избере нещо друго за тази сума.Накрая ѝ писна и ги изкара от джоба си, за 60ст. голямо мрънкане отнесе.

Магазинът беше малък, от типа "левче".

# 34
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Колко е била гаранцията не зная, върнали са я на зълва ми, приели са я я без проблем, политика на магазина.
Е, ако е така, значи това няма общо с казусите, които разискваме. Simple Smile Мисля, че и в САЩ срокът да върнеш дадена стока, ако не си доволен от нея, е около месец, няма как да трае години. Но специално на територията на USA има безкрайно много магазини, и ако оставим чисто законовия фактор настрана, най-вероятно има и търговци с много причудлива политика, в полза на клиентите. Там конкуренцията е брутална и всеки се бори за клиентела.

По втория случай – грешката си е изцяло у касиерката. Не е трябвало да вади пари, още по-малко – от собствения си джоб (?!?), щом политиката на магазина не е разрешавала връщане на закупените артикули. Българите, обаче, масово не умеят да комуникират, да водят диалог, изнервят се лесно и прибързано достигат до глупави решения на съвсем елементарни казуси.

# 35
  • Мнения: 2 548
Аз съм връщала аспиратор в "Технополис", закупен месец и половина преди това, но си беше неизползван и в кашона, просто установихме, че няма да ни свърши работа и взехме вместо него друг, по-подходящ, от магазина държаха само да е на същата стойност, че не можели да ни върнат пари, ние взехме даже по-скъп. И прясно от по-миналата седмица - върнахме в "Практикер" биде, закупено през април, разбира се, неизползвано. Дадоха ни ваучер за сумата. Не ми се струва нормално обаче да се връщат използвани артикули.

# 36
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Не ми се струва нормално обаче да се връщат използвани артикули.

Всички стоки, закупени онлайн и върнати от получателите в последствие, са в известна степен използвани. Simple Smile

# 37
  • Sofia
  • Мнения: 11 557
Не бъдете тарикати, а благородници, раздаващи пари наляво и надясно. Ще ми пратите ли малко и на мен, щом имате излишни? Grinning Обещавам предколедно да ги похарча разумно и само за ултракачествени стоки.

# 38
  • Варна
  • Мнения: 10 025
Имаме още много да учим как точно се търгува и как да запазиш и да привлечеш  повече клиенти. На никой нищо не му коства да върне стока или да замени, нали утре този клиент ще се върне отново и отново и ще спечелиш много повече от продажбата на един артикул. Ама няма, в България я караме още от мутренските времена, да му взема аз сега парите пък ако се върне, балами много. Хубаво ама вече и конкуренцията е много и с кеф ще гледам такива как затъват. На моменти съм се чувствала като касичка, имам право само да платя.
Целофана може да се поправи, въпрос на желание е.

# 39
  • Мнения: 225
И в Германия май може да се връща използвана стока, но ако е от скъпичката като луксозни дрехи примерно.

Иначе нещата са много неясни, защото ако купиш онлайн са едни условията, ако купиш в магазин други, а реално няма законова рамка, която да регламентира интернет търговията. Правата на потребителите също са много размити и неслучайно КЗП спря да си прави реклама, защото не служи за нищо. Ама то в наш'та държава има ли едно нещо, което да работи? Тоталната липса на бизнес култура, непознаването на продуктите, които продават и т.н. няма да ги коментирам. Пазара се саморегулира и измекярите фалират, макар и късно, но това не води до намаляване на тарикат търговците за момента.

По принцип при ненарушен търговски вид, няма проблем да се върне стоката с касовата бележка. Но в магазините са гадове и някои се дърпат преди да върнат парите, а други дават ваучъри, което е тъпо, ако няма какво да се купи от магазина им. Най-забавно ми е обаче, че се отваря тема може ли еди какво си, вместо да се обадите в магазина и ако евентуално ви сектирнат, тогава да споделите във форума. Новите технологии съвсем ни бъгнаха, но те и затова са създадени и наложени ...

# 40
  • Мнения: 2 867
Цитат
По принцип при ненарушен търговски вид, няма проблем да се върне стоката с касовата бележка. Но в магазините са гадове
Глупости,в закона пише точно обратно и беше нееднократно обяснено какво,защо,как...от разни гадове естествено:)))

# 41
  • София
  • Мнения: 1 324
понеже някой питаше, не върнаха стоката...
понеже го няма целофана, нямало как
ще ми е за урок, да не бързаме друг път да отваряме касетите

# 42
  • София
  • Мнения: 6 741
понеже някой питаше, не върнаха стоката...
понеже го няма целофана, нямало как
ще ми е за урок, да не бързаме друг път да отваряме касетите
Пусни я в Олх, може пък да се продаде.

# 43
  • Ню Йорк/София
  • Мнения: 266
Някой засегна как в САЩ можеш да върнеш всичко и как Ганя в България се опитва да връща носени обувки... Денят след Халоуин е особено важен, защото закупените костюми се връщат обратно в магазина, а елхите и част от украсата в деня след Коледа Simple Smile.
Тъй че не съдете прекалено.

А въпросната игра ще продадете лесно онлайн.

# 44
  • САЩ
  • Мнения: 624
Абе и в САЩ не можеш да връщаш игри, ако са разопаковани. Конкретно за игри, филми и музика е правилото, защото идеята е, че вече като е разопакован диска, ти можеш да си го гледаш / запишеш и т.н. и да върнеш стоката, "запазвайки" медията. Мисля, че е федерален закон за пиратството или нещо в тоя дух беше.

Конкретно за медия на дискове е различната политика.

Общи условия

Активация на акаунт