Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 28 ноем. 2019, 20:43 ч.

СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 7

  • 27 273
  • 772
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 867
Има много амбициозни деца, които влагат доста усилия, упорити са, състезават се, стремят се целенасочено към успеха ....Моето дете е точно обратното - не желае да блести, не се интересува от другите, не се сравнява, не завижда, не коментира чужди неуспехи, иска с минимални усилия да държи средното ниво, и ако е нещо важно, само тогава се понапряга. Девизът, както той казва, му е:"Още само 5 години съм дете!"
   

Ти описа безпогрешно моето дете Joy

# 46
  • Пловдив
  • Мнения: 959
Бубче, мерси за новата тема Flowers Hibiscus
Аз също почти не смогвам да Ви изчета!Моята дъщеря не е от най-амбициозните,на олимпиади не иска да ходи /страх я било,че щяла да се изложи/, как ли не и говоря и не иска и това е!Не е отличника, но не е и със слаби оценки, дотук като и гледам оценките, някъде около 5 и нещо ще и е успеха /в смисъл под 5,50/, та ще видим за къде ще се класира!Иначе ще имат Коледно парти на 19.12. и естествено на дискотека GrinningGrinning

# 47
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 110
При нас олимпиадата по БЕЛ ще е на 07.12. Дъщеря ми ще ходи/колкото да спази традицията от 1 клас до сега:wink:/, но нямам големи надежди да се класира на областен кръг, както беше миналите две години, тогава даже беше на 2 място в крайното класиране. В училище им дадоха да пишат само веднъж ОЛВ, класната беше им написала няколко подточки как да бъде изложението и това беше, нито са го отработвали, нито са го писали съвместно. Сега трябва да пишат отговор на нравствен въпрос, за който информацията отново в час е оскъдна - един план, и оправяйте се.
Надявам се на НВО да се справи добре, защото в преразказите й е силата, по бълг.език също има усет за правопис и редактиране, за останалата граматика ще трябва повече да почете.
Това, което ме изкарва извън кожата е, абсолютното спокойствие и дори доза мързел, които наблюдавам. Вместо тази година да се засили с ученето, тя дръпна назад - все не разбирала, все не й стигнало времето, само пухти и сумти вкъщи, гледа да напише бързо домашните и готово. Успехът й за момента е около 5,00. А за АК се гласим за напролет....

# 48
  • София
  • Мнения: 3 899
Това, което ме изкарва извън кожата е, абсолютното спокойствие и дори доза мързел, които наблюдавам. Вместо тази година да се засили с ученето, тя дръпна назад - все не разбирала, все не й стигнало времето, само пухти и сумти вкъщи, гледа да напише бързо домашните и готово.
Все едно за моето дете говориш.
Уж трябва да се мобилизира, а тя все по-туткава, бавна и немотивирана става.
Успехът е добре, но с голяааамо бутане.

Отделно 2 други учителки ги разпитвали къде искат да учат и тя като каже ФЕГ много тъпо реагирали: "Е, какво ще правиш там?"; "Там не е хубаво"; "Толкова ли ти е слаба математиката? Как си влязла в смг?", на последното е трябвало да обяснява, че не е "парашутист!
Кошмар. Много клишета и пренатегнати амбиции - родители, учители, а вече и децата са в някаква дяволска матрица.
И ние искаме във ФЕГ. Ама нямаме вашия проблем, защото сме в кварталното училище и поне тук никой не презира такъв един избор. Hug Joy

Последна редакция: пт, 29 ное 2019, 15:44 от Vrabcho_

# 49
  • София
  • Мнения: 953
ФЕГ за моята девойка си е направо мечта, дано да успее в 35то или 133то с френски.

# 50
  • Мнения: 1 051
Мен яко ме впечатли подхода за мотивация - да не им се смеели децата от кварталните училища....

Определено в София се усеща пренатягане, за което причините са ясни. При моя син естествено си говорят за това, което им предстои, ама нахъсване, усещане за състезание и прочие няма, от което съм доволна. Не че не искам да се понахъса малко, ама нека да е в здравословни граници.

Последна редакция: пт, 29 ное 2019, 16:21 от solnichka

# 51
  • sofia
  • Мнения: 541
Няма как да няма пренатягане, защото за да учиш в нормално училище в София след 7 клас, където все пак нещо се понаучава, ти трябват поне 85-87 точки и на двата изпита.  Знам за областни градове, в които се влиза в МГ с 50 точки по МАТ.

# 52
  • у дома...
  • Мнения: 870
Идея си нямате какво се случва в училищата около София. В тези, които се намират достатъчно близо до столицата, че децата да пътуват всеки ден до София и да учат там. То са приказки как нивото във всички училища е еднакво. Че няма смисъл да излизаш извън рамките на градчето още сега и как сега всеки приемат за студент. Някои учители от по-старата генерация умишлено им пишат по-ниски оценки, за да си останат в училището. При нас, след четвърти класи, има само по една паралелка от набор. С по около 30 деца. Още от края на миналата учебна година им се обяснява от определени учители, че няма смисъл да кандидатстват в София, че пътуването било много тежко. А реално от 30 деца клас остават след 8-ми клас по около 7 до 11. И това е тъпкане на психиката всяка година. А реално има деца, които продължават в училищата от елита - СМГ, НЕГ, ФЕГ, ИЕГ, НТБГ и т. н.
Щерката се готви сама по математика, по БЕЛ ги готви учителката им. БЕЛ не ме притеснява, но математиката и не е силната ѝ страна. И затова целта ни не е Испанската като първо желание, а 30-то "Братя Миладинови". Да, моето гардже е най-хубавото и умното, но и реално знам какво може да направи по математика на НВО-то. Там ако хване 5 или еквивалента ѝ в точки, ще направя три почетни обиколки на площада ни.

# 53
  • Мнения: 3 702
Мога да потвърдя думите на Просто_майка, като допълня и селата към близък до София общински град. Още от 5 клас се започва агитацията да учат в гимназията в града.

# 54
  • София
  • Мнения: 2 849
Пазят си работните места, ясно.
Но този начин е меко казано непочтен.

# 55
  • у дома...
  • Мнения: 870
Пазят си работните места, ясно.
Но този начин е меко казано непочтен.
При нас училището се води защитено, защото е единственото в общината и местата на учителите са повече от гарантирани. Всичко е въпрос на държавна субсидия - колкото повече деца, толкива повече пари.

# 56
  • София
  • Мнения: 2 849
Не съм запозната. Това е интересна информация.
Но пак става дума за тесни финансови интереси, които намират проява в някаква форма на манипулация. Което е недопустимо направо.
Много бих била ядосана, ако съм родител на дете в такова училище.

# 57
  • у дома
  • Мнения: 5 960
Знам за областни градове, в които се влиза в МГ с 50 точки по МАТ.
Ти пък,аз знам и за такива с по 30т..Лошото е че в тези паралелки има и  деца с над 80т ,с които просто няма как да се работи,защото трябва все пак да се научат и др. на нещо,за да преминават от клас в клас.
Моето направи с триста зора първа част на един ПИ-има само 1 грешка и коментара му съответно беше,че си знаел,но просто не е случил на майка,тоест го тормозя излишно. Явно трябва да спра да работя,та да му вися на главата да учи и прави ПИ,което просто няма как да стане..Аз го плаша със Спортното и ПГ по лека промишленост ,в която май ще има нова специарност помощник дентист-което изобщо нямам идея какво е,ама пък тъкмо ще разберем от извора...
Случайно някой да получава сп Математика-сигурно само тук не съм питала...Там пускаха хубави ПИ,но нямам идея дали във всеки брой или в определени-при нас не го получават в библиотеката-проверих вече-иначе и от там е вариант да се снима,а и по будките за вестници също не го виждам.
Ето тук https://www.book.store.bg/c/p-l/m-3736/spisanie-matematika-.html го откривам и не ми е пробрем да поръчам,но не виждам съдържание,за да преценя има ли в съответния брой ПИ или няма.

Последна редакция: пт, 29 ное 2019, 23:32 от svetlaem

# 58
  • София
  • Мнения: 1 165
С агитация или без аз решила ли съм да си местя детето в София или в друг град, ако ще и от чистачката до директора да ме увещават, все тая. Решенията за моето дете ги вземаме с баща му. Причините за това са ясни, но не им прави чест, а и както говорят фактите особен резултат от тяхното напъване няма.
Някой пита, дали си заслужава Доза Щастие - за нас категорично не, слаб е филма.

# 59
  • Мнения: 580
Здравейте!
По темата за училищата и местенето - аз познавам хора, които целенасочено взеха решение да оставят децата си в селските училища /става въпрос за села около София на 20 минути с кола до центъра/ заради защитената среда. Заради това, че познават учители,  съученици,  че по всяко време всеки може да им каже, ако нещо нередно се случва, ако има пубертетски залитания. В същото време децата учеха чужди езици в школи, ходеха си на частни уроци по предметите, с които искат да кандидатстват. В момента тези младежи учат едното  право, другите - фармация, дентална медицина, ветеринарна медицина. Та има избори различни, важното е всеки да си прецени сам плюсовете и минусите, като е важно не само образованието, но и характерът на детето, дали има нужда да бъде следено по-отблизо.
Мама Мони, да ти е живо и здраво момчето! Присъединявам се с дете от групата на неамбициозните по отношение на елитните гимназии . За него спортно училище изобщо не е заплаха:smile:, това му е един от вариантите даже за бъдещето - фитнес инструктор. Ако му следвам интересите, то  на този етап трябва да е нещо с рисуване, със спорт или кулинария. Чуждите езици се усвояват с лекота, за да чете по темите, които го вълнуват от различни източници, но никога не е казал, че има интерес към тях, както и към математиката. Последната страст е химията, много му е интересно, но си мисля, че това ще е ден до пладне. Докато другите неща са си постоянни във времето.
Аз не поех риска да кандидатства с рисуване, защото ми се струва, че подготовката отнема много часове и така щяха да пострадат БЕЛ и математика, пък не е сигурно, че ще го приемат в полиграфията Не знам дали не сгрешихме...Сякаш има някаква нотка на обвинение към мен и баща му, че не му позволихме да се подготвя с рисуване. В същото време обаче казва, че негова приятелка му е обяснила, че трябва да е много сигурен, че иска да рисува постоянно, за да е в такова училище, защото в един момент страстта и времето за разтоварване, се превръщат в задължение ....Лошото е, че ние много не можем да преценим дали е достатъчно добър. Вчера е трябвало да рисуват предмети от бита в училище - донесе една кафеварка, за мен изглежда много добра, но не мога да преценя дали има достатъчно светлосенки или там каквото е нужно. Целият клас рисувал телефони Simple Smile като най-важен предмет от бита, само той кафеварка.

Последна редакция: сб, 30 ное 2019, 07:17 от Amanda.D

Общи условия

Активация на акаунт