СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 7

  • 33 237
  • 772
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 3 491
Бисерка, за мен е тъпо това поведение баш в седми клас. Учителите се дразнят...

# 631
  • София
  • Мнения: 7 670
Тази последна учебна седмица взе да накъртва, честно.
Днес гигантски тест по география, утре ключов такъв по химия. След допълнителния час по биология утре вечер, трима души се събират да правят важна презентация по БЕЛ за петък; в момента дъщеря ми и още едно дете правят съвместна презентация за - ! - заваръчна машина по ТП - уточняват бекграунда по телефона и разменят файлове по мейл. Някъде по трасето беше решено половината домашно за школата по математика в събота.
Не знам какво да кажа.
С мъжа ми се пльоснахме по диваните и гледахме епизод на Мандалориан и аз права заспивам вече, пък не е като да съм правила която и да е от изброените по-горе дивотии. 🙄
Ужас.

# 632
  • Мнения: 6 991
Бисерка, за мен е тъпо това поведение баш в седми клас. Учителите се дразнят...
Е, те учителите могат да се дразнят от много неща, което не означава, че човек не трябва да има позиция.
Аз , ако бях учител бих го приканила да пише за нещо по негов избор в този случай .

# 633
  • Мнения: 8 910
Amanda, ако наистина си няма любимо шоу какво трябва да пише? Моят например не гледа такива предавания. Ако гледа въобще телевизия, са някакви документални филми за някоя от войните или криминални разследвания.
Радвам се, че не всички учители държат на зазубрени изрази. Моята учителка по литература пишеше максимум 4 на нещо такова. Лесно се различават собствената мисъл и изказ от чуждите такива. Сега учителката на сина ми работи по същия начин. На контролното му е дала максимални точки за тезата, но аз го предупредих, че на НВО за това творение ще получи не повече от 4 точки. Колкото толкова. По-важно ми е да напише нещо с желание и както той го усеща.
Уводните думи бяха причината трудно да започвах да пиша. Много ми беше тегаво да измисля как да започна без да ми звучи глупаво и клиширано.

# 634
  • Sofia
  • Мнения: 691
Бисерка, за мен е тъпо това поведение баш в седми клас. Учителите се дразнят...
Е, те учителите могат да се дразнят от много неща, което не означава, че човек не трябва да има позиция.
Аз , ако бях учител бих го приканила да пише за нещо по негов избор в този случай .

ами то и ние, и децата се дразним на учителите..., а те не са в пубертета...

Аз затова адмирирам на даскалите! И... има ги още, въпреки лошото влияние от посредствени елементи, които по неволя са завършили педагогика... и са част от колектива и ежедневието им.

Точно така: когато детето е будно, винаги можеш да го провокираш, а ако не е - да го събудиш! Убедена съм, че типажите в класовете на децата, са аналогични на тези от нашите преди време. Нищо не се е променило и няма да се промени, но системата привлече хора, които нямат място в нея. И така... системата, която винаги е била одушевена, се видоизменя.

Сега системата е със сателит - частни школи и преподаватели, които се скапват аналогично на децата ни от допълнителна работа във времето за почивка, в резултат на което в края на годината всички са лимони, ползвани за лимонада.

# 635
  • Sofia
  • Мнения: 691
Amanda, ако наистина си няма любимо шоу какво трябва да пише? Моят например не гледа такива предавания. Ако гледа въобще телевизия, са някакви документални филми за някоя от войните или криминални разследвания.
Радвам се, че не всички учители държат на зазубрени изрази. Моята учителка по литература пишеше максимум 4 на нещо такова. Лесно се различават собствената мисъл и изказ от чуждите такива. Сега учителката на сина ми работи по същия начин. На контролното му е дала максимални точки за тезата, но аз го предупредих, че на НВО за това творение ще получи не повече от 4 точки. Колкото толкова. По-важно ми е да напише нещо с желание и както той го усеща.
Уводните думи бяха причината трудно да започвах да пиша. Много ми беше тегаво да измисля как да започна без да ми звучи глупаво и клиширано.

и аз му се кефя! Прав си е!
иначе, Ston, и при мен беше така...
затова станах... инженер...

# 636
  • Мнения: X
И при нас класното мина вчера и беше с ОЛВ върху "На прощаване". Въпросът е бил защо героят описва първо смъртния сценарий, а след това добрия изход от борбата.
Според дъщеря ми в училище вече са писали ОЛВ и госпожата им е преподала как да структурират и да изграждат такъв тип работи. И за "На прощаване" специално са правили подробен анализ, даже учихме двете по въпроса преди време. 
Любимо шоу и ние нямаме, но любими звезди, ехей, много са. В момента е на вълна K-Pop и корейски групи и всичко над бюрото е облепено с техни плакати.

Последна редакция: чт, 19 дек 2019, 10:06 от Анонимен

# 637
  • София
  • Мнения: 3 809
Чедото се е класирало на косъм за втория кръг на олимпиадата по математика, но след кофти резултата от ПИ в Междучасие, съм доволна, а той звучи амбициран да решава повече. Сега чакаме Оли по физика - тя му е важна за НПМГ евентуално.

# 638
  • Мнения: 7 674
Естествено, че всяко поощрение амбицира. Всяка похвала дава крила, увереност и желание за усъвършенстване и развитие. При нас, обаче, пробват друга тактика: казват ти колко си зле, колко другите са по-добри, как само 3-ма стават, това го подплатяват с много трудни контролни и ниски оценки и очакват, че това ще ги амбицира да "излязат от дъното". За моето тази тактика е ужасна, скапваща и демотивираща. Да, имаме наяколко наистина изключителни деца, но всички останали са много ученолюбиви, старателни, будни и умни деца. Излишно ми е да ги мачкат. Ама като не съм педагог, не мога да кажа кое е по-правилното.

# 639
  • София
  • Мнения: 12 883
Ама като не съм педагог, не мога да кажа кое е по-правилното.
Изобщо не е нужно да си педагог за да можеш да прецениш, кое е по-правилното.
По мнението на някои учители в СМГ и един клас няма да успеят да сформират, тъй като почти никой не става по техните критерии.

# 640
  • Мнения: 50 720
Стана ми интересно, тези взискателни учители съответно преподават ли добре, или се очаква, че на децата от СМГ цялото знание им е паднало свише, и така ги е избрал великия изпит?

# 641
  • София
  • Мнения: 7 670
То по-скоро на човек който не е педагог би хрумнала безумната идея, че високи резултати се постигат чрез "мачкане". Както е порочен и противоположният подход на "галене с перо".
Хората са различни и по различни начини се изкарва най-доброто от тях. Другото е глупаво генерализиране.

# 642
  • Sofia
  • Мнения: 691
Естествено, че всяко поощрение амбицира. Всяка похвала дава крила, увереност и желание за усъвършенстване и развитие. При нас, обаче, пробват друга тактика: казват ти колко си зле, колко другите са по-добри, как само 3-ма стават, това го подплатяват с много трудни контролни и ниски оценки и очакват, че това ще ги амбицира да "излязат от дъното". За моето тази тактика е ужасна, скапваща и демотивираща. Да, имаме наяколко наистина изключителни деца, но всички останали са много ученолюбиви, старателни, будни и умни деца. Излишно ми е да ги мачкат. Ама като не съм педагог, не мога да кажа кое е по-правилното.

И за моето ефектът е същия при подобна преса... за мен, Мария, е въпрос на човещина... Подобно третиране според мен е в посока - който издържи.

А предходното ми писание бе във връзка с друг вид подтискане - да търпиш, за да не дразниш. Не възпитавам в удобство... Sad с всичките му рискове.

# 643
  • Мнения: X
Мария, никак не е нужно да си педагог, за да прецениш, че подобен подход не става.
За единици деца, които се нахъсват от негативна обратна връзка може и да е уместен. Но за повечето - не. Всеки нормален човек, а децата най-много, има нужда от подкрепа и позитивни отзиви. Те могат да бъдат и през критика, но така, че да се завърши доброжелателно и с увереност в способностите на детето.
За жалост много учители, а и треньори, правят точно обратното. Работят с 3-4 любимци и златни деца и мачкат всички останали. Като за тях няма и един момент, в който златните да са сгрешили нещо, а някой от масата да се е справил добре.
Дъщеря ми има такава треньорка и нагледно виждам как това унищожава мотивацията и и убива всяко удоволствие от спорта и танца като изкуство.

# 644
  • Sofia
  • Мнения: 691
Стана ми интересно, тези взискателни учители съответно преподават ли добре, или се очаква, че на децата от СМГ цялото знание им е паднало свише, и така ги е избрал великия изпит?

При нас, извън СМГ, не се преподава добре. Според мен се разчита на "амбизциозността", т.е. "свише"

Общи условия

Активация на акаунт