Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

ОСМИ клас 2020/2021 - В осми клас е интересно, всички ще се справят лесно!

  • 24 946
  • 780
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 397

"Ученикът не е съд, който трябва да бъде запълнен, а факел, който трябва да бъде запален."
Плутарх
Нашата поща:
Скрит текст:
Споделяме, качваме, ползваме полезни материали по всички предмети, любезно предоставена ни от набор 2005.
*@abv.bg - парола се предоставя на лични само на потребители, които са писали редовно в поне три последователни теми.
Нашата фейсбук група: Осми клас - 2020/2021
https://www.facebook.com/groups/129443854451962/

Списък със задължителната литература за 8 клас:
Скрит текст:
І.1. Старогръцка митология. Митове за Прометей, за Едип; Троянски митологичен цикъл
І.2. „Илиада“ (Омир): откъси от I, VI, XXII, XXIV песен
І.3. „Любов“ (Сафо)
І.4. „Антигона“ (Софокъл)
ІІ.1. Библия. Библейски сюжети за грехопадението, Каин и Авел, Мойсей; за Исус, за Богородица; откъси от Евангелие от Матей и от Евангелие от Йоан
II.2. „Пространно житие на Константин – Кирил“
II.3. „Азбучна молитва“ (К. Преславски)
ІІ.4. „За буквите“ (Черноризец Храбър)
ІII.1. Из „Декамерон“ (Дж. Бокачо): Ден първи, Новела трета – „Притчата за трите пръстена“
ІII.2. Из „Дон Кихот“ (М. де Сервантес): I и VІІІ глава
ІII.3. „Хамлет“ (У. Шекспир)
III.4. Сонет 91 („Един се хвали с ловкост и успехи...“), Сонет 130 („Очите ѝ не са звезди...“) (У. Шекспир)

Нашият списък
Скрит текст:
Бургас
momosho - НЕГ "Гьоте" Бургас, НЕ/АЕ/ БЕЛ и история
LaDiDa - ППМГ “Акад. Никола Обрешков”, математически профил
violeta1979 - ППМГ “Акад. Никола Обрешков” математически профил (+ РЕ) - момиче
GJK - ПГКПИ,  Приложно програмиране, момче

Варна
ЛюбОff - Първа ЕГ, НЕ АЕ, момиче
Любопитка - 4 ЕГ, ФЕ, момче
MollyBy - МГ Варна – СХН, момче
marulka_s - 4-та езикова, ФЕ/АЕ/М/ИТ, момиче

Велико Търново
AIR - ПМГ - В. Търново - профил СХН

Габрово
teodorafilipova - Априловска гимназия, момиче

Пловдив
`ТуиГ - Хуманитарна гимназия "Св. Св. Кирил и Методий", НЕ, момче
змейковица - ЕГ "Иван Вазов", НЕ/РЕ, момиче
luba_rizova - ФЕГ, момче
mrancho - АЕГ, АЕ/НЕ, момче
majabees – АЕГ, НЕ/АЕ, момиче
sunny_shine - ЕГ Пловдив, АЕ/НЕ момиче
diangi - ЕГ "Иван Вазов", НЕ, момче

СОФИЯ

АК
zvanche - момиче

СМГ
zazu1 - НЕ, момче
Aila - АЕ, момиче
tonia - АЕ
selena6 - НЕ, момиче
BFF_ - НЕ, момиче
didita4u – АЕ, момче

НПМГ
tretre - М/АЕ/Инф, момиче
entwickler - М/НЕ, момче
denyil - Физика, момче
dreben78 - Георграфия/АЕ, момче
Ники и Кати – Биология, момиче
Bubble79 – СХН, момче

НГДЕК
mama vili - момиче

91 НЕГ
Ноеми - момче
t_simeonova69 - момче
reni999 - момиче
liani - момче
noalba - момче
elita - момиче
zigizagi – момче
irinopolis – момиче
Rumi_hr – момче
Chaplet – момиче
jet - момче
babagicka - момче

164 ГПИЕ
lilfi - ИЕ/ФЕ, момиче
StelaP - ИЕ/ФЕ, момче
Gabuna – ИЕ/АЕ, момиче
prokibar – ИЕ/ИтЕ, момиче

1 АЕГ
✿ Надежда ✿ - АЕ/ФЕ, момиче
Anniki - АЕ/ИЕ, момче
Vrabcho_ - АЕ/ФЕ, момиче
Fifiana – момиче
googlish - момче

2 АЕГ
natalia 76 - АЕ/НЕ/БЕЛ, момиче
HAPPY - момче
Red - момиче
Sangria -
imar - АЕ/РЕ, момче
dbs - АЕ/ИЕ, момиче

9 ФЕГ
maria77bg - ФЕ/АЕ, момиче
мама МОНИ - ФЕ/ИЕ, момче
jam - ФЕ/АЕ, момче
linskia - ФЕ/НЕ
Eulalia - ФЕ/ИЕ, момче
veti - ФЕ/АЕ, момче
Dodiela – ФЕ/АЕ, момиче
Пак тя – ФЕ/АЕ, момиче
heart – ФЕ/АЕ, момче
въпросителна Simple Smile – ФЕ/НЕ, момиче
Helene S - ФЕ/АЕ, момче
Mimi75 - ФЕ/ИЕ, момче

73 СОУ
nnik - НЕ/ФЕ, момче
V. Blagoeva - НЕ/РУ, момиче
Mateda – НЕ/ФЕ, момиче
баница йованица – НЕ/РЕ, момче

133 СУ
Медунка - ФЕ/РЕ, момче
nata - AE/РЕ

ТУЕС
Inna_78 - системно програмиране, момиче
Lagertha, момиче
citron - КМ, момче
tania_ark – КМ, момче
Positive 04 – КМ, момче

НТБГ
gadamer - Икономическа информатика с АЕ, момиче
Venito6 - Банково дело с ФЕ, момче

НФСГ
Алиена - момче

1 СУ
blueeye® -  ИЕ/АЕ БЕЛ и Биология, момиче

3 СУ "Марин Дринов"
Furia - Графичен дизайн - АЕ, момиче

18 СУ
Amanda.D – ФЕ/ИЕ
Didia - ЯЕ/АЕ, момиче
ninanb - ФЕ/ИЕ, момче
sssani – ФЕ/ИЕ, момиче
green_dawn - ЯЕ/АЕ, момче

19 СУ
Gina L. - момиче

22СЕУ
stanislavchen - ИЕ, момиче
moni-m - ИЕ
*Noel* - АЕ/ИЕ, момиче
Бояна Давидкова 672579 - ИЕ/АЕ, момиче

30 СУ
Просто_майка - ИЕ/АЕ/БЕЛ, момиче

31 СУЧЕМ
clevermary - ИЕ/АЕ, момиче
perunika77 - ИЕ/АЕ, момче
RanaGrig - НЕ/АЕ, момиче
ZedTeeEm – ИЕ/АЕ, момиче

32 СУ
sara7 - АЕ/РЕ, момиче
firosmidia - АЕ/НЕ, момиче
tasia - АЕ/ИЕ, момче

33 ЕГ "Света София"
MamaBlonde  - АЕ/Китайски, момиче

35 СЕУ
ghellebore - НЕ/РЕ/БЕЛ, момиче
tania5678 - НЕ/РЕ/БЕЛ, момиче
Vanessy - НЕ/РЕ/Гео, момиче
Selvaggia* - НЕ/РЕ/Гео, момче
Kemi Kemito - НЕ, момиче
Madkatt – НЕ/РЕ/БЕЛ, момиче

44 СУ
sofy - Графичен дизайн и НЕ интензивно, момиче

127 СУ
Betty L. - АЕ/ИЕ/БЕЛ/ИЦ, момиче
Дикси - Математически, АЕ/ФЕ
Vesana - АЕ/ИЕ
letka73, момче
bubcheto15 - ИЕ/АЕ, момиче
BlueSky7 – АЕ/Математика
Elwing – Природни науки, момче

138 СУ
lila – ЯЕ, момиче
НУТИ
milasara - момче

СПГЕ "Джон Атанасов"
catnadeen - КМ, момиче
veenii - КМ, момче
mar_bella81 - КМ
Vesika

ПГД „Елисавета Вазова"
pileto - Рекламна графика, момче

Нашата седмокласна епопея, възпята в поезия:



УЧЕБЕН ПЛАН ИИЧЕ
Скрит текст:

УЧЕБЕН ПЛАН РИЧЕ
Скрит текст:

ТИПОВЕ И ВИДОВЕ ПРОФИЛИ И ГИМНАЗИИ:
Скрит текст:

Първи гимназиален етап – 8-10 клас.
Втори гимнапиален етап – 11-12 клас.
ДПП – държавен план-прием;
ООП – общообразователна подготовка;
ИУЧ – избираеми учебни часове;
ФУЧ – факултативни учебни часове;
ПП – профилирана подготовка/ на места профилиращ предмет;
СХН - софтуерни и хардуерни науки


Има 2 типа гимназии: профилирани и професионални.
   Професионалните ти дават професия (ако е по-лесно си правете аналогия с техникумите от нашето време). Те нямат достатъчен хорариум по някои предмети и това не удовлетворява изискванията за прием в някои чужди университети. При тях няма профили.
   Профилираните са с 2 профила определени още с ДПП (държавен план-прием) и 1 или 2 профила, които могат да бъдат определени още с ДПП или когато децата са в 10ти клас. Профилите се изучават само във втори гимназиален етап. В първи гимназиален етап се учи ООП (? – общообразователна подготовка) по съответната рамка и се учат ИУЧ (избираеми учебни часове) и ФУЧ (факултативни учебни часове), които както видяхме от избора и на смг, не е задължително да съвпадат с профилите. Профилите са важни, защото само те, БЕЛ, ЧЕ (чужд език), мат, го (?) и ФВС (физическо възпитание и спорт) се изучават в последните 2 години. Т.е. трябва на детето да не му е мъка, да са му полезни, да се справя с тези предмети, ако гони висока диплома и по тези предмети ще има по-висок хорариум, който е важен за някои чужди унита. Освен това вторият ДЗИ (държавен зрелостен изпит) се полага на един от профилите (по избор на ученика). (maria77bg)

В края на 10-ти клас се приключва с т.нар. разказвателни и в 11-ти и 12-ти клас ще се изучават само ако са профил. (svetlaem)

След като всички изучават математика в 11-12 клас, как кореспондира изборът на профил математика с втория гимназиален етап? Учат повече часове от деца, които не са с този профил, или просто ДЗИ може да е по този предмет? (zazu1)

Профилираната подготовка по всеки предмет означава не просто повече часове, но и доста по-задълбочено изучаване на предмета. Не може да се обясни с две думи, но ако се сравнят двете учебни програми става ясно (за общообразователна и за профилирана подготовка). (Дидева)

Аз продължавам да не мога да се ориентирам с тези профили. След като са след 10 клас, като избереш паралелка с немски и математика при кандидатстването след 7 клас, какво всъщност избираш? Не учиш ли повече от тези два предмета още от 8 клас? (zazu1)
Да речем, че говорим за  СМГ с немски. Чисто хипотетично. Двата задължителни профилиращи, определени на национално ниво, ще са ясни още при кандидатстването - математика и информатика или математика и физика. Езикът може да бъде включен като трети профилиращ, но не е задължително. (Дидева)

СМГ си гласуваха на педагогически съвет профилите и рамките. Същите като миналата година по информация на родител от общото събрание. Третият профил няма да е определен с ДПП. 11 клас догодина ще са с трети профил първи чужд език, за четвърти профил не беше сигурна майката (каза физика, но не си заложи главата). (maria77bg)

ДЗИ по желание се държат върху материала от общообразователната подготовка. За някои предмети това ще е учебното съдържание до десети клас, защото с тях се приключва тогава (разказвателните например), но за други - ще обхваща този до 12. клас включително (например математика или БЕЛ). (Дидева)
Аз пък се чудя как точно университет (независимо български или чужд) ще разграничи “този” от “онзи” ДЗИ? (звездица)

Предполагам, че няма да е трудно. В дипломата вероятно ще е уточнено кой е върху ПП (профилираща подготовка) и кой - върху ООП. Признавам си, че още не съм задълбавала в конкретното съдържание на дипломите, а и не мисля, че има образец.
За нашите университети, ако се кандидатства с ДЗИ, може за това върху профилираната подготовка да се заложи по-висок коефициент в балообразуването. (Дидева)

За чужд университет май ДЗИ не играе никаква роля, ако не греша. Съответно дали ДЗИ ще е по ООП или по ПП, няма да има значение? За тях роля би изиграл хорариумът, нали не бъркам? А от друга страна нашите университети изобщо гледат ли хорариум при прием? (звездица)

Звездица, много университети искат освен хорариум и оценка от изпит, примерно не по-ниска от 5.80. Не само в ОК. (Слънчевата)

Значи дали съм разбрала правилно:
Ако детето не е в гимназия или СУ (средно училище), а отиде в нещо като преди техникум - ще са му затворени пътища да учи в чужбина, така ли? (luss)

Не е задължително. Не всички чужди университети имат еднакви условия за прием. Затова писах, че ако дадено дете има за цел определен университет, то е добре да си погледне изискванията за прием. Има изложения на образованието в чужбина, там също може да се пита. (maria77bg)

Професионалните паралелки, незавасимо в кое училище са, са с учебен план за съответната професия. Т.е. хорариумът на предметите е един и същ, както и всички последствия от това. (maria77bg)

Няма значение в какво училище е професионалната паралелка, тя си остава професионална. Същото важи и за профилираните. Ще дам пример. Рамковият учебен план за профил математически е един и същ, независимо дали паралелката е в СМГ или в 999-то СУ. Същото важи и за професионалните паралелки. Рамковите и типовите учебни планове са едни и същи, независимо от това дали паралелката е в професионална гимназия или да речем в МГ - Пловдив. (Дидева)

Аз за друго се чудя. Първи и втори ПП (профилиращ предмет) са си регламентирани с ДПП и там няма мърдане, но какво пречи трети и четвърти ПП да се направят по-гъвкави, а да не се закрепват към цялата паралелка. За тях да се обединяват ученици от различни паралелки. Пак ще има някакво ограничение, доколкото трябва да се събере група, но възможностите ще са много повече.
По основните предмети ще има достатъчно желаещи. Единствено трябва програмата да е съгласувана. В определени дни и часове всички ще имат трети профилиращ предмет - едни ще отидат за математика, други за история и така. После се връщат по класовете си за часовете по първи ПП примерно. (ston )

Дали съм схванала правилно за професионалните паралелки, защото ми е много важно дали да изберем такава в МГ или нормална такава с профил ИТ или математически, и съответно в нормално СУ (средно училище) с профил ИТ:
Това, което разбрах е:
1. Професионална паралелка "програмиране" в ПМГ гимназия се явява същото като паралелка "програмиране" в коя да е друга професионална гимназия и съответно възможностите за чужд университет е възможно да са поорязани?
2. От друга страна професионална в ПМГ дава предимство за професия веднага след училище сравнено с паралелка ИТ (информационни технологии) пак в ПМГ?
3. Паралелка с профил ИТ в нормално СУ дали е равна на паралелка ИТ в ПМГ?
П.П. детето ми е момче и интересите му са чисто технически. Мечтата му е да стане "монтьор", но е силен ученик и е отличник по математика. Моята мечта е да замине да учи в Германия нещо инжинерно или ИТ 😁 (затова и мисля паралелка МАТ с НЕ в ПМГ) (AIR)

На хартия дали учиш в едно или друго училище с еднакви профили или еднаква професия е едно и също. Разликата е в учителите (преподаването), в средата (което е условно) и в предразсъдъците. (maria77bg)

С риск да стана досадна, защото съм го пускала многократно.
Таблицата отразява часовете по общообразователна подготовка по първи чужд език. Когато езикът е профилиращ, е различно. (Дидева)

 


А имате ли информация за профилите на училищата по изкуства? (Red )
Профилите са всъщност специалността, която е избрана. Всички налични часове от избираема и факултативна подготовка отиват за обучението по професията. Това за НГПИ (Национална гимназия за приложни изкуства). НУИИ (Национално училище за изящни изкуства) правят профилиране Графика, Живопис, Скулптура и още нещо след 9-ти клас (преди беше така, не видях актуални учебни планове, а не ми се рови да търся). (vesi1)
Имам един въпрос - има ли гимназии без профили и без професионални паралелки? Просто си учат всичко поравно 5 години - има ли такива? (mumble-bumble)
Не, няма такива училища. (maria77bg)
Според новия училищен закон учениците в 11-и и в 12-и клас изучават профилирани предмети, има и нов вид училища - обединени, които са до десети клас. Сега обединените училища в страната са 68, но догодина ще са с 3 повече, каза Михайлова. Тя уточни, че учениците, които завършат обединените училища, ще може да продължат да учат след десети клас в други училища. Учениците, които учат сега по новата образователна структура, са в девети клас. (https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-razyasni-promenite-v-srednoto … -v-universitetite )
Паралелките са профилирани или професионални, независимо дали училището е гимназия или средно училище. Обединените училища са предимно по селата. Те са до 10 клас. Така борят невъзможността да намерят учители и същевременно нежеланието на децата да учат. Така завършват 10 клас и имат свидетелство за завършен първи гимназиален етап. (maria77bg)
Забравих да пиша за това, което знам за Обединените училища. Правят се предимно в селски райони и в такива с повече ромско население. До 10 клас са Уж с професионална насоченост. (Amanda.D)
В свидетелството за основно образование няма среден успех. На теория оценките, които не са балообразуващи за конкретна паралелка, могат да се окажат важни при определени условия.

Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка. (Дидева)

Предишни теми

Последна редакция: нд, 20 сеп 2020, 08:07 от Betty L.

# 1
  • Мнения: 4 397
Първа! Simple Smile
Да попитам за стипендиите - казаха ли вече на децата ви някакъв срок за подаване на заявление? Ние сметка на девойката не можем да открием, няма още 14.
Много мъчно ми става като чувам, че има и други деца, които не се чувстват комфортно в новите класове. При нас в петък пак не е било много добре. Голямото междучасие излизала с 9-ти клас, има приятелки. После й казах да си стои при класа и да се приобщава. Ходила с едната групичка, после отишли и до тоалетна. Като дошъл нейният ред останалите решили, че вече не им се чака и я оставили. Не, че е трагедия страшна, ама явно за нея е доста неприятно. Може би ще се организират на 22-ри да излизат целия клас, насърчавам я да отиде. Тя е съгласна. Като я питах онзи ден какво става с нея, защото не беше такова дете изобщо, никога не е имала проблем с общуването, тя каза - коронавирусът ме промени, пандемията е виновна, като си останах вкъщи толкова време.... А според мен е главно пубертетът.

# 2
  • Между гори и планини
  • Мнения: 4 994
Добро утро на всички и прекрасен ден! Благодаря за темата .
Хареса ми да чета за доброто отношение на големите ученици с осмокласниците, дори и закачките с морковите. Такива неща само по филмите съм гледала.
При нас още го дават спокойно, засилват ги постепенно и без стрес.

# 3
  • Мнения: 71
Добро утро.
Благодаря за темата.

# 4
  • sofia
  • Мнения: 926
За заглавие -
"В ОСМИ клас е интересно, всички ще се справят лесно"
 "В ОСМИ клас съм и в училищната стая ще покажа колко зная"
  ☺️

Последна редакция: нд, 20 сеп 2020, 08:10 от googlish

# 5
  • Мнения: 5 292
Добро утро, благодаря за темата.
Бети, при нас срокът за заявления за стипендии май е 27.09 (не е написан официално, един от класните това е казал, но сигурно е така). Аз имах няколко въпроса по правилата на фег. В бг мама получих отговор на част от въпросите си, другите директно Ния ще ги изясни в понеделник.
Ако детето няма 14 години, стипендията може да се превежда на сметка на родителя, но другият родител трябва да попълни декларация, че е съгласен за това действие.

# 6
  • София, Дружба 2
  • Мнения: 515
Добро утро! Благодаря за темата!

# 7
  • Мнения: 35 688
Моят няма да взима стипендия Simple Smile миналата година гледахме единствено предметите за кандидатстване. Не знам дали го е яд или не. Сестра му е била винаги отличничка, но това си е било нейна лична мотивация и нужда. Той кара по пътя на минималното съпротивление.

# 8
  • sofia
  • Мнения: 926
При нас условието за стипендия за първия учебен срок е успех отличен  6.00 за 7 клас.

# 9
  • Мнения: 785
Бети, ще намери приятели. Минали са 2,3 дни.

# 10
  • Мнения: 133
Благодаря за новата тема! Bell
Мале, добро темпо, в стил - кандидат-осмокласна! За една седмица приключи темата! Pencil2

Аз нас, утре е първият учебен ден. Books Днес се връщат от лагера. За сега, всичко е прекрасно, дано това да продължи! Много добра идея е лагера преди Училището да започне. (Знам, че и други училища организираха, но тази година май не посмяха) Опознават се в по-непринудена обстановка и е по-спокойно за децата. Все пак,  са цял ден заедно, а през един учебен ден и се събират 8 х15 минути = 2-3 часа, най-много. Simple Smile Горе-долу, на лагера наваксват времето до Нова година Simple Smile
Организацията в ТУЕС, за сега, е добра. И аз съм доволна от родителската среща. Добра организация. Макар и да беше близо 3 часа, за всичко разказаха, всички преподаватели се представиха. Изисквания, учебници... Вече с всичко сме наясно Simple Smile Остава , само ученето.
За утре сме готови. Драмата с учебниците приключи. Беше ми притеснено, че не са обявени на сайта, за да се подготвим преди началото и с тях, но всичко стана бързо. На родителската среща, всеки учител ги обяви. На другия ден,  Една майка от 9 клас, направи организация във ФБ и свърза желаещи да купуват и продават учебници. Получихме целия комплект, включително и учебниците по Английски език. Ще купуваме само тетрадки по английски. (Учителката няколко пъти спомена, че няма проблем да се ползват стари учебници (явно вече не пишат в тях). И който си намери, ще му върне парите за нови учебници. Това в школата по английски, никога не се е случвало Simple Smile )  И Така много бързо приключи и подготовката за учебници. Понякога излишно се притесняваме за нещо, и после всичко бързо се нарежда.

Дано утре е добър, първи учебен ден за моето дете!

# 11
  • Мнения: 8 195
https://www.facebook.com/714092488623347/posts/3603486693017231/ … =w1YIGEA7dR2jVKGC

Страхотно звучи, страхотно изглежда. Явно може, но защо не е така навсякъде ... или поне малко като това 🙂

Става въпрос за училище в Ямбол и то такова, в което повечето деца са от ромски произход. Ето това са учители за мен.

# 12
  • Мнения: 5 222
В нашето училище стаите са подобни, тематични. Всичко е добре направено. Във всяка стая има лаптоп и голям телевизор или мултимедия. Входното фоайе е организирано като музей. Откъм база въобще не мога да се оплача.
В друго училище в града пък, в което има художествена паралелка, всички коридори са изрисувани от завършващите им ученици. Имат си такава традиция и се знае кое пано на кой випуск е творение. И там е страшно красиво и подредено.

На набора му предстои първото контролно по английски утре. Върху изкупените времена ще е и ще ми е интересно да видя как ще се справи. Уж всичко знаел. На този учител му се носи славата на цербер. Ще видим.
Ще се опитам да го накарам да направи днес едно входно ниво по математика, за да видя какво си спомня. Досега са имали само един час и то ФУЧ. Имат редовни три часа математика и те са в понеделник и вторник.
Много е доволен от часовете по БЕЛ, защото са ги карали навън. Обособили са в двора на училището няколко къта с пейки като изнесена класна стая. Досега пейките бяха само пред входа, сега са на още 2-3 места. Би било добре това учене навън да си остане редовна практика и след Ковид кризата. Училището е до парка. Както часовете са по два, нищо не пречи да се отиде там и да се кара на открито литература или история, философия. Множество предмети има, по които няма нужда всеки път да се пише.

# 13
  • София
  • Мнения: 3 408
Благодаря за новата тема! Тъжно ми е като чета, че има деца които не се чувстват добре. Според мен е от промяната, а може и пандемията да оказа влияние на по-чувствителните натури. Имахме познато дете, набор, което не беше излизало от март. Сега дали точно от страх или го използваше като оправдание да си играе по цял ден на игри, не знам. Дано да се оправят нещата и да им бъде приятно! Аз никога не съм имала проблеми с адаптацията, но в пъти по-намясто се чувствах в университета после, в сравнение с училище. Синът на мой познат така и не намери приятели докато завърши 12ти клас тази година, само с 1 момче общуваше.

# 14
  • Мнения: 68
Betty L,
Същата история е и в къщи. Толкова много искаше да е точно в това училище и изведнъж още на 15 реши, че е било грешка.
Според мен на голяма част от децата им липсват старите училища, приятелите, любимите учители.
Когато не са в тази среда и най-малкият жест ги вади от равновесие и ги наранява. Случката с тоалетната при вас например.
Имаше поговорка: В родния дом и стените лекуват. Малките човеци просто все още не се чувстват “у дома” в новите училища.
Ще отмине с времето. Трябва да отмине. Иначе не ми се мисли-НВО втора част ама с кандидатстване след 8 клас😄

Общи условия

Активация на акаунт