Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 29 юни 2020, 09:55 ч.

СЕДМИ клас 2019/2020 - Трета изпитна седмична тема - (29.06 - 05.07)

  • 67 015
  • 1 906
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 181

Образование е това, което остава, когато забравим всичко, което сме научили в училище.
Алберт Айнщайн
Нашата поща:
Скрит текст:
Споделяме, качваме, ползваме полезни материали по всички предмети, любезно предоставена ни от набор 2005.
*@abv.bg - парола се предоставя на лични само на потребители, които са писали редовно в поне три последователни теми.
Нашата фейсбук група: Седми клас - 2019/2020
https://www.facebook.com/groups/129443854451962/

ДЪРЖАВЕН ПЛАН ПРИЕМ (с любезното съдействие на Дидева)

АДРЕС НА МОН ЗА ПРИЕМ: https://priem.mon.bg/

БАЛООБРАЗУВАНЕ:
Оценки от свидетелството за основно образование след VII клас по БЕЛ и математика (по решение на педагогическия съвет може да се взимат други предмети от свидетелството, но се ползват винаги 2 оценки) САМО от 7ми клас:
Отличен (6) - 50 т.
Много добър (5) - 39 т.
Добър (4) - 26 т.
Среден (3) - 15 т.

Първи вариант
Оценка по български от националното външно оценяване х2 + оценка по математика от националното външно оценяване х2.
Втори вариант
Оценка по български от националното външно оценяване х2 + оценка по математика от националното външно оценяване х1 и обратното и добавяне на различни състезания.
Трети вариант
Български или математика х3 + математика/български х1.

*При решение на педагогическия съвет на дадено училище, в балообразуването може да се включват оценки от състезания или олимпиади.
Ако ученик не се е явил на изпитите от националното външнооценяване, ще може да кандидатства със сбора от дипломата.
МАКСИМАЛЕН БАЛ 500т.



СХЕМА - КАНДИДАТСТВАНЕ:



Календар на мероприятията за седми клас през учебната 2019/2020 г.





УЧЕБЕН ПЛАН ИИЧЕ
Скрит текст:

УЧЕБЕН ПЛАН РИЧЕ
Скрит текст:

КРИТЕРИИ И ТОЧКИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА ПРЕРАЗКАЗ
Скрит текст:

Олимпиади и национални състезания

ТИПОВЕ И ВИДОВЕ ПРОФИЛИ И ГИМНАЗИИ:
Скрит текст:

Първи гимназиален етап – 8-10 клас.
Втори гимнапиален етап – 11-12 клас.
ДПП – държавен план-прием;
ООП – общообразователна подготовка;
ИУЧ – избираеми учебни часове;
ФУЧ – факултативни учебни часове;
ПП – профилирана подготовка/ на места профилиращ предмет;
СХН - софтуерни и хардуерни науки


Има 2 типа гимназии: профилирани и професионални.
   Професионалните ти дават професия (ако е по-лесно си правете аналогия с техникумите от нашето време). Те нямат достатъчен хорариум по някои предмети и това не удовлетворява изискванията за прием в някои чужди университети. При тях няма профили.
   Профилираните са с 2 профила определени още с ДПП (държавен план-прием) и 1 или 2 профила, които могат да бъдат определени още с ДПП или когато децата са в 10ти клас. Профилите се изучават само във втори гимназиален етап. В първи гимназиален етап се учи ООП (? – общообразователна подготовка) по съответната рамка и се учат ИУЧ (избираеми учебни часове) и ФУЧ (факултативни учебни часове), които както видяхме от избора и на смг, не е задължително да съвпадат с профилите. Профилите са важни, защото само те, БЕЛ, ЧЕ (чужд език), мат, го (?) и ФВС (физическо възпитание и спорт) се изучават в последните 2 години. Т.е. трябва на детето да не му е мъка, да са му полезни, да се справя с тези предмети, ако гони висока диплома и по тези предмети ще има по-висок хорариум, който е важен за някои чужди унита. Освен това вторият ДЗИ (държавен зрелостен изпит) се полага на един от профилите (по избор на ученика). (maria77bg)

В края на 10-ти клас се приключва с т.нар. разказвателни и в 11-ти и 12-ти клас ще се изучават само ако са профил. (svetlaem)

След като всички изучават математика в 11-12 клас, как кореспондира изборът на профил математика с втория гимназиален етап? Учат повече часове от деца, които не са с този профил, или просто ДЗИ може да е по този предмет? (zazu1)

Профилираната подготовка по всеки предмет означава не просто повече часове, но и доста по-задълбочено изучаване на предмета. Не може да се обясни с две думи, но ако се сравнят двете учебни програми става ясно (за общообразователна и за профилирана подготовка). (Дидева)

Аз продължавам да не мога да се ориентирам с тези профили. След като са след 10 клас, като избереш паралелка с немски и математика при кандидатстването след 7 клас, какво всъщност избираш? Не учиш ли повече от тези два предмета още от 8 клас? (zazu1)
Да речем, че говорим за  СМГ с немски. Чисто хипотетично. Двата задължителни профилиращи, определени на национално ниво, ще са ясни още при кандидатстването - математика и информатика или математика и физика. Езикът може да бъде включен като трети профилиращ, но не е задължително. (Дидева)

СМГ си гласуваха на педагогически съвет профилите и рамките. Същите като миналата година по информация на родител от общото събрание. Третият профил няма да е определен с ДПП. 11 клас догодина ще са с трети профил първи чужд език, за четвърти профил не беше сигурна майката (каза физика, но не си заложи главата). (maria77bg)

ДЗИ по желание се държат върху материала от общообразователната подготовка. За някои предмети това ще е учебното съдържание до десети клас, защото с тях се приключва тогава (разказвателните например), но за други - ще обхваща този до 12. клас включително (например математика или БЕЛ). (Дидева)
Аз пък се чудя как точно университет (независимо български или чужд) ще разграничи “този” от “онзи” ДЗИ? (звездица)

Предполагам, че няма да е трудно. В дипломата вероятно ще е уточнено кой е върху ПП (профилираща подготовка) и кой - върху ООП. Признавам си, че още не съм задълбавала в конкретното съдържание на дипломите, а и не мисля, че има образец.
За нашите университети, ако се кандидатства с ДЗИ, може за това върху профилираната подготовка да се заложи по-висок коефициент в балообразуването. (Дидева)

За чужд университет май ДЗИ не играе никаква роля, ако не греша. Съответно дали ДЗИ ще е по ООП или по ПП, няма да има значение? За тях роля би изиграл хорариумът, нали не бъркам? А от друга страна нашите университети изобщо гледат ли хорариум при прием? (звездица)

Звездица, много университети искат освен хорариум и оценка от изпит, примерно не по-ниска от 5.80. Не само в ОК. (Слънчевата)

Значи дали съм разбрала правилно:
Ако детето не е в гимназия или СУ (средно училище), а отиде в нещо като преди техникум - ще са му затворени пътища да учи в чужбина, така ли? (luss)

Не е задължително. Не всички чужди университети имат еднакви условия за прием. Затова писах, че ако дадено дете има за цел определен университет, то е добре да си погледне изискванията за прием. Има изложения на образованието в чужбина, там също може да се пита. (maria77bg)

Професионалните паралелки, незавасимо в кое училище са, са с учебен план за съответната професия. Т.е. хорариумът на предметите е един и същ, както и всички последствия от това. (maria77bg)

Няма значение в какво училище е професионалната паралелка, тя си остава професионална. Същото важи и за профилираните. Ще дам пример. Рамковият учебен план за профил математически е един и същ, независимо дали паралелката е в СМГ или в 999-то СУ. Същото важи и за професионалните паралелки. Рамковите и типовите учебни планове са едни и същи, независимо от това дали паралелката е в професионална гимназия или да речем в МГ - Пловдив. (Дидева)

Аз за друго се чудя. Първи и втори ПП (профилиращ предмет) са си регламентирани с ДПП и там няма мърдане, но какво пречи трети и четвърти ПП да се направят по-гъвкави, а да не се закрепват към цялата паралелка. За тях да се обединяват ученици от различни паралелки. Пак ще има някакво ограничение, доколкото трябва да се събере група, но възможностите ще са много повече.
По основните предмети ще има достатъчно желаещи. Единствено трябва програмата да е съгласувана. В определени дни и часове всички ще имат трети профилиращ предмет - едни ще отидат за математика, други за история и така. После се връщат по класовете си за часовете по първи ПП примерно. (ston )

Дали съм схванала правилно за професионалните паралелки, защото ми е много важно дали да изберем такава в МГ или нормална такава с профил ИТ или математически, и съответно в нормално СУ (средно училище) с профил ИТ:
Това, което разбрах е:
1. Професионална паралелка "програмиране" в ПМГ гимназия се явява същото като паралелка "програмиране" в коя да е друга професионална гимназия и съответно възможностите за чужд университет е възможно да са поорязани?
2. От друга страна професионална в ПМГ дава предимство за професия веднага след училище сравнено с паралелка ИТ (информационни технологии) пак в ПМГ?
3. Паралелка с профил ИТ в нормално СУ дали е равна на паралелка ИТ в ПМГ?
П.П. детето ми е момче и интересите му са чисто технически. Мечтата му е да стане "монтьор", но е силен ученик и е отличник по математика. Моята мечта е да замине да учи в Германия нещо инжинерно или ИТ 😁 (затова и мисля паралелка МАТ с НЕ в ПМГ) (AIR)

На хартия дали учиш в едно или друго училище с еднакви профили или еднаква професия е едно и също. Разликата е в учителите (преподаването), в средата (което е условно) и в предразсъдъците. (maria77bg)

С риск да стана досадна, защото съм го пускала многократно.
Таблицата отразява часовете по общообразователна подготовка по първи чужд език. Когато езикът е профилиращ, е различно. (Дидева)

 


А имате ли информация за профилите на училищата по изкуства? (Red )
Профилите са всъщност специалността, която е избрана. Всички налични часове от избираема и факултативна подготовка отиват за обучението по професията. Това за НГПИ (Национална гимназия за приложни изкуства). НУИИ (Национално училище за изящни изкуства) правят профилиране Графика, Живопис, Скулптура и още нещо след 9-ти клас (преди беше така, не видях актуални учебни планове, а не ми се рови да търся). (vesi1)
Имам един въпрос - има ли гимназии без профили и без професионални паралелки? Просто си учат всичко поравно 5 години - има ли такива? (mumble-bumble)
Не, няма такива училища. (maria77bg)
Според новия училищен закон учениците в 11-и и в 12-и клас изучават профилирани предмети, има и нов вид училища - обединени, които са до десети клас. Сега обединените училища в страната са 68, но догодина ще са с 3 повече, каза Михайлова. Тя уточни, че учениците, които завършат обединените училища, ще може да продължат да учат след десети клас в други училища. Учениците, които учат сега по новата образователна структура, са в девети клас. (https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-razyasni-promenite-v-srednoto … -v-universitetite )
Паралелките са профилирани или професионални, независимо дали училището е гимназия или средно училище. Обединените училища са предимно по селата. Те са до 10 клас. Така борят невъзможността да намерят учители и същевременно нежеланието на децата да учат. Така завършват 10 клас и имат свидетелство за завършен първи гимназиален етап. (maria77bg)
Забравих да пиша за това, което знам за Обединените училища. Правят се предимно в селски райони и в такива с повече ромско население. До 10 клас са Уж с професионална насоченост. (Amanda.D)
В свидетелството за основно образование няма среден успех. На теория оценките, които не са балообразуващи за конкретна паралелка, могат да се окажат важни при определени условия.

Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка. (Дидева)

Предишни теми
Предучилищна: 1, 2, 3
В очакване на първи клас: 1, 2, 3, 4
Първи клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Втори клас: 1, 2, 3
Трети клас: 1, 2
Четвърти клас: 1, 2
Пети клас: 1, 2, 3
Шести клас:1, 2, 3, 4, 5, 6,  
Седми клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15,  16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, Първа изпитна седмична тема, Втора изпитна седмична тема

Последна редакция: чт, 02 юли 2020, 08:12 от Фран

# 1
  • софия
  • Мнения: 11 470
Първа?
Благодаря за темата Simple Smile

Последна редакция: пн, 29 юни 2020, 10:27 от zvаnchе

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 7 738
Само бърз запис.
Бети, благодаря за темата!
Много се надявам днес вече и нашето РУО да пусне общата статистика.
Както и да разберем оценката по математика за годината.

# 3
  • София
  • Мнения: 781
Бети, много благодаря Simple Smile

# 4
  • Мнения: 1 211
A и ние сме напред - знаем си оценката по химия и математика, чакаме БЕЛ само.. Ха дано днес я узнаем, че и да е такава каквато я чакаме !

# 5
  • София
  • Мнения: 4 082
Ей, нова тема!
Благодаря, Бети! Simple Smile

# 6
  • София
  • Мнения: 295
Момичета, да споделя информация за СУЧЕМ 31, имам наблюдения от по-голямо дете, което го завърши и такова, което завърши 8 клас в момента - разликата е огромна. Говоря за две деца, които имат желание за учене (защото това е основно). Посоката на развитие е надолу и нивото не е такова, каквото беше. Това е за тези, които имат колебания - просто още едно мнение. Вие си преценявате. Директорката на 31СУЧЕМ г-жа Николчева се пенсионира, което също не е за подценяване.

Последна редакция: пн, 29 юни 2020, 10:29 от Диви ягоди

# 7
  • София
  • Мнения: 6 848
Бети, благодаря за новата тема!
Може би беше мой ред. Но аз нещо съвсем се отнесох с тези седмични теми Stuck Out Tongue .
Бубчето сподели ли какво е направила девойката? Нещо ми се губи напоследък.
При нас сега драмата се заформи около това дали да избере паралелките с немски като първо желание (което си и искаше) или тези с английски, тъй като голяма част от децата от класа се очертава да изберат тях. А класът им е доста задружен и добър по мнение на учителите, а и мое мнение. Но пък той е с ниво B1 по английски и 12 часа ще са загуба на време всяка седмица.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 660
Благодаря за новате тема!
Пожелавам на всички спокойно и разумно редене на желанията!
Вече си знаем всички оценки, даже в петък получихме съобщение в Школо, че сме завършили.
Днес ще връщаме учебниците, а на 02.07. тържествено ще си получим свидетелствата.

# 9
  • у дома...
  • Мнения: 1 313
Furia, как се развиват нещата при вас?

# 10
  • България, София
  • Мнения: 618
Момичета, забравила съм ... ще ме ориентирате ли защо някои паралелки взимат 3БЕЛ+1МАТ, а други 2+2.
Еднакви профили, еднакви хорариуми, а различен вход. Даже, сега видях училище, което в различните си паралелки има различно балообразуване - "Природни науки" и "Чужди езици" е 2+2, а "Хуманитарни науки" и "Обществени науки" - 3+1. Учебните планове на профилите са еднакви.

БТВ: последно ме вълнуваше темата преди 4г, особна тръпка е... малко познати лица, Дидева, Betty L.  Hug

Последна редакция: пн, 29 юни 2020, 10:37 от vimares

# 11
  • Мнения: 15 764
Успешно кандидатстване и от мен!

# 12
  • София
  • Мнения: 459
При нас сега драмата се заформи около това дали да избере паралелките с немски като първо желание (което си и искаше) или тези с английски, тъй като голяма част от децата от класа се очертава да изберат тях. А класът им е доста задружен и добър по мнение на учителите, а и мое мнение. Но пък той е с ниво B1 по английски и 12 часа ще са загуба на време всяка седмица.
Преди 5 год. имахме същата драма. Избра да си остане с класа в англ. паралелка, а имаше В1. Дори тогава 8-ми клас беше ИИЧЕ и пълна загуба на време. Аз съжалявах около 2 години след това, но после осъзнах, че правилно е постъпил като си е останал, а при нас и класната оставаше към англ. паралелка. В немските паралелки атмосферата била по-различна от тази в досегашния клас. Той и за минута не е съжалявал. Това е нашият опит Simple Smile Успех с избора, човек никога не знае предварително кое е по-доброто решение! И на нас ни предстои труден избор. Sleeping

Последна редакция: пн, 29 юни 2020, 10:37 от BFF_

# 13
  • София
  • Мнения: 333
Диви ягоди, може ли малко повече конкретна информация за 31, ако имате? Това ни е на радара, но имам лични наблюдения само до 7 клас, не познавам никого от горен курс. Какво точно е станало по-зле,   има ли значение в кои профили? Благодаря предварително.

vimares, хуманитарните паралелки традиционно дават превес на НВО БЕЛ, затова утрояват този рез в бала и вземат МАТ само веднъж. По подобен начин, повечето МГ вземат 3 МАТ + 1 БЕЛ.

# 14
  • Мнения: 11
Здравейте,
Имам следното /може би малко глупаво/ питане: може ли дете, което е с по-нисък бал да бъде прието в паралелка, която е писало като първо желание пред дете, което е с по-висок бал, но е посочило същата паралелка на второ или трето желание?

Общи условия

Активация на акаунт