Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 24 апр. 2020, 07:35 ч.

СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 17

  • 16 164
  • 770
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 086

Образование е това, което остава, когато забравим всичко, което сме научили в училище.
Алберт Айнщайн
Нашата поща:
Скрит текст:
Споделяме, качваме, ползваме полезни материали по всички предмети, любезно предоставена ни от набор 2005.
*@abv.bg - парола се предоставя на лични само на потребители, които са писали редовно в поне три последователни теми.

БАЛООБРАЗУВАНЕ:
Оценки от свидетелството за основно образование след VII клас по БЕЛ и математика (по решение на педагогическия съвет може да се взимат други предмети от свидетелството, но се ползват винаги 2 оценки) САМО от 7ми клас:
Отличен (6) - 50 т.
Много добър (5) - 39 т.
Добър (4) - 26 т.
Среден (3) - 15 т.

Първи вариант
Оценка по български от националното външно оценяване х2 + оценка по математика от националното външно оценяване х2.
Втори вариант
Оценка по български от националното външно оценяване х2 + оценка по математика от националното външно оценяване х1 и обратното и добавяне на различни състезания.
Трети вариант
Български или математика х3 + математика/български х1.

*При решение на педагогическия съвет на дадено училище, в балообразуването може да се включват оценки от състезания или олимпиади.
Ако ученик не се е явил на изпитите от националното външнооценяване, ще може да кандидатства със сбора от дипломата.
МАКСИМАЛЕН БАЛ 500т.



ВАКАНЦИИ И НЕУЧЕБНИ ДНИ за учебната 2019/2020 година
http://mon.bg/upload/20513/zap_NVO_2019_2020.pdf?fbclid=IwAR2-K4 … KaoMAhToFz-wEezUw
Скрит текст:
Начало и край на ваканциите с изключение на лятната през учебната 2019/2020 година:
01.11.2019 г. – 03.11.2019 г. вкл. – есенна
21.12.2019 г. – 05.01.2020 г. вкл. – коледна
05.02.2020 г. – междусрочна
11.04.2020 г. – 20.04.2020 г. вкл. – пролетна за I - XI клас

Неучебни дни:
20.05.2020 г. – Държавен зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература
22.05.2020 г. – втори ДЗИ

Начало на втория учебен срок на учебната 2019/2020 година:
06.02.2020 г. – I - XII клас

Край на втория учебен срок на учебната 2019/2020 година:
30.06.2020 г. – VII – ХІ клас (18 учебни седмици)

09.06.2020 г. – НВО по БЕЛ в края на VII и на Х клас
11.06.2020 г. – НВО по математика в края на VII и на Х клас

З А П О В Е Д
№ РД09-2152/ 27.08.2019 г. за определяне на дати за провеждане на изпитите от НВО в IV, VII и X клас


Календар на мероприятията за седми клас през учебната 2019/2020 г.


УЧЕБЕН ПЛАН ИИЧЕ
Скрит текст:

УЧЕБЕН ПЛАН РИЧЕ
Скрит текст:

КРИТЕРИИ И ТОЧКИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ НА ПРЕРАЗКАЗ
Скрит текст:
[imp]http://ouskalak.idwebbg.com/clients/20/files/images/Picture1.png[/img]

Списък на произведенията от 6ти и 7ми клас, които ще се включват в НВО по БЕЛ:
Скрит текст:
Шести клас:
 "Хубава си, моя горо“ (Любен Каравелов)
 „Отечество любезно, как хубаво си ти!“ (Иван Вазов)
 „Косачи“ (Елин Пелин)
 „Художник“ (Веселин Ханчев)
 Из „Под игото“ (Иван Вазов): главата„Представлението”  и  главата „Радини вълнения“
„Братчетата на Гаврош“ (Христо Смирненски)
 „Серафим“ (Йордан Йовков)

Седми клас:
 "Стани, стани, юнак балкански"(Добри Чинтулов)
 "Вятър ечи, балкан стене" (Добри  Чинтулов)
 "На прощаване в 1868 г." (Христо Ботев)
"Немили-недраги" (Иван Вазов) - : І, ІІ, ІІІ, V, X глава, епилог.
"Една българка"(Иван Вазов)
"Опълченците на Шипка"(Иван Вазов)
 "Българският език" (Иван Вазов)
"До Чикаго и назад" (Алеко Константинов) - откъсът от „Вие трябва да сте били на Пловдивското изложение и знаете големия павилион?“ до „На г. Айвазияна търговията отиваше твърде зле, според думите му, но той имаше надежда да разпродаде повечко „рядкости“ в последните два месеца, септември и октомври, когато след летния сезон позаможните американци ще посетят изложението.“
"Бай Ганьо" (Алеко Константинов) -  „Бай Ганьо пътува“
  "Неразделни" (Пенчо Славейков)
  "Заточеници" (Пейо Яворов)
 "По жътва"  (Елин Пелин)
 "По жицата" (Йордан Йовков)

ЕЛЕКТРОННО ЧЕТИМИ УЧЕБНИЦИ  - линк от МОН със списък на издателствата

Олимпиади и национални състезания

ПРАВИЛА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И ИНСТРУКТАЖ НА НВО ЗА СЕДМИ КЛАС ЗА УЧЕБНАТА 2019/2020

ТИПОВЕ И ВИДОВЕ ПРОФИЛИ И ГИМНАЗИИ:
Скрит текст:
Слагам го тук. Ако искаш, дай мейл да ти го пратя и там.

Първи гимназиален етап – 8-10 клас.
Втори гимнапиален етап – 11-12 клас.
ДПП – държавен план-прием;
ООП – общообразователна подготовка;
ИУЧ – избираеми учебни часове;
ФУЧ – факултативни учебни часове;
ПП – профилирана подготовка/ на места профилиращ предмет;
СХН - софтуерни и хардуерни науки


Има 2 типа гимназии: профилирани и професионални.
   Професионалните ти дават професия (ако е по-лесно си правете аналогия с техникумите от нашето време). Те нямат достатъчен хорариум по някои предмети и това не удовлетворява изискванията за прием в някои чужди университети. При тях няма профили.
   Профилираните са с 2 профила определени още с ДПП (държавен план-прием) и 1 или 2 профила, които могат да бъдат определени още с ДПП или когато децата са в 10ти клас. Профилите се изучават само във втори гимназиален етап. В първи гимназиален етап се учи ООП (? – общообразователна подготовка) по съответната рамка и се учат ИУЧ (избираеми учебни часове) и ФУЧ (факултативни учебни часове), които както видяхме от избора и на смг, не е задължително да съвпадат с профилите. Профилите са важни, защото само те, БЕЛ, ЧЕ (чужд език), мат, го (?) и ФВС (физическо възпитание и спорт) се изучават в последните 2 години. Т.е. трябва на детето да не му е мъка, да са му полезни, да се справя с тези предмети, ако гони висока диплома и по тези предмети ще има по-висок хорариум, който е важен за някои чужди унита. Освен това вторият ДЗИ (държавен зрелостен изпит) се полага на един от профилите (по избор на ученика). (maria77bg)

В края на 10-ти клас се приключва с т.нар. разказвателни и в 11-ти и 12-ти клас ще се изучават само ако са профил. (svetlaem)

След като всички изучават математика в 11-12 клас, как кореспондира изборът на профил математика с втория гимназиален етап? Учат повече часове от деца, които не са с този профил, или просто ДЗИ може да е по този предмет? (zazu1)
В 11 и 12 клас всички учат 2 часа седмично математика. Това са само базови неща. Тези, които са с профил математика, към тези 2 часа имат допълнително и ПП (профилирана подготовка) по математика. Ако не си профил математика, то ДЗИ по мат можеш да държиш само като трети ДЗИ по желание, но той ще е върху материала до 10-ти клас. И това ще е записано изрично.
Профилираната подготовка по всеки предмет означава не просто повече часове, но и доста по-задълбочено изучаване на предмета. Не може да се обясни с две думи, но ако се сравнят двете учебни програми става ясно (за общообразователна и за профилирана подготовка). (Дидева)

Аз продължавам да не мога да се ориентирам с тези профили. След като са след 10 клас, като избереш паралелка с немски и математика при кандидатстването след 7 клас, какво всъщност избираш? Не учиш ли повече от тези два предмета още от 8 клас? (zazu1)
Да речем, че говорим за  СМГ с немски. Чисто хипотетично. Двата задължителни профилиращи, определени на национално ниво, ще са ясни още при кандидатстването - математика и информатика или математика и физика. Езикът може да бъде включен като трети профилиращ, но не е задължително. (Дидева)

СМГ си гласуваха на педагогически съвет профилите и рамките. Същите като миналата година по информация на родител от общото събрание. Третият профил няма да е определен с ДПП. 11 клас догодина ще са с трети профил първи чужд език, за четвърти профил не беше сигурна майката (каза физика, но не си заложи главата). (maria77bg)

ДЗИ по желание се държат върху материала от общообразователната подготовка. За някои предмети това ще е учебното съдържание до десети клас, защото с тях се приключва тогава (разказвателните например), но за други - ще обхваща този до 12. клас включително (например математика или БЕЛ). (Дидева)
Аз пък се чудя как точно университет (независимо български или чужд) ще разграничи “този” от “онзи” ДЗИ? (звездица)

Предполагам, че няма да е трудно. В дипломата вероятно ще е уточнено кой е върху ПП (профилираща подготовка) и кой - върху ООП. Признавам си, че още не съм задълбавала в конкретното съдържание на дипломите, а и не мисля, че има образец.
За нашите университети, ако се кандидатства с ДЗИ, може за това върху профилираната подготовка да се заложи по-висок коефициент в балообразуването. (Дидева)

За чужд университет май ДЗИ не играе никаква роля, ако не греша. Съответно дали ДЗИ ще е по ООП или по ПП, няма да има значение? За тях роля би изиграл хорариумът, нали не бъркам? А от друга страна нашите университети изобщо гледат ли хорариум при прием? (звездица)

Звездица, много университети искат освен хорариум и оценка от изпит, примерно не по-ниска от 5.80. Не само в ОК. (Слънчевата)

Значи дали съм разбрала правилно:
Ако детето не е в гимназия или СУ (средно училище), а отиде в нещо като преди техникум - ще са му затворени пътища да учи в чужбина, така ли? (luss)

Не е задължително. Не всички чужди университети имат еднакви условия за прием. Затова писах, че ако дадено дете има за цел определен университет, то е добре да си погледне изискванията за прием. Има изложения на образованието в чужбина, там също може да се пита. (maria77bg)

Професионалните паралелки, незавасимо в кое училище са, са с учебен план за съответната професия. Т.е. хорариумът на предметите е един и същ, както и всички последствия от това. (maria77bg)

Няма значение в какво училище е професионалната паралелка, тя си остава професионална. Същото важи и за профилираните. Ще дам пример. Рамковият учебен план за профил математически е един и същ, независимо дали паралелката е в СМГ или в 999-то СУ. Същото важи и за професионалните паралелки. Рамковите и типовите учебни планове са едни и същи, независимо от това дали паралелката е в професионална гимназия или да речем в МГ - Пловдив. (Дидева)

Аз за друго се чудя. Първи и втори ПП (профилиращ предмет) са си регламентирани с ДПП и там няма мърдане, но какво пречи трети и четвърти ПП да се направят по-гъвкави, а да не се закрепват към цялата паралелка. За тях да се обединяват ученици от различни паралелки. Пак ще има някакво ограничение, доколкото трябва да се събере група, но възможностите ще са много повече.
По основните предмети ще има достатъчно желаещи. Единствено трябва програмата да е съгласувана. В определени дни и часове всички ще имат трети профилиращ предмет - едни ще отидат за математика, други за история и така. После се връщат по класовете си за часовете по първи ПП примерно. (ston )

Дали съм схванала правилно за професионалните паралелки, защото ми е много важно дали да изберем такава в МГ или нормална такава с профил ИТ или математически, и съответно в нормално СУ (средно училище) с профил ИТ:
Това, което разбрах е:
1. Професионална паралелка "програмиране" в ПМГ гимназия се явява същото като паралелка "програмиране" в коя да е друга професионална гимназия и съответно възможностите за чужд университет е възможно да са поорязани?
2. От друга страна професионална в ПМГ дава предимство за професия веднага след училище сравнено с паралелка ИТ (информационни технологии) пак в ПМГ?
3. Паралелка с профил ИТ в нормално СУ дали е равна на паралелка ИТ в ПМГ?
П.П. детето ми е момче и интересите му са чисто технически. Мечтата му е да стане "монтьор", но е силен ученик и е отличник по математика. Моята мечта е да замине да учи в Германия нещо инжинерно или ИТ 😁 (затова и мисля паралелка МАТ с НЕ в ПМГ) (AIR)

На хартия дали учиш в едно или друго училище с еднакви профили или еднаква професия е едно и също. Разликата е в учителите (преподаването), в средата (което е условно) и в предразсъдъците. (maria77bg)

С риск да стана досадна, защото съм го пускала многократно.
Таблицата отразява часовете по общообразователна подготовка по първи чужд език. Когато езикът е профилиращ, е различно. (Дидева)

 


А имате ли информация за профилите на училищата по изкуства? (Red )
Профилите са всъщност специалността, която е избрана. Всички налични часове от избираема и факултативна подготовка отиват за обучението по професията. Това за НГПИ (Национална гимназия за приложни изкуства). НУИИ (Национално училище за изящни изкуства) правят профилиране Графика, Живопис, Скулптура и още нещо след 9-ти клас (преди беше така, не видях актуални учебни планове, а не ми се рови да търся). (vesi1)
Имам един въпрос - има ли гимназии без профили и без професионални паралелки? Просто си учат всичко поравно 5 години - има ли такива? (mumble-bumble)
Не, няма такива училища. (maria77bg)
Според новия училищен закон учениците в 11-и и в 12-и клас изучават профилирани предмети, има и нов вид училища - обединени, които са до десети клас. Сега обединените училища в страната са 68, но догодина ще са с 3 повече, каза Михайлова. Тя уточни, че учениците, които завършат обединените училища, ще може да продължат да учат след десети клас в други училища. Учениците, които учат сега по новата образователна структура, са в девети клас. (https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-razyasni-promenite-v-srednoto … -v-universitetite )
Паралелките са профилирани или професионални, независимо дали училището е гимназия или средно училище. Обединените училища са предимно по селата. Те са до 10 клас. Така борят невъзможността да намерят учители и същевременно нежеланието на децата да учат. Така завършват 10 клас и имат свидетелство за завършен първи гимназиален етап. (maria77bg)
Забравих да пиша за това, което знам за Обединените училища. Правят се предимно в селски райони и в такива с повече ромско население. До 10 клас са Уж с професионална насоченост. (Amanda.D)
В свидетелството за основно образование няма среден успех. На теория оценките, които не са балообразуващи за конкретна паралелка, могат да се окажат важни при определени условия.

Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка. (Дидева)

Предишни теми
Предучилищна: 1, 2, 3
В очакване на първи клас: 1, 2, 3, 4
Първи клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Втори клас: 1, 2, 3
Трети клас: 1, 2
Четвърти клас: 1, 2
Пети клас: 1, 2, 3
Шести клас:1, 2, 3, 4, 5, 6
Седми клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 1516

# 1
  • Мнения: 3 933
Благодаря, Бети!
Писах в старата тима след теб, сори, ама понеже не беше важно, нека си е там Simple Smile

# 2
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 3 534
Благодаря за темата.

Напоследък не пиша, защото няма нищо ново при нас, освен, че на Ема нещо взе да й писва. От 1 месец не е написала нито едно есе за упражнение, няма желание, уморена е и казва, че от проекти и домашни за училище не й остава никакво време. Даже не й остава време да направи някой ПИ, стоят принтирани и я чакат. От няколко дни е в "онзи период" и с нея не се говори. Явно й пада кръвното (аз съм същата) и е направо неадекватна, не може да се съсредоточи, иска само да лежи и да спи. Та си мисля дано датите на изпитите й да не й съвпаднат с месечното неразположение, защото няма да покаже и 10 % от това, което знае иначе.

# 3
  • Мнения: 3 503
Благодаря, Бети!

# 4
  • Мнения: 158
Благодаря за новата тема!

# 5
  • Мнения: 4 086
Тъкмо се канех да питам. Има ли други като моето бебе в темата, все още няма цикъл. Вчера ходихме на дълга разходка в гората. Ние живеем извън София, писала съм. С нейната най-добра приятелка, майка й и две кучета. Ходихме 7 км. Беше чудесно. Та се наприказвахме. Приятелката й от януари има цикъл, но двете бяха останали последни в класа без, както и една братовчедка, но тя е следващия набор. Вижда се веднъж седмично с приятелката си, обикновено на подобни разходки, въпреки че живеем през един двор.
Иначе миналата година си спомням - имаше едно девойче с болезнен цикъл, който съвпадна с НВО. Майката му даде обезболяващи. Мисля, че се справи добре детето.

# 6
  • София
  • Мнения: 3 708
Уф.
Аз се опитвам да навия девойката да се разбере да се видят с някоя приятелка, но явно всички спазват карантина. Много ме измъчва тази социална изолация при децата. ☹️

# 7
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 1 882
Благодаря за темичката! Само с позитивни новини да я изпълним!
Вашите деца до къде са по МАТ? При нас - завършиха неравенства миналата седмица и започнаха вероятности; прескочиха раздела с успоредник, учителката казала, че най-накрая ще е той....
По БЕЛ учат Пенчо Славейков ..

# 8
  • София
  • Мнения: 219
Здравейте в новата тема. Ние не сме обмислили желанията още. Не знам какво чакаме, на мен това извънредно положение много ми подтисна всякакъв оптимизъм.
С материала са по БЕЛ до "Заточеници", а по мат. на неравенства.  И аз мисля, че чух, че успоредниците ще останат за накрая, защото не се знае дали ще влизат в материала за НВО.

# 9
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 224
Благодаря за новата тема!
При нас по математика започнаха тепърва неравенства, а по БЕЛ са още на "Опълченците на Шипка"...какво да кажа, просто нямам думи...Не натискам твърде за новия материал, защото вероятно няма да се даде на матурата, а наблягаме на вече изучавания, пък ще видим с какво ще ни сюрпризират..

# 10
  • Мнения: 1 434
Бети, не се тревожи, ще има по-дълъж живот като жена. До 16 г. възраст няма основания за тревога.

При моята кафетинът действа най-добре за обезболяване в тези случаи. С повече течности за качване на кръвното. И нещо, на което не вярвах, но действа - памуче, напоено със спирт, поставено в пъпчето. Едновременно с обезболяващо лекарство ускорява отзвучаването на болката.

Знаете, че всички сте герои, нали! Стискайте зъби, малко остава! Дълбоко разчитам на слънцето - не толкова като топлина, колкото като УВ лъчение. Ще си тръгне гадината, поне за лятото ще ни остави. Дано!

# 11
  • Мнения: 902
Нищо не разбрах от съкращенията в края на другата тема Simple Smile Ние изцяло се насочваме към план Б, тъй като по БЕЛ явно няма да има никакви оценки до края на годината и ще си остане с петицата от първи срок.
Моето непрекъснато се сърди, че не му давам да се види с приятели, а при нас продължават да се движат на тумби. Всички излизали, само той не. Излиза да разхожда само кучето, сам или с брат му. Не иска да идва на семейни разходки на полето, явно го е срам да не го видят, че голям човек се разхожда с мама, тате, братчето и кучето. Или пък сме му досадни....

# 12
  • София
  • Мнения: 3 708
И аз не разбрах, та търсих. ВРеменно изпълняващ Длъжността е абревиатурата. 😁
Но не се ориентирах добре за директорите на кои училища иде реч.

# 13
  • Мнения: 4 560
Моите не се събират с приятели и не напират. Говорят си с тях през нета почти постоянно. Излизат с нас да караме колелета или с кучето. Обяснила съм им какво, защо, разбират. Срещите на живо с приятели няма да им избягат. И аз не се срещам с моите. Факт е обаче, че когато излизам с кучето, редовно виждам групи тинейджъри да се размотават заедно.
По математика последно го гледах, че правеше някакво домашно за неравенства в триъгълника. По БЕЛ нещо за "Бай Ганьо" бях мернала.

# 14
  • Мнения: 4 086
По литература са на Бай Ганьо. По математика - медиана.

Общи условия

Активация на акаунт