СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 7

  • 33 236
  • 772
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 7 674
Миналата година е имало само 33 деца класирани в цяла София на областен по БЕЛ. От тях 4 са се класирали на национален кръг и две са били в топ 3. От тези 33 деца, 20 са били от смг и 2 от класираните на национален също са били от смг. Но наистина там бяха много силен випуск. Имаха си школи по бел още от 5-ти клас и трите години си имаха все около по 20 класирани за областен кръг. При нашия випуск май не е баш така. Когато бяха пети клас минаха само 3, а миналата година нашия випуск класира 6 деца на втори кръг. Евентуално утре нашите ще си знаят резултатите или поне дали минават или не. Не ми се мисли каква драма ще е вкъщи. Това дете все нищо не му се получава и все много се старае, и не става, и не става. Учи като лудо и по разказвателни, а оценките му все около 5. Вчера и на класното по математика така се е замотала с някакъв израз и не е съобразила да го остави и да продължи, та в крайна сметка, освен, че не го е преборила този израз, ами не ѝ е стигнало времето дори да прочете последната задача, както и да си провери останалите. Та и там издънка. Просто не зная какво се случва тази година. Но определено ѝ се отразява и на самочувствие, и на самоувереност, и на настроението. Да идва ваканцията вече!

# 586
  • Мнения: 24 467
Цитат
тя го е дала на учениците да си ги порверяват един на друг
Shocked
Божке, пък аз съм се запритеснила, че на моето проверките му ги правя само аз. То можеше и по-зле да е - да му ги гледат само съучениците, на половината от които сигурно самото наименование "ОЛВ" не им говори нищо, а произведенията са чели в цялост не повече от 1/10 от съучениците.

А вие какво ще разберете от устен коментар на ОЛВ: "Няма нищо вярно.", без нищо друго, да речем? То възрастен човек ще мига на парцали, какво остава за 13-годишно хлапе.

Миналата година е имало само 33 деца класирани в цяла София на областен по БЕЛ. От тях 4 са се класирали на национален кръг и две са били в топ 3. От тези 33 деца, 20 са били от смг и 2 от класираните на национален също са били от смг. Но наистина там бяха много силен випуск. Имаха си школи по бел още от 5-ти клас и трите години си имаха все около по 20 класирани за областен кръг. При нашия випуск май не е баш така. Когато бяха пети клас минаха само 3, а миналата година нашия випуск класира 6 деца на втори кръг. Евентуално утре нашите ще си знаят резултатите или поне дали минават или не. Не ми се мисли каква драма ще е вкъщи. Това дете все нищо не му се получава и все много се старае, и не става, и не става. Учи като лудо и по разказвателни, а оценките му все около 5. Вчера и на класното по математика така се е замотала с някакъв израз и не е съобразила да го остави и да продължи, та в крайна сметка, освен, че не го е преборила този израз, ами не ѝ е стигнало времето дори да прочете последната задача, както и да си провери останалите. Та и там издънка. Просто не зная какво се случва тази година. Но определено ѝ се отразява и на самочувствие, и на самоувереност, и на настроението. Да идва ваканцията вече!
Моето пък си решило задачите вчера на контролното, получило верни отговори, ама на една, дето получило накрая       0 . Х = 0 взело, че написало, че няма решение.  Joy, ей-тъй, понеже решило, че е приключило и да предаде, че да си ходи. И като предало и излязло, се сетило, че е на обратно, ама не може да се върне, я!
Бъркал е всичко, което може да се сбърка. На кажи-речи всяко контролно по една баламска грешка, ама всеки път - от различен вид. Не повтаря. Оказа се, че за едно нещо човек може да сътвори 100 различни грешки. И няма как да се научи от предходните, щото са различни. Викам си - ако до НВО успее да обърка по веднъж всичко възможно, може пък да вземе да се научи накрая.

Последна редакция: ср, 18 дек 2019, 12:23 от Judy

# 587
  • София
  • Мнения: 7 670
Това дете все нищо не му се получава и все много се старае, и не става, и не става. Учи като лудо и по разказвателни, а оценките му все около 5.

Мария, не знам.
И при нас нещо не са както трябва нещата тази година.
С тази разлика, че дъщеря ми не учи толкова усърдно като твоята.
Но миналата година имаше различен и сякаш по-верен подход, и ѝ се получаваха нещата идеално.
А сега не е така.
И аз чакам ваканция.
Много е неприятна тази учебна година.

# 588
  • Мнения: 7 674
Ми не зная дали е от децата, дали е подход, материал или друго. Както и дали някой учи повече или по-малко от някое дете. Факт е, че много учат. Факт е, че някои си позволяват да си правят гаври с децата. Ще го преживеем. Успокоявам се, че всичко е урок за живота. Само да са здрави, друго не ме интересува вече.

# 589
  • у дома...
  • Мнения: 3 670
Моята девойка или чете бързо условията по математика и пропуска по нещо, или ги чете внимателно и не ѝ стига времето за всички задачи. На класното по математика има 5, защото била направила дребни грешки и на едната задача учителя не могъл да разбере как Ани е стигнала до този отговор. За НВО се готви сама по сборници. Догодина февруари сигурно ще я пусна на ПИ и по двата предмета да видим на какво ниво е. Но по принцип много, много не се надявам на добър резултат по математика. Просто не е нейното.
По химия има 5-ци и на контролните и на изпитвания. На въпроса как решава уравненията, отговора ѝ е "Ми по мой си начин и по моя си логика!".
По БЕЛ всяка седмица пише или преразказ, или есе. За ОЛВ нищо не е споменала още.

# 590
  • Мнения: 6 991
И аз така се успокоявам, ама на моменти ми иде да хвана някои учители, да ги завлека на площада и - сто тояги на голо дупе.
А все си мислех, че не съм агресивен човек...

# 591
  • Мнения: 24 467
Ми не зная дали е от децата, дали е подход, материал или друго. Както и дали някой учи повече или по-малко от някое дете. Факт е, че много учат. Факт е, че някои си позволяват да си правят гаври с децата. Ще го преживеем. Успокоявам се, че всичко е урок за живота. Само да са здрави, друго не ме интересува вече.

Знаеш ли, моят, големият, след купища недомислици из образованието ни, като се изсели в чужбина да учи, още в началото му светна и проумя, че животът може и да е хубав, че и смислен даже. Дори ученето може да е таквоз.
 Joy
Та има полза и от глупостите. Човек повече почва да цени останалото.

И аз така се успокоявам, ама на моменти ми иде да хвана някои учители, да ги завлека на площада и - сто тояги на голо дупе.
А все си мислех, че не съм агресивен човек...

Можем да помислим за нещо по-организирано... Thinking

# 592
  • Мнения: 50 720
Организирано да заличим МОН от лицето на земята. Ако може в миналото, настоящето и бъдещето едновременно.

# 593
  • Мнения: 6 991
Ми, добре. Аз мога д а подсигуря тояжките,обещавам да са бодливи.

# 594
  • Мнения: 8 910
Явно, за добро или за зло, водещ си остава учителят. Лоши програми, лошо написани учебници, това може да бъде компенсирано от добрия учител. Мисля обаче, че и обратното е в сила - кофти учител може да скапе предмета и при чудесен учебник. То като ти убие желанието да поглеждаш в него, колкото и добре да е написан, пак няма да има полза от него.
И значи какво остава? Чист късмет на какви учители и ръководство ще попаднеш. Не знам обаче как може този фактор да се сведе до минимум. Аз поне нямам решение, което да ми се струва работещо.
До този момент единствено се радвам, че моите деца явно имат късмет в това отношение. Не са всичките им учители супер, но няма такива фрапиращи случаи като тези, за които чета тук.

# 595
  • Мнения: 50 720
Естествено, че е така. Какво като в учебника има критерии за олв. Кое дете ще си ги прочете само, разбере ке седне да напише оле ей така, от раз. След като е карало няколко други часа, на всичкото отгоре. Ми никое. Ако има такова генийче, МОН пак няма кскво да гледа него на фона на трагичното ниво. А как да се минимизира човешкия субективен фактор- няма как. Може би поне обучението на кадрите им да е качествено, но...знаем как протичат курсовете, квалификациите и т.н. Няма надежда, единствено късмет.

# 596
  • София
  • Мнения: 1 133
Вчера и на класното по математика така се е замотала с някакъв израз и не е съобразила да го остави и да продължи, та в крайна сметка, освен, че не го е преборила този израз, ами не ѝ е стигнало времето дори да прочете последната задача, както и да си провери останалите. Та и там издънка. Просто не зная какво се случва тази година. Но определено ѝ се отразява и на самочувствие, и на самоувереност, и на настроението. Да идва ваканцията вече!

И аз вече бленувам ваканцията. Този седми клас голям кошмар се оказва и при нас. Ама за класното по математика не е проблема в детето. Дала им е задачи във формат НВО, ама за един час. Е, все пак има нужда от някакво техническо време, за да прочетеш и напишеш решението. А и моите казаха, че задачите били по-трудни от тези на пробния изпит. И това за един час, вместо за два и половина...

# 597
  • Мнения: 8 910
Ами това пак говори за кофти учител. Ако ще и да е СМГ, не можеш да искаш да се изпълни неизпълнима задача.

# 598
  • София
  • Мнения: 3 907
Гредите са еднакви навсякъде.Успокоявам се някакси...При нас днес нулев час с тест по БДП...Rolling Eyes В момента тече класното по БЕЛ.Снощи чете усърдно и за голямо изпитвам по биология върху целия материал...Не знам какво са се напънали предваканционно...То вярно че след ваканцията много няма да остане,ама досега какво блееха се питам?

# 599
  • sofia
  • Мнения: 1 599
В СМГ по принцип това си е подход, голямо натоварване за всичко, по две контролни в един ден или цяла седмица контролни всеки ден. Сега, тази година, като че ли практиката с двете контролни в един ден я изоставиха, пожалиха ги малко😀 Голяма мелачка е, но е факт, че децата от това училище се справят най- добре по всички състезания и изпити и се отличават с резултатите си като обща група.

Общи условия

Активация на акаунт