Математически турнири 1-4 клас. Тема №56

  • 48 422
  • 738
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 7 987
Пита се в задачата колко са правоъгълниците, в които е детелинката. Т.е. все едно колко правоъгълника има, но не всички, а само тези, които съдържат детелинката .Не знам по-просто как да го обясня.

# 151
# 152
  • Мнения: 359
В три? Според мен е супер елементарна. Първото цвете се намира в малкия правоъгълник, също и в големия, образуван от двата малки. Второто - в първия, в по-големият образуван от първите два и в най-големия, образуван от трите малки. Такива задачи за броене на фигури дават редовно.

... А аз търся модел... ако  детелинка е в два правоъгълника, то как се отнася една детелинка към три правоъгълника и се чудя как да го обясня на първокласничката.
Изобщо не го видях като броене на фигури Grinning Grinning Grinning

# 153
  • Мнения: 97
Резултати от Иван Салабашев:
https://nsybeva.wixsite.com/salabashev2015/blank-c1iwz

За Благоевград няма резултати.

# 154
  • Мнения: 990
Да, и аз забелязах, че резултатите на децата от Благоевград не са взети предвид в крайното класиране.

# 155
  • Мнения: 97
Да, и аз забелязах, че резултатите на децата от Благоевград не са взети предвид в крайното класиране.

Писах на посочения мейл и чакам отговор. Може да е станала грешка или пък не - да не се взимат предвид. Но няма да е честно да не участват в националното класиране.

# 156
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Решаваме стари задачи от Математика без граници за 1 клас. Стигнахме до следната:
"Букет от  детелини с три и четири лиса има общо 19 листенца. Колко са четирилистните детелини?"
Добре де, как я решава един първокласник??? Със събиране на 3+3+3+3+3+3+3, докато му втръсне и обърка колко тройки е събрал? Как да я обясня на детето? Явно догодина ще го записвам на школа, абсолютно забивам по какъв начин да обясня решенията на поне 50% от задачите, така че да ги вдене.

# 157
  • Мнения: 7 987
С рисуване на детелинки.

# 158
  • Мнения: 6 302
Ами четири са, щото 4*4 е 16 и остават 3 листа за една трилистна. Не може да за 3, защото остават 7 листа. Не може да са 2, защото остават 11 листа. Може обаче да е една и 5 трилистни.

# 159
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Точно, може да са 5 трилистни и 1 четирилистна. Отговорът обаче може да е друг - четири четирилистни. Откъде накъде? Как се стига до тоя отговор, а не до другия?
Целика,
как с рисуване на детелинки? Ето тук има два отговора, аз първоначално дори не бях видяла втория. По инерция сметнах 5 трилистни и 1 четирилистна. Как точно да разбере детето колко от едните и колко от другите да нарисува, че да седне да брои листа?

# 160
  • Мнения: 7 987
Явно отговорът е грешен просто

# 161
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Не е грешен, просто има два верни отговора. Въпросът ми беше как да я реши един първокласник, който не може да умножава. Явно с налучкване, ако изобщо успее.

# 162
  • Мнения: 7 987
Ти беше написала,че отговорът е три четирилистни май.

# 163
  • Мнения: X
За първи клас освен с налучване, не виждам как може да се реши задачата. Явно е трудна, дай сега да си побъркаме децата, защото в някакъв си сборник има по-засукана задача. Колкото-толкова, важното е че се решават допълнително задачи, т.е. детето натрупва знания.

# 164
  • Варна
  • Мнения: 25 242
Ти беше написала,че отговорът е три четирилистни май.
объркала съм колоните като съм гледала отговора. Една е в крайна сметка.

Лейди,
права си, теглих ѝ една майна на тази задача, изобщо няма да се мъча да я обяснявам.

Общи условия

Активация на акаунт