Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 16 дек. 2019, 16:19 ч.

Пети клас 2019/2020

  • 19 921
  • 739
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 5 826
Нашата кака е с 9 години по-голяма.
И аз съм в някакъв шок и ужас. Не си спомням изобщо да сме имали подобни трудности. Вече чак в 7-ми клас се готвеше детето за матурите. Явно, че програмата доста се е променила за изминалите години.

PureLove, историята е някакъв кошмар. Толкова много информация в един урок.

# 46
  • Мнения: 8 218
Нашата кака е с 9 години по-голяма.
И аз съм в някакъв шок и ужас. Не си спомням изобщо да сме имали подобни трудности. Вече чак в 7-ми клас се готвеше детето за матурите. Явно, че програмата доста се е променила за изминалите години. ....

При моите е 10 години разликата. Не съм разбрала, че ученичка имам с каката. Не знам кое точно е различното честно казано. Блъскам си главата всеки ден и не мога да си отговоря на въпроса.
Ама да са живи и здрави! И ние покрай тях дано издържим, че нервите не са безкрайни.

# 47
  • София
  • Мнения: 855
При нас вчера и днес всички учители са им казали как, сега като имат толкова много дни почивка и време за подготовка, седмицата от 06 до 10 януари ще правят контролна.
Стигнахте ли до личните местоимения и морфологичен анализ.? Не бях чувала за падежи в българския, а те цели 3 броя са измислили в учебника. Преписваме таблици като луди, но това няма научаване.

# 48
  • София
  • Мнения: 4 203
Почвам да се притеснявам. Вашите деца, ще са голяма конкуренция в 7 клас, с тази сериозна подготовка от сега. Моето го кара яваш-яваш.

# 49
  • Мнения: 2 018
Със закъснение- класното е било на въпроси по български и литература, четене с разбиране, не е имало преразказ. Не е върнато.
Днес по математика е имало ново контролно, само 2 дни след класното. Уж днес се е справила. Вчера следобеда решавахме задачи и от други типове, които уж в училище не били решавали, пък се беше паднала такава на класното.
При разлика от 6г с брат й преди виждах повече зор. С него не можеше и да се седне да се работи без тръшканици и кандърми.
Силно избягвам гостувания с преспиване, нарушава се ритъма. Ходи през есента с преспиване на гости у братовчедка ми, големи приятелки с щерка й. Цяла нощ са бъбрили, спали са малко и на другия ден не й беше комфортно и не говори за повторение на гостуване с преспиване.
Правиха няколко проекта по групи, в 2/3 от случаите идваха у нас следобеда за няколко часа, други гостувания не е имало.

# 50
  • София
  • Мнения: 3 710
Моята е ходила на гости с преспиване при братовчедите си. И при едни приятели от съседния блок. След това изчезна желанието или поне не се е сещала скоро.

Но на гости ходи. Колкото повече, толква повече...
Миналата година постоянно беше на гости или имахме гости в нас. Един път такъв пушек ме посрещна на вратата, че за малко инфаркт да получа. Правили си палачинки. Ама къде правят, къде играят... Като видят, че е загоряла - мятат в кофата и слагат нова.
Уж говорихме да внимава какво прави и да не зарязва работещ котлон.

Тази година пак се опита да приложи схемата с гостуванията. Но видя, че няма как да стане покрай многото на брой уроци. И сега се случва един път на 2 седмици горе-долу след училище да отиде при приятелка за 2-3часа.

Към момента момата нищо не знае за класни. Или не са им казали, или някой просто е блял в час.

# 51
  • Мнения: 1 153
По БЕЛ са до синоними ,омоними и антоними+ Златното момиче.Нещо тромаво се движат,нищо нямат писано по тетрадките.Чели днес домашните от миналата седмица-преразказ от неутр.разказвач на откъс от златното момиче.Г-жата била ядосана,че не спазили времето,написала 3-4двойки ,а на моят,защото бил първи с точното време,въпреки малкото неточности от към съдържанието-6-ца.Както писах по рано,обясненията й за този вид преразказ бяха направо малоумно издиктувани,добре,че в къщи давах примери и напътствия.
Освен класните,правят и контролни,очаквам резултатите и се надявам да имат шанс за поправка след празниците.

# 52
  • Мнения: 5 826
а на моят,защото бил първи с точното време,въпреки малкото неточности от към съдържанието-6-ца.

Блазе ви!!!
Нашата госпожа пък много реже за неточностите, което според мен не е оправдано. Особено спрямо избора й от трудни текстове. Все пак основните параметри на преразказа са времето и лицето. Би трябвало да е мааалко по-толерантна към неточностите.

И сега това ми е главното притеснение за класното - доколко мойта разсеяна тийнейджърка ще запамети точно текста....

# 53
  • София
  • Мнения: 2 010
...обясненията й за този вид преразказ бяха направо малоумно издиктувани,добре,че в къщи давах примери и напътствия.
Ей така прави и "нашата" по БЕЛ - диктува едни академични дивотии, децата пишат ли пишат в час и за домашно - празразказ. За една събота и неделя беше дала преразказ на Златното моммиче от името на момичето и това явно не е достатъчно, ами и дала Тримата батя и златната ябълка от името на малкия брат. Това за подготовна за класното, на което чела текста, после го дала да си го четат сами и после го събрала и ги оставила да пишат. А това, като "ритуал" изобщо не се беше сетила да го каже - че няма да ползват текста по време на преразказа. Ама като дадеш огромна приказка от името на основен герой и то за домашно, да не би да очкаваш, че те ще пишат без да гледат в текста? И като никога (!) не са правили преразказ в час, да не би да очакваш, че някак ще си знаят колко време имат за запознаване с текста? Добре, че съм минала през 7клас, та знам табиетите. Спорихме в къщи как ще протече класното и какво да упражним, но надделях, че така ще да е. После с половин уста призна, че съм била права.
Сега за ваканцията им е дала малко стрнни домашни - не съм сигурна какъв ще бъде резултата от експеримента. Дала е да напишат съвременен вариант на Златното момиче, в който мащехата е добра Rolling Eyes
(Първосигнална моя реакция беше - то хубаво, ама ако мащехата е добра, никога няма да изгони заварената щерка и ще си живеят в дълбока бедност за вечни времена. Но се удържах да не го изкажа на глас. С интерес ще прочета какво е сътворила моята, стига думата "съвременен" да не наклони историята към разни технологични джаджи, отколкото към междучовешки взаимоотношения )
Отделно писмени отговори на следните въпроси:
1. На какво е способна човешката омраза
2. Какво се случва в семейства, в които няма любов
3. На какво е способна човешката завист
4. Трябва ли да бъдем добри, когато другите около нас са лоши и защо?

# 54
  • Мнения: 555

Ей така прави и "нашата" по БЕЛ - диктува едни академични дивотии, децата пишат ли пишат в час и за домашно - празразказ.
Нашата по БЕЛ по същия начин, като четох записките в тетрадките и все едно лекции в българска филология в СУ. Питам го моя син знае ли значението на една дума от записките, казана от госпожата, той - не. Е как пишат нещо дето не им се обяснява и не го разбират - защо това... Отделно е толкова строга, че за 2-3 грешки 4 или 5, а в съседни училища учителите били по благосклонни и давали лесни класни и пишели по завишени оценки. И после всики тези деца ще се конкурират по диплома, не е справедливо.
Отделно непрекъснато се спряга темата, че след 7-ми клас в балообразуването ще влизат оценки от 5-ти, 6-ти и 7-ми класове по БЕЛ и математика, а кой знае дали няма да влязат и всички останали предмети - не знам коя е истината, но това изказване го чух от учител по БЕЛ.

# 55
  • Мнения: 183
Може ли да помоля, ако ви се намира учебника по математика на просвета в pdf, някой да се смили над мен и да ми го прати?

# 56
  • Мнения: 1 151
Някой попита в темата дали по всички предмети децата ще имат срочни оценки - отговорът е да, дори и да имат по един час седмично.

Иначе за гостуването да кажа - не си гостуват. Като беше топло времето се разбираха да се видят за игра, но не и с гостуване.

# 57
  • Пловдив
  • Мнения: 1 026
На мен домашното на мандаринка ми харесва Simple Smile Мисля, че интересни разсъждения ще има. Децата трябва да се провокират, да мислят, да изказват и защитават позиция. Темата е подходяща за възрастта им. Много по-полезно домашно, отколкото още преразкази, таблици и анализи....

# 58
  • Мнения: 800
Аз мисля, след ваканцията, да я оставя моята дъщеря да се оправя сама до края на първи срок, да видя какви ще ги сътвори. Само по математика ще продължа да се занимавам с нея.

# 59
  • Мнения: 5 826
Аз мисля, след ваканцията, да я оставя моята дъщеря да се оправя сама до края на първи срок, да видя какви ще ги сътвори. Само по математика ще продължа да се занимавам с нея.

Аз вече го направих с първата половина на първия срок. Сътвори тройки и четворки...
Сега се чуди как ще ги оправяме.

Момичета, днес е класното ни по БЕЛ. Стискайте палци!

Общи условия

Активация на акаунт