Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Мнения: 2 357
Благодаря, успокоих се, че не съм тотално изкукуригала. Днес един се опитваше да ме убеди как трябва да разделя на 0.9

# 16
  • Мнения: 5 012
Моля за помощ! Задача е:
Представете 2019 година като алгебричен израз само с единици. Намерете възможно най-малкия брой единици.

Ако някой знае сборник с логически задачи, ще помоля да ми напише заглавието на книгата!
Ако не бъркам
2019=(111*11-111*(1+1)+11)*(1+1)+1
Нямам идея обаче, как се доказва кое е с най-малко единици.

# 17
  • Мнения: 1 494
Може и така: [(11-(1+1))111+11](1+1)-1
но не знам дали са най-малко

# 18
  • Мнения: 2 782
Моля за помощ! Задача е:
Представете 2019 година като алгебричен израз само с единици. Намерете възможно най-малкия брой единици.

Ако някой знае сборник с логически задачи, ще помоля да ми напише заглавието на книгата!
Ако не бъркам
2019=(111*11-111*(1+1)+11)*(1+1)+1
Нямам идея обаче, как се доказва кое е с най-малко единици.

Благодаря Ви!

# 19
  • Мнения: 2 782
Може и така: [(11-(1+1))111+11](1+1)-1
но не знам дали са най-малко

Благодаря Ви!

# 20
  • Мнения: 2 759
Благодаря, успокоих се, че не съм тотално изкукуригала. Днес един се опитваше да ме убеди как трябва да разделя на 0.9

Като помислих, математически излиза почти толкова,ама не е този начинът.
100.1,1=110
100/0,9=111,111...

Последна редакция: чт, 19 дек 2019, 17:49 от W

# 21
  • Мнения: 4 971
Привет! Случайно попаднах на темата. Ще я следя Simple Smile
И за да ви развеселя

Не трябва да се събира този 1 лв., а трябва да се извади, защото е ресто. И става 98-1=97 лв., платените за винетката.

# 22
  • Мнения: 99
Здравейте,
Ще се радвам да споделите решение за тази задача, 5 клас, Хитър Петър, 2019.

В един клас има 20 деца. Всяка двойка момичета дружи с различен брой момчета. Колко най-много момичета може да има в този клас?

# 23
  • Мнения: 4 971
Най-много 5 момичета. Защото от тях могат да се направят 10 двойки и остават 15 момчета, за всяка двойка има различен брой. При 6 момичета има 15 двойки, а остават 14 момчета. Освен всъщност ако едната двойка дружи с 0 момчета, тогава може да са 6. Така че всъщност може ли 0 момчета за едната двойка? Ако може, отговорът е 6.

Последна редакция: сб, 21 дек 2019, 11:35 от Татко Мецан

# 24
  • Мнения: 99
Сърдечно благодаря.

Трябваше сами да се справим с горната задача, че да не ме е срам да питам пак. Помогнете и с тази, моля. Отново 5 клас, същото състезание.

Хитър Петър написал на дъската 22 пъти числото 2. След това започнал да извършва следните две операции: задрасква две числа и записва техния сбор или задрасква две числа и записва тяхното произведение. За какъв най-малък брои такива операции той ще напише на дъската числото 484?

Ще се радвам, ако споделите и алгоритъм за решаване на подобни задачи.

Най-много 5 момичета. Защото от тях могат да се направят 10 двойки и остават 15 момчета, за всяка двойка има различен брой. При 6 момичета има 15 двойки, а остават 14 момчета. Освен всъщност ако едната двойка дружи с 0 момчета, тогава може да са 6. Така че всъщност може ли 0 момчета за едната двойка? Ако може, отговорът е 6.

Последна редакция: сб, 21 дек 2019, 14:52 от kafiava

# 25
  • Мнения: 4 971
Не съм сигурен, че решението ми е вярно, а още по-малко пък за алгоритъм. Но струва ми се, че задраскванията са 13.
За да са най-малък брой, по-бързо ще стигнем числото чрез умножение, отколкото чрез събиране. 484=22.22
За да получим 22, няма как само да умножаваме, тъй като то не е степен на 2. Затова умножаваме до 16 и после събираме.
Първо задраскване - 2.2=4. Второ задраскване - 4.2=8. Трето задраскване - 8.2= 16.
Няма как с по-малко задрасквания да получим 16, дори и в друг ред - примерно второ задраскване 2.2=4 и трето задраскване -4.4=16, пак са три.
След това четвърто задраскване - 16+2=18, пето задраскване 18+2=20, шесто задраскване 20+2=22.

После трябва да направим още 6 задрасквания по същия начин, за да получим още един път 22.

И накрая - последното задраскване, задраскваме двете числа 22 и пишем произведението им 484. Общо 13 задрасквания.

# 26
  • Мнения: 2 779
Здравейте,

Може ли помощ за задача 19-та? За 4 клас е. Предварително благодаря!

# 27
  • Мнения: 5 132
https://bg-mam.ma/p/978195/35160456
51 пост
За госпожа Хикс и Игрек

# 28
  • Мнения: 2 759
Относно задраскванията. В задачата е казано да се за драска число, а не цифра. Така че аз мога да задраскам 22 и съседното 22 и да ги умножа. Т. е с 1 задраскване.
Или е уловка, или поредното недомислено условие.

# 29
  • Мнения: 2 779
Много благодаря, lorenca!

Общи условия

Активация на акаунт