?Въпроси всякакви? (2020г.)

  • 485 579
  • 13 836
  •   2
Отговори
# 315
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 239
Скрит текст:
Дане, за коректора...  Joy
При публикуване на отговор, просто упорито изчаквам някоя секунда и така...Ако се безпокоя, че отговорът не е преминал, натискам повторно „Предварителен преглед“, виждам, че текстът е публикуван и продължавам по други задачки.  Flutter

----------

Колкото до касовите бележки, при мен от доста време, специално в хранителните магазини, неизменно питат дали искаш касов бон или не. С подтекста, че такъв не е нужен.
Обяснението е, че при електронно плащане всичко така или иначе бива регистрирано и при евентуална рекламация/спор, информацията е налична.
няма обяснения. длъжни са да издават кас.бележка, а клиента е длъжен да изисква такава. на видно място около касиерките би трябвало да е написано това.

# 316
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 692
Скрит текст:
При онлайн покупка стоката може да се върне в 14-дневен срок без да се дава каквото и да било обяснение за връщането. Нямам представа какъв точно е дефектът, « Ѕmile », но според мен може и да не се прави рекламация, а направо да се върне. Защото е възможно те нарочно да протакат, точно за да изтече този двуседмичен срок.
И аз мисля че този вариант е за предпочитане. Защото рекламация, ама то ремонт тпи пъти преди да ти върнат парите. Хамалогия е.
Да ползва наистина правото си на отзив-връщане в 14 дн.срок.
1.Те трябва да ти върнат цената на стокатата+цената на стандартната доставка. Например купила си ютия за 10 лв. и си платила 5 лв да ти я доставят- 15 лв следва да възстановят!
2.Ти плащаш куриерската услуга по връщането само.
Ми давате съвет при дефектен продукт да се върне в срока от 14 дни.  Предположих че имате информация за законов срок на дефектен продукт да се върне..
Ми като чак толкова настоявате за повече подробности, защо чакате само на форума? Не можете ли просто да ползвате Гугъл, примерно? Пишете "връщане на стока при покупка онлайн" и си четете. Ето на първо четене колко неща можете да си намерите:
Кампания "Онлайн покупки" - от сайта на КЗП
Връщането на стока без дефект е въпрос на добра търговска практи … пка от разстояние - пак от сайта на КЗП
Пазарувам онлайн. Какви са правата ми? - от сайта pravatami.bg
Как може да върнете купената стока - от сайта на 24 часа
И ако въпреки всичко в нещо се съмнявате (примерно поради това, че информацията в някои от материалите е по-отдавна) може да си прочетете раздел I "Договори извън търговския обект и договори от разстояние" на глава IV от Закон за защита на потребителите (от чл.42 до чл.60 вкл.).
На много места го наричат БЕЗУСЛОВНО право на връщане, т.е. не се спазват никакви условия, не се дават обяснения защо и как. Може да сте размислили, да сте видяли, че не Ви пасва, да сте разбрали, че не е за Вашите нужди или просто да не Ви харесва конкретното розово и т.н. Реално никъде не пише дали се отнася за стока с или без несъответствия. Ето защо си мисля, че може да се използва и за връщане на дефектни стоки, независимо че за тях може би по презумпция се счита, че би трябвало да се използва правото за рекламация.

ПП/ Ако не Ви се четат всичките горепосочени материали, може да прочетете и Връщане на стока и замяна. Как и кога? - съвети от сайта на адв.Петкова.
ПП2/ Просто не трябва да се чака всичко наготово. Човек трябва да се учи да си набавя ако не цялата, то поне част от информацията, и сам

# 317
  • here and now
  • Мнения: 4 253
Бонго, има живот и извън Буркина Фасо и там правилата са различни. И ги спазват.

# 318
  • софия
  • Мнения: 4 180
Възможно ли е от алергия към аспирин да ми се появи обрив по корема и гърба? Имам лек обрив от снощи и се сещам,че снощи за първи път пих Аспирин-възможно ли е да е от него?

# 319
  • София
  • Мнения: 760
DamaPika аз закона много добре го знам, случвало се е да поръчам продукт и да се налага по една или друга причина да върна. Проблем не съм имала. Попитах, защото беше изказано категорично почти, че и дефектен продукт може да се върне в 14 дневен срок и ми стана интересно къде законово го пише това. Политиката на конкретни вериги е едно, но закон е друго. Благодаря иначе за всички линкове -  но, в нито един от тях не намерих опция, че дефектен продукт законово можеш да върнеш и директно да ти върнат парите.

# 320
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 692
gery1, може би точно защото се смята, че за дефектен продукт се използва рекламацията.
Но! След като много добре знаеш закона, би трябвало да знаеш и че реално никъде не пише, че става въпрос САМО за продукти без несъответствия (не-дефектни). Т.е. щом изрично не се споменава, че връщането в 14-дневен срок е валидно САМО за напълно изправни продукти, би трябвало да означава, че е за ВСИЧКИ. Поне аз така го разбирам. То е връщане без да се дават каквито и да било обяснения.

# 321
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 239
DamaPika аз закона много добре го знам, случвало се е да поръчам продукт и да се налага по една или друга причина да върна. Проблем не съм имала. Попитах, защото беше изказано категорично почти, че и дефектен продукт може да се върне в 14 дневен срок и ми стана интересно къде законово го пише това. Политиката на конкретни вериги е едно, но закон е друго. Благодаря иначе за всички линкове -  но, в нито един от тях не намерих опция, че дефектен продукт законово можеш да върнеш и директно да ти върнат парите.
в този срок можеш да върнеш продукта. какъв е, защо го връщаш ... никой не те пита. това е закона - връщаш продукт.  ако искаш да го опишеш като дефектен продукт , тогава предявяваш рекламация за дефект. не го връщаш по правилото за 14 дни, а поради други причини. тогава може да ти предложат да отремонтират дефекта или да ти възстановят парите. както ти писаха това на практика е мисия невъзможна.
ще трябва да докажеш, че дефекта не е причинен от теб.
за това използвай ЗАКОННОТО СИ ПРАВО да върнеш продукта в 14 дневен срок.

# 322
  • София
  • Мнения: 760
Да, но последният път когато имахме такава ситуация и решихме да върнем уж в 14дневен срок, от магазина си изпратиха куриер и беше с преглед и тест. Логично де, но и логично като са установили дефект ни звъннаха, че могат да го приемат за рекламация и нямало как да се върне директно.

# 323
  • Мнения: 593
Когато връщаш продукт в 14я срок (купен онлайн), той трябва да е в добър търговски вид. Съмнявам се да важи за дефектен продукт.

# 324
  • София
  • Мнения: 760
Когато връщаш продукт в 14я срок (купен онлайн), той трябва да е в добър търговски вид. Съмнявам се да важи за дефектен продължава укт.
Именно, за това и зададох въпроса си след като прочетох мнение, че нямало проблем да се върне и дефектен. Законово обаче такъв продукт отива за рекламация, поне доколкото знам.

# 325
  • Norge
  • Мнения: 2 311
…………..
няма обяснения. длъжни са да издават кас.бележка, а клиента е длъжен да изисква такава. на видно място около касиерките би трябвало да е написано това.


Обяснение, разбира се, има. Но аз нямах търпения да го прочета, за да мога сега да ти го резюмирам.

И макар че *Алис* практически ти е отговорила, ще допълня, че тук подобни надписи край касите не съществуват.  Simple Smile

# 326
  • София
  • Мнения: 39 782
Възможно ли е от алергия към аспирин да ми се появи обрив по корема и гърба? Имам лек обрив от снощи и се сещам,че снощи за първи път пих Аспирин-възможно ли е да е от него?
Колко след приема на аспирина се появи обривът? При синът ми се появи 1/2-1 час след приема, но му подпухна само единия клепач. ЛЛ и лекарката от спешното казаха, че най-вероятно е от аспирина.

# 327
  • Мнения: 68 723
Когато връщаш продукт в 14я срок (купен онлайн), той трябва да е в добър търговски вид. Съмнявам се да важи за дефектен продължава укт.
Именно, за това и зададох въпроса си след като прочетох мнение, че нямало проблем да се върне и дефектен. Законово обаче такъв продукт отива за рекламация, поне доколкото знам.

Понеже говориш за моето мнение - имах предвид да ПРОБВА  да го върне /нищо че е дефектен/,  в 14 дн.срок. Аз поне бих пробвала -може и да мине. Защото това е по-безболезнения вариант, отколкото да предявява рекламация. А не че е уредено така.

Иначе за мен - за дефектен продукт се прави рекламация. Така разчитам аз закона. Това е специална разпоредба и тя има предимство пред общата, която урежда правото на отзив/връщане.
Така мисля аз без да претендирам за обективност.

Може да се пита и в КЗП. Все пак те работят основно с този закон..би следвало да са наясно как се тълкува и прилага.

# 328
  • Сф
  • Мнения: 4 767
Преди няколко дена някой пита за магазин Мадам Коко в България мол. Вчера са го отворили и до 19.1 има -25%

# 329
  • Мнения: 13 320
Колко дена остават до изтичането на 14 дневния срок.
Продукта не е сглобен, само разопакован в срок е, да се говори с търговеца и да се връща.
Нещото вероятно е обемно, но практиката е купувача да го прати за негова сметка, ако търговеца не е споменал на сайта, че връщането е безплатно.
Така че дали се прави рекламация или се връща стоката, продукта трябва да стигне до търговеца, преди да си продължите спора ще го заменя или ще връща парите.

Общи условия

Активация на акаунт