Booking.com /Тема 3/

  • 36 853
  • 743
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 4 446
Благодаря, Хексе! Понеже цял ден чета из интернет къде да подавам оплакване, попаднах и на такъв вариант. В понеделник ще звънна да чуя и тяхното становище.

# 211
  • Мнения: 1 220
Те от банката не виждам как ще изискат парите по служебен път, такова нещо аз поне не съм чувала. Но може да се оспори транзакцията като неправомерна. Трябва да отидете в банката и си имат нещо като анкетен лист, който се попълва подробно. Успех!

# 212
  • София
  • Мнения: 4 446
Да, точно това четох - оспорване като неправомерна трансакция. Ще се обадя да се консултирам и ще пиша какво са ме посъветвали.

# 213
  • Мнения: 17 987
Мен точно от букинг ме посъветваха така да процедирам, неправомерна транзакция при проблемите ни с италианския собственик. И как се доказва неправомерна транзакция, при условие, че имаш регистрация, потвърждение....Домакинът е бил в правото си да ги изтегли, за мен. Вече изобщо не е прав да клинчи и да отказва връщане, това със сигурност. Но неправомерна транзакция в началото.....интересно ми е, ще следя

# 214
  • София
  • Мнения: 4 446
Разговарях със служител на банката. Това, което мога да направя е да подам формуляр за рекламация, т.е. оспорване на трансакция. В случая задължително трябва да ми се блокира картата и след това да ми се издаде нова. Прилагат се и всички документи /за направена резервация, за отказана резервация и т.н./, плюс цялата водена кореспонденция по случая. Но няма никаква гаранция, че оспорването ми ще бъде одобрено от служителите на банката и цялата процедура с блокиране и издаване на карти ми се струва излишна. Ще помисля дали ще прибягна до този вариант.

# 215
  • Sofia
  • Мнения: 4 701
В някои банки има и такса за тази услуга, която също трябва да заплатите, ако се окаже, че оспорването е неоснователно.

# 216
  • София
  • Мнения: 4 446
Да, така е. Подаването е безплатно, но при считане на оспорването за неоснователно, таксата в моя случай би била 15 евро.

# 217
  • София
  • Мнения: 1 841
Разговарях със служител на банката. Това, което мога да направя е да подам формуляр за рекламация, т.е. оспорване на трансакция. В случая задължително трябва да ми се блокира картата и след това да ми се издаде нова. Прилагат се и всички документи /за направена резервация, за отказана резервация и т.н./, плюс цялата водена кореспонденция по случая. Но няма никаква гаранция, че оспорването ми ще бъде одобрено от служителите на банката и цялата процедура с блокиране и издаване на карти ми се струва излишна. Ще помисля дали ще прибягна до този вариант.
magicjo, не мисли, а използвай този вариант, защото това ти е почти единствената възможност да си възстановиш парите.
През септември бях резервирал и платил на 100% хотел  с право на безплатно анулиране до края на април. Не през Букинг, а през друга онлайн резервационна система.
В началото на декември анулирах резервацията, тъй като резервирах друг.
Изчаках чинно до края на януари, но нямаше никакво връщане на платената сума. А тя беше доста голяма- 1600лв.
Написах им 3-4 писма, питайки ги на какво се дължи забавянето, но ни вест ни кост.
Едва след като им писах, че ще оспоря транзакцията в банката и ще напиша отрицателен отзив в Трипадвайзър и руските форуми получих отговор, че поради технически проблеми не са успели да възстановят парите по картата и да им дам номер на банкова сметка, за да направят превод.
Дадох им IBAN на сметка, чакайки превод, но след още една седмица ми писаха, че поради системни технически проблеми не могат да възстановят парите и да се обърна към банката си те да оспорят транзакцията. Така в края на февруари пуснах оспорването в Райфайзен банк, прилагайки резервацията, условията по резервацията, кореспонденцията ми с тях и ги оставих да се разправят с банката на другата страна.  На 4 април парите вече бяха обратно в картата ми.
Никога не е ставало въпрос да ми се блокира картата и да се издава нова.
Така че аз не мога да не  благодаря на Райфайзен банк, които изключително бързо само за месец и половина и то в извънредното положение успяха да оспорят транзакция и да ми върнат 1600лв., които вече почти бях отписал.
Като за този месец и половина три пъти ми изпратиха мейл, за да ме информират докъде са стигнали с проучването.

# 218
  • София
  • Мнения: 4 446
Днес сумата ми е възстановена.
Жалбата ми в европейската комисия за решаване на спорове беше изпратена към търговеца, с възможност да ми изпрати предложение с един или повече органи за решаване на спорове, които да я разгледат, или с решение да не участва в процедурата за извънсъдебно решаване на този спор. Явно е разбрал, че няма основание да продължава да задържа сумата неоснователно и е предпочел най-безболезнения и лесен вариант - да я върне доброволно.

# 219
# 220
  • Мнения: 6 292
Ами доводите са изсмукани от пръстите - от самото си начало винаги са съществували тези условия- и за безплатно и платено анулиране, както и да показва колко стаи остават на цената и колко души разглеждат пропъртито.Аз лично на Унгария, и по конкретно на унгарците с тва управление никак не им се радвам.
А глобата ше си я намести упралвнието ..в нечий авторитарен джоб.

# 221
  • Мнения: 17 987
Ами явно не са толкова изсмукани, щом са успели.
На мен лично букинг ми паднаха много в очите след никаквата си позиция в кризата с корона вируса, говоря за първите резервации, когато беше нещо ново, неочаквано, но и с форсмажор, според тях. Странно, кое ли е тогава? Защото аз такава криза в туризма не бях чувала и виждала досега

# 222
  • София
  • Мнения: 127
Здравейте, след появата на опцията *Анулиране поради пандемия* , за резервации без право на възстановяване,някой възстанови ли си парите?  Ние сме с резервация за Барселона, но още не е ясно кога можем да идем?

# 223
  • Мнения: 1 164
Днес ми постъпи сума на резервация без право на анулация от Валенсия.
Изключително съм доволна,  защото не го очаквах.
Ще предпочета един ден отново booking.

# 224
  • София
  • Мнения: 13 149
В момента има ли някакви начини за намаляване на цената при резервация? Кодове, линкове?

Общи условия

Активация на акаунт