СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 9

  • 21 556
  • 773
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 8 230
Целият преразказ на чернова едва ли има смисъл да пишат, но не е зле да си си нахвърлят набързо един подробен план, да запишат някои детайли докато са им съвсем пресни. ПИ по БЕЛ ще прави само един, когато им организират от училище. Вкъщи преразкази не прави, но правят всяка седмица в училище.

# 466
  • Мнения: 11 674
Обявиха грипна във Великотърновска област.
Чак на 10-ти са децата на училище.

Бисе, за Плевен чува ли се нещо. Да прибирам голямата и да не ги с мисля тези вируси Grinning

# 467
  • Мнения: 6 587
Руми, няма засега грипна ваканция при нас. В класа 7 деца са болни.

Последна редакция: вт, 28 яну 2020, 12:42 от Biserka_a

# 468
  • Мнения: 11 674
Ще чакаме тогава, дано само не се разболее през това време.

# 469
  • София
  • Мнения: 7 061
Целият преразказ на чернова едва ли има смисъл да пишат, но не е зле да си си нахвърлят набързо един подробен план, да запишат някои детайли докато са им съвсем пресни.
Точно това е! Няма време за чернови, белови... Рискът от изпуснат абзац е голям, а точките, които ще отнемат май са повече от тези за графичното оформление, при допълване под редовете.

За мен, изказът и способността за предаване на текст, увлекателно и без да напряга слушателя, както и други умения, свързани със словото и реденето на мисълта, са свързани до голяма степен с достигане на някаква психическа зрялост.
Моето дете, до преди 2-3 години, разказваше без пунктуационни паузи. 15 минути може да разказва, като на мястото на предполагаем точка казваше И. Ушите ме заболяваха, няма такава мъка. Проблемът беше, че така си го И пишеше. Може би от около година изчисти този вреден и труден за слушане изказ. Започна да формира стегнати по смисъл изречения. Това си пролича и в писането му. Все още му е трудно да прави литературни анализи Joy, но есетата му на свободна тема звучат приятно. Е, не се е отворил за брилятни сравнения, фрази, поетичиски мисли и т.н., но определено има голяма промяна. Пролича си и в резултатите му в училище.
Всичко това, при положение, че е прилично четящ. Не е маниак на тема книги, каквато бях аз, но пък нещо грабне ли го, не го оставя.
Същото е и с математиката за други деца, предполагам.
Няма универсално решение за изпитите. Не съм специалист, но най-вероятно са направени така, че да оценят компетентности, които би трябвало да са овладяни на тази възраст. Това, че моето, твоето или на Минка детето, не владее нещо в момента, означава, че са зациклили на нещо.
Да са живи и здрави, всяко е индивидуалност, развива различни способности в различни моменти!

# 470
  • Мнения: 3 049
За ОЛВ не ми се отваря въпрос.
Откакто прочетох примерния такъв в учебника на детето - какъв беше въпроса, къде го отнесоха накрая за да си запълнят килограма...Head Band
Само ще кажа, че не просто няма да го тормозя с това, ами си е за радост да не го може в тоя вид.
МОН стил - какво питаш - какво разбрали - какво отговарят.

# 471
  • София
  • Мнения: 12 229
За преразказа не знам какво ги съветват, но и двете споделиха, че пишат директно на тренировъчните на белова. Вкъщи си правят чернова, но там нямат време. Разбира се преди това си нахвърлят някакъв план, едната сподели че отбелязва основни неща, както и хубави думички и изрази, за които се е сетила или държи да не ги забрави от текста. След това почва да пише директно на беловата.
Дали е правилен начина им не знам, но и двете имаха доста добри точки на предният тренировъчен в Междучасие, на вторият ще видим.

# 472
  • Мнения: 3 491
Сега видях резултатите от ПИ по БЕЛ на детето. Този път е с 89 точки - 59 на теста и 30 на преразказа. Намалил е  точките на преразказа от миналия път, по пък му е по-добре граматиката. Според мен текстът за преразказ не беше особено подходящ за деца . Част  от "Естествен роман" на Георги Господинов, разказва се за  един разпадащ се брак, за "механизма", който скапва взаимоотношенията. Аз много харесвам Георги Господинов, но сякаш точно този текст не ми се струва много удачен  за седмокласници. Или пък подценявам децата....

Последна редакция: вт, 28 яну 2020, 14:16 от Amanda.D

# 473
  • Мнения: 6 587
Е, поне не е текст на Калин Терзийски...

# 474
  • София
  • Мнения: 254
И ние установихме опитно, че няма време за чернова на преразказа и преписване на белова. Най-добре е както и по-горе са казали, подробен план веднага след четенето, с много думи, имена и факти в плана, а после директно писане на белова.

# 475
  • Мнения: 6 926
Сега ще изслушам интервюто, заглавието ме потресе:
http://news.bnt.bg/bg/a/vanya-kastreva-dnes-vseki-peti-stolichan … n-e-bolen-ot-grip

# 476
  • София
  • Мнения: 8 932
Не знам за преразказа, но това с тезите си е баш наизустяване. Моята хич не ѝ се отдават. Ще разчита на другите части за повече точки.

# 477
  • Мнения: 3 491
Аз го изслушах- с времето се създавали условия за мерене на уменията на учениците. Това по темата.
Моето не учи тези, пише си каквото мисли. Оценяват го за пет точки.

# 478
  • Мнения: 6 587
". ..Има чуваемост към гласа на родителите"- каза г- жа Кастрева, както и"
Тя увери, че министър Вълчев е изключително отворен към диалог и че всички въпроси няма да останат без отговор. Освен това в началото на месец февруари ще има още обсъждане.".

Чудесно е, че има чуваемост, на реакциите на МОН не ме навеждат на нази мисъл.
" Отворен към диалог" , но с кого ще се проведе той? Ще бъдат ли включени в нето родители и учители?

Не го изслушах цялото. Интервюто е като ОЛВ- много се говори, но нищо съществено не се казва. Всяко интервю е като предходното.

# 479
  • Мнения: 3 049
Бисе, има чуваемост да не бърка с има разбираемост. Joy

Общи условия

Активация на акаунт