Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 24 832
  • 747
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 7 681
Хах, аз като написах, че ЧУ се отличава по хиляда неща, ето че Дъждец е написала около 990 от тях. Много добре казано. И всичко това са качествени разлики с ДУ.
Това за порноклипчетата е вярно, във втори клас гледат, в ДУ. В ЧУ няма такива неща, без да съм бил във всички ЧУ, но в добрите  - няма такива неща със сигурност, нито псувня са чували, нито някое дете 1 клас знае какво е среден пръст (в ДУ повечето знаят).
А такива неща, дето писа svee, някой да реже косите на съучениците си, да им хвърля неща през прозореца, да скача върху раниците им и прочее - в добрите ЧУ са изключени. Напълно изключено да се случат.

# 631
  • Мнения: 19 995
Андариел сега ме подсети и за учебниците. Особено до трети клас се ползват много малко.  Раздават се безброй листи с упражнения. В четвърти клас по български най-важното се пише в тетрадката, но май повече се ползваше  учебникът отколкото предни години. Съчинения пишат от малки, но в пети клас започнаха да пишат отговор на житейски въпрос (поне така разбрах, че наричат да кажеш какво мислиш по дадена тема).

Забравих да спомена и занималнята. Както е писала Sadlady, точно същият хорариум, че и по-голям, защото се връщат по-късно (имам сравнение със съседчета в ДУ).

# 632
  • София
  • Мнения: 62 595
Те не могат много-много да мърдат от материала, защото накрая има външно оценяване, така че не става въпрос само за учебниците, а за тестовата система, по която ходят.  На листовете пак има тестове, не само диктовка или писане на текст.

# 633
  • Мнения: 6 327
Ми Андариел мърдат си материала. Разместват. Преструктурират. Примерно при нас в момента вече са взели И деление на многоцифрено с двуцифрено число по мат. Който го интересува, може да погледна по разпределение на МОН кога се пада това в учебната година. Същото е състоянието и по Бел. Наред с доста повече упражнения и допълнителни неща за съчинения, преразказ и четене с разбиране.
И моето мнение е че сегашната програма, особено по мат е далеч по-малоумна от тази по която ние учехме. Безумно е цял срок да се отделя на събиране и изваждане с двуцифрени - примерно.

# 634
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, преструктурират, но щат-нещат, трябва да минат през материала. Ако е казано по стандарт, че трябва да определят спрежение в определено лице и цисло, значи трябва да го определят и да го напишат в теста, пък нека си го употребяват правилно цял живот и без да знаят какво е спрежение на глагол. Изобщо, половината неща по български са "как да решаваме тестове със сложни инструкции и термини", и само другата половина е на важното - владеене на езика и боравене с него.

# 635
  • Мнения: 6 327
Май не ме разбираш изобщо. Минават всичко, че и го задминават. А и не бъди сигурна, че го обясняват точно както ти си мислиш и както е заложено в учебниците. Wink

# 636
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре те разбирам. Това, което казвам е, че системата по дизайн има ограничения и ако ще троен хорариум да имат и извънземни учители, пак трябва да правят скучните неща по скучния начин, защото им го изискват накрая на малките матури и по стандарт, а те имат значение. Половината изпити до дванайсти клас са тестове, ако ще учителката да скрие учебниците под чина и да обяснява прекрасно - тя пак трябва да направи това, което се иска, а каквото направи отгоре е добре дошло. Надграждането с писане и четене с разбиране е много добре.

# 637
  • Мнения: 19 995
Че има ограничения, има. В шести клас например материалът по мат.е доста наблъскан. Просто се работи по най-добрия начин при наличната реалност.
За да избегнат МОН, някои родители избират чужди училища или пък Демократичното.

Ха, и как пропуснах да спомена, че няма носене на филии и салам за предмета труд и творчество, няма тетрадка по физическо, домашно по музика, изпитване по рисуване Joy

# 638
  • Мнения: 6 327
Добре те разбирам. Това, което казвам е, че системата по дизайн има ограничения и ако ще троен хорариум да имат и извънземни учители, пак трябва да правят скучните неща по скучния начин, защото им го изискват накрая на малките матури и по стандарт, а те имат значение. Половината изпити до дванайсти клас са тестове, ако ще учителката да скрие учебниците под чина и да обяснява прекрасно - тя пак трябва да направи това, което се иска, а каквото направи отгоре е добре дошло. Надграждането с писане и четене с разбиране е много добре.

Ми пак повтаряш едно и също, което показва неразбиране. Имат свободата именно да не го преподават по скучния начин. А дали са скучни неща... ми то тогава за целия свят са скучни, не само за просто БГ ЧУ.

# 639
  • София
  • Мнения: 62 595
Фенси, разбирам те, но малко си твърде оптимистична за интересните начини. интересните начини за неща, които просто трябва да се научат наизуст не са кой знае колко много. Терминологията няма интересен начин, тя е като ученето на сто думи на ден на чужд езил за гимназистите - колкото и хитроумни начини да искаш , накрая е учене наизуст, каквато и свобода да има.

# 640
  • Мнения: 6 327
Оф! Бе не е все едно дали ще им кажеш "учете от учебника" или ще им покажеш причинно-следствените връзки. Ама наистина става досадничко леко...

# 641
  • София
  • Мнения: 62 595
Всеки учител обяснява причинно-следствените връзки, защото това му е работата и не е запазено за частните училища. Да, скучните неща като материал са скучни за всички, които са по този материал, дори най-големият шоумен да влезе в ролята на учител от най-великото чилище. Като рязането на заготовки при готвачите - скучно е и се чи по скучния начин, пък ак ще да пеят или д си разказват вицове.

# 642
  • Мнения: 6 327


Този безумен разговор не е полезен с нищо. Опитваш се да ми обясниш как това, което виждам на практика при детето ми е само мираж. Комплексния подход в НЯКОИ  ЧУ за разместване на материал, преструктуриране и промяна на начина на поднасяне, свързването му с друг материал, предназначен за друг клас, използване на странични материали от всякакъв тип - обучителен, тестови и т.н. са само част от методите така нареченото от теб "скучно" да не е чак толкова скучно и най-вече неразбираемо и отвлечено от действителността. Поради тази причина учебниците ни на края на годината са като нови новенички.

# 643
  • Мнения: 7 681
Анди, аз напоследък все ти лайквам мненията, но в случая в тази ви дискусия с Фенси тя е правата без никакво съмнение. Струва ми се, че нарочно не искаш даже да вникнеш какво ти казва тя.
Чак пък всичко в ученето да е скука и мъка, ми не е. Има си начини да бъде поднесен материала по интересен начин, като това не значи да е забавно и лесно, а просто да е интересно...абе каквото Фенси обясни.
В случая най-добре спри да настояваш, според мен, щото не си права.

# 644
  • София
  • Мнения: 62 595
Никъде не съм казала че всичко е скука и мъка, а че има неща, коиточсе учат и преподават по скучния начин. Спирам с тази част, която дори не е спор, но не се отказвам от думите си. Ъгълът на наблюдние. Ролята, в която се наблюдава вляе на възприятието на агентите.

Общи условия

Активация на акаунт