Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 870
  • 744
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 2 925
Пипи, много успешен близък мой приятел е леко неграмотен. Макар че е от елитно училище 🙄 Е не мога да го преглътна. Никакъв брой нули не струват толкова, колкото "й" 😂
То тогава доста от потребителите тук не бива да четеш, тотално скарани с пълен член и какво ли не Wink И на мен ми прави впечатление, но имам доста близки гора с лош правопис и го преглътнах. За моето дете ще тормозя де Wink
Пипи, в горните ти изречения има някои дребни грешчици, но сме така добри да не ги приписваме на неграмотност. Форум е, повечето хора сигурно пишат през телефон, а там и автокоректът помага за обърквации понякога Simple Smile Ето, аз съм сигурна, че не си искала да пишеш гора, вместо хора.

# 481
  • София
  • Мнения: 19 926
Седлейди, техническите грешки от бързане и тези от аутокорект за пишещите от тел се разпознават лесно и всеки  се досеща, че не се дължат на неграмотност, така е. Но неправилната употреба  на пълен/непълен член, слятото писане на думи, които трябва да са разделени, ползването на й в края на съществителни имена в множествено число,  размяната на "о" с  "у",  на "в" и "във" не следва да оправдаваме с бързане.

# 482
  • София
  • Мнения: 16 199
Пълни глупости! Бизнеса на добрите ЧУ изобщо не е НВО. Wink
Ама хич, въобще дори не е. Ето сега отворих сайта на твоето училище и там изтупали на цялата първа страница банер - "първи на НВО в София", и малко им се видяло, и го направили сколиращ, за да може да отвориш още един банер, разбира се отново за НВО - "Първи 2016 на НВО в България".
Само да кажа, че СС си имаше бизнеса и наплива много преди да има НВО.
svee, oбъркала съм се, то толкова бързо се пише, че трудно следя вече.
 Дори да ви приемат в ЧУ с добри резултати на НВО, което също ще е трудно, няма никой да отмени натиска вкъщи. Мога да ти кажа, че от топ ЧУ също работят немалко вкъщи с децата.
Ауу, опазил ни господ! Аз пък точно това очаквам - да ми се спести натиска вкъщи. Не желая да работя и да отработвам училищен материал вкъщи. Категорично! Никога не съм го правила, никога не се е налагало да го правя и няма и да го правя. Целодневното обучение ни е презентирано навремето точно с такива аргументи - отпада необходимостта да се отработват нещата вкъщи, защото се отработват в училище. Това съм очаквала, това съм получавала и продължавам да го очаквам. "Немалкото работене в къщи" е сравнително ново явление и аз все още търся рационално обяснение за него. Вкъщи - само домашните /и колкото по-малко, толкова по-добре/ и евентуално ако нещо инцидентно е затруднило детето.

# 483
  • Мнения: 6 332
Митове и легенди!

# 484
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Седлейди, техническите грешки от бързане и тези от аутокорект за пишещите от тел се разпознават лесно и всеки  се досеща, че не се дължат на неграмотност, така е. Но неправилната употреба  на пълен/непълен член, слятото писане на думи, които трябва да са разделени, ползването на й в края на съществителни имена в множествено число,  размяната на "о" с  "у",  на "в" и "във" не следва да оправдаваме с бързане.

ахам, точно,мерси, че го каза вместо мен,
Неслучайно има два термина- "печатна" и "правописна" грешка.

Не твърдя, че съм перфектна, намирала съм си грешки и аз (много се дразня в такива случаи :Д )

# 485
  • Мнения: 9 043
Аз пък вместо да отделям време за правописните "грешки" в форума.
Реших да отделя 20 минути на презентацията на Даниела Тодорова в Академия за родители на тема : Как да изберем училище?.

Та да дам и моите 5 цента я цялата работа. Няма да говоря за презентационните й умения. Но ще се опитам да коментирам нейните три точки за избор на училище.
1. Вие трябва да знаете какво искате? -Как родител на дете на 5 години да прецени какво иска в 7 клас. За мен училището трябва да дава добра основа в знания, умения и възпитание
2.Да имате доверие на хората и администрацията - Доверието е нещо което се гради с годините. И няма как да дойде ей така.
3. Да бъдете спокойни. -Спокойни за какво? Ако си нон стоп спокоен защото училището с нищо не те занимава, ще се получи като в ДУ с детето на госпожата. 3-4 клас спокойствие в 5 липса на знания.  
4. Училището да е отворено. Правилно видяхте ,че е номер 4 Simple Smile - Няма частно училище без комуникация. Въпроса е каква е?

А лошите за нея страни в ЧУ , изобщо не знам как да окачествя.
1.Твърде протективно - Родителите имаме една голяма задача освен да дадем на децата си корени и криле е да ги опазим. Наркотици, педофили и какви ли още не неща срещат в ежедневието си . Все се надявам че на 6 не е необходимо да се сблъскват с тях.
2.Ако в училище не им е трудно - значи нищо не учат. Ей тук ме стресна. Детето на госпожата се е сблъскало с трудности в 1-2 клас, но е преместено за да му е лесно.

И дали сме с правилният избор - за мен не са необходими да мината 12 години. За мен е важно това да е правилният избор в момента.

# 486
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Хоуп, нищо не се чете с тези цветове SadИ на места не разбирам кое са твои кое- нейни мисли...Ако можеш, смени цветовете, че е интересно (поне за мен).

Оправиха се, ама не мога да изтрия мнението.

Не разбрах за трудното обаче- тя смята, че едно училище следва,или  не следва да е "трудно" за детето?

Ако се базирам на вчера, по-скоро,че не следва- защото идеята на Прогресивни е каквотоси говорихме тук наскоро- да се следва темпото на детето, ако не е готово за дадено умение, да не се упражнява на всяка ценаебез разбиране, а е да се даде друго и да се опита пак след време. Уж така правели. Признавам, че ми е мътна малко прогресивнатаконцепция и ми се иска да има някакви видеа или открити уроци (демото в Прогресивно не е за родители и няма полза в такъв формат).

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 13:33 от Пипи2013

# 487
  • Мнения: 9 043
Хоуп, нищо не се чете с тези цветове SadИ на места не разбирам кое са твои кое- нейни мисли...Ако можеш, смени цветовете, че е интересно (поне за мен).

Смених ги , извинявам се. Надявам се тиренцата да разделят нейните от моите.

Че не трябва да се плаши родител ако на детето му е трудно. Че винаги има нещо трудно и ако не се сблъскваш с него, значи че детето нищо не учи.

Какво значи да следва темпото на детето за теб Пипи? И как точно си го представяш?
Пример: Имаш 1 ден в които децата да се научат да събират от 1 до 5. В този ден имаш три часа.
Първи ден : 1 час предаваш урока за събиране, 2 час правиш упражнения и виждаш децата. 3 час - Гошо се справя по бързо и му даваш още задачи , Пешо не се справя и отново му обяснява и решаваш най-лесните. Това е индивидуалното отношение:
Идва следващият ден където ти трябва да предадеш събиране от 6 до 10. Пешо пак не се справя със събиране от 1 до 5. Повярвай ми ,че Пешо никой няма да го чака индивидуално да узрее. Или мама и тате се занимават с него у дома или училището предоставя допълнителни часове/консултации или каквото там да се казва и помага на Пешо.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 13:49 от Hope for Two

# 488
  • София
  • Мнения: 62 595
Ужас, ало върнат старата система всяка гимназия да си прави изпит, децата съвсем ще са прецакани. Твърде ще им се ограничи изборът, на колко изпити ще се явяват! Може НВО да е бъгаво, но поне е само два изпита, пък докъдето стигнат точките.

# 489
  • Мнения: 43
Ужас, ало върнат старата система всяка гимназия да си прави изпит, децата съвсем ще са прецакани. Твърде ще им се ограничи изборът, на колко изпити ще се явяват! Може НВО да е бъгаво, но поне е само два изпита, пък докъдето стигнат точките.

Това защо? Само не казвай, че има такива индикации? Едно от малкото неща, за които със сигурност не трябва да се изпитва носталгия по "образованието едно време" е как тичахме на по 5-6 изпита като замаяни след 7 клас. Аз поне кандидатствах на 3 места тогава.

# 490
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Миналата година в ТЕ почнаха подготовка за Нво в 4 клас от март. Имам предвид бяха минали целия материал и правиха само тестове и упражнения.

# 491
  • София
  • Мнения: 62 595
За всеобща радост не се предвижда, но както става ясно има родители, които си мислят, че ако се върнем на старото ще им отпадне проблемът с НВО. Пълна заблуда!

# 492
  • Мнения: 6 332
Хитов e изводът, че ако на детето не му е трудно, значи не учи нищо. А разделението и даване на превес на умения над знания ме хвърли в потрес. Че даже и научни изследвания имало. Повече няма какво изобщо да се коментира.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 14:31 от Fancy

# 493
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност е така - научаването е трудно. Всякакви алабализми за учене без трудност са като реклама на кредити - всичко е лесно и чудесно, но после числата те удрят фронтално.

# 494
  • Мнения: 6 332
Ок. Около себе си имам безброй деца, които не учат абсолютно нищо. Защото не срещат трудности в усвояването на материала. И въпреки това масово неучене, числата са прекрасни.

Общи условия

Активация на акаунт