Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 941
  • 744
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 19 535
а именно: дали да се развиват силните страни, или слабите?

Не е точно така, Пипи. Ако изразът беше - уроци по музика или по тенис, ако е добър в тениса - тогава съм съгласна с теб, че говорим за избор межу силни и слаби страни. Или ако кажем, география или история.
Когато обаче изразът е - математика или тенис - вече говорим за баланс и избор между нещо фундаментално важно и необходимо при всички положения в живота занапред; или хоби, което потенциално би могло да се развие на професионално ниво.
Просто са краставици или домати това, което се сравнява.

Или ако говорим за тима ми - ако ни трябва много ексел, ще ги пратя на ексел академия, а не на прези обучение, колкото и да обича някой да си прелива цветове и картинки.

# 121
  • София
  • Мнения: 7 368
Един истински ботаник със сигурност ще бъде скъсан на този изпит Sad
Скрит текст:
Но истинският българин - не! той знае какво мезе върви/не върви на ракията Joy

# 122
  • София
  • Мнения: 16 210
Скрит текст:
Нали се шегувате за плодовете и зеленчуците? Разбира се, че тиквата трябва да се махне. Останалото са зеленчуци. Това, че доматът бил плод, съм го срещал само веднъж като твърдение от страна на някакъв българин професор по домати, който живее и работи в САЩ, в някакво интервю с него, в което шокира с това.
Всъщност спрете 100 човека на улицата и ги питайте какво е доматът, гарантирано нито един няма да ви каже друго, освен че е зеленчук.

В България, вероятно да. В САЩ - точно обратното - ще ти кажат, че е плод, въпреки решението на Върховния съд. Знаеш ли колко спорове съм водила с американци по този въпрос?

Ама как - орелът е излишен, защото може да лети, а другите две не могат. Сега кое е бозайник примерно и кое не е, е пределно ясно, че е извън възможностите на 5 годишно дете. Отговорът е очевиден.
Защо да е очевиден? Зависи по какъв признак ги групираш. Можеш да изключиш орела, защото може да лети, но можеш да изключиш и делфина, защото другите 2 са птици.
Въпросът е, че когато има повече от един признак за групиране, би следвало да се оценява обосновката на отговора, а не кой точно признак оценяващият намира за най-очевиден.

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
Обаче нали се сещаш, че когато това се даде на писмен изпит, никаква обосновка няма да има, а се пишат или не се пишат точки?

# 124
  • Мнения: 6 333
Този тип задачи, както и разни за задраскване (при които различен вид задраскване от правилния, който никой не знае какъв е, се счита за грешка), отсяване за време и т.н. са начин да се подберат посочените кандидати за НУКК. Кой каквото ще да ми казва... И винаги ще се чудя защо е тоя зор, при условие, че училището е нищо и никакво като обучение. Всички ходят на уроци, както и в добри ДУ без грам подбор на входа.

Наскоро четох, че учителите от частното училище в двора на НУКК официално имат курсове за прием в НУКК. Та не е само нашата съфорумка. Че дори курсовете били нормални и интензивни.

# 125
  • София
  • Мнения: 16 210
Да, Анди, знам, просто се размечтах в посока оценяване на логическа обосновка и нестандартно мислене. Simple Smile

# 126
  • София
  • Мнения: 62 595
Или съставителят на задачите толкова разбира и толкова си може.  Нека не приемаме по подразбиране, че всеки, който се занимава с това непременно проверява източниците и внимава какво прави. Wink

# 127
  • Мнения: 6 333
Или съставителят на задачите толкова разбира и толкова си може.  Нека не приемаме по подразбиране, че всеки, който се занимава с това непременно проверява източниците и внимава какво прави. Wink

Анди, НУКК е от колко десетилетия? Все пък за толкова време да се е научил. Не бъди наивна. Wink

# 128
  • София
  • Мнения: 62 595
А защо да му е да се научава - той си е много добре и така! Simple Smile Виж как добре му се подреждат нещата - хората плащат, за да разберат какъв е отговорът, който само той знае. Почти като с числото на живота Simple Smile Тук числото на живота е... първата тайна на бизнеса Wink

# 129
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Универсалната истина - каквото и да направят родителите, винаги децата имат за какво да им се сърдят дори на стари години.
Лично за себе си като родител предпочитам децата ми да ми се сърдят за нещо, което съм направила, отколкото да не съм направила. Лесно е да се обвинява, когато човек е получил, че не е получил това, което е искал, обаче не му идва на ума, че е можел и нищо да не получи от родителите си, а те да си гледат собствения живот и да не им дреме особено.

Е, пак много буквално го приехте, аз съм много благодарна на родителите си за куп неща и сме в прекрасни отношения, просто ме гложди, че не се занимавам с това, което ми е на сърце. Да, има го вариантът да се започне по-късно, когато животът е вече изграден и стабилен финансово, но тогава остава като хоби. А е важно човек да се чувства в “елемента” си- да знае, че прави това, за което е роден. Не е толкова голяма рядкост, колкото казват, според мен всеки има “призвание”, просто не винаги е очевидно.
Ще се трие май...

# 130
  • София
  • Мнения: 62 595
не е буквално, затова написах, че е универсалната истина. Сигурна съм, че всеки един от нас тук има нещо, за което е сърдит на родителите си и това са в общи линии детски обиди - защо ме записахте на това, защо ме накарахте да кандидатствам онова...
О, да, зная го този "елемент", четох го. Добрата новина е, че човек може в зряла възраст да промени нещата, ако смята, че нещо е неговият елемент. Нормално, то е връзката именно с детската обида. Призванието всеки си го решава какво е и до голяма степен може да се формира от близкото обкръжение. То е като с любовта при някои хора - всяка любов е последна, докато не се разочароват от нея.
Ами, виж, някой назад писа, че човек трябва да има късмет и "топки", за да смени професия.

# 131
  • софия
  • Мнения: 5 147
Пипи, разбирам те! Но малко са хората, които ще следват "сърцето". Не знам дали да добавя за съжаление. Освен това съществува и другата страна на нещата, че ако едно нещо наистина ти е на сърце, ще правиш, ще струваш, пак до него ще стигнеш. С известни изключения съм склонна да се съглася. Имам много близък пример в къщата си. Голямата шерка от 5 клас по детински начин "правеше филми", все сценарии фърчаха, все заразяваше приятели да са актьори...изобщо не и обръщахме внимание. И така постепенно на още 3 пъти събираше групички, с които да снимат, докато накрая не се усетихме с баща и, че нещата май са сериозни и в 11 клас потърсихме начини да и помогнем, въпреки, че преди това сме гледали малко или много с усмивка на тези детски бръщолевения. Сега, във висшето си образование учи това. Дали с това ше продължи да се занимава не се наемам да изразявам категоричност.
Обратно съществуват и много примери, в които човек само си мисли, че си го е избрал сам пътя. И по някое време - рязък завой. Мисля, че каквито и умения да са натрупни в детска възраст, независимо от типа - спорт, изкуства, учене, то, всички те са в страхотен плюс.

не е буквално, затова написах, че е универсалната истина. Сигурна съм, че всеки един от нас тук има нещо, за което е сърдит на родителите си и това са в общи линии детски обиди - защо ме записахте на това, защо ме накарахте да кандидатствам онова...


мммм не, никак даже! Всичко сама съм си избирала. Благодарна съм, че не съм спирана. В 5 клас бях на 13 извънкласни дейности.

Последна редакция: пн, 03 фев 2020, 14:39 от Амели

# 132
  • София
  • Мнения: 1 395
В стария входящ изпит за АК също имаше такива въпроси, не е само НУКК. И моето дете на 6 знаеше, че пингвинът е птица, която не може да лети, забравяше кои са другите такива птици. Мисля не е бил изключение в този аспект.

# 133
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
Нали се шегувате за плодовете и зеленчуците? Разбира се, че тиквата трябва да се махне. Останалото са зеленчуци. Това, че доматът бил плод, съм го срещал само веднъж като твърдение от страна на някакъв българин професор по домати, който живее и работи в САЩ, в някакво интервю с него, в което шокира с това.
Всъщност спрете 100 човека на улицата и ги питайте какво е доматът, гарантирано нито един няма да ви каже друго, освен че е зеленчук.

В България, вероятно да. В САЩ - точно обратното - ще ти кажат, че е плод, въпреки решението на Върховния съд. Знаеш ли колко спорове съм водила с американци по този въпрос?

Ама как - орелът е излишен, защото може да лети, а другите две не могат. Сега кое е бозайник примерно и кое не е, е пределно ясно, че е извън възможностите на 5 годишно дете. Отговорът е очевиден.
Защо да е очевиден? Зависи по какъв признак ги групираш. Можеш да изключиш орела, защото може да лети, но можеш да изключиш и делфина, защото другите 2 са птици.
Въпросът е, че когато има повече от един признак за групиране, би следвало да се оценява обосновката на отговора, а не кой точно признак оценяващият намира за най-очевиден.
Hands ThumbsupТочно това си помислих и аз - делфинът не е птица, а другите две са. И за мен е недомислено от съставителите. Не мисля, че може да се оценява обосновката, защото най-вероятно се оценява механично, по шаблон, тоест, едва ли някой чете смислово, просто налага шаблона с приетите за верни отговори. По-скоро мисля, че трябва да са по-прецизни с условията на задачите.

# 134
  • Мнения: 333
Да дам моите 5 цента по въпросът за математиката и тениса. Така, детето ми от 5 годишна възраст играе тенис. Според специалистите има златна ръка, но талантът за да даде резултат трябва да се играе. Парите ги оставям на страна, скъпо занимание е тенисът...да се играе означава да е на корта по 8 часа. Има и друго, на ниво е изграден състезател, сега трябва да изчиства. Което означава, че един удар се прави по минимум 200 пъти, за да се окаже като навик.
На корта моето дете прекарва между 2-3 часа всеки ден.
Аз съм математик, дипломиран учител. Общо взето мога едно нещо да обясня хиляди пъти. Детето ми е от 3 годишно на Кумон, но не за да научи математиката, а за да създадем навици. В момента е на почити 10 годишна възраст(4-ти клас в САЩ) и се справя повече от добре с материалът по математика. Повече от добре за мен означава, че в момента с него работим по сборниците за сингапурска математика за 7-ми клас.
Та и за двете, и тенис и математика трябва много труд. Защото крайният резултат е 5% талант и 95% труд.

И не вярвам на изказванията, че някое дете е научило английски без да положи труд. Просто не става само със слушане.

Ако се занимавате по 2-3 часа дневно с тенис и още толкова с математика, кога остава време да ходи на училище? Питам, защото тези деца, които играят по 7 часа дневно тенис, не ходят на училище. Аз не твърдя, че последното е особено полезно, но съм останала с впечатлението, че вие ходите и не разбирам как успявате. Не съм запозната с Кумон, но нивото на сингапурските ученици по математика е най-високо в целия свят. Ако с дете 4ти клас сте на нивото им от 7ми, то вероятно и повече от 2-3 часа дневно се занимавате. Трябва много труд и в един момент човек се замисля, доколко е бил удачен неговият избор, наложен другиму. Поне това понякога си го мисля аз, при все че и по час дневно математика не се събират на детето. Ако родителят е амбициозен треньор по тенис, пътят на детето е предопределен и с късмет всички знаем докъде може да стигне, подобно и с математиката, но за двете накуп чувам за пръв път.
А тоносно английския, аз лично съм виждала българчета, живеещи в бг, които гледат фимчета само на английски и го проговарят по-добре от българския.

Общи условия

Активация на акаунт