Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 926
  • 744
  •   1
Отговори
# 330
  • София
  • Мнения: 7 368
О, ТЕ Simple Smile Миналата събота с Миленита случайно минахме покрай сградата им и двете се шокирахме от видяното. Не знаехме, че се намира на толкова уникално куцо мръсно място, а и изглеждаше потресаващо!
Точно си говорихме дали да го споделим в темата, или да не разбунваме кошера Simple Smile
Точно същото си помислих и аз минавайки вчера от там. Не стига мястото, но видях и къщичките в двора. Това е много голямо петно за имиджа им за мен. И детската им градина беше с едни малки стайчета в "основната" сграда и отделно имаха стаи по съседните блокове.

# 331
  • Мнения: 89
Съмъртайм, точно затова писах, че събеседването е по-добрият вариант. Ако детето даде "грешен" отговор в теста, най-вероятно ще отпадне от раз. Ако си каже доводите е съвсем друга история.

# 332
  • София
  • Мнения: 62 595
Индивидуалната обосновка е за задачи, които предполагат индивидуална обосновка. А има вероятност съставител на задачите може да не се е обосновал пред себе си какво точно мери. Индивидуален подход, но и той има рамки, които трябва да се спазват, особено при състезателност на изпита. Ако ти кандидатстваш за работа с много други кандидати ще бъдеш ли ок с това за индивидуалния подход, особено ако не е в твоя полза? Трябва да има някакви рамки, едни и същи условия за всички кандидати. Иначе защо се прави  всичко? По-добре тогава направо томболи да се разиграват, тогава поне всичко е на късмет. Ако е за моите деца, както беше в седми клас, бих предпочела какъвто ще да е изпитът, но да е един за всички - каквото за другите, това и за моите, и да се знае - имаш толкова точки, друг изкарал повече от теб - е, сори, такъв е животът, винаги има вероятност друг да изкара повече, значи продължаваш напред. Всеки се надява на индивидуален кръг точно неговото дете да бъде оценено откъм "нестандартно мислене", но никак не е доволен, когато това се окаже за трето дете.

# 333
  • Мнения: X
Малко ли пояснения дадох защо според мен е крокодилът? Все пак не зная какво точно звИздите са нашепвали на автора и дали спазва принципите. Ноже да го е ударина креативниостта.
Андариел, нека не ти търся постовете, ти не каза "според мен", а отсече, че това е верният отговор, безусловно и без споменаване на автора. Иначе нямаше да те питам толкова пъти откъде знаеш кой е. И аз, и много други избрахме крокодила, но никой претендираше да знае, че той да е приетият за верен отговор. Освен теб, а сега реши да минеш на друга позиция. Вероятно си имаш причини Wink

# 334
  • Мнения: 347
Ако аз кандидатствам за работа, е едно. Ако третират 5- годишни като кандидати за работа - в определени рамки ... е друго. Там не трябваше ли да се оцени точно потенциалът им тепърва - за мислене, въображение, развитие и т.н.
Пък и от нестандартно до “нестандартно” има разлика.
Дописвам. Освен това, аз смятам, че точно този тип задачи показват много неща, определящи мисленето, казано най-общо.

Това не е като да посочиш звук, брой срички или колко прави 1+1, където няма място за интерпретации. Мисля, че е очевидно, че ценя общите рамки и принципи като критерий за равнопоставеност.

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 10:34 от summmertime

# 335
  • Мнения: 12 747
На такова събеседване, детето на около 4 тогава, беше дало правилен отговор на всички въпроси, само, че на друг език. Проверяващият ги беше записал, както ги е чул, явно изговорени перфектно, защото бяха записани точно. Според него говорела глупости:). Много се смях.
Не го била харесала, но не посмяла да не отговори въобще.

# 336
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, според таксономията, която е официално приета и се спазва при всички научни постановки, това е верният отговор. Неслучайно има обосновки в дебелите книги защо точно така е направено едно проучване и т.н. Няма как да отговарям за трето лице какво ще сметне за правилен отговор и какво мери. Първо трябва да попитаме автора на задачата какво мери, но за съжаления няма как да стане. Прочете ли какво написах за нивата? Хем на чист английски го написах. Ако съставителят на въпроса спазва това, значи е крокодилът, а ако нещо друго са му нашепвали звездите, вече е негов проблем.

Самъртайм, принципът е един и същ, иначе се получава "за кучета и котки може, а за прасета не може".

# 337
  • Мнения: 347
На такова събеседване, детето на около 4 тогава, беше дало правилен отговор на всички въпроси, само, че на друг език. Проверяващият ги беше записал, както ги е чул, явно изговорени перфектно, защото бяха записани точно. Според него говорела глупости:). Много се смях.
Не го била харесала, но не посмяла да не отговори въобще.

Моите уважения, но изпитващият е ... кръгъл идиот! 😂😂😂 Да не разпознае чужд език?!?

# 338
  • Мнения: 347
Андариел,
аз само дадох един пример за подход на училище, който, по скромното ми мнение, а и в контекста на коментарите, е само за адмирации. Нека не правим намеци за децата. Нямам нужда лично аз да си хваля гарджето, по-скоро бих премълчала таланти и постижения, понеже не искам да влизам в лична конкретика. Разговорът тук е принципен. Тааа...

Това, което написах, бе конкретен пример за конкретен тип задачи, които позволяват интерпретации на отговора, особено при деца. Ти сама каза - “зависи съставителят какво е заложил“. Ами зависи И изпитващият какво търси да види - шаблон или “по-нестандартно“ мислене.

# 339
  • Мнения: 89
Ама защо трябва да е заради "нереалната" представа на родителите? Както видяхме, повечето деца мислят "нестандартно", т.е. всеки си го изключва по негов си признак и винаги почиват на логика. И не само децата, ами и ние. Като трябва да е еднакво за всички, да е с ясен отговор, без да има колебания.

# 340
  • София
  • Мнения: 62 595
Андариел,
аз само дадох един пример за подход на училище, който, по скромното ми мнение, а и в контекста на коментарите, е само за адмирации. Нека не правим намеци за децата. Нямам нужда лично аз да си хваля гарджето, по-скоро бих премълчала таланти и постижения, понеже не искам да влизам в лична конкретика. Разговорът тук е принципен. Тааа...

Това, което написах, бе конкретен пример за конкретен тип задачи, които позволяват интерпретации на отговора, особено при деца. Ти сама каза - “зависи съставителят какво е заложил“. Ами зависи И изпитващият какво търси да види - шаблон или “по-нестандартно“ мислене.

Именно, защото разговорът е принципен, трябва да се спазват рамки. Ако някой е заложил задача, която нарочно предполага интерпретации е едно, но е съвсем друго да дава задача, която в общия случай е точно по дебелите книги и да мери незнайно какво, което в случая е играло във ваша полза, е съвсем друго. По-скоро второто за мен поставя под въпрос познанията на съставителя на задачата. Това, което пишеш ми напомня за един от въпросите на единия изпит в седми клас, беше за една графика - децата, които дадоха грешния отговор получиха точки, защото от РИО не си признаха, че задачата е грешно съставена и надрънкаха глупости. Децата, които написаха верния отговор бяха ощетени.
Има задачи, които оценяват мислене, има задачи, които оценяват конкретно знание. То е като в математиката - грешно съставената задача може да доведе до гениален отговор, който всъщност е грешен. Всички обичат математиката, защото е точна наука и креативността, нестандартното трябва първо да отговаря на основните правила. Защо смяташ, че в другите неща, когато става въпрос за изпит трябва да е различно? Само защото засяга родните ни деца и много искаме да са над чертата?

Попея, изразих се достатъчно ясно. От десет години съм в този форум, доста хора ме познават.

# 341
  • Мнения: 6 333
При прием на повече от едно дете, нееднозначни отговори само предполагат субективизъм и са вариант за предпочитание на едно и отхвърляне на друго дете, въпреки, че и двете са дали верен отговор. Ако ще и да ми се обяснява как едното имало силно и оригинално, нестандартно и прочие мислене. Събеседването с психолог предполага оценка на други качества с друг тип задачи, съвсем различни от посочените. Андариел може да ви разясни и целите, и вида задачи в такова събеседване.
За мое облекчение, дъщеря ми никога не се е сблъсквала с подобни задачки.

В репортажа за ТЕ бяха вътре очевидно в единия фургон. Тясно, наблъскани чинове, никакво място в "класната стая", виждаше се "предверието" в което влязоха деца от двора. Три деца и май "предверието" се запълни. Чудя се зимата как е въздуха в тези помещения.

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 11:14 от Fancy

# 342
  • Мнения: 347
Ама защо трябва да е заради "нереалната" представа на родителите? Както видяхме, повечето деца мислят "нестандартно", т.е. всеки си го изключва по негов си признак и винаги почиват на логика. И не само децата, ами и ние. Като трябва да е еднакво за всички, да е с ясен отговор, без да има колебания.

Защото, като споменеш “нереална представа на родителя”, като намекнеш, че детето е получило нещо незаслужено заради нечий субективизъм и всъщност се случва нещо нередно едва ли не ... просто злепоставяш пишещия и отклоняваш разговора от същността и от казаното в действителност. Без да си наясно с фактите.

Андариел,
аз само дадох един пример за подход на училище, който, по скромното ми мнение, а и в контекста на коментарите, е само за адмирации. Нека не правим намеци за децата.

Това, което написах, бе конкретен пример за конкретен тип задачи, които позволяват интерпретации на отговора, особено при деца. Ти сама каза - “зависи съставителят какво е заложил“. Ами зависи И изпитващият какво търси да види - шаблон или “по-нестандартно“ мислене.

Именно, защото разговорът е принципен, трябва да се спазват рамки. Ако някой е заложил задача, която нарочно предполага интерпретации е едно, но е съвсем друго да дава задача, която в общия случай е точно по дебелите книги и да мери незнайно какво, което в случая е играло във ваша полза, е съвсем друго. По-скоро второто за мен поставя под въпрос познанията на съставителя на задачата. Това, което пишеш ми напомня за един от въпросите на единия изпит в седми клас, беше за една графика - децата, които дадоха грешния отговор получиха точки, защото от РИО не си признаха, че задачата е грешно съставена и надрънкаха глупости. Децата, които написаха верния отговор бяха ощетени.
Има задачи, които оценяват мислене, има задачи, които оценяват конкретно знание. То е като в математиката - грешно съставената задача може да доведе до гениален отговор, който всъщност е грешен. Всички обичат математиката, защото е точна наука и креативността, нестандартното трябва първо да отговаря на основните правила. Защо смяташ, че в другите неща, когато става въпрос за изпит трябва да е различно? Само защото засяга родните ни деца и много искаме да са над чертата?

А с примера и паралела с издънката при седмокласниците, който правиш, категорично не съм съгласна, че има общо с описаното от мен.

Фенси, съмнявам се да не се е сблъсквала, ако е кандидатствала ПУК в СС. Децата ни са един набор. Simple Smile

# 343
  • София
  • Мнения: 62 595
разбирам, че не си съгласна, от твоята гледна точка няма общо. Но всъщност има.

# 344
  • Мнения: 6 333
Съмър, за разлика от теб, аз видях работата на детето именно при кандидатстването и за ПУК в СС. Тогава говорих и с психолога, който я е интервюирал, та знам и там какви неща са давани.  И да,  твърдо заявявам, че нямаше такива задачи. А ти вярвай или пък се съмнявай в каквото си искаш. Легендата за приема на твоето дете в БШ и нестандартния подход на техния персонал сме го чували нееднократно. А опитите ти за внушения и в едната насока (БШ) и в другата (СС) са твърде елементарни и прозрачни и сериозно подценяваш аудиторията в тази тема. Wink

Всякакви възможности за субективизъм, както в случая с прием, заради неправилен отговор, но оценен като нестандартно мислене, са некоректни и поставят под въпрос коректността на приемната процедура. Дали ще е в НУКК или БШ - все тая.

Последна редакция: ср, 05 фев 2020, 12:52 от Fancy

Общи условия

Активация на акаунт