Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 898
  • 744
  •   1
Отговори
# 420
  • София
  • Мнения: 10 825

Към момента търся инфо за Томас Едисон?

Знам само, че базата не е добре, но плануват да строят училище.
Плануват, но не разчитай много на това. Може и да завърши училище детето ти, докато ТЕ са все още на етап планиране

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 08:16 от Onna-bugeisha

# 421
  • Мнения: 6 333
ТЕ обещават на родителите, които облъчват за клиенти  да строят училище откакто взеха лиценз за училище. А това е от 4 или 5 години. И още не са започнали. Та не е лошо да си искате точни срокове и факти за това обещание. Като например дали имат парцел, финансиране и т.н.

Шарки, благодаря! Моето мнение е, че училището е доста променено откакто твоя син го е завършил. По едни или други причини. И имам някакво усещане, без разбира се да съм проучвала, че Дончев вече не е много навътре. Той си има и много проблеми в другия бизнес и от съвсем друго естество. Замяната на директорката с тази на Артис - училище без грам постижения в нивото на образование по нейно време и с насоченост към повече лежерност е показателно. А и факта, че очевидно прилага същата линия и в БШ. И наистина защо прехвърлят деца от прогресивните в другите класове? И защо им се налага да наваксват? Не са ли на едно ниво, и ако не са защо училището очевидно ще приема повече деца в тези класове, след като очевидно има тенденция от отказ от прогресивни класове НВО не е нищо наистина по принцип, но конкретно в София говори твърде много. Разбира се комбинирано с представяне и на други места. Къде учат после децата е функция и на много други външни за което и да било училище фактори. Та не е толкова обективен измерител. По скоро е измерител И за амбициите на родителите. Защото имам наблюдения върху няколко випуска на ПБ в последните години. Реализацията там също на 14-18 деца последни випуски е доста добра. Поне 3-4 в АК, поне 5-6 в топ гимназиите. Но това не значи нищо за нивото на обучение в училището.

На мен пък ми направи друго нещо впечатление в мнението на Деми. Онова за визията, мисията и целите. И съм на мнение, че това е най-важното заедно с качествените учители, за успеха на едно училище. Фактът, че приемат два пъти повече деца в прогресивни паралелки говори много.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 08:21 от Fancy

# 422
  • София
  • Мнения: 7 368
ТЕ обещават на родителите, които облъчват за клиенти  да строят училище откакто взеха лиценз за училище. А това е от 4 или 5 години. И още не са започнали.
Неее, обещават от преди да вземат лиценза - поне 1 година преди това имам лични впечатления. Имаха парцел в Лагера и училището беше проектирано. Смятайте колко години са това Simple Smile

Според мен Прогресивното ще си направи услуга да се продължат до 12 клас, за да не мислят родителите за реализация след 7ми. Така и така имат MYP сертификат. Барем да вземат и за IB.

Аз не разбрах какво толкова не му харесват на НВО. Ясно, че не е единственият измерител - това е ПОВЕЧЕ от ясно. Но какво му има, че не го харесват. Трудно ли е? Не е съобразено с материала ли? Тъпо са зададени въпросите в тестовете ли? Не зная, далече ни е във времето, но ми е любопитно.

# 423
  • София
  • Мнения: 10 825
Аш, накратко за НВО:
МОН горкичките, са в много сложна ситуация всяка година: трябва така да натъманят нещата, че хем резултатите да са що годе прилични и да не лъсне голата истина за образУванието, хем пък да може да се направи и някакво класиране на горните 10%, които се борят за все още останалите добри гимназии. В резултат, на което очаквам в близките години да се получава тройка за правилно написано име и дата на раждане, а за високите резултати и класиранията в елитните гимназии да имат значение хилядните (те не са оценки, а точки вече, но схващаш общия смисъл). Дават се все по-лесни матури и  проверяващите започват да дебнат и за най-дребни грешчици за да може да се стигне все пак до някакво класиране

# 424
  • София
  • Мнения: 2 925
Аш, не е трудно. Донякъде точно това е проблема. Отлични резултати са напълно постижими за всяко системно учило през годините дете и затова са битките за най-горните точки и стотни. Леки грешки от невнимание и притеснение, а не от незнание могат да костват прием в желаното училище. На практика НВО изисква повече тренировка на формат, а не толкова и само на знания. Затова и не се харесва, защото не е много удачно тест за оценка на общо ниво (което твърдят от МОН, че е основната цел) и кандидат гимназистки изпит да са 2 в 1. Донякъде това обяснява и част от високите резултати извън София (вкл. и на близкото ни дете, за което бях писала), а именно липсата на толкова голям стрес, тъй като изначално баловете извън София са по-ниски, има и повече места. Само притеснението и стресът могат да костват много на едно добре подготвено дете в София, а за майките да не отварям дума Simple Smile В този смисъл и аз не харесвам НВО, но след като това е ситуацията в момента ще се съобразя и особено пък ако съм директор на училище.

# 425
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Аш,доколкото знам, НВО изисква зазубряне на определени моменти, не се гонят знания, а повторение на конкретен формат, който повече няма да ти потрябва. Но който е по-запознат с формата да каже.


Аз нарочно писах фактологически, правилно отбеляза някой, без своето мнение, за да ми отлежи малко...А с Деми сме писали успоредно и чак сега я прочетох.

Да,определено имаше доста "ако". За мен обаче това донякъде е положително, защото предпочитам честността пред захаросаните обещания. Цялата линия на презентацията беше откровена, малко в стил- това сме ние, ако не ви харесва, не е вашето училище, а не "елате при нас, ние сме най-добрите". Даваше насоки за избор на училище дори. А "несигурните" неща обясни защо са такива- защото яснота ще има април-май  месец,когато според нея трябва да са приемните кампании, но се съобразява с останалите училища. Например търси втори психолог, но преди да го е назначила, не може да ни обещае- такива неща.

Аз бях чела вече за Даниела и знаех, че ще я харесам. Съвсем добре се справи пред публика, говореше ерудирано, да, доста откровено наистина. Беше изградила презентацията по въпросите, които е получила (и четеното в бг мама :Д)- затова например спомена късния час на транспорта и че ще опита да го раздели.
За 7 клас може и целодневно обучение, просто са дали избор на децата, което според мен е супер- могат вече и сами да се прибират.

Много ми хареса и че имахме достъп до всички учители накрая- бяхме разделени на групички и можеше да се доближиш и попиташ всекиго по нещо. Базата не знам дали да я коментирам- за мен е несравнима с нищо,което съм виждала досега. Класически тип е малко де, няма много играчки, но откъм спорт  например е просто перфектно (важно за моето кълбо енергия). Няма катерушки, но има храсти , трева, игрища (моят син винаги е избягвал площадките за сметка на храстите, така че ме устройва Simple Smile) ). Навън не видяхме много,че беше тъмно.

А да, каза, че основното общо с Джонев им е идеята, че образованието трябва да се промени- тези идеи са много в тон с моите до голяма степен.

Има две големи "НО" за мен. Едното е организацията на 36 деца с 3 учители. Много голяма група ми се вижда. Децата как ще се сприятелят, учителите ще опознаят ли добре 36 деца? Трите стаи отворени ли ще са, това ще причини доста шум...Има въпросителни тук.
Второто е, че намекна, че може таксата да расте всяка година (имаше такъв въпрос,защото често я качват напоследък). Ясно, че е тенденция навсякъде, но щом отсега го казва...аз не знам дали след 4-5 години едни 3-4к отгоре ще са ми ок.

Няма да се настройвам, че не знам как ще мине приемната процедура и отсега мее страх Simple Smile)

Доста хаотични стана, но ще завърша с това, че за мен тази жена има топки (:Д)- лесно е да вземеш добре работещо училище и нищо да не пипнеш, тя обаче иска да променя към по--добро за децата според нените ценности. Това изисква и кураж, и да поставиш образованието и децата като своя основна мисия- не е ли това, което търсим навсякъде?

# 426
  • Мнения: 9 043
Доста хаотични стана, но ще завърша с това, че за мен тази жена има топки (:Д)- лесно е да вземеш добре работещо училище и нищо да не пипнеш, тя обаче иска да променя към по--добро за децата според нените ценности. Това изисква и кураж, и да поставиш образованието и децата като своя основна мисия- не е ли това, което търсим навсякъде?

Нямам нищо с БШ , нито ще кандидатсваме там.
Ще си позволя да коментирам само цитата от Пипи Simple Smile
Искрено се надявам да няма топки Simple Smile Защото това ще влоши още повече явно не доброто положение в училището.
Никой не сменя ръководство ако нещо работи. Така че при работещо училище - тази жена нямаше да е там.
Промяна за добро ? Според кого? Как разбираш ценностите на един човек в една презентация за 1 час. От поста на другият потребител ще кажа ,че многото АКО са много притеснителни.
До тук информацията за 36 деца с 3 учителя и снижаване на критериите категорично не е поставяне на образованието  на първо място.
Успех на госпожата. Дано с повече опит , знания и умения и повече четене в БГ-мама да успее да направи нещо прилично.

# 427
  • София
  • Мнения: 7 368
Има две големи "НО" за мен. Едното е организацията на 36 деца с 3 учители. Много голяма група ми се вижда. Децата как ще се сприятелят, учителите ще опознаят ли добре 36 деца?
Ще се сприятелят, не ги мисли. И тези 3 учителя не ги мисли. Трябват им само допълнително учители по изобразително изкуство, музика, спорт - защото изискват специфични умения Simple Smile

За НВО - благодаря за разясненията. Ние навремето не се сме кандидатствали така Simple Smile

# 428
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Аш, отделни са учителите мисля, защото има кабинет по музика, по английски...
Хоуп, тя старата директорка почина малко след смяната, може да е било по болест причината- не знам. Добре работещо е за мен училище с 400 деца в първите 20 позиции на НВО. Но на мен ми беше твърде строго и казармено преди (ходила съм в ДГ и ПУК преди години).
Деми, ако търсите училище с амбиции за НВО- КО и Еспа гледали ли сте? Струва ми се,че и Изи ще имат такива, защото имат влияение от СС.

# 429
  • София
  • Мнения: 16 203
Аш,доколкото знам, НВО изисква зазубряне на определени моменти, не се гонят знания, а повторение на конкретен формат, който повече няма да ти потрябва. Но който е по-запознат с формата да каже.

'Ми, запознайте се с това НВО де, вижте кои моменти изискват зазубряне. То не е апокрифна литература, тестовете ги има на сайта на МОН и на още 100 места в нета. Тук например са всички тестове от 2010г. досега http://zamatura.eu/7klas/testove/ Чак пък да не се гонят знания... Без знания по мат не можеш да решиш теста по мат, особено втората част. Без знания по правопис и граматика, не можеш да изкараш висок резултат по бел. Зазубрят тези по бел, това е най-безсмислената част от теста. И произведенията трябва да се познават. Сложността на тестове е различна през годините, например през 2018 НВО беше с по-голяма сложност от това, през 2019г. Съвсем не е перфектен форматът, особено по бел, но чак пък да се взима без знания, а просто с тренировка на формат... Thinking То и за сертификатите по английски се тренира формата, ама без знания не става.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 10:04 от sanaka

# 430
  • Мнения: 43
Стискам палци на Българско школо да им се получат нещата, с тази база е грехота да се гради посредствено училище. Много ще им е трудно обаче да направят това, което са намислили ако непрекъснато четат коментарите по форумите и се гънат да се напасват към исканията на клиентите. Някой по-напред каза нещо за имането на топки - ако имаш визия за нещо ново, трябва да имаш и топките да я изградиш без да слушаш всеки, който дърпа към познатото. Трябва време новото да даде резултати, което е рисково време и не всеки би поверил децата си да учат в експериментална среда ако има избор (аз не бих примерно, колкото и привлекателни да ми звучат някои идеи). Обикновено на подобни "експерименти" се съгласяват семейства с деца с обучителни затруднения или други предизвикателства, които им пречат да се чувстват нормално в стандартно училище и нямат какво да губят.

# 431
  • Мнения: 1 513
Мисля, че има и други училища със закуска сутрин за всички. Преди ПБ беше така, но може да се е променило.

Дончев дали знае какво му се случва в бизнес проекта? Предишната директорка я обвиняваха в какво ли не.

В Азбуки има закуска сутрин за всички.

# 432
  • Мнения: 419
Аш, отделни са учителите мисля, защото има кабинет по музика, по английски...
Хоуп, тя старата директорка почина малко след смяната, може да е било по болест причината- не знам. Добре работещо е за мен училище с 400 деца в първите 20 позиции на НВО. Но на мен ми беше твърде строго и казармено преди (ходила съм в ДГ и ПУК преди години).
Деми, ако търсите училище с амбиции за НВО- КО и Еспа гледали ли сте? Струва ми се,че и Изи ще имат такива, защото имат влияение от СС.


Кандидатстваме за първи клас.  За съжаление, в КО няма такава опция. В ЕСПА ще ходим тези дни, както и в ОТ.

# 433
  • София
  • Мнения: 19 929
Напълно съгласна със Санака. Има  доста кусури НВО-то, но при всички случаи НЕ е само трениране на формат, неосновано на знания. Защото, ако е така, всъщност си противоречите с написаното тук в годините, че добри училища като СС и ПЧМГ са заслужено  в челото  на класацията по НВО заради стабилни знания на децата без нужда от уроци.  Ако не се мерят  знания, то те са напред само заради автоматизирано повтаряне на формата до откат, така ли? Не е така, нали? Без значение дали на някого му харесва или не, НВО мери знания въпреки разните идиотизми на МОН, съпътстващи редовно процеса. През годините, а съм следила всички НВО-та по мат дотук от въвеждането им през 2010 досега, има доста прилично направени тестове с добри задачи във втори модул и с опция за отсяване.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 10:11 от пенсионирана русалка

# 434
  • Мнения: 333
Напълно съгласна със Санака. Има  доста кусури НВО-то, но при всички случаи НЕ е само терниране на формат, неосновано на знания. Защото, ако е така, всъщност си противоречите с написаното тук в годините, че добри училища като СС и ПЧМГ са заслужено  в челото  на класацията по НВО заради стабилни знания.
В челото, ама след СМГ, защото в последното родителите са по-амбициозни, а има и много от ДУ, но там разпределенито на амбизиозни родители е неравномерно и не могат така концентрирано да блеснат.

Аш, накратко за НВО:
МОН горкичките, са в много сложна ситуация всяка година: трябва така да натъманят нещата, че хем резултатите да са що годе прилични и да не лъсне голата истина за образУванието, хем пък да може да се направи и някакво класиране на горните 10%, които се борят за все още останалите добри гимназии.

Да ги ожалиш направо некадърниците от МОН. Истината е лъснала и се чудя на майките, които от първи клас още са тръгнали за НВО да се тревожат. И как дават пари 7 години за ЧУ за да може в 8ми клас детето да почне да учи в "елитна" езикова гимназия или МГ, наравно с децата от ДУ, които често почват езика от нулата. Може и да са под 10%. Деца на мои познати и на колеги от нормални ДУ с две години кои на уроци, кои в регалия, успяха да влезнат където поискаха, вкл. в колежа за застраховка. И само едни записаха детето си там, защото останалите не искаха да плащат. И отзивите от тези елитни държавни гимназии съвсем не са добри и то от деца били в ДУ, които твърдят, че нито в НЕГ общото ниво е високо, нито в други. И СМГ не е еднакво за всички. И чудя се, какво ви мотивира да вкарвате толкова пари, а очевидно и нерви и усилия с тези класации и приемни изпити за ПУК, като накрая всички що годе амбициозни деца, или с такива родители, ще отидат в едни гимназии след 7ми клас Simple Smile Не е ли по-логично, след човек си плаща, да поиска някаква добавена стойност за своите пари през този период, а не да се сравнява по един критерий с ДУ - НВО, което ще става все по-абсурдно и ако премине модата на СМГ и НЕГ, то държавните гимназии ще бъдат изместени от частни, както се получи с основните училища.

Общи условия

Активация на акаунт