Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 875
  • 744
  •   1
Отговори
# 435
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
. Обикновено на подобни "експерименти" се съгласяват семейства с деца с обучителни затруднения или други предизвикателства, които им пречат да се чувстват нормално в стандартно училище и нямат какво да губят.

е, това е малко грубо към всички родители с деца в Прогресивните училища, не мислиш ли?
Плюс, че изобщо не е вярно. Бях на презентацията на Прогресивно и слушах децата как говорят, страхотни бяха.
Ако под затруднения разбираш, че някои родители са против детето на 6 години да седи мирно 9 часа по 35 минути- добре, така да бъде. За мен е нечовешко и знам, че във форума масово сте на друго мнение- "нищо им няма на децата", но не мисля,че точно така се буди интерес към учението. Поне при моето дете, може и да има такива, на които им е наистина приятно стоенето на едно място на тази възраст, не познавам милион деца.

# 436
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 176
Ако повече училища въведат свои изпити за прием след 7 клас, ще намалее истерията покрай НВО. Както с НВО след 4 клас - като няма значение за нищо, няма напрежение. МОН да си проверяват нивото колкото искат. Само че не знам дали училища към МОН могат да направят такива промени. СМГ отдавна трябваше да го направят.
Отделно проблемът с НВО е, че в по-голямата си част децата получават по-малко като знания, а за НВО се изисква повече. Да, материалът е взет, но не е достатъчно упражнен и затвърден.

# 437
  • София
  • Мнения: 16 201
Скрит текст:
Напълно съгласна със Санака. Има  доста кусури НВО-то, но при всички случаи НЕ е само терниране на формат, неосновано на знания. Защото, ако е така, всъщност си противоречите с написаното тук в годините, че добри училища като СС и ПЧМГ са заслужено  в челото  на класацията по НВО заради стабилни знания.
В челото, ама след СМГ, защото в последното родителите са по-амбициозни, а има и много от ДУ, но там разпределенито на амбизиозни родители е неравномерно и не могат така концентрирано да блеснат.

Аш, накратко за НВО:
МОН горкичките, са в много сложна ситуация всяка година: трябва така да натъманят нещата, че хем резултатите да са що годе прилични и да не лъсне голата истина за образУванието, хем пък да може да се направи и някакво класиране на горните 10%, които се борят за все още останалите добри гимназии.

Да ги ожалиш направо некадърниците от МОН. Истината е лъснала и се чудя на майките, които от първи клас още са тръгнали за НВО да се тревожат. И как дават пари 7 години за ЧУ за да може в 8ми клас детето да почне да учи в "елитна" езикова гимназия или МГ, наравно с децата от ДУ, които често почват езика от нулата. Може и да са под 10%. Деца на мои познати и на колеги от нормални ДУ с две години кои на уроци, кои в регалия, успяха да влезнат където поискаха, вкл. в колежа за застраховка. И само едни записаха детето си там, защото останалите не искаха да плащат. И отзивите от тези елитни държавни гимназии съвсем не са добри и то от деца били в ДУ, които твърдят, че нито в НЕГ общото ниво е високо, нито в други. И СМГ не е еднакво за всички.
И чудя се, какво ви мотивира да вкарвате толкова пари, а очевидно и нерви и усилия с тези класации и приемни изпити за ПУК, като накрая всички що годе амбициозни деца, или с такива родители, ще отидат в едни гимназии след 7ми клас Simple Smile Не е ли по-логично, след човек си плаща, да поиска някаква добавена стойност за своите пари през този период, а не да се сравнява по един критерий с ДУ - НВО, което ще става все по-абсурдно и ако премине модата на СМГ и НЕГ, то държавните гимназии ще бъдат изместени от частни, както се получи с основните училища.
Лично аз съвсем не съм избрала ЧОУ заради НВО. Да не говорим, че изобщо нямаше НВО, когато аз съм правила този избор. Joy Съвсем различна "добавена стойност" съм търсила и търся.

# 438
  • Мнения: 333
Те ако от СМГ и други елитни гимназии можеха да направят изпит след 7 клас, както беше едно време, щяха да съсипат бизнеса на половината ЧУ - както на тези, с подготовка за НВО, така и на някои частни гимназии, защото нямаше да я има лотарията НВО и талантливите деца щяха да си кандидатстват с предметите, по които са силни.

# 439
  • София
  • Мнения: 2 925
Русалка, освен Пипи (ама за нея е разбираемо) не е твърдял, че за висок резултат не са нужни знания, а че освен тях е нужна подготовка и за самия формат, отработване дори и за тренировка за минимизиране на притеснението. Аз специално визирах най-високите резултати, тоест за хора, които се целят в топ 10 ДУ. За тези деца е ясно, че знания имат. Не случайно споменах "системно учили деца". И при тях разлики от някакви стотни не е толкова показател за знания, а и за други неща. Ясно е, че не сравнявам знанията на някой с 50т с такъв с 98т. Там вече може да се говори за разлика в знанията. Ама за разлика от 97,5 и 98...

# 440
  • София
  • Мнения: 19 927
Дораемон, не споменах СМГ в челото, понеже ще изляза после аз виновна, че го намесвам. А и там явно е така, тренират само формата като машинки и затова са напред, иначе  нямат знания. Wink

И да, вярно е, че в "елитните" гимназии  има доста неща за критика и въпреки това скоро не вярвам да бъдат изместени, защото в родните условия хората, особено в рисковата за децата гимназиална възраст, гонят среда, а тя е относително подбрана именно в упоменатите.

# 441
  • Мнения: 333
Конкретно санака или някой друг може да не сте избрали ЧУ по НВО, но постоянно се спряга, гледа и сравнява и повечето от топ училищата се избират заради това, макар и родителите да не си признават. То и съответните училища с това се хвалят, съвсем случайно.

gadamer, за НВО не е вярно, лесно е за подготвени деца, но има много неграмотни, и няма как да има един смислен изпит за двете групи, Онна го обясни

# 442
  • София
  • Мнения: 2 925
Русалка, именно, ако НВО измерваше само знания ВСИЧКИ деца от СМГ щяха да имат 100 т на Мат. Защото дори у най-върлите му противници не могат да отрекат, че там математиката се учи на ниво двойно, че и тройно над МОН-ската. Ама нямат всички. Това са деца. И те се притесняват, и те могат да се разсеят. Това означава ли, че не знаят? Затова и повтарям, че моите разсъждения се отнасяха за горния диапазон.

# 443
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 176

gadamer, за НВО не е вярно, лесно е за подготвени деца, но има много неграмотни, и няма как да има един смислен изпит за двете групи, Онна го обясни

Не разбрах кое не е вярно?

# 444
  • София
  • Мнения: 5 389
Искате да кажете, че изпит/класиране за БШ ще е Април/Май? Това не е ли ужасно късно? Вече навсякъде ще са минали приемните процедури.
Иначе за Даниела- и аз харесвам честност, но с нея ми дойде ту мъч миналата година. Твърде много неизвестни. Има някакви идеи, но не и конкретни мерки за справяне. Искрено се надявам да доведат до добър край и желая успех.
П.С. Мислех си, че всички училища четат тук, но ето и доказателство за някакви мерки от обратната връзка Simple Smile

Съртайм, Фенси.. Онна го написа много хубаво, като ви се прииска пак прочетете коментара. Никой не печели от подобен род спорове Simple Smile
И за протокола- при нас няма закуска, само плодова в 10.

# 445
  • София
  • Мнения: 1 395
Дора, а как би препоръчала на един родител, който няма вътрешна информация, да отсее училищата, в които твърдят че децата учат, от тези, в които децата наистина учат? Аз лично друг всеизвестен и безпристрастен критерий, освен НВО, не виждам. Затова криво-право - това е, с което разполагаме.

# 446
  • Мнения: X
Не виждам противоречие между Русалка и СадЛейди, и двете са верни, според мен. НВО не е съвършено, както не е съвършен никой унифициращ изпит, но без знания няма как да се вземе с висок резултат. От друга страна, и това с напрежението и влиянието на стотните е вярно, обаче не виждам как въвеждането на отделни изпити за СМГ или НЕГ, или..., може да промени това.
Те ако от СМГ и други елитни гимназии можеха да направят изпит след 7 клас, както беше едно време, щяха да съсипат бизнеса на половината ЧУ - както на тези, с подготовка за НВО, така и на някои частни гимназии, защото нямаше да я има лотарията НВО и талантливите деца щяха да си кандидатстват с предметите, по които са силни.
Да, но и по наше време стотните бяха също толкова решаващи за търсените гимназии, както и сега, макар и със самостоятелни изпити за всяка гимназия. И изпитите пак бяха мат и БГ, кое ще е различното, според теб? За мен "нашата" схема е по-ограничаваща, защото още преди изпита трябваше да решаваме къде ще кандидатстваме, и не можеше да си прехвърляме резултатите, е поне официално и за простолюдието не можеше, де Wink Иначе за някои можеше всичко, ама това е друга тема. НВО дава възможност на едно дете да кандидатства навсякъде, без да се притеснява, че ще сбърка в избора си на място за кандидатстване. А при голяма конкуренция винаги опираме до стотните, независимо от изпита.

# 447
  • София
  • Мнения: 19 927
Никой и никъде не е твърдял, че НВО измерва само знания. Не се съгласих с тезата, че измерва по-скоро степен на оттренирване на формата, а не знания. А всъщност един изпит  се полага успешно, когато ги има налице и двата фактора (даже много повече от два, понеже има и моментна кондиция/здравословно състояние, и загубена заради нещо в даден момент концентрация,  и психическа устойчивост, и..)  - стабилна база от познания  и  способност да се справиш с изискванията на формата. И не  важи това само за НВО. Дори в темата за АК има  съвети как да се подбират от кандидата задачите, които да решава (понеже е непосилно да покрие всичко в зададеното време), така че да докара по-добър резултат. Това е също тактика, стратегия за справяне с формат. И не, това, че деца завършават СМГ, хич не значи, че  абсолютно всичките са заслужили 100 точки, а ги нямат само заради МОН.

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 10:36 от пенсионирана русалка

# 448
  • София
  • Мнения: 7 368
Те ако от СМГ и други елитни гимназии можеха да направят изпит след 7 клас, както беше едно време, щяха да съсипат бизнеса на половината ЧУ - както на тези, с подготовка за НВО, така и на някои частни гимназии, защото нямаше да я има лотарията НВО и талантливите деца щяха да си кандидатстват с предметите, по които са силни.
Глупости...

# 449
  • Мнения: 9 043
. Обикновено на подобни "експерименти" се съгласяват семейства с деца с обучителни затруднения или други предизвикателства, които им пречат да се чувстват нормално в стандартно училище и нямат какво да губят.

е, това е малко грубо към всички родители с деца в Прогресивните училища, не мислиш ли?
Плюс, че изобщо не е вярно. Бях на презентацията на Прогресивно и слушах децата как говорят, страхотни бяха.
Ако под затруднения разбираш, че някои родители са против детето на 6 години да седи мирно 9 часа по 35 минути- добре, така да бъде. За мен е нечовешко и знам, че във форума масово сте на друго мнение- "нищо им няма на децата", но не мисля,че точно така се буди интерес към учението. Поне при моето дете, може и да има такива, на които им е наистина приятно стоенето на едно място на тази възраст, не познавам милион деца.
НЯМА ТАКОВА НЕЩО ДЕЦА ДА СЕДЯТ 9 ЧАСА - МИРНО!!!!

Стига си повтаряла тази глупост!

Джъмп мат е система която стои в основата на Прогресивното училище на Джонев. Системата е Канадска и е за деца с обучителни трудности. Точно нея я адаптираха към МОН.

Общи условия

Активация на акаунт