Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 878
  • 744
  •   1
Отговори
# 450
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Искате да кажете, че изпит/класиране за БШ ще е Април/Май? Това не е ли ужасно късно? Вече навсякъде ще са минали приемните процедури.

рейни, не, до края на февруари е приемната процедура и март- договори.
Просто Даниела сподели, че би искала да има време до април-май и за нея са ранни процедурите в началотона годината, но трябва да се съобрази (даже родители са й се карали, че закъснява- факт, спрямо другите е много късно. Но и аз мисля, че март-април е по-подходящо време, както говорихме за узряването на децата- селекция януари за умения през септември ми идва раничко...

Не съм казала, че децата с високи резултати по НВО нямат знания,а че за мен НВО не е мерило за общи знания, а по-скоро за конкретни по формата. Тоест може едно дете да има прекрасни знания по биология и да говори 3 езика, но да е учило математика в Германия- няма да изкара НВО, но ще кажете ли,че няма знания?
Както и да е, за мен е далеч и не ми се спори, засега не избирам по НВО, пък в 4-5 клас не е чак толкова късно да мисля пак.

# 451
  • Мнения: X
Пипи, не си права, според мен, НВО си е мерило за общи знания, с ограниченията, които са присъщи на всеки унифициран изпит. То и IELTS изисква трениране на формАта, и ДаФ също, и САТ-овете също, ама това не значи, че не са и мерило за общи знания по съответните дисциплини. Всеки изпит изисква и двете, и формат, и знания. Но ако нямаш и двете, без формат ще го вземеш с много по-висок резултат отколкото без знания.
За твоя пример, сравняваш ябълки с моркови - ако детето идва от друга образователна система, зависи какво и кога се изучава в нея - това за мат. И разбира се, че има по-малко знания по БГ и трябва да навакса, ако иска да учи в добра ДГ, тук това е официалният език и всеки, който иска да учи тук, трябва да го знае на определено ниво. Ако дете от БГ отиде в Германия, съответно същото важи за немския.

# 452
  • София
  • Мнения: 16 201
Е, Пипи, ти не каза, че НВО не мери знания по биология, а че "не гони знания, а повтаряне на формат". Когато говорим за състезание по тенис, е малко неуместно да намесваме скиорските умения. Smirk  Освен ако не си Ежко. Joy

# 453
  • Мнения: 43
. Обикновено на подобни "експерименти" се съгласяват семейства с деца с обучителни затруднения или други предизвикателства, които им пречат да се чувстват нормално в стандартно училище и нямат какво да губят.
е, това е малко грубо към всички родители с деца в Прогресивните училища, не мислиш ли?
Плюс, че изобщо не е вярно. Бях на презентацията на Прогресивно и слушах децата как говорят, страхотни бяха.
Ако под затруднения разбираш, че някои родители са против детето на 6 години да седи мирно 9 часа по 35 минути- добре, така да бъде. За мен е нечовешко и знам, че във форума масово сте на друго мнение- "нищо им няма на децата", но не мисля,че точно така се буди интерес към учението. Поне при моето дете, може и да има такива, на които им е наистина приятно стоенето на едно място на тази възраст, не познавам милион деца.

Сега, като го чета пак, наистина може да звучи грубо, но изобщо нямах това предвид. В "предизвикателства" включвам всички родителски съображения и страхове, които ще попречат детето да бъде записано в утвърдено училище. На децата естествено, че нищо им няма и са страхотни. Аз съм привърженик на прогресивното училище всъщност, била съм там на презентации и всичко, което споделят и описват, много ми допада. Но не се престраших да запиша детето там, а от отзиви на родители виждам, че много от опасенията ми са били основателни - много неща все още са "на хартия", като добри намерения, но на практика не сработват. На теория би трябвало да няма разлика между теория и практика, но на практика има Simple Smile

Последна редакция: чт, 06 фев 2020, 12:53 от Salty

# 454
  • Мнения: X
Да не се редактирам.
Пипи, именно за да има съпоставимост в знанията на децата в рамките на ЕС се търси доближаване и уеднаквяване на материала в различните степени на образованието. Защото като имаш свободно движение на хора вътре в ЕС, тези хора се движат с децата си и съответно образователните системи в различните страни трябва да са пригодени за това движение. Езикът е отделен елемент, там си иска да се научи безусловно.

# 455
  • Мнения: 9 043
Искате да кажете, че изпит/класиране за БШ ще е Април/Май? Това не е ли ужасно късно? Вече навсякъде ще са минали приемните процедури.

рейни, не, до края на февруари е приемната процедура и март- договори.
Просто Даниела сподели, че би искала да има време до април-май и за нея са ранни процедурите в началотона годината, но трябва да се съобрази (даже родители са й се карали, че закъснява- факт, спрямо другите е много късно. Но и аз мисля, че март-април е по-подходящо време, както говорихме за узряването на децата- селекция януари за умения през септември ми идва раничко...

Не съм казала, че децата с високи резултати по НВО нямат знания,а че за мен НВО не е мерило за общи знания, а по-скоро за конкретни по формата. Тоест може едно дете да има прекрасни знания по биология и да говори 3 езика, но да е учило математика в Германия- няма да изкара НВО, но ще кажете ли,че няма знания?
Както и да е, за мен е далеч и не ми се спори, засега не избирам по НВО, пък в 4-5 клас не е чак толкова късно да мисля пак.

Даниела ?
Родители й се карали?
В 4-5 клас е твърде късно!

Спирам !!! Стана страшно в тези училища.

# 456
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
За НВО наистина не съм в позиция да споря, сигурно сте прави,на мен ми е далеч. Вероятно ще ме хване истерията след някоя и друга година,то е лесно да си "над" нещо, когато ти е още далеч...

Хоуп, нека да е г-жа Тодорова, ако те стъписва малкото име, това да е проблемът Simple Smile)
Аз си знаех, че ще стане бунтовно положение след презентацията вчера, доста хора си тръгнаха по средата...И даже очаквах повече форумен "хейт" Simple Smile
Сега трябва да чета за прогресивен модел и IB...Освен Олив, има ли други тук от Прогресивно? А от БШ Прогресивни кой беше?

# 457
  • Мнения: 333
Джъмп мат е система която стои в основата на Прогресивното училище на Джонев. Системата е Канадска и е за деца с обучителни трудности. Точно нея я адаптираха към МОН.
Какво общо има джъмп мат с МОНската математика?

# 458
  • Мнения: 9 043
Джъмп мат е система която стои в основата на Прогресивното училище на Джонев. Системата е Канадска и е за деца с обучителни трудности. Точно нея я адаптираха към МОН.
Какво общо има джъмп мат с МОНската математика?
Преди години децата учещи по нея се движеха по двата учебника. Тоест учеха по МОН и тайно или допълнително по Джъмп Мат.
Тогава имаха екип които подготвяше учебници по Джъмп Мат , така че да съвпадат с програмата на МОН. Бяха стигнали до учебника за 5 клас. Тоест от ПУК до 4 май бяха одобрени. Минала съм тяхното обучение което честно казано е доста повърхностно. Иначе в програмата тогава участваха доста ресурсни учители и доста родители на деца със СОП. Категорично съм съгласна че и този вариант трябва да го има в училищата.
Но да не се залъгват родителите как това е нещо иновативно и невероятно за тях и децата им.

# 459
  • Мнения: 333
Дора, а как би препоръчала на един родител, който няма вътрешна информация, да отсее училищата, в които твърдят че децата учат, от тези, в които децата наистина учат? Аз лично друг всеизвестен и безпристрастен критерий, освен НВО, не виждам. Затова криво-право - това е, с което разполагаме.
svee, я по-добре ти ми кажи според теб, как да изберем училище за дете в първи клас, като едното го рекламират математическо, друго академично, прогресивно, музикално. Аз откъде да знам, какво ще ми е детето след няколко години и нямам вяра на тримата психолози? Беше писала преди как сте се радвали 1-2 клас на медалите по математика твоето дете, а след години е загубило интерес. Защо децата губят интерес и как се придобива такъв към математика, четене, цигулка?
Относно училищата, не мога да ти отговоря. Сигурна съм, че ако отидеш на място много ще отпаднат. Според мен усилията често се стоварват вррху плещите на родителите, независимо дали децата са в ЧУ или ДУ. Нагледала съм се на родители и от топ ЧУ и ДУ, бутащи от първи клас деца на курсове по математика, роботика, програмиране, че уж много талантливи били. И аз бях такава. И малките деца обикновено поддават на натиск и бележат успехи, но не знам дали това може да е дългосрочна стратегия. В момента си мисля, че трябва известен родителски натиск, но ако се съчетае и с такъв в училище няма ли дългосрочно да се стигне до прегряване и загуба на интерес? Ей го, тука се притеснявате за НВО от първи клас, пък аз познават деца, които до четвърти не знаеха, какво е училище, пък после за две години наваксаха. Къде е златната среда? Въпросът ми е към майките, които са преглътнали факта, че децата им не са по-умни от съседчетата, но все пак искат да изградят едни по-дългосрочни интереси, любопитство, самоинициативност.

# 460
  • Мнения: 333
Преди години децата учещи по нея се движеха по двата учебника. Тоест учеха по МОН и тайно или допълнително по Джъмп Мат.
Тогава имаха екип които подготвяше учебници по Джъмп Мат , така че да съвпадат с програмата на МОН. Бяха стигнали до учебника за 5 клас. Тоест от ПУК до 4 май бяха одобрени. Минала съм тяхното обучение което честно казано е доста повърхностно.
Ясно, ти имаш предвид единствено прогресивното училище. Аз го разбрах, че МОН щели да адаптират математиката в училищата по системата Джъмп мат, която ти доста възпитано нарече "повърхностна", а за мен тази система си е просто едно недоразумение от сорта, научете се да плувате,  без да се мокрите

# 461
  • Мнения: 6 332
Те ако от СМГ и други елитни гимназии можеха да направят изпит след 7 клас, както беше едно време, щяха да съсипат бизнеса на половината ЧУ - както на тези, с подготовка за НВО, така и на някои частни гимназии, защото нямаше да я има лотарията НВО и талантливите деца щяха да си кандидатстват с предметите, по които са силни.

Пълни глупости! Бизнеса на добрите ЧУ изобщо не е НВО. Wink
И за да не ти цитирам и другия пост с глупости... Когато избирах и избирам училище не е било заради НВО, а заради нивото и качеството на образование, което получават възпитаниците на съотвените училища. Бас ловя, че е така с още доста от списващите в тази тема. А отделно освен това получавам и много други допълнителни екстри, които не мога никога да ги получа в начално ДУ.
А стигането до отлични резултати на НВО може да се осъществи по няколко пътя. Защо зора в 6-ти и 7-ми клас, на който амбициозни родители на деца в ДУ ги подлагат се счита за нормален и приемлив, а не се осмисля, че ние просто искаме равномерно натоварване, системни и трайни знания, придобити не за две години, а когато му е било времето.
За това какво измерва НВО няма да разсъждавам. Достатъчно други са го направили и споделям тяхното мнение. Хубаво е новичките преди да философстват, поне да са се запознали за какво по същество говорят, че иначе много сериозно олекват.

И Пипи, въпросната Даниела е толкова ненаясно очевидно какво иска да постигне с училището....вече и мина изпитателния срок и почти ще приключи втората и година в училището. До сега е трябвало да си е изчистила концепцията. Да не говорим, че е трябвало да има такава преди да го поема. Аз не разбрах от къде и излезе положителния имидж, при условие, че Артис е доста посредствено.

Солти, аз лично ако имах дете в ЧУ и дойдеше нов директор, който ми заявява, че започва диаметрално противоположна промяна в насоката и визията на училището, щях много да се притесня и да се ядосам. Защото, съм избрала училище от класически тип, а не Прогресивно. Това показва неустойчивост на модела, визията, ако изобщо я има, и всички останали генерални параметри, които касаят този избор за 7 години.

Боже, Хоуп, все по- често се съгласяваме една с друга.

# 462
  • Мнения: 333
Пълни глупости! Бизнеса на добрите ЧУ изобщо не е НВО. Wink
Ама хич, въобще дори не е. Ето сега отворих сайта на твоето училище и там изтупали на цялата първа страница банер - "първи на НВО в София", и малко им се видяло, и го направили сколиращ, за да може да отвориш още един банер, разбира се отново за НВО - "Първи 2016 на НВО в България".

# 463
  • София
  • Мнения: 1 395
Дора, бъркаш ме с някого, мое дете медал и през крив макарон не е виждало, математика не понасят и номер 1 е сега четвърти клас, та не са минали години...
В момента сме в ситуация на нулев натиск в училище и голям вкъщи. Което не е приятно нито за децата, нито за мен, нито действа добре на отношенията ни. Как един родител като мен да избере училище от 5ти клас на детето си, където нещата да се обърнат така че натискът да е там, а не вкъщи, ако не гледайки резултати от НВО (7 клас)? Ако го запиша в първото ЧУ, което обещава да бъде страхотно, въпреки че има ниски резултати на НВО и после отиде в някой ТОХ, дали няма да се чувствам, че съм предала детето си и не съм направила всичко по силите си за неговото добро? Защото крайната цел на всички е това, да дадат най-доброто от себе си за детето.

# 464
  • Мнения: 9 043
Пълни глупости! Бизнеса на добрите ЧУ изобщо не е НВО. Wink
Ама хич, въобще дори не е. Ето сега отворих сайта на твоето училище и там изтупали на цялата първа страница банер - "първи на НВО в София", и малко им се видяло, и го направили сколиращ, за да може да отвориш още един банер, разбира се отново за НВО - "Първи 2016 на НВО в България".
Това е допълнение към основната идея.
НВО-то носи добавена стойност но не е цел. Нали не си мислиш ,че децата седят и решават като алтави НВО.
Детето ми е 4 клас. В ДУ и доста частни тренират тестове за НВО вече почти месец.
При нас са имали една диктовка.

Общи условия

Активация на акаунт