Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 804
  • 744
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 7 367
Тази детска градина като на Тути ми звучи. Приятелката ми я избра, защото детето е билингвално, а се оказа, че българският куца много.
Ох Rolling Eyes, защо първо не се информираш колко деца от Тути има приети тази година само в СС и после да пишеш врели-некипели по форумите?

Ако детето на Трънче идва от Тути и не се е справило с изпитите, ДГ му е най-малкият проблем Wink

# 616
  • Мнения: 6 314
Какви ли са му другите проблеми на бедното дете😀

“Развитие в застой от първи до седми клас” в “24 часа” бистри темата за съвременното начално образование. Не ме бива с линковете.

Последна редакция: сб, 08 фев 2020, 10:29 от Notaris

# 617
  • София
  • Мнения: 7 367
Какви ли са му другите проблеми на бедното дете😀
Проблемите, за които говори майка му - няколко поста по-нагоре са. Използвай скрол функцията (много е лесно) и ще намериш поста на trunche#### Grinning

# 618
  • Мнения: 110
Та, какво бихте дали като съвет  за подготовка за кандидатстването догодина директно за 1ви клас например в СС? Благодаря предварително!
Щом от няколко училища са Ви дали индикация за проблем с бълг. език, значи не е въпрос на субективна оценка в конкретното училище. Затова наблегнете на бълг.език. Явно детето няма проблем с логическите задачи и фината моторика,след като се е представило успешно на първия етап. По отношение на българския език знам, че се оценява езиковото богатство, свободния разказ, разпознаване на звуковете в думата - първи, последен, "ъ". Аз подготвях детето си със следните упражнения: разказване на история по зададена тема (по информация от детето ми, на изпита в СС тази година са разказвали за Жабока в магазина/вкъщи, за динозаври на парти, при различните деца са били различни животинчетата и ситуациите, в които са поставени); разкази по картинка; четете кратки разкази или приказки и карайте детето да ги преразкаже след това. Друга игра,която упражнявахме: казвам дума, чийто последен звук трябва да е първи в измислена от детето нова дума. Учихме и синоними на често срещани в ежедневието думи. По мои наблюдения, най-трудни за детето ми бяха преразказите. Вижте работата на детето си от изпита в СС и попитайте къде конкретно са пропуските. Доколкото ми е известно дават такава насока от училището. Желая Ви успех!

Последна редакция: сб, 08 фев 2020, 11:24 от stefansky

# 619
  • Мнения: 89
Само да вметна, че не съм съгласна с това “само с градински знания се кандидатства”. Търсените ЧУ си искат подготовка. Ние сме донякъде във вашата ситуация, но и още 3 деца от други градини (една частна, две държавни) са на нашето “ниво” и не стига за прием в “елитните” ЧУ.
Така че градината Ви може да е точно шо МОН да са взели всичко, но трябва и работа с детето по формата на “изпитите”.
В някои ЧУ искт да знае всички букви, в други да изписва цифри, е трети дълга концентрация, уви невинаги тези изисквания са написани черно на бяло.

Разбира се има ДГ, които надграждат много, но трябва да следите внимателно.

За първи клас ще ви трябва доста подготовка и ако езикът не е английски- и по него.
Вижте Изи, те май още приемат, но ако знае малко английски.
КО също, ако знае всички букви (дори последните).
Предполагам “пропуските” са в звуковия анализ- вижте дали познава първа, втора, последна буква.

Това не съм сигурна, че е от значение в КО. Моето дете директно отговорило "не", когато го питали дали знае азбуката. Познала буквите и се оказало, че има предвид това, че не я знае наизуст, както и поредността на буквите. В Изи приемат май има само свободни бройки в пук 1 за тази година, изпитът за следващата явно е минал, имаше пост днес във фб, но може да се свържете с тях.
В СС наистина казаха, че изпитът не е по-различен от това, което правят в градината, но и моето там не го приеха, на другите места не е имало проблем.

# 620
  • Мнения: 110
Gadamer, Вие защо сте се настроили така срещу конкретната градина, без да имате лични впечатления? Аз не мога да си обясня следното явление - на едни родители им е виновна градината, че не е подготвила детето им, на други - виновно е училището, че поради субективизъм не е оценило адекватно детето. Явно нещо в моето мислене е сбъркано, тъй като при всеки неуспех на детето ми, търся пропуските в знанията му и моята вина, че не съм ги устанонила своевременно. Познавам деца и от общински, и от частни градини,които бяха приети в СС и Питагор, при това без допълнителна работа вкъщи. За моето дете знаех,че има нужда от системно упражняване вкъщи, за да постигне желания резултат. Толкова ли е трудна обективната оценка?

# 621
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
... Толкова ли е трудна обективната оценка?
Много!

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8162852
линкът от 24 часа

Последна редакция: сб, 08 фев 2020, 12:10 от Leika_moja

# 622
  • Мнения: 110
Знаете ли за какво се замислих, дали и в другите градове, извън София, положението е същото с началните училища? И там има училища - лидери, в повечето градове поради липсата на частни такива, обикновено това са математическата гимназия или конкретна  хуманитарна гимназия в града.  И там има амбициозни родители. Дали разговорите между родителите са от същото естество, както в този форум и същата ли е конкуренцията между децата(в различни мащаби,разбира се) или "виновниците" са СС, Питогор, КО и Сие... Чудя се, хипербола ли е статията или да се стягам за това,което ме очаква през следващите 7 години?!

# 623
  • София
  • Мнения: 7 367
Според мен статията малко прекалява и ми прилична на реклама на някое "малко модерно частно училище" - кое ли ще да е то?

Иначе има доста истински факти, но не вярвам да са чак така масови (демек всички деца на съботно-неделни уроци, на ежедневни уроци и т.н.). Просто няма как да повярвам, че всички деца са подложени на това. Да не говорим и колко деца има в другата крайност - на 0 внимание от родителите, но за това не се пише. И накрая традиционното - колко било хубаво навремето, пък колко гадно е сега. И завършващо с намека за модерното частно училище. Рекламно си е.

# 624
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
Не е така в другите градове и определено НВО след 7 клас не е такъв стрес за деца и родители, както в София.

# 625
  • Мнения: 89
Според мен статията малко прекалява и ми прилична на реклама на някое "малко модерно частно училище" - кое ли ще да е то?

Иначе има доста истински факти, но не вярвам да са чак така масови (демек всички деца на съботно-неделни уроци, на ежедневни уроци и т.н.). Просто няма как да повярвам, че всички деца са подложени на това. Да не говорим и колко деца има в другата крайност - на 0 внимание от родителите, но за това не се пише. И накрая традиционното - колко било хубаво навремето, пък колко гадно е сега. И завършващо с намека за модерното частно училище. Рекламно си е.

Точно, и аз с такова впечатление останах. Като цяло, малко неадекватно съчинение, малко прилича на онова как едно време сме возили децата без колан на задната седалка, пък сега с някакви модерни столчета. Хем така, ама хем трябва да е модерно, нали. Да не говорим, че аз съвсем ясно си спомням препускането из София за 3 вида уроци и 6-те различни изпита след 7-ми клас, когато още нямаше НВО. Със сигурност не е масово, както тогава, така и сега, истината е някъде по средата.

# 626
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
В СОфия живее половин България.
В провинцията е по-спокойно, но и конкуренция няма. В немалка част от случаите децата отиват на НВО в 7 клас, за да продължат в собственото си училище... Същото е като с работата - колко души кандидатстват за 1 работно място във Велинград според вас? Пример само.

# 627
  • София
  • Мнения: 7 367
Ами да - статията според мен е написана тенденциозно за конкретна аудитория в София - много амбициозни родители, които имат възможност да платят образование в ЧУ, но все още не са се престрашили.

Ако бяха прескочили момента с алтернативното частно училище и бяха направили друг анализ, можеше да е малко по-достоверно.

# 628
  • Мнения: 110
А дали просто времената не са се променили? Деца пред блока, които да играят на традиционните игри от едно време, не виждам нито в София, нито в посещаваните от мен по-малки градове. Ама чувам и там, че еди коя си учителка готвела децата най-добре за местната математическа гимназия, в събота и там имало езикови и спортни школи. За децата, които не са по учебни мероприятия - Nickelodeon е включен в програмата на всички кабелни оператори в страната.
И аз страдам по детството от 80-те, но и тогава  част от децата от класа посещавахме частни уроци по немски език и математика в събота (сигурно съм била доста глуповато дете, щом се е налагало да ме образоват и през почивните дни)!

# 629
  • Мнения: 194
На отворените врати в СС ни обясниха, че нищо по-различно от това, което правят в градината не е необходимо за подготовка.

Това за мен е най-голямата лъжа повтаряна от училищата. Преди година когато ние бяхме на дните на отверени врати в няколко ЧУ, това също беше казано. Което съответно не отговаря по никакъв начин на истината.
Ако не се занимавате с детето си индивидуално шансът да премине изпита в най-желаните ЧУ е минимален.
И който Ви казва, че детето му не се е занимавало допълнително, най-вероятно лъже. Може да има такива деца, но те са 1 на 10, но тук се получава лек парадокс, понеже вероятно такива деца са така да се каже 'надарени' в някаква степен, те сами искат да се занимават с книжки за четене и логически задачи. И ето, че отново детето се занимава допълнително. Ние сме били в държавна детска градина и в частна. Разликата като подготовка е огромна.
За мен лично е странно, че за ПУК са обърнали такова внимание на липси и пропуски по български.
На това по-скоро се обръща внимание на изпита за 1ви клас. Там вече има както решаване на задачи така и част от теста е по български. Писане и съставяне на изречения от 'рандъм' разхвърляни думи (в облачета например). Да намерят в кое изречение има грешки (като тук грешката е сведена до писане на име с малка буква), както и съставяне на думи от разлини срички.
Казвам го това защото нямам спомен ние като кандидатствахме за ПУК миналата година в тестовете да се обръщаше внимание на български език, в нещо повече от това да се познае с коя буква започва дадена дума, коя е последната буква на дадена дума, или третата буква...
Та ако мога да дам съвет от моето не толкова богато (на кандидатстване) минало, щом детето Ви смята свободно вече и с двужифрени числа обърнете внимание на логическите задачи и задачи по български език. В тестовете освен чисто аритметични задачи има застъпени и логически.
И да ви кажа личното ми мнение, кандидатстването за 1ви клас е в пъти по-обективно (в сравнение с ПУК). За изпита за 1ви клас детето или знае или не, интерпретациите са по-малко вероятни, докато при изпита за ПУК освен ако детето не е показало наистина завидни знания и да бъде прието веднага всичко друго е въпрос на интерпретация от изпитващите Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт