Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 802
  • 744
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 1 395
Трънче, моите на 4 ходиха при учителка в Горна баня, която ги научи на всичко това + решаваха логически задачки, тренираха фина моторика. Много си я обичаха, беше ни препоръчана от приятелско семейство, чието дете влезе в СС. Ако търсите учител, мога да дам координати. Ние също ще я посещаваме пак сигурно, защото сме се насочили към английска ДГ, а аз обичам да се занимавам с всичко, освен български ☺️

За Веда има тема във форума, прочетете я преди да решите. Иначе имат много добри резултати на НВО, но на Ерих Кестнер не са далеч.

# 661
  • Мнения: 194
Едит: "Без подготовка" влизат деца, които си обичат задачки и списания като Бърборино например (имаме във форума майка,не е готвила детето, но от години решава тези списания). Ако обаче детето  няма интерес, или иска само един тип задачи от такива книжки, си трябва целенасочена "подготовка"- вкъщи или в градината, често и двете.

Това само по себе си е подготовка. Въпреки, че детето проявява интерес само и не е карано на сила да решава
задачи или да чете, то си се подготвя по този начин. Неподготвено дете е дете което по цял ден е в пясъчника, рита топка или плете плитки на куклите. Изведнъж като го сложат на бюрото на изпит за ПУК и му дадат няколко страници тест се вижда в чудо защото няма никаква представа как да подходи.

# 662
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Мецане,  при нас не е така, работят по Моливко, даже бях взела книжките като бяхме на почивка и знсм докъде са. Като взимам детето редовно хвърлям по едно око, питам как е с българския и даже го чакам да свърши и слушам какво се препопдава. Така че МОН се покрива, но той е доста елементарен спрямо “Азбуката” например.

# 663
  • Мнения: 194
Това за мен е най-голямата лъжа повтаряна от училищата. Преди година когато ние бяхме на дните на отверени врати в няколко ЧУ, това също беше казано. Което съответно не отговаря по никакъв начин на истината.
Ако не се занимавате с детето си индивидуално шансът да премине изпита в най-желаните ЧУ е минимален.
И който Ви казва, че детето му не се е занимавало допълнително, най-вероятно лъже. Може да има такива деца, но те са 1 на 10, но тук се получава лек парадокс, понеже вероятно такива деца са така да се каже 'надарени' в някаква степен, те сами искат да се занимават с книжки за четене и логически задачи. И ето, че отново детето се занимава допълнително.


Оффф, е така, кат се замятат категоричните лозунги и декларации, как някой лъже и няма начин да е иначе, добре, че има съфорумци, с които се знаем и извън форума, да потвърдят: моето е само с подготовката от градината, но факт, че там много се занимаваха с тях. Както и че то минава за старателно и изпълнително, но грам не си пада по логически задачи или да седна аз тогава да се занимавам с нея. Нямах хабер какво им дават точно на изпита, от темата разбрах за лабиринти и подобни. Та, стига с това абсолютизиране: децата са различни, градините са различни и дават различна подготовка и е вярно, че приемат деца, които не са специално подготвяни и, които не са някакви надарени и/или изключителни, както и че други деца имат нужда от допълнителни занимания, за да се справт, но това се определя от комбинация от фактори (какво учат/усвояват в градината, детето на какъв етап е, кое му се удава или не точно в този момент и т.н.). Просто всеки родител трябва да прецени за своето дете, като има предвид тяхната си индивидуална комбинация от фактори и условности. Няма универсална панацея или общовалиден подход.

В спорове не ми се влиза. Ще ви попитам същото което попитах друг участник във форума, преди колко години сте кандидатствали за ПУК или  1ви клас и в кои ЧУ? Все пак има разлика между училищата, та предполагам, че повечето визираме т.нар от вас 'света тройца'. Имам колега на който детето е 3ти клас в Питагор. От разговорите с него стана ясно, че изпита тогава за ПУК далеч не е  бил това което е сега.
Кандидатстването за ПУК и 1ви клас  е 'спорта който практикувам' последната година. Категорично мога да го заявя, че неподготвено дете трудно би било прието. Дори и подготвените биват неприети поради някакви субективни фактори.

Та, стига с това абсолютизиране: децата са различни, градините са различни и дават различна подготовка и е вярно, че приемат деца, които не са специално подготвяни и, които не са някакви надарени и/или изключителни, както и че други деца имат нужда от допълнителни занимания, за да се справт, но това се определя от комбинация от фактори (какво учат/усвояват в градината, детето на какъв етап е, кое му се удава или не точно в този момент и т.н.). Просто всеки родител трябва да прецени за своето дете, като има предвид тяхната си индивидуална комбинация от фактори и условности. Няма универсална панацея или общовалиден подход.

Преди да влезнем в ПУК в ЧУ бяхме в държавна детска градина. В началото на 'учебната година' дадохме Х на брой пари за някакви учебни материали. За цялата година получихме точно три принтирани листа, на всеки от които имаше четири реда пунктирани цифри и букви и децата трябваше да ги повторят. Това е т.нар трета група.
Имаха и някакви занимания по англ. език. Можеше да казва котка и куче
Когато прекара цял ден с децата от трета група на съответното ЧУ, получихме материали от тях. И ни беше обяснено, че това са материалите с които те се занимават всеки ден. И са работили през деня с тях.  Два листа математически кръстословици и задачи, смятане и изваждане до 10. Тук говорим за деца също в трета група.
Та разликата е крещяща в подготовката. Ние също сме се подготвяли под един или друг начин.
И когато някой ми каже, че детето му е влезнало без никаква подготовка аз се възхищавам на такива деца. Simple Smile

# 664
  • Мнения: 6 327
Пипи, и моето дете беше минало Моливко. Ама много завиùси от нивото на минаване. Има съществени разлики в качеството на подготовка в определени градини сравнено с други. И поради това има деца без допълнителни занимания в къщи приети в СС в топ, а има и отхвърлени.

Последна редакция: нд, 09 фев 2020, 00:12 от Fancy

# 665
  • София
  • Мнения: 2 925
Ами, ето, поредното доказателство, че това че нещо има "лиценз от МОН" нищо не значи. Разбирам, че е нормално хората да се заблуждават. Доста трудно се оказва, обаче, да обясниш, че разлика в усвояването на материала по МОН може да има не между 2 градини, а даже между 2 групи в една градина. Това, че се попълват едни помагала ...

# 666
  • София
  • Мнения: 7 367
Outerspace, и преди 3-4-5 години приемът във визираните училища беше много труден - казвам, защото имам лични наблюдения и от тогава и от сега. Едно и също е по мои преки наблюдения. Преди 10 г. вероятно е било различно. Имаше постове по-назад, които описваха детайли.

Иначе съм напълно съгласна за разликата в подготовката на деца, идващи от добра ДГ, и на такива, които не са имала шанса да бъдат в такава.

# 667
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако издават удостоверения за завършен ПУК, значи трябва и да учат по материалите на МОН. В общи линии може и без отделно разпечатани листа, защото в самите тетрадки е основният материал. Ако учителките решат, могат да дадат допълнително, но обикновено ако родител не поиска да види тетрадката, може и да не се сетят да ги покажат. Понякога, ако детето е отсъствало повече време, могат и за домашно да дадат тетрадката да се направи нещо през почивните дни.

# 668
  • София
  • Мнения: 2 925
Мда... Преди 4-5 години даже ни питаха "В коя градина сте били?". От самите училища също знаят разликата. Не, че посещението на определена градина е панацея, но помага за добрата подготовка.
Анди, на теория ясно как трябва да бъде, ама на практика... Особено това как дават нещо за домашно евентуално, направо ме разсмя. Горчив смях, де, че имам опит Sad

# 669
  • София
  • Мнения: 62 595
Това за домашното зависи от учителите - някои дават и държат тетрадките да се попълват, може и за през ваканция да дават, зависи как се е случило, и на края на годината всичко в тетрадкат да е попълнено. Други не си дават труда. Но със сигурност родителят има право да поиска и да види какво е правено, тетрадките не са някаква държавна тайна, нали ще иска тетрадката на своето дете, не на другите.

# 670
  • София
  • Мнения: 2 523
На 21 февруари от 18 ч. в Перото ще
Има информационна среща на прогресивното. Има събитие във ГБ и линк за регистрация, ще говорят и за трите локации в София или поне така изглежда.

# 671
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Според мен и преди 10 години, и сега видът на задачите и трудността са едни и същи. Разликата е, че сега, при по-големия наплив, прагът е по-висок. Аз, повечето знаете, не съм фен на подготовката. Едно, че ме мързи, друго че струва пари (шегувам се, почти но не съвсем) и трето и най важно, че ако готвиш едно дете години за един изпит и то се справи, това не значи, че ще се справя в реални условия. И после ако се завърти въртележката с наваксването, уроците, умората, комплексите. Не, мерси. Не искам аз да съм го причинила на детето си. Мисля си, че училището има механизми за "виждане" и различаване на капацитет и тренираност.

# 672
  • София
  • Мнения: 7 367
И после ако се завърти въртележката с наваксването, уроците, умората, комплексите.
Тези деца по мои наблюдения са единици (поне в СС, поне в нашия випуск). Дето наваксват у дома, скапани са от умора, не се справят и т.н. Единици буквално. Но за сметка на това - повечето от приетите деца са имали подготовка - дали от ДГ, дали вкъщи, дали от частен учител, или от комбинация … Т.е. не виждам защо се търси пряка връзка между двете.

Трудност на приема и трудност на задачите не е едно и също. Разбира се, че броят на кандидатите за 1 място определя много неща в уравнението.

# 673
  • София
  • Мнения: 1 395
Анди, и мен ме разсмя с домашните в тетрадката. Разпитваме ние децата какво правят всеки ден и малката все разказва как нещо са говорили, правили, разказвали какво правили уикенда... А тя все не е участвала. След третата седмица разпити отнесохме въпроса към госпожата и за наше удивление тя ни отговори съвсем просто "ми тя не ми отговаря като я питам и аз вече не си губя времето!" Ти за тетрадки с домашни говориш 🤦
Аз до ден днешен считам, че години отне да възстановим у нея това, което детската й причини. Не успяхме да ги преместим 😟

# 674
  • София
  • Мнения: 62 595
Виждала съм всякакви варианти на учителско поведение и отношение към материала, включително и с домашните. Ако не го бях видяла с очите си нямаше да го пиша. За моя радост има и доста положителни примери като този с домашните. След твоите думи ми се затвърждава мнението, че дори в детската градина родителят е на ход относно подготовката - ако се интересува какво се пише, щат-нещат дори безхаберните учители ще започнат да си вършат работата поне по тетрадките. По мое мнение учебните тетрадки са минимумът, който трябва да се мине, а нататък каквото казва съвестта и знанията на учителката. Старая се да съм обективна, макар да знаят повечето хора тук, че не съм фен принципно на детските заведения, но ако веднъж вече детето ходи на градина, значи трябва нещата да се правят както е нужно, а не да се отбива номер.

Общи условия

Активация на акаунт