Професия учител - 8

  • 39 376
  • 751
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 104
И при нас организираме дистанционно, а не онлайн обучение. За целта днес се свързах с учениците и създадохме групи във ФБ, в които да им споделям съответния материал, като през платформата на Офис365 смятам да направим и 2-3 теста, които са планирани за този период. Но все пак важно е да отчета, че работя с мотивирани и учещи деца и младежи, 10-12 клас.

# 226
  • Майничка
  • Мнения: 13 857
5 часа е работата онлайн с ученици.
Аз за това писах, че системата мудъл е най-подходяща - защото отчита автоматично.
Може би и другите имат сходни функции, за които аз не съм ползвала в детайли

Румка, моите уважения, но моля, проверявай информацията, която даваш. Какво се включва в 5 те часа съм цитирала от писмото на инж. Таня Михайлова – заместник-министър на образованието и науката, което е изпратено чрез РУО до директорите.
Ето http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/letters/prilojenie … ieot16032020.docx

От него става ясно, че само предлагат Microsoft Team (много софийски училища я ползват, нашето МГ също беше с нея, впоследствие я смени), но допускат работа с всички функциониращи платформи.

# 227
  • оттам, откъдето започва България
  • Мнения: 12 596
А на мен ми е интересно как ще се случи това в училищата с малцинство

Просто няма да се случи.

# 228
  • Dope Reach
  • Мнения: 4 049
5 часа е работата онлайн с ученици.
Аз за това писах, че системата мудъл е най-подходяща - защото отчита автоматично.
Може би и другите имат сходни функции, за които аз не съм ползвала в детайли

Румка, моите уважения, но моля, проверявай информацията, която даваш. Какво се включва в 5 те часа съм цитирала от писмото на инж. Таня Михайлова – заместник-министър на образованието и науката, което е изпратено чрез РУО до директорите.
Ето http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/letters/prilojenie … ieot16032020.docx

От него става ясно, че само предлагат Microsoft Team (много софийски училища я ползват, нашето МГ също беше с нея, впоследствие я смени), но допускат работа с всички функциониращи платформи.

Това, което разбрах е, че директорите сами ще намират способ за определяне на това колко часа е работил учителят. Това май не може да се случи при учители по физическо и изобразително изкуство да кажем. При тях единствен вариант предполагам е отпуската.

# 229
  • Мнения: 11 097
Извинявам се за 5те часа. Слушах внимателно видео записа, но нещо не съм чула добре.
Наистина в написаното пише друго.

По въпроса за дистанционното:
Текстовете дават голяма свобода на учители и на директори. Но ... За мен това е голям минус. Няма ли унифицирана система, всеки може да си интерпретира което както си иска.

Аз бих направила следното:
От всички предложения ще видя кое реално отчита престоя ми в сайта/или извършената от мен работа. Защото от това зависи как/дали безпрекословно ще ми платят.
Или поне бих проверила с кой софтуер мога да докажа, че съм работила с ученици (да разпечатам някаква времева информация).

За госпожите по физическо и рисуване: те могат да се заемат с техническата помощ по работата със софтуера.
 Например учителката по история да съчини тестовете, а колежката й да ги въвежда в платформата/ платформите.

Този вид техническа обработка също отнема време.
Или да бъдат заети с отчитане на активността на учениците. Или в началото могат да им помагат да се включат, и да разучат софтуера.
Разбира се, за целта трябва да са компютърно грамотни да го направят.

# 230
  • Dope Reach
  • Мнения: 4 049
По-възрастните колеги не са толкова технически грамотни, поне моите не са.
А и не съм съгласна с предложението за колегите по разпускащите предмети. За да съчинява едната, а другата да пише, трябва да работят заедно, което в момента е забранено. А от вкъщи няма смисъл такава колаборация. И все пак, не е правилно едни да получават заплата, защото предметът им предполага дистанционно обучение, а другите да са в отпуск. Е, извънредно положение е, но всички плащаме сметки. Относно проследяването на тези 5 часа, при нас мисля, че няма как да стане и ще бъде на доверие.

В крайна сметка, ние ще работим с Google Classroom. Няма да провеждаваме уроци в конферентни разговори с учениците, но все е нещо. Хубавото на тази платформа е, че можем да поставяме крайни срокове за предаване на заданията, както и да тестваме, ако се налага. Но пак казвам, че ще има технически проблеми, които могат да създадат неудобства. Със сигурност не сме подготвени, но ще направим всичко по силите си.

# 231
  • Мнения: 11 097
Не ме разбра:
Едната го изпраща на другата по имейла, а не й го диктува. Втората го въвежда в платформата/формата. Въвеждат се с копи-пейст, но пак си е време, за да се изработи.

За рисуването има варианти : да се учи компютърно рисуване, или компютърна обработка.

За музиката, също би станало.

Само спортът не ми е ясен, но той май не е задължителен при вечерните училища, значи и тук може да го махнем.

# 232
  • Dope Reach
  • Мнения: 4 049
Да, ясно, но кой учител по ИИ има знанията да обучава децата на компютърно рисуване?
Като цяло не е измислено, дано заради тази ситуация започнем да напредваме малко.

# 233
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
Аз както знаете съм учителка по музика. За няколко години съм качила всички песни от учебниците в ютуб, за да не могат да ми се оправдават, че няма от къде да чуят дадена песен и да не могат да я изпеят. Смятам да им пускам линкове по планиране, да обясня с няколко думи каквото правя и в час и евентуално да кача и музиката за слушане. Ако има желание има и начини. Естествено всички разчитаме и на родителите да съдействат.
За учителите по физическо вчера предложихме да пускат материали за история на спорта, различните видове, да запознаят учениците със спортисти. Мисля, че и за тях има начини при желание. Да, няма да има физическа активност, но какво пречи да се обогати общата култура, като се използва времето. Може да дават и указания за упражнения от вкъщи и децата да ги изпълняват.
По технологии могат да се дават задачи от учебника и комплектите.
По ИИ да се дават задачи за изпълнение със съответните указания. И също да се запознават с история на изкуството и живота и творчеството на художници.
Ние също ще работим в групи на класовете във ФБ. Учениците ни са малки за онлайн. И както вече споменах - разчитаме напълно на родителите.

# 234
  • Мнения: 12 784
Вещица, много добри идеи даваш. И физическото, и ИИ и музиката, разбира се, могат да се проведат дистанционно. В ютуб е пълно с материал. Сега е момента да бъдем креативни и иновативни.

# 235
  • Добрич
  • Мнения: 6 256
Скрит текст:
Извинявам се за 5те часа. Слушах внимателно видео записа, но нещо не съм чула добре.
Наистина в написаното пише друго.

По въпроса за дистанционното:
Текстовете дават голяма свобода на учители и на директори. Но ... За мен това е голям минус. Няма ли унифицирана система, всеки може да си интерпретира което както си иска.

Аз бих направила следното:
От всички предложения ще видя кое реално отчита престоя ми в сайта/или извършената от мен работа. Защото от това зависи как/дали безпрекословно ще ми платят.
Или поне бих проверила с кой софтуер мога да докажа, че съм работила с ученици (да разпечатам някаква времева информация).

Скрит текст:
За госпожите по физическо и рисуване: те могат да се заемат с техническата помощ по работата със софтуера.
 Например учителката по история да съчини тестовете, а колежката й да ги въвежда в платформата/ платформите.

Този вид техническа обработка също отнема време.
Или да бъдат заети с отчитане на активността на учениците. Или в началото могат да им помагат да се включат, и да разучат софтуера.
Разбира се, за целта трябва да са компютърно грамотни да го направят.

rumka833  , не се сърди, но си личи, че нямаш представа как се работи с малцинства....
Добре, че в РУО и МОН отчитат, че има доста такива ученици и доста ученици без възможности...
Цитирам от писмото на РУО:

Цитат
...
Сливен за децата от ромски произход, където нямат компютри или смарт устройства, им се разпечатват материали за самоподготовка и медиаторите им ги раздават.
....
Ако нямат електронни платформи, създайте други начини - имейл, интернет приложения, социални мрежи. Да се избере варианта с най-много привърженици - предполагам, че това е Фейсбук.
....
При електронното обучение са възможни различни форми на организация.
....


При нас също всички колеги ще работят дистанционно, включително и тези по ИИ, ФВС и музика. Просто ще намерят най-подходящия за тях вариант. Възпитателите също се включват и подпомагат работата на класа.

# 236
  • Майничка
  • Мнения: 13 857
Всички от горните платформи могат да отчетат време, все пак, става въпрос за дигитални продукти.

Дистанционната форма дава невероятни възможности за креативност, не само на учителите, а и на децата. Смятам, че това е чудесна възможност и за обвързване на предметите - ФВС да се върже с биология, химия, физика, ИИ - с философия, физика, литература, музика, история. Ние сме работили заедно с колега по ИИ, макар и бегло - децата свързваха изучаваните течения с проявата им в съответната страна, на езика.

Специално в гугъл документи, слайдове, форми и таблици, може да се работи споделено от няколко души, има история на редактирането, може да се види кой изобщо не си е направил труда да влезе и погледне.
Възрастта не е проблем, както нагоре, така и надолу, важно е доброто желание и наличие на някакво устройство.

И най-важното, учителят да знае какво точно цели с тази задача или проект, не просто да мята едни копи-пейстнати  материали,

# 237
  • Мнения: 11 097
За циганчетата е ясно, че няма да стане. Никога не съм казвала обратното. Те нали за това ще излъчват по БНТ видеа.
И образователният министър каза, че не всички ще успеят. Ама аз вина нямам, нали Wink

# 238
  • Добрич
  • Мнения: 6 256
Никой не е казал, че имаш вина. Обаче по твоята логика, учителите работещи с деца от мацинствата ще останат без заплащане, защото не могат да отчетат 5 часа в някоя платформа..... Или с твоя пример за взаимопомощ, време на платформата ще отчете учителят, който качва учебното съдържание, а не този, който го е подбрал...
Това имах предвид, че се изказваш неподготвена.
Неслучайно от МОН дават свобода на всяко училище да реши как ще подходи в създалата се ситуация, като се старае да обхване колкото е възможно повече ученици.

# 239
  • Мнения: 11 097
Дава свобода, но и изисква.
Защо пък да се плаща на който нищо не е свършил?

Както и в другите браншове, някои хора ще стоят у тях си. Дали платена или неплатена отпуска, каквото е възможно.
При подобна ситуация, справедливост не навсякъде има.

Аз не съм съгласна да се плаща на учители, които нищо не са свършили.
Ти ще бъдеш ли съгласна??

До онзи ден всички ръмжаха, че трябва да се ходи на работа в училище. Сега като отпадна това, искате да ходите на място в къщите на учениците, защото нямали компютри?? Последно какво

Общи условия

Активация на акаунт