Професия учител - 8

  • 39 389
  • 751
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 104
Дава свобода, но и изисква.
Защо пък да се плаща на който нищо не е свършил?

Както и в другите браншове, някои хора ще стоят у тях си. Дали платена или неплатена отпуска, каквото е възможно.
При подобна ситуация, справедливост не навсякъде има.

Аз не съм съгласна да се плаща на учители, които нищо не са свършили.
Ти ще бъдеш ли съгласна??
...
Абсолютно подкрепям мнението на колегата!
Работя в Търговска гимназия, преподавам предмети, професионална подготовка, теоретично обучение. От 24 часа седмична натовареност имам 20 различни урока. А има и колеги, общообразователна подготовка или практическо обучение, които "търкалят" 1 урок в рамките на целия ден. Подготовката, която ще осъществят сега, някак не мога да я изравня с тази, която аз трябва да направя. И отделно, колегите по ФВС, музика или изобразително изкуство (моите уважения към тях), но какво ще подготвят и как ще обучават дистанционно?

Последна редакция: сб, 14 мар 2020, 13:04 от yu.rv

# 241
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
Отново започнахме да си мерим кой е по-по-най... Мисля, че малко по-горе дадох дадени примери как миогло да се работи и по физическо, и по музика, и по ИИ. Никой не е на мястото на другия и не може да прецени какъв труд полага. Аз не знам вие каква подготовка ще правите, но и вие не знаете аз какво ще направя и как ще се подготвя.

А за това, че някой нямало да прави нищо, ми то има такива, които и на училище нищо не правят, ама им вървят заплатите.

# 242
  • Пловдив
  • Мнения: 3 572
Макар предварително да си нахвърлям план за работа върху конкретната тема, в различните паралелки се получава по различен начин. И това се прави масово около мен. Което не изключва да има колеги и от другия тип, но аз поне не съм срещала много такива.

# 243
  • Добрич
  • Мнения: 6 256
В групата обменяме опит, мнения и идеи. Не се заяждаме един с друг.

Вярно, че пишещите тук невинаги са учители, но все пак се иска четене с разбиране....

Къде видяхте, че плащат на всички?... Стана ми интересно, защото аз не го срещнах никъде. Ще приемат 5 отработени часа за един ден. И директорът ще реши как да ги отчита, като се съобрази със спецификата на работата в училището...
Естествено, че подготовката на урока също изисква време и има значение дали за днес подготвяш един урок, който изнасяш пет пъти или 5 различни урока. И предполагам, че директорите ще се съобразят с тази особеност при определяне на отработените часове. Ако вложиш повече творчество и подготовката само на един урок може да ти отнеме повече време, отколко подготовката на три други най-обикновени урока.

Права е ЗлаВещица, и сега има такива, които се скатават и си вземат заплатите.

Системата за дистанционно обучение още не е започнала, а ние вместо да се покрепяме с идеи, търсим кусури. То идеално няма как да бъде.

Последна редакция: сб, 14 мар 2020, 13:03 от Вела

# 244
  • Мнения: 11 097
Не се разбрахме нещо Wink аз съм на ваша страна и искам да помогна, макар да изглежда недодялано на моменти.

При работене на място, не изникват въпроси, които изникват при работене не на място, когато не ти виждат очите.

Преживяла съм го това нещо вече, и ако няма субективна система да отчита, недоволните са много.

1. Който плаща иска доказателства до 9то коляно, за да е сигурен, че плаща за свършена работа.

И не, директорката НЕ бива да проявява субективно отношение кой урок бил по-творчески от друг, затова дай там да платим повече.

Защото ако за един е "творчество", за друг е "тя не може да работи с компютър и затова й отнема време и се мотае".

2. Който получава парите, му коства обикновено повече време, и прави всякакви разнообразни неща, които прави за пръв път и съответно бавно и с грешки. Той пък се нерви за какво ли не. И си иска парите. И в един момент забравя, че не му е ясно как ще си отчете труда и времето. Защото можеш много да работиш, и накрая нищо да не направиш.

Но ако това никъде не е документирано, съвсем става напрегнато.

Това са спецификите на дистанционната работа. Няма как директорката да дебне всички и да ги проверява, като всеки е у тях си или на вилата си. Дори и да го прави, пак ще иска доказателства, които да представи на нейните проверяващи.

И изобщо не се заблуждавайте, че като й пратите една презентация на имейла, сте си опекли питката. Защото безплатни презентации в интернет колкото щеш, те и във фейсбук се размятат.


В текущата ситуация аз си мисля (никъде не го пише, сега да не скочите), че тъй като нито директорките имат техническата компетентност, нито учителите. И няма кой да им даде еднозначни указания на двете страни. То просто с един доклад в таблица всеки учител ще си отчете нещо си, въз основата на което ще му се плати.

И след 1 месец като всичко мине, ще е пак по старому.
Лошото ще е ако не мине за 1 месец.

# 245
  • European Union
  • Мнения: 1 963
Супер грешно подхождаме с това отчитане на свършена работа. Аз съм учител, не копая виртуални пари, че да ми отчитат всеки клик и всяка милисекунда пред компютъра.
Няма нужда да доказвам какво съм свършила, ако в крайна сметка у учениците е останало някакво знание, запалила съм поне едно дете да продължи да търси, да чете, да мечтае, това не се измерва с висене в онлайн платформи.

И това, че възрастните не били дигитално грамотни е напълно погрешно. Първо защото те не са, неграмотни има и сред по-младите колеги. И второ те са учители. Дори и за онлайн обучение не ти трябва кой знае какво. Ако в понеделник имам да преподавам тема за облеклото на английски (съвсем произволен пример). Ще направя виртуална класна стая, ще представя новите думи. После ще накарам учениците да направят интерактивна презентация - текст за дрехи, като се щракне на някоя от новите думи, да излиза картинка на дрехата. Ще завърша с тест в Гугъл форми, хем да им е интересен, хем да видят какво не са запомнили. По същото време колежката ще каже на съседния клас във Фейсбук групата "Това са ви новите думи на английски. Искам да ги напишете в тетрадките, да намерите в интернет превод и транкрипция и да ги напишете. След 30 минути искам да видя снимки във Фейсбук с написаните думи и всяка дума написана 35 пъти. Компютърната грамотност няма никакво значение. Нали се сещате, че и през останалото време в училище си работим по същия начин.

# 246
  • Балчик
  • Мнения: 9 288
Румка, сигурно имаш решение и за моите практики по технология на кулинарната продукция? Да се записвам как готвя и да им пускам клипчета? А външната практика, по заведения как да я проведа дистанционно?
Затова ми беше интересно как ще отчетат 5 часа. Значи, по програма като имам два теория и 4 външна практика, какво правя?

# 247
  • Бургас
  • Мнения: 3 937
А психолозите, логопедите, ресурсните учители какво правят? Няма никакви указания. Естеството на работа обикновено е индивидуално и не предполага опосредственост от онлайн платформи - точно обратното. Едно настрана, че за голяма част от децата със СОП са противопоказни екраните, второ - няма как и вниманието да задържиш устойчиво -  нищо не става. Евентуално ще се пращат материали на родителите и те да решават дали да работят с децата. Не виждам друг начин.

# 248
  • Мнения: 11 097
Професионалните обучения и часове са забранени за дистанционна работа. Това е, което ще пише в наредбата. Можеш да преподаваш само теория на специалността. Това го знам, майка ми ти е точно такава колежка - по теория по готварство и сервиране.
Wink

А за примера с английския: много добре сте онагледили защо е необходимо унифициране и система. Именно за да се поддържа поне средно качество.

И пак се връщаме към това, за което ми се карахте по-рано: учителите не са в състояние сами да си подготвят и записват видео уроци, интерактивни обучителни материали и прочие. Това си е факт, защо се обиждат някои хора?

Решението е МОН да пусне подобни материали в облак. И те понеже си знаят проблема, това се и мъчат да направят.

За логопедите решението е ясно: ако касае деца с говорни затруднения, или дислексия или нещо от този характер , при които не е противопоказно компютъра: със съдействието на родител, и ползване на видео конферентна връзка, се работи индивидуално с децата.

# 249
  • Добрич
  • Мнения: 6 256
Румка, сигурно имаш решение и за моите практики по технология на кулинарната продукция? Да се записвам как готвя и да им пускам клипчета? А външната практика, по заведения как да я проведа дистанционно?
Затова ми беше интересно как ще отчетат 5 часа. Значи, по програма като имам два теория и 4 външна практика, какво правя?

Джемма, първо им пращаш линкове с клипове как се прави /да речем, че в интернет има/, а после те ти връщат клипове как готвят у тях.... След дистанционното обучение може и кулинарно шоу да пуснете...
Напълно те разбирам. Това са предмети, които и моят клас изучава ( кулинарни техники и технологии и практика по същия предмет).

# 250
  • Балчик
  • Мнения: 9 288
Готвят, но никой не е длъжен да има всички продукти у тях. Много неясноти, много.
Хубаво де, Румка, само теория, ама като е един час? Тия 5 как ги постигам? Залудо рабити, залудо не стой?
Така или иначе, в понеделник ще имаме съвет, очаквам да се изяснят нещата.

# 251
  • Мнения: 11 097
Ами не знам какво е решението на проблема, това са нормативните изисквания.
Мисля че го пише във файловете ДОС, но може и другаде да е.

Могат само госпожите по счетоводство, например, да преподават и теория, и практика, онлайн.
Но госпожата по електротехника и по строителни обучения, НЕ може онлайн да преподава практика.

Вие отхвърлихте предното ми предложение: за техническа подкрепа на другите учителки, по другите предмети. Това Е възможно да се реализира, и да допълни норматива. Ама не се възприе като предложение

# 252
  • Балчик
  • Мнения: 9 288
В кръга на шегата, ще обявя у дома, че следващите две седмици менюто се определя от МОН. Няма искам, не искам, каквото ми е по програма, това ще ядат. Simple Smile

# 253
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
Румка, извинявай, но ти като каква се чувстваш длъжна да ни даваш предложения и след това да се оплакваш, че ги отхвърляме. Директор, началник, министър?
Значи какво ще се прави се определя първо от самото училище и след това от учителят. Тук споделяме добри практики или ако имаме затруднения питаме и си помагаме. Професионално. Именно затова темата е в професиите и е нормално пишещите в нея да са учители. Човек, който не работи в сферата много лесно дава акъли (нали в България всички разбират от образование, а пък тук във форума слагат в малкия си джоб и учители, и професори), но много пъти тези акъли звучат дори и абсурдно.

# 254
  • European Union
  • Мнения: 1 963
Вчера казаха на директорите от нашата област, че всички учители по физическо, музика, изобразително, ЦДО и т.н трябва да си пуснат отпуск. Учебни практики няма да се карат също.
Учениците няма да учат по седмичното разписание, а по адаптирано такова.

Един учител ще кара 4 часа за деня примерно, 1 час подготовка и това ще му е работен ден. За другите 4 дни ще пусне отпуска (това не беше казано точно в този вид, но това е идеята). Някои учители ще са заети и петте дни, някои само 2, а някои ще са в отпуск през цялото време.


Освен това категорично забраниха съветите и изобщо всякакви събирания в понеделник.

Румка, а аз пък точно затова дадох примера. За да кажа, че всеки учител е уникален и унифициране в учебния процес е абсолютно невъзможно. В момента, в който някой успее да го направи, ще получи нобеловата награда, а учениците ще бъдат обучавани от роботи. Към настоящия момент учителската професия е творческа и всеки учител е уникален. А какъв ще се падне на моето дете...е въпрос на късмет.

Общи условия

Активация на акаунт