СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 11

  • 28 059
  • 835
  •   1
Отговори
# 780
  • sofia
  • Мнения: 1 597


Моите са така. Нямаме още данни и точки от официални пробни, но картинката ми е ясна от темите, които се решават в къщи и виждам какво могат и какво не. Времето засега определено не им стига. Под стрес при официален пробен изпит вече съвсем ще им падне гарда предполагам.
 Моето дете също има проблем с времето на първи модул, но по БЕЛ. Вече ходи на изпитите с часовник и работи разбъркано по въпросите. На последния пробен едва е успял да напише тезата, за която е имал точно 2 минути накрая. Оценена му е с 4 т. и той е много горд с това двеминутно постижение😉

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 09:56 от googlish

# 781
  • София
  • Мнения: 1 133
Добро утро Simple Smile Да си дам и аз моите 5 стотинки по темата (не че има практическо значение, никой не ни обръща внимание на желанията в МОН). За мен също варианта с два модула е много по-добър. Първи модул със задачи, които започват от лесни и стават средно трудни, е една по-трудна, за да направят оценка на общото ниво и втори модул с цел разслояване, със задачи, които се усложняват. Разбира се, всички решими с материал, който се учи в училище. Това и за бел и за мат. Така ще има добро разслояване и всеки спокойно ще си намери мястото. Е, баловете за никое училище няма да са космически, но това няма никакво значение.

# 782
  • Мнения: 8 906
Бети, ако сте минали в училище основните геометрични фигури, т.е. задачите с успоредни прави и ъгли, спокойно можеш да даваш ПИ на Регалия. От еднакви триъгълници няма в него.
Аз мисля, че много по достоверни резултати ще се получат и със сегашното НВО, ако просто задачите не са с избираем отговор, а всичко се разписва. По-трудно ще е за проверяване, но детето допуснало тъпа техническа грешка, няма да изгуби всички точки за задачата. Ще си получи точките за разписване. Моят син е от тези, които не по 50, а и по 100 задачи да решава дневно, пак ще допуска технически грешки. Просто си е такъв тип нерва система. Мисълта му изпреварва ръката. Ако в изпита са 23 задачи за 150 минути и всички се разписват, няма да има ощетени. И разслояването ще е по-голямо във всички регистри.

# 783
  • Мнения: 7 672
Всеки път писах: решим с училищен материал, но не елементарен тип 2+3. Явно думата "труден" е била дразнещата. И примерът ми беше с 23 задачи тип 2+3 или кой е писал "Под игото", защото не става въпрос само за математика, което също писах многократно (просто съм боса по бел и не мога да давам примери със задачи по бел).
Толкова съжалявам, че такава негативна реакция отнесоха едни прекрасни деца! За хиляден път: извинявайте!
Нито балет се учи до 7ми клас, нито някой е виновен, че в училищата е общоприето да не се учи и да не се изисква, а да се плаща на школи, които да вършат тая работа само в седми клас. Защо на рс в пети клас не се пожелае да не се работи с УТ, а с А групата на сборника, домашните да не са по 2, а по 10 задачи и да се трупат знания постепенно? Защо всички чакат да дойде 7 клас и спасението да са школи?

# 784
  • Мнения: 569
Държавните училища следва да са еднакви (поне като учебни планове и брой деца в паралелка) за всички.
Екстрите - в платени извънучилищни форми или частни училища. И всичко ще си дойде на мястото.
И от какво следва това?
От това, че бай Иван от Раднево не е длъжен да плаща с данъците си допълнителното образование на набралите "талант" по частни уроци чада на заможни родители. Особено ако целта на последните е да изнесат получения интелектуален капитал в полза на чужда икономика и личния си интерес.
Социализмът не е вече между нас (поне на теория).
Simple Smile Simple Smile Simple Smile много философско Simple Smile мога да ти отговоря, но няма. Извинявай че се закачих, ще те пропускам Simple Smile

# 785
  • Мнения: 12 736
Да не забравяме късмета. Може да са учили нон стоп последните 13 години и недай си боже да се разболее за матурата Joy
Хубавото е, че децата ще се оправят въпреки нас.

пп: малко черен хумор за разведряване на обстановката Sunglasses

# 786
  • Мнения: 3 491
Аз пък се замислих, че от трудно НВО ще пострадат най- много трудолюбивите, но не чак толкова талантливите деца. Което не е особено честно. Печелят тези, които са две в едно и една друга категория...
Да , хубавото е, че децата не ни четат, че съвсем ще ги демотивиране...

# 787
  • Мнения: 50 704
Честно казано и на мен ми писна от СМГ и 90+ точки, драма що не са 100 или милион.
Много пъти ми се е щяло да има тема за посредствените деца. Защото тук пропускам цели теми. Просто няма какво да изкоментирам на фона на останалите.

# 788
  • Мнения: 1 328
Честно казано и на мен ми писна от СМГ и 90+ точки, драма що не са 100 или милион.
Много пъти ми се е щяло да има тема за посредствените деца. Защото тук пропускам цели теми. Просто няма какво да изкоментирам на фона на останалите.
Напълно подкрепям!

# 789
  • Мнения: 5 425
Много пъти ми се е щяло да има тема за посредствените деца.
Няма такива. Просто талантите им не са в областта на математиката или БЕЛ.

# 790
  • гр.София
  • Мнения: 4 587
НВО е много по-трудно от изпита за АК.
Моето мнение е, че двата изпита не могат да бъдат сравнявани, защото са различни.
След месец СМГейци ще отидат и ще разбият нашите семпли деца с ниво по-ниско от 95 точки и ще се (само)докажат колко са самоамбициозни от малки. Голяма част от тях самоцелно ще отидат да видят "`Къв е толкова тоя изпит." с ясното съзнание, че няма да учат там, но ще имат минимум 95%.

С поглед към 7те години, в които детето ми учи в 900 СУ оценявам колко всъщност е хубаво това училище. Ходи с удоволствие, има чудесни нормални деца, които си позволяват да имат 3ки и 4ки по мат, бел и всеки друг предмет в 7ми клас и не са главозамайно амбициозни, ще кандидатстват в Класическата или имат желание да останат в същото училище, защото има атмосфера. Деца, с които учителите говорят за различни неща, вкл. за "Моята борба", защото някой от тях си е позволил да занесе тази книга в училище и чиито родители не са се взрели във всеки един урок по всеки един предмет. Голяма част от учителите са нормални и по-скоро се опитват да ги научат нещо или поне да не ги стресират допълнително, а не да ги мачкат. Със сигурност благодаря на нормалните родители от класа на детето ми и на 133 СУ за нормалността, и за "лесните" задачи на класните и контролните.
Скрит текст:
Не знам какво дава право на някои родители да определят, че деца с резултат по-нисък от 95 точки нямат лична мотивация и не трябва да са доволни от по-ниския резултат. Как определят какви точно усилия са положили децата и каква лична мотивация седи зад резултат 80, 70, 92? И всъщност какво точно измерва това? Роптае се срещу безумното учебно съдържание и в същото време детето ми трябва да има над определен резултат на изпит на същия този материал. Въпросите ми са риторични.
 
Еха, Звънче! Доживях!  Толкова време се чудех, защо го плюеш това у-ще. Аз ли съм неамбициозна майка, и моята летва ли е толкова ниска...  И след второто дете не си промених мнението за у-щето . Накрая реших, че е чист късмет в моя случай. И ме е страх да продължа да разчитаме на него и още 5 години и целим 1ва АЕГ, при все, че не съм убедена, че е по-добрата, независимо от по-добрия й рейтинг.
И не съм от тези безкритичните, с розови очила, и разни несправедливости сме борили в годините там, и знам проблемите, но пак...
Риторично ми беше включването. Не с цел дискусия. Използвам, че темата свърши...
Успех на щерка ти. Резултатът й в Регалия е впечатляващ.

# 791
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Аз мисля, че много по достоверни резултати ще се получат и със сегашното НВО, ако просто задачите не са с избираем отговор, а всичко се разписва. По-трудно ще е за проверяване, но детето допуснало тъпа техническа грешка, няма да изгуби всички точки за задачата. Ще си получи точките за разписване. Моят син е от тези, които не по 50, а и по 100 задачи да решава дневно, пак ще допуска технически грешки. Просто си е такъв тип нерва система. Мисълта му изпреварва ръката. Ако в изпита са 23 задачи за 150 минути и всички се разписват, няма да има ощетени. И разслояването ще е по-голямо във всички регистри.
Ето това е абсолютно достатъчно!

Големият ми син изкара 25 т. по МАТ и 78 по БЕЛ преди три години... слава богу, не му се наложи да кандидатства с тези резултати. Вече трета поредна година, ако не срочната, то рисунката му от годишния изпит "виси" в коридора на училището. Отделно, че във втори клас имаше една "учителка" по рисуване, "дъщеря на истински художник", която му беше заявявала неколкократно в прав текст, че от него нищо не става.

Няма да се давате, ей Smiley

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 10:41 от vesi1

# 792
  • София
  • Мнения: 645
Не се дразнете. Просто най-великата глупост е НВО да е вход за различните училища.
И аз само чета, защото няма как да се похваля. Не искам и да се оплаквам, защото детето ми си е добро, нищо че не е амбициозно и най-трудолюбиво.
Мрази математика, и аз я мразя, не исках да решавам, повръщаше ми се от гадост, до сега сънувам кошмари, че ме изпитват. Е как да го мотивирам там? И не мога да помагам, и не мога да проверявам. Взехме учител още пети клас, не сме се сетили сега, за да може да се справя в у-ще, не да има 90 на външното. И какво? И на мен ми е супер несправедливо за моето ми дете, че няма да отиде в у-ще, което иска, и се притеснявам от средата.... Ама кой пита пък такива като мен...

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 10:51 от pileto

# 793
  • София
  • Мнения: 7 670
Искам само да вметна, че заради преекспонирането на много умните и трудолюбиви МГ деца, някой може и да се обиди.
Защото има и други деца, които се скъсват от работа, ма не им се получават тези 90+ точки.
Иначе аз цял живот се водя умна и удивително добра в работата си. Но напоследък често се случва дъщеря ми да ми скрие шапката с креативни идеи и брилянтна техническа мисъл. Дяволски добра е в това. И да, може и да не изкара тези прословути точки. Но е и умна, и учеща.
Пък който както иска да ме разбира.

# 794
  • София
  • Мнения: 3 809
Не мисля, че децата, които не могат да изкарат 90+ точки са посредствени. Най-малкото защото не бих нарекла собственото си дете посредствено. Синът ми е изключителен отговорен към дейности, които му носят друг тип познание - обича да готви, с удоволствие се грижи за по-малката си сестра. Не прави много неща, които би  ми се искало, но в същото време дълго време сам ходи и се прибира от училище от края на първи клас. Интересува се от здравословен живот. Наскоро сам поиска да му купя билети за един концерт в зала България - "Кино и класика". Цяло чудо ще е да изкара по БЕЛ над 70т и по математика над 80т, но детето ми не е посредствено, а като всяко дете има нужда от различни дейности, които да сменя. Образование все ще завърши и в Долно нанагорнище, но дали ще стане добър човек ако ще и да е в най-елитната гимназия зависи от толкова много неща различни от НВО.

Общи условия

Активация на акаунт