СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 11

  • 28 080
  • 835
  •   1
Отговори
# 765
  • София
  • Мнения: 3 809
Това разслояване в горния регистър може да получи буквално с по една подточка в задачите от втория модул. Въобще не е толкова сложно.

# 766
  • Мнения: 5 018
Много сте изписали. Аз един обикновен прост въпрос имам. Става дума за изпита на Регалия от 16 февруари. До кой урок трябва да е взет материалът? Дали да го давам вече се чудя, че нали сме по-назад с материала.
Да уточня за предишното ми мнение, че и за мен е важно да са здрави децата, пък и ние покрай тях. Просто хипотетично питах за коронавируса и евентуална ваканция. То е ясно, че ако бъде обявена такава, всички няма да приключат с материала и ситуацията за всички ще бъде еднаква. Само се чудех дали въобще е мислено за такава възможност - да не може да се проведе НВО.

# 767
  • София
  • Мнения: 9 499
От много места чувам, че искат да ни направят неграмотна нация. Чудя се кой го иска това?
Искат го тези, които притежават медиите, които купуват гласове и имат интерес хората да са необразовани, обезверени и нямащи желание да се борят. Същите, които имат интерес циганите да не бъдат интегрирани. Темата е дълга и не е за тук Yum .
За НВО и трудността му умишлено не искам да пиша, за да не дърпам дявола за опашката. Но като цяло много добре разбирам Мария. Само да кажа, че за сина ми СМГ е страхотно училище с невероятни преподаватели - и не само тези по математика (просто тук се разминаваме в гледните точки с нея Yum ).

# 768
  • София
  • Мнения: 9 256
А има ли друго като моето дете? Няма проблем с математиката в училище, решава си задачите, твърди, че ги разбира. Обаче пробвахме два пробни и то само първия модул и положението е трагично. Половината задачи не ги решава. Когато и подскажа леко, какво точно да прави се сеща, но сама не може да се оправи. Дали ще се натрупа рутина с решаването на ПИ?

# 769
  • София
  • Мнения: 3 809
Ще натрупа рутина с решаването на всички задачи от А група на някой сборник. Друг начин за учене на математика няма.

# 770
  • Мнения: 2 134
А има ли друго като моето дете? Няма проблем с математиката в училище, решава си задачите, твърди, че ги разбира. Обаче пробвахме два пробни и то само първия модул и положението е трагично. Половината задачи не ги решава. Когато и подскажа леко, какво точно да прави се сеща, но сама не може да се оправи. Дали ще се натрупа рутина с решаването на ПИ?
Моите са така. Нямаме още данни и точки от официални пробни, но картинката ми е ясна от темите, които се решават в къщи и виждам какво могат и какво не. Времето засега определено не им стига. Под стрес при официален пробен изпит вече съвсем ще им падне гарда предполагам. Но пък спокойствието им е впечатляващо, за разлика от стреса, на който аз се подлагам... Предполагам много деца са така.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 09:29 от Cygnus

# 771
  • sofia
  • Мнения: 9 236
И аз разбрах позицията на Мария... че е тъпо класирането ти да зависи от някакви стотни, пардон точки, изгубени заради дребни грешки и съм съгласна с нея. Оспорвах тезата, че тези с 5 решени задачи са реална конкуренция на тези с 50, дори и да имат подарена 6-ца за годишна оценка.
Тази дифернциация на знаещи и можещи може да стане единствено с цялостно преработване на настоящия ТЪП тест по математика, като се дадат "нормални" задачи с различна трудност. Пак не пречи да има две части, може и три да се направят.... с най-различна трудност и с цел да "мерят" различни неща.

Пак тя, не е само твоето дете....безумие в рамките на 2-3 минути да успееш да превключиш от един тип задачи на съвсем друг, че и верни да ги докараш. С тренировки до откат може и да стане...ама може на изпита пак да се оплете и блокира, а време за реакция няма.

# 772
  • София
  • Мнения: 6 558
Това разслояване в горния регистър може да получи буквално с по една подточка в задачите от втория модул. Въобще не е толкова сложно.

Ок, ако е така, но коментарът ми беше, защото Мария написа, че цялостно усложняване на НВО е начинът.

# 773
  • София
  • Мнения: 9 256
Ще натрупа рутина с решаването на всички задачи от А група на някой сборник. Друг начин за учене на математика няма.
Ами решава ги, с тях проблем няма. Обаче на тестовете забива.

# 774
  • Мнения: 5 425
Държавните училища следва да са еднакви (поне като учебни планове и брой деца в паралелка) за всички.
Екстрите - в платени извънучилищни форми или частни училища. И всичко ще си дойде на мястото.

# 775
  • Мнения: 569
Държавните училища следва да са еднакви (поне като учебни планове и брой деца в паралелка) за всички.
Екстрите - в платени извънучилищни форми или частни училища. И всичко ще си дойде на мястото.
И от какво следва това?

# 776
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Това разслояване в горния регистър може да получи буквално с по една подточка в задачите от втория модул. Въобще не е толкова сложно.

Ок, ако е така, но коментарът ми беше, защото Мария написа, че цялостно усложняване на НВО е начинът.
Защото не е успяла да се изрази така, че да я разберат правилно.

Dodiela, не обръщай внимание на Ежко. Той това търси.

# 777
  • София
  • Мнения: 7 670
Е да, но Ежко е прав.
Сори.
Когато с единен държавен изпит се кандидатства за държавни училища, следва предшестващата държавна програма да е била еднаква за всички.

# 778
  • у дома...
  • Мнения: 3 670
Моята дъщеря - от есента решава задачи от два сборника. Просто не харесва математиката, не и се отдава. Не е с математическо мислене. Всеки ден решава допълнително по 10-12 задачи. Но е бавна, необходимо ѝ е да си разпише задачата (дори и най-елементарната). Няма шанс за 60 минути да реши 20 задачи. Пробвах я у дома - 60 минути, 12 решени задачи, 7 верни. Резултата - рев, на ръба на нервна криза. Въпреки, че я успокоявах.
Тест по БЕЛ - първи модул за 60 минути без никакъв проблем. На въпросите имаше само две леки грешки. Не два сгрешени въпроса, а примерно две под условия. Тезата не мога да я оценя аз, както и преразказа, но по мнението на учителката им по БЕЛ (страшно амбициозна млада жена) - там няма никакви проблеми. Училището ни дори не е 900СУ.
Детето има амбиции да учи точно определено нещо. И полага страшно много труд, особено по математика. Но! Заради две тъпи НВО-та да докарам нервен срив на 13 годишно момиче - е това нема да стане! Да, искам да сбъдне мечтите си, искам най-доброто за нея, но искам преди всичко да е здрава!  Иска да учи испански. И като няма да влезе в Испанската какво? Голямо чудо! Аз самата след осми клас съм учила нещо, което грам не ме е привличало и не ми е било интересно и това са били трите ми най-безсмислени и пропилени години.
Искам да е щастлива, а не изтормозена 13 годишна. Щото трябвало да покрие очакванията на някой си и непременно трябва да е в "елитно" училище...

# 779
  • Мнения: 5 425
Държавните училища следва да са еднакви (поне като учебни планове и брой деца в паралелка) за всички.
Екстрите - в платени извънучилищни форми или частни училища. И всичко ще си дойде на мястото.
И от какво следва това?
От това, че бай Иван от Раднево не е длъжен да плаща с данъците си допълнителното образование на набралите "талант" по частни уроци чада на заможни родители. Особено ако целта на последните е да изнесат получения интелектуален капитал в полза на чужда икономика и личния си интерес.
Социализмът не е вече между нас (поне на теория).

Общи условия

Активация на акаунт