СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 11

  • 28 066
  • 835
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 7 674
ОМТ вече е национално състезание. То служи за прием във всяка държавна МГ и тежестта му се определя от ПС на съответното МГ. Задачите се съставят от национална комисия към МОН. Предполагам, че Симеонов е и ще бъде основният съставител.

За пореден път ще напиша: не е въпрос само за прием в смг, въпрос на правилно отсяване е.

# 736
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Да, но не може да отсяваш в национален мащаб с много труден изпит, с който ще се справят 5 %. Не може логиката на държавно министерство да е, че така и така другите 95 % от децата не ги касае къде ще учат и им е все тая. И не на последно място - събирателният образ на българското училище в национален мащаб не дава знания дори за средна трудност НВО, камо ли за висока трудност. Колко от децата в тази тема постигат високи резултати на "лесните" ПИ само с училищни знания от обикновено училище? И защо правят ПИ, ката би трябвало всичко да могат да си решат, понеже НВО е прекалено лесно?

# 737
  • Мнения: 7 674
Децата, които се трудят нямат вина, че в някои (повечето) училища им дават по 2 задачи за домашно и това, че тези 2 задачи очевидно и за детето не са му достатъчни да усвои материала, то не посяга да реши още 2 или докато види, че вече материалът е усвоен. Та не е редно точно трудолюбивите да страдат от недъзите на системата, но както виждате това се случва всяка година. И това, че аз и още няколко родителя си мечтаем за справедлива трудност на нво не значи, че ще ни огрее. Със сигурност няма. Ние просто си се вайкаме тук за принизяването на знанията на едните и другите. Защото днес на върнато контролно в класа с 30 задачи за един блок, дете с 93т (от 100) има 5, а в училище 900СУ им дават 3 лесни задачи за контролно и много по-малко знаещо дете изкарва 6. И ето ти едни 11 точки от бала, които по-знаещо дете губи и не може да компенсира на нво със знанията си.

Как не ви е проблем, че в АК се влиза с 40%, а ви е проблем, че бала за ФЕГ ще е 390, а не 460? Няма никаква разлика в разсъжденията. В АК изпитът е труден. Там дори е нерешим. А моята идея е за решим изпит, който не е елементарен като сегашните нво.

# 738
  • софия
  • Мнения: 30 315
А каква вина имат децата, че учителите им дават 5, а не 50 задачи всеки ден за домашно? Колко деца в училищна възраст, особено основно образование, имат личната мотивация да седнат и да се занивамат самостоятелно без някой да ги кара? Нищо осъдително не виждам в това.
Леко досадно и некоректно е СМГ постоянно да бъде мерилото. Не може и не трябва. Изборът едно дете да учи в това училище е бил направен и е логично като част от този избор да е взето предвид, че 93 т. са оценка 5, а не 6. Колкото и да уважавам стройната математическа нагласа на ума, тя има своите отрицателни страни и не може всички на този свят да бъдат математици. Трябва да има по-семпли и обикновени хора.
Не всички деца трябва да учат в СМГ. Не всички деца трябва да бъдат фрустрирани, че резултат под 95 на НВО е незадоволителен. Трудността на НВО отразява общото ниво на образование.
Трудолюбивите и умните показват тези свои качества. Детето с 500 точки миналата година не беше от СМГ. Не знам как са го преживели някои родители на деца от СМГ.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 09:26 от zvаnchе

# 739
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Детето с 3-те задачи за домашно реално никога няма да изкара на НВО точки, колкото това с 30-те задачи. Дори и с годишна оценка 6, то няма как да се конкурира с другото.  Така че, честните и трудолюбивите се конкурират с други честни и трудолюбиви, а не с тези от 900 СУ (които бяха дадени за пример). Твърдя го със сигурност, защото моето е от 900СУ с по 3 задачи за домашно.
От недъзите на системата страдат най-много децата, които се справят трудно с учението. Като под недъг не визирам НВО, а цялостния процес на обучение.
Моето мнение също е, че изпитът е зле структуриран и не измерва усвоен материал, а един господ знае какво, но това е съвсем отделна тема.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 05:37 от vesi1

# 740
  • Мнения: 2 134
При изключително лесно НВО и това дете, което е решавало по 50 задачи на ден и това, което е решавало по 5, ще имат еднакъв резултат. Не е справедливо. Както не е справедливо ако и дете, което е решавало по 5 задачи на ден, и това, което не е решило нито една задача никога, пак да имат еднакъв брой точки при много трудно НВО, защото накрая и двамата ще изглеждат еднакво неподготвени, а това не е така. Ще има несправедливо класиране в по-ниските балове. А може да се направи вариант, с релевантни на съответното образователно ниво задачи, който могат само няколко деца в страната да решат - това само за илюстриране на ситуацията. И изобщо все едно на една и съща писта да пуснем да бягат световни шампиони и хора, които тичат да свалят някой излишен килограм. Несъизмерима конкуренция и излишно пренатягане. Честно казано, замислих се, дали аз бих решавала 50 задачи на ден като ученичка (тогава влизахме с лекота навсякъде с тримесечна самоподготовка, да съм отишла 2-3 пъти на урок за леки насоки и на кръжок по математика), ами признавам си, не бих могла, адмирации към това дете, непременно я поздравете от мен. Много много малко деца на тази възраст могат да се мотивират така, колкото и да искаме, и това наистина трябва да бъде отчетено справедливо за тях. Ох, замечтах се, ако това решаване беше в къщи, най-вероятно тази тема изобщо нямаше да ме вълнува.  Но това не трябва да е норма за всички, не е редно. Математиката е една от многото науки, вярно важна е, на мен ми е любима също, но не е единствена. Получава се, че заради справедливото класиране на 2000 човека, в тригодишна месомелачка влизат всички - допълнителни модели, усложнени модели, задачи за сложно абстрактно мислене, задачи с повече от една клопка. А се проверяват знания от завършен прогимназиален етап... Отделни изпити трябват.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 06:58 от Cygnus

# 741
  • Мнения: 3 491
Аз не мога да разбера защо трябва да решаваш 50 задачи, да учиш по пет часа допълнително на ден, за да си достоен за езикова гимназия...Не го разбирам.
Много добре знаете, че специално ученето на езици не зависи само от труд. То и с математиката е същото...

# 742
  • София
  • Мнения: 3 809
93т при каквато и скала да са няма как да е 5, това си е гавра на преподавателя.
Наскоро се сещах за един любим професор от Уни-то, доц. Боянов по математика. Преди изпит винаги казваше, че целта му не е да ни покаже колко малко знаем, а че и малкото, което знаем го знаем добре...

# 743
  • Мнения: 569
Децата, които се трудят нямат вина, че в някои (повечето) училища им дават по 2 задачи за домашно и това, че тези 2 задачи очевидно и за детето не са му достатъчни да усвои материала, то не посяга да реши още 2 или докато види, че вече материалът е усвоен. Та не е редно точно трудолюбивите да страдат от недъзите на системата, но както виждате това се случва всяка година. И това, че аз и още няколко родителя си мечтаем за справедлива трудност на нво не значи, че ще ни огрее. Със сигурност няма. Ние просто си се вайкаме тук за принизяването на знанията на едните и другите. Защото днес на върнато контролно в класа с 30 задачи за един блок, дете с 93т (от 100) има 5, а в училище 900СУ им дават 3 лесни задачи за контролно и много по-малко знаещо дете изкарва 6. И ето ти едни 11 точки от бала, които по-знаещо дете губи и не може да компенсира на нво със знанията си.

Как не ви е проблем, че в АК се влиза с 40%, а ви е проблем, че бала за ФЕГ ще е 390, а не 460? Няма никаква разлика в разсъжденията. В АК изпитът е труден. Там дори е нерешим. А моята идея е за решим изпит, който не е елементарен като сегашните нво.
Ако изпита в АК беше Национално външно оценяване със сигурност щеше да ми е проблем

# 744
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Не разбирам защо упорито твърдите, че НВО по математика е лесно. Това, че вашите деца се справят отлично с него не означава, че е лесно и за всички останали.
Cygnus, в класа на сина ми реално има 2-3 деца, които бихи ви били конкуренция, ама на тях майките им дават тез допълнителни задачи, които на вас в училище. Няма как да не решаваш задачи и да изкараш настоящето нво с 90 точки. Ама що те имат 6 за годината, а ваште 5..... щото не ги приеха в СМГ след 4 клас. Пък вие се чувствайте ощетени.
А, че въпросният изпит не е предназначен за селекция на отличници, то е ясно....няма и как да бъде.

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 07:40 от vesi1

# 745
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
НВО е много по-трудно от изпита за АК.

# 746
  • София
  • Мнения: 7 670
Като за добро утро съм просто изумена от посоката, в която е завила темата.
Надявам се никой не си вярва като пише колко са ощетени децата от СМГ на НВО, защото е просто смехотворно.
Да събираме по 10лв. за новата тема и ако може тя да не е за СМГ. 😁

# 747
  • Мнения: 2 134

Cygnus, в класа на сина ми реално има 2-3 деца, които бихи ви били конкуренция, ама на тях майките им дават тез допълнителни задачи, които на вас в училище. Няма как да не решаваш задачи и да изкараш настоящето нво с 90 точки. Ама що те имат 6 за годината, а ваште 5..... щото не ги приеха в СМГ след 4 клас. Пък вие се чувствайте ощетени.
Веси, предполагам не е към мен това, защото моите са толкова далече от СМГ, и географски, и като интерес и възможности по математика. Те са от тези с 5-те допълнителни задачи на ден (план максимум, който рядко се изпълнява) и липса на мотивация (засега).

Последна редакция: вт, 25 фев 2020, 10:42 от Cygnus

# 748
  • Мнения: 7 674
Simple Smile

Миналата година ако си имал 93 по бел и 93 по мат, нямаше да можеш да влезеш където си поискаш. Съвсем логично е 93т да не е 6 в училището, за което не ти стигат.

Казах ви аз, че ще съжалявам, че ще си напиша мнението и вече съжалявам.
Извинявайте, че така разбуних духовете. Не съм искала да засегна никого, нито пък да изтъквам смг, защото това не е училище изключение. ПЧМГ, 107, 125, СС и всички МГ в страната, а вероятно има и други си подготвят така децата за нво. Лошото за мен е, че са малцинство. Странното е, че желанието на родителите и мон е не да станат повече такива училища, а да стане по-лесен и по-малко материала, което ще се случи предвид анкетата на мон от миналата седмица. Споделих една различна гледна точка, разбрах, че не е добре приета.
Успех на всички деца желая!

# 749
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 826
Като за добро утро съм просто изумена от посоката, в която е завила темата.
Надявам се никой не си вярва като пише колко са ощетени децата от СМГ на НВО, защото е просто смехотворно.
Да събираме по 10лв. за новата тема и ако може тя да не е за СМГ. 😁
Направо букет от доларчета поднасям 😁:

Общи условия

Активация на акаунт