МОН - промените продължават (4)

  • 61 684
  • 754
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 667
Всъщност детето е право. Прекалено задълбочено се учат всички предмети. Хайде, ако не всички, то по-голяата част. Прекалено много е обемът и няма общо с общата култура. От толкова много сложен  и задълбочен материал, точно това страда-общата култура и нулевата практическа насоченост.

# 256
  • Мнения: 6 957
Цитат
Учите за обща култура.
Хайде и ядрена физика да изучаваме. За обща култура.
Цитат
Не може всеки да е само профилиран в нещо, което в 7-ми клас си мисли, че му е интересно.
Всъщност може, но се заплаща...
Цитат
Ако се бяхте информирали за учебните програми нямаше да се изненадвате и да сте разочарован.
За едно сте права, трябваше да се информирам! За жалост не мога да върна времето назад.
Хайде сега по-спокойно. Това е тема за дискусия по промените в образованието. Промяната, която Вие чак сега установявате се случи 2016г. Има и винаги е имало общо образование. Всички ученици в България учат всички общообразователни предмети до 10-ти клас включително. Това не е някаква новост. Ядрена физика не е общообразователен предмет. Но от учене на физика в 9-ти и 10-ти клас на някое дете може и да му стане интересно точно ядрена физика да изучава. Ако се изучава физика само в седми клас, то никога няма да има ядрени физици и още куп други специалности. Заяждането, а и мисленето Ви е детинско, което се обяснява с крехката Ви възраст, един ден ще разберете, че грешите.
Къде може да учите, дори и срещу заплащане от осми клас само профилиращи без общообразователни предмети и накрая да получите диплома за средно образование?
И последно: и да върнете времето назад, нищо няма да се случи, освен, че няма да сте изненадан. Какъвто и избор да бяхте направил, пак щяхте да учите до 10-ти клас и история, и география и т.н.
Колко и какво точно се изучава по тези предмети, както и как е съвсем друга тема.

# 257
  • Мнения: 2 182

Всъщност може, но се заплаща...

Смяташ, че можеш да си платиш и да вземеш диплома за средно образование, без да си учил биология, история, физика...? Не вярвам. И подкрепям мненията на останалите, че общата култура много помага в живота. Повярвай ми, много повече може да се задълбае във всяка една наука, отколкото учите в 9 клас. Разбирам, че по новата програма всички "разказвателни" предмети са наблъскани в 9 и 10 клас, но пък последните 2 години ще имаш възможност да изучаваш това, което ти харесва. А сега събирай знания и хорариум, че сигурно все още не знаеш накъде ще поемеш след 12 клас. 😉 Успех!

# 258
  • Мнения: 3 079
Всяка една изучавана наука е полезна с това, че формира мисленето. (изучавана не съвсем като при нас с фокус върху запаметяването на факти, обаче).
Изучаването на математика пък е като изграждане на стена, тухла по тухла. Ако ти залипсват тухли, ще ти падне стената. Та особено за избралите програмирането, мръщенето на едни или други дялове от математиката е неуместно.
И да се върнем на МОН все пак, не би трябвало да е виновно детето, че е избрало училище предлагащо СХН без да му е по силите, а е виновен МОН, че училища предлагат едно или друго безидейно и без да отговарят на критерии някакви.

# 259
  • Мнения: 2 182
Солничка, аз не разбрах, че не му е по силите, а че е очаквал, че записвайки СХН, от 8 клас ще учи само специални предмети. Младежът се ядосва, че му се налага да учи общообразователните предмети, които впрочем се изучават навсякъде. Където и да беше влязъл, няма измъкване от тях.

# 260
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще му мине на младежа, всички така се вайкат, и ние навремето сме си мислели едно, пък то е излизало по-различно. Като иска да мрънка, но докато мрънка да си учи уроците.

# 261
  • Мнения: 3 079

....
Ако си избрал СХН в някое СУ без да провериш има ли компетентни учители, е тогава наистина си се прецакал
По-скоро коментирах на Mama Taz вметката.
Иначе на младежа е ясно разочарованието.
СХН се предлага под път и над път и не трябва да е въпрос на кой се е прецакал, а МОН да си следи тези неща.

# 262
  • Мнения: 2 182
Ще му мине на младежа, всички така се вайкат, и ние навремето сме си мислели едно, пък то е излизало по-различно. Като иска да мрънка, но докато мрънка да си учи уроците.
Не съм съгласна. Дано е случил на учители, които да го мотивират, за да си учи без да мрънка. Ако не вижда смисъла  от това учене, ще е много трудно да избута и 10 клас.

# 263
  • София
  • Мнения: 62 595
Не може да се разчита учителите да мотивират някого. Образованието и знанията са първо и основно работа на самия човек, в случая на самия ученик и да речем, на неговото семейство. Учители всякакви, но накрая човек си тръгва от училище с тези знания, които е успял да вземе. Да, за предпочитане са училища с добър подбор на учители и ученици, но дори сред подбраните учители пак се срещат поне един-двама, които се чудиш как ги държат там още. Затова младежът да си мрънка, ама да учи, че него го чака.

# 264
  • Мнения: 2 182
Напротив, добрият учител може така да мотивира учениците и да ги запали да учат с кеф неговия предмет, както никой друг. Децата сами трудно се мотивират, до 15-16г почти е невъзможно. Родителите имат своята роля, но тя също не е основна. Ако учителят преподава скучно и не може да обвърже теорията с нещата от живота или не ги кара да мислят, младежите ще се питат какъв е смисъла.

# 265
  • Мнения: 667
Но от учене на физика в 9-ти и 10-ти клас на някое дете може и да му стане интересно точно ядрена физика да изучава. Ако се изучава физика само в седми клас, то никога няма да има ядрени физици и още куп други специалности. Заяждането, а и мисленето Ви е детинско, което се обяснява с крехката Ви възраст, един ден ще разберете, че грешите.
Учене за обща култура и за да ти стане интересно е едно. Даже смятам, че ако се олекоти материалът, може да предизвика интерес и да запише ядрена физика впоследствие, в противен случай зазубрят и се мъчат, не рядко до толкова намразват всяка наука, че се чудят на финала на къде да хванат и какво да изберат за професия.
Не видях детето да се заяжда, забелязвам едно тичипно отношение към младеж, дръзнал просто да си каже мнението в стил "дайте да му начукаме канчето" и "по презумцпя да е виновен и мързелив българския ученик.

# 266
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, ама колко от учителите са добри, че да лежим на ухото те да мотивират децата? А като трудно сами се мотивират децата, имат си родители да ги мотивират, с времето сами се научават да се мотивират. Това също е част от играта. Учителят може да преподава скучно, ужасно скучно, но ако младежите сами не си седнат на четирибуквията да учат, после те ще са с никакви знания, а не учителят. Всеки за себе си. Както се казваше в една реклама - ядеш сега или гориш.

На никого не начуквам канчето. Щом е стигнал до девети клас, значи е достатъчно зрял, за да е наясно с това, че трябва учене. По друг начин не става. И всеки мрънка, само че някои хем мрънкат и учат, а други си остават с мрънкането. Учителят не е оправдание за намразване на една наука - учителят догодина поема друг клас, той си е свършил работата както може и колкото може. Проблемът е на ученика, на на учителя.
На моите същото съм го казвала, не е като да набивам канчето на чуждото дете.

# 267
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 380
Е колко повече да се олекоти този материал? На много места орязват, заради самото орязване, защото все на някого нещо му е в повече. От олекотяване, учат закон на Ом, без да знаят, че е това.
В седми клас на половината ученици им говорят, че друго, освен математика и БЕЛ не им трябва, после - трудно било, излишно осложно било ... като си изпуснал началото.
И не може да се разчита на учителите-чудо, които да огреят всяка една паралелка и да разпалят интерес у всяко дете, по всичко. То и на Теодосий Теодосиев не всички ученици са станали физици.
За работа също ли ще чака работата-мечта и шеф, който ще го мотивира да работи за едната слава?

# 268
  • Мнения: 667
Не знам какво орязват. Ако е орязано, е калпаво орязано. Обемът материал е много, абсурден за обхващане. Не е номера да орязват, а да олекотят и да бъде поднесен така, че да създаде обща култура. В момента е опит да се създават специалисти по всичко, което знаем до какво води.

Andariel, забележката ми за "начукване на канчета" не бе към теб.

ПП. да, в реала, при калпав шеф и липса на мотивация обикновено губят работника. Особено, ако е специалист и знае.

# 269
  • Мнения: 6 957
Явно към мен е забележката, ама не се трогвам.
Срало мече, с материала за кои класове си запознато (не знам пол)? И като експерт по какво определяш кое е повече и кое недостатъчно да се изучава в гимназиален етап? Пък и има оценки от 2-6. На когото не му е интересна физиката, учи я повърхностно и има 3. Нужно и реално ли е всички да знаят по всичко на максимум за 6? Който е мотивиран - учи, на когото му е в повечко - и с 3 се минава в по-горен клас. Като няма да ти трябва история за следване, не ти е интересно и смяташ, че е излишно много, изучаваш основните според теб събития и имаш 4. Не виждам драмата. Нито разбирам идеята да подстригваме всички по най-ниския.

Общи условия

Активация на акаунт