Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

МОН - промените продължават (4)

  • 53 552
  • 754
  •   1
Отговори
# 750
  • European Union
  • Мнения: 817
А според мен трябва да спрем да опитваме да изравняваме децата. Честни/нечестни предимства е имало винаги, но започваме да мрънкаме само, когато са в наш ущърб.
Досега децата завършващи "езикови" гимназии се явяваха на матура по език на същото ниво, на което учениците учили езика по 2-3 часа седмично. И това беше години наред.
Пак от години децата, които искат да кандидатстват медицина не се явяват на ДЗИ по биология, за да не им го вземат за балообразуващ, а да им вземат шестицата от дипломата.
Сега изведнъж стана нечестно.
Според мен децата учили профил биология/химия трябва да имат предимство в бала, ако кандидатстват медицина. Така както децата учили в т.нар. строителен техникум, трябва да имат предимство във ВУЗ с геодезия например. Не постоянно да се опитваме да ги изравняваме.

# 751
  • София
  • Мнения: 3 305
Кети, наистина ли смяташ, че децата, учили в строителен техникум ще станат по-добри специалисти в геодезия и архитектура, от такива, завършили МГ? Или тези, завършили механотехникум, примерно, да се справят по-добре в ТУ?
  При кандидатстване във ВУЗ трябва да има еднакви изисквания и правила за всички! Едни и същи оценки да са балообразуващи, и едни и същи изпити и матури. Ама това трябваше за 4 години да са го измислили и разписали вече.

# 752
  • София
  • Мнения: 54 956
По-добре да няма разделение по обща и профилирана подготовка, защото така се отрязва пътят на много деца по някакви причини. Да вземат само общообразователния хорариум и толкова. Нататък който се профилирал е научил повече и има по-големи шансове на кандидат-студентския изпит. На маймуни ни направиха!

# 753
# 754
  • Мнения: 6 483
Профилираната подготовка трябва да даде знанията, които децата с интерес придобиват по частни уроци, за да кандидатстват на кандидатстудентски изпит и така да отпадне нуждата от въпросните частни уроци. Евентуално ДЗИ по профил може да замени някои изпити за университет. Но да се твърди, че обучението за техник на обект те прави с предимство за прием за инженер е смешно и нелепо. Инженерите трябва да са добри в точните науки, а за техниците съвсем други неща са нужни.

Общи условия

Активация на акаунт