МОН - промените продължават (4)

  • 61 142
  • 754
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 5 425
Дефинирането на какво ще се проверява на изхода, често пъти е достатъчно като задание.
МОН НЕ Е шеф на частните училища, нито пък учителите там са му служители. Най-малкото, защото друг плаща, друг следва и да поръчва музиката. Ролята на МОН е да провери дали и доколко държавните изисквания за получени знания и умения са изпълнени. За инструментите, подкрепата и т.н. - ако са качествени, всеки ще ги ползва, но е видно с просто око, че колкото по-малко микромениджмът от МОН е намесен, толкова по-добри са резултатите. И хората ще се избият за място в частните училища.
Относно учебниците по "специалните предмети" - да, Worwick, докато аз учех видове зидарии, във Френската учеха "Френски език и цивилизация", a докато по Философия се занимавах с Маркс, в Немската минаваха Кант и Хегел малко по-подробно, във Френската - Жак Дерида и компания, за Литературите да не говорим. Достъпът до материали по мениджмънт, маркетинг, икономика не коментирам, защото не са учебници. Но споменаването в учебниците, че в природата се въдят и такива твари + достъпът до съответната библиотека също не бива да се подценяват.
С това спрях да спамя в тази тема.
Весели празници!

# 241
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност мон Е шеф на всички училища, защото МОН и РУО-тата решават какво и как да стане, имат всички лостове за регулация, похвали и наказания. Ако едно училище, било то и ЧУ, не се съобрази със спуснатото от МОН, то при една проверка ще си навлече проблеми.

# 242
  • Мнения: 2 182
Дефинирането на какво ще се проверява на изхода, често пъти е достатъчно като задание.
МОН НЕ Е шеф на частните училища, нито пък учителите там са му служители. Най-малкото, защото друг плаща, друг следва и да поръчва музиката. Ролята на МОН е да провери дали и доколко държавните изисквания за получени знания и умения са изпълнени. За инструментите, подкрепата и т.н. - ако са качествени, всеки ще ги ползва, но е видно с просто око, че колкото по-малко микромениджмът от МОН е намесен, толкова по-добри са резултатите. И хората ще се избият за място в частните училища.
Относно учебниците по "специалните предмети" - да, Worwick, докато аз учех видове зидарии, във Френската учеха "Френски език и цивилизация", a докато по Философия се занимавах с Маркс, в Немската минаваха Кант и Хегел малко по-подробно, във Френската - Жак Дерида и компания, за Литературите да не говорим. Достъпът до материали по мениджмънт, маркетинг, икономика не коментирам, защото не са учебници. Но споменаването в учебниците, че в природата се въдят и такива твари + достъпът до съответната библиотека също не бива да се подценяват.
С това спрях да спамя в тази тема.
Весели празници!
За 4 годишен процес никога не е достатъчно заданието. Ти говореше за свободата във всички училища, не само ЧУ. Ако искат да издават дипломи на МОН, няма как МОН да не ги контролира. Пожелание са влезли в общия кюп. Иначе, да, могат да си печатат други дипломи, каквито си пожелаят. Стига да има и достатъчно желаещи да ги получат.

# 243
  • Мнения: 5 425
Андариел, с това мислене ще се наложи Гранични Войски да минат към МОН, а МОН да издава изходни визи Joy

Warwick, наистина за последно: контрол и микромениджмънт са много различни понятия.

# 244
  • Мнения: 2 182
Андариел, с това мислене ще се наложи Гранични Войски да минат към МОН, а МОН да издава изходни визи Joy

Warwick, наистина за последно: контрол и микромениджмънт са много различни понятия.
Хич не са много различни. Иначе за всички, които не желаят да имат общо с МОН, има няколко частни училища, в които могат да запишат децата си. Домашното обучение с изпити накрая също е вариант. Но да влезеш в училище, в което се учи по програма на МОН и да ревеш да ти се махне МОН от главата, няма как да стане само заради теб 🙂

# 245
  • Мнения: 3 067
Просто трябват повече умни глави в МОН. По-притеснително е оставянето на знайни и незнайни директори да определят комбинации за профилиране и не малкия хорариум за ФУЧ и ИУЧ без концепция, а по хрумки и взаимоотношения в колектива.

# 246
  • пак там
  • Мнения: 2 885
Щото те в МОН не правят същото, нали? Рибата се вмирисва откъм главата. Докато в МОН имат безумни разбирания за това от кои учебници да се учи до това коя фирма да прави ремонта на тоалетните, няма да се променят нещата.

# 247
  • Мнения: 2 182
МОН отговаря за учебниците, но не и за тоалетните в училищата. Процедурата за тоалетните е друга. Но ако никой не надзирава директорите, не ми се мисли какво ще стане. Все пак ДУ не са частни фирми, за да си правят каквото си искат. Общинските са собственост на общините и тоалетните например са и тяхна грижа.

Последна редакция: нд, 19 апр 2020, 17:01 от Warwick

# 248
  • Мнения: 119
Мен ме е яд, че след 7 клас кандидатствах за училище с профил "Софтуерни и Хардуерни науки". Накрая се оказва, че тези "Софтуерни и хардуерни науки" ще ги изучавам последните 2 години. Нямате си представа по колко пъти на ден псувам хората измислили тази простотия. Отидох нахъсан за знания в тази насока и накрая какво? 10 общо образователни предмета. В крайна сметка за какво уча? За жалост ще трябва да избутам до 12 клас (ако издържа!)

В момента съм 9 клас и преди да кажете, че в 9 клас все още не знам какво ще ми трябва и какво не, това не е така. Със сигурност знам, че задълбочения материал по биология, няма да ми трябва. Simple Smile

Последна редакция: пн, 20 апр 2020, 16:44 от Не се сърди, човече

# 249
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Математика ще ти трябва, но ти и на нея си ударил предварително чертата.

# 250
  • Мнения: 119
Както казах, математика ще ми трябва, това не го отричам. Но системните уравнения например, няма да ми трябват Simple Smile
Опитвам се да кажа, че поне 1/2 от задачите, които учим сега, няма къде в програмирането да ги приложа. Change my mind! Grinning Ако успеете да ми дадете примерен source код където се използват тези задачи, тогава ще се извиня за невежеството си!
Усмихнат ден Ви желая! Simple Smile

# 251
  • София
  • Мнения: 8 286
Много бъркаш и системите уравнения ще ти трябват, и всичко, което се учи по математика (че и висша такава) ... Не отписвай нищо от нея.
Да не говорим и в още колко професии ще трябва да навлезеш, ако решиш да си добър.
Не знам къде си записал СХН, но би трябвало да имате информатика... а за да станеш добър "писател" (на код), ще трябва много сам.

# 252
  • Мнения: 6 946
Общото образование се учи до 10 клас. Учите за обща култура. Не може всеки да е само профилиран в нещо, което в 7-ми клас си мисли, че му е интересно. Всеки един от нас трябва да има основа по всеки един предмет, който впоследствие може да му стане страст, а и да има познания, редно е да не сме коне с капаци, а интелигентни хора. Ако се бяхте информирали за учебните програми нямаше да се изненадвате и да сте разочарован.

# 253
  • Мнения: 3 886
Както казах, математика ще ми трябва, това не го отричам. Но системните уравнения например, няма да ми трябват Simple Smile
Опитвам се да кажа, че поне 1/2 от задачите, които учим сега, няма къде в програмирането да ги приложа. Change my mind! Grinning Ако успеете да ми дадете примерен source код където се използват тези задачи, тогава ще се извиня за невежеството си!
Усмихнат ден Ви желая! Simple Smile

Ако искаш добри пари като ИТ ще ти трябват доста повече знания по математика от тези в средното, включително и системите уравнения Simple Smile
Ако мислиш, че програмирането е брояч i++,  или a/b+c грешиш.
Редовно ползвам и sin, cos Simple Smile .. ,  на мен си ми трябва.
Ако си избрал СХН в някое СУ без да провериш има ли компетентни учители, е тогава наистина си се прецакал

# 254
  • Мнения: 119
Цитат
Учите за обща култура.
Хайде и ядрена физика да изучаваме. За обща култура.
Цитат
Не може всеки да е само профилиран в нещо, което в 7-ми клас си мисли, че му е интересно.
Всъщност може, но се заплаща...
Цитат
Ако се бяхте информирали за учебните програми нямаше да се изненадвате и да сте разочарован.
За едно сте права, трябваше да се информирам! За жалост не мога да върна времето назад.

Общи условия

Активация на акаунт