Частни училища - информативно-дискусионна тема 37

  • 33 745
  • 756
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 9 050
Пипи ти си единственият човек в темата който спрягаше НВО като основен критерии.
Така че, по-голямата част от нас са го отчели като такъв но не с най-голяма тежест.
Не знам какво разбираш под огромен хорариум. Но при положение,  че децата прекарват 9часа в училище е хубаво и да научат нещо повече от МОН ският материал. Който е включен в 5 учебни часа на ден.
Интересно ми е какво разчупено преподаване очакваш? Във всяко училище сертифицирано по МОН има програма и тя трябва да се спазва. Ако очакваш децата да играят повече в училище отколкото да учат (не става въпрос да седят 30 минути мирно) то ти бъркаш пониятието забавачка с училище.
Пипи има ли възможност да спреш да повтаряш едни и същи глупости за училища в който детето ти не учи?
В Питагор никой не иска деца на 6 да седят 40 минути решаващи задачи. Хората са професионалисти и са наясно с особеностите на всяка възраст за разлика от теб.
Троицата е перфектна за всички деца, но не е такава за всички родители.
това съм го пропуснала - явно трябва да уточня, че не говоря за Питагор и не сме го виждали дори. Неслучайно не споменавам име на училище, защото всичко е субективно и не искам да откажа някой, на когото може да пасне. Но за твое спокийствие- не е Питагор.

Аз съм спокойна защото знам, че това което повраряш не е вярно. Това някакво пречупване на реалността по твойте критерии.

Последна редакция: нд, 01 мар 2020, 15:51 от Hope for Two

# 136
  • София
  • Мнения: 62 595
за моториката трябва внимание, това е самоконтрол до голяма степен, като изключим чисто физиологичната готовност за ръкописа. Ръкописът е овладяване на много фина координация на фините мускулчета на ръката, а това не става с форсиране. Обаче координацията на пръстите на ръцете може да се тренира и с други упражнения. Дори простото рисуване е много добро упражнение, няма нужда да пише ченгели.

Пипи, ти си вече като "искам всичко". Ми, няма как да получиш всичко, пък ти си искай! Талантите няма да ги откриват чуждите хора, а ти ще ги откриваш, не може и все да ти е удобно. Самото имане на деца вече е неудобство. Децата със СОП не ги намесвай, вие не сте от тази категория.

# 137
  • София
  • Мнения: 7 652
.....
Олив, тогава посланието им е за малките, за да хванат вълната. После зарязват ала-бала за индивидуалното темпо и започват да натискат, а натискат, защото родителите чакат НВО и там се броят пилците.
Мисля, че разликата в началния и прогимназиалния етап от една страна е в това, което Пипи посочи - разликата между 6 и 12 год., от друга, вероятно и ти си права - все пак искат да имат добро представяне на НВО, наясно са, че родителите това гледат. Но са далече от "натискане" - по-скоро се опитват да развият в децата отговорност за собствените им действия, като при някои деца се получава, при други - не. При моето, дали заради училището, семейството или самото дете, или заради трите като комплекс, се получава доста добре - ужасно отговорно и последователно е станало, което води до желание всичко да си свърши, напише, изключено е да отиде без домашно, самите учители ми го казват. Познавам обаче други деца в нейния клас, които не си дават този зор и със сигурност не учат толкова и след училище. А може би са по-бързи и успяват да свършат всичко в училище, това също е вариант.

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
на мен ми звучи като опити за наваксване от страна на училището. Пети клас е проблем и за пълните отличници, защото изведнъж доста се вдига летвата откъм обем материал и натовареност, изживяват културен шок да са доста по-самостоятелни и да учат обем материал. Дете, което не е усвоило изцяло материала в началните класове и не е свикнало да работи активно, в пети клас ще има много пропуски, освен ако родителите вкъщи не са работили допълнително. Средното справяне в пети клас за мен е никакво справяне, което вече в седми се превръща в зеещи кратери. Много от пропуските са като долната част на айсберга.

# 139
  • Мнения: 6 395
На всички нас ни се е искало да намерим перфектното идеално училище, което пасва на 100% на точно нашето дете. Всички ние обаче знаем, че идеално училище няма. Няма и такова, което да се старае да ни угоди на всички щения, мечти, желания и прищевки. Всички ние при избора си сме приоритизирали критерии и се е налагало да правим и приемаме и компромиси.
Хем целоднево обучение, хем да не седят на чин, хем повече излизания и игри, хем индивидуално внимание на всеки, хем всеки талант да е развиван. Ми при 16-18 деца в клас 16-18 таланта как се развиват? Хайде малко да се слезе на земята!

# 140
  • Мнения: 5 425
Чак пък таланти на тая крехка възраст...
А заложбите се развиват, докато останалите получават основите в същата област за обща култура и широта на образованието. Хем  всички се научават да ценят различни заложби от своите.

# 141
  • Мнения: 6 395
Ама развиването на тези индивидуални заложби функция ли е на училището? Или то трябва да даде основата на всички, така, че индивидуалностите да изпъкнат и да бъдат развивани по желание на родителите/детето? И има ли възможности и ресурс едно училище да развива заложбите на всяко, вместо да работи за нивото на всички?

# 142
  • Мнения: 5 425
Ама развиването на тези индивидуални заложби функция ли е на училището? Или то трябва да даде основата на всички, така, че индивидуалностите да изпъкнат и да бъдат развивани по желание на родителите/детето? И има ли възможности и ресурс едно училище да развива заложбите на всяко, вместо да работи за нивото на всички?
Съвсем определено е функция на училището. Още повече, че и останалите ученици печелят от това някой със заложби да ги дърпа над базовото ниво.
Друг е въпросът, че изискванията​ към мотивацията на учителя и броя на учениците в паралелка надвишават възможностите на ДУ.
Отделен проблем са "монокултурните" училища, свръхфокусирани в един-два предмета.

# 143
  • София
  • Мнения: 7 378
Аз не се сещам дори за едно ЧУ, което да попада в дефиницията на "монокултурно".

Пипи, разбирам какъв тип комбинация от подготовка и допълнителни дейности търсите, но не мисля, че в посетените от теб училища за момента ще я получите. Дори в Дорис Тенеди, където, както разкрива Нотарис, се пишат лесно 6-ци, пак в час по английски се седи в класната стая и урокът не се провежда в кварталната градинка. Т.е. с две думи - искате някой да се грижи за допълнителните дейности и да има много време за игра в рамките на деня. Затова е най-добре с училище до обяд и човек, който да води детето на някои дейности наблизо и в парка за игра през останалото време. Повярвай ми - много хора ползват този вариант и са доволни. В началото като сте само с едно дете в училищна възраст, няма да е на сметка, но после с две деца и един възрастен да ги обгрижва, сметката излиза.

Съгласна съм с Фенсита, че училището трябва да се грижи за нивото на всички Simple Smile

# 144
  • София
  • Мнения: 62 595
И как точно ще се развиват тези таланти в редовните часове? за талантите трябва да има извънкласни занимания, а не може в едно училище да има всичко за всякакви таланти.

# 145
  • Мнения: 6 395
Не съм съгласна. Функция ли е на училището да развива талант в тениса или катеренето по стена? Функция ли е да развива талант в приложните изкуства над изискуемото по програма? Функция ли е да развива талант в езиците или талант за писане?

Всяко училище има параметри. Едно дава на всички повече английски, друго повече мат, но е абсурдно едно училище да отговаря за всички възможни заложби и таланти, и да успява да ги развива над изискуемото по програма ниво.

# 146
  • София
  • Мнения: 20 094
И кои са всичките тези ЧУ, Попея, които по подразбиране осигуряват занимания по тенис и ски примерно?Плуване, ок, ама ските в ЧУ са 1:1 със ските в ДУ, фирма като Мотен, Дино порт, Марина спорт и сие организират ски училища. Удоволствието е  седмица или две в зимния сезон и с децата ходят като придружаващи учителите от съответното ДУ/ЧУ. Предполгам, че и с тениса не са кой знае колко организирани нещата, дори и да ги има на места. Освен в тези, които си имат свой корт..Но колко са такива при малките? Познавам деца от ЧУ, трениращи тенис. Води си ги родител. Какви са доводите за подобен избор, можем да гадаем само, като тръгнем от липса на организация в съответното учулище, минем през неизгодни ценови параметри и стигнем до доста аматьорско ниво на заниманията.

# 147
  • Мнения: 5 425
Не съм съгласна. Функция ли е на училището да развива талант в тениса или катеренето по стена? Функция ли е да развива талант в приложните изкуства над изискуемото по програма? Функция ли е да развива талант в езиците или талант за писане?
Както писах, на тези години можем да говорим най-много за заложби. И то не тясно специализирани като скалното катерене например, а примерно пъргавина и аеробна издръжливост. Не е особено трудно да се поставят по-сложни задачи на добрите тенисисти (примерно да упражняват само конкретна техника с по-сложни партньор) и т.н. По езици може да се разшири лексиката, по изкуства може да се възложи доклад или специфично прилагане в друг предмет и т.н.
Всяко училище има параметри. Едно дава на всички повече английски, друго повече мат, но е абсурдно едно училище да отговаря за всички възможни заложби и таланти, и да успява да ги развива над изискуемото по програма ниво.
Това имах предвид под монокултури. А да предложи широко образование, като насърчава и помага на всеки да изгради солидни основи (вместо да става тясно специализиран "състезател") в областите, в които има заложби - това си е съвсем постижимо.

# 148
  • София
  • Мнения: 7 378
T.e. според Ежко Дорис Тенеди или ЕСПА с техния хорариум по АЕ са "монокултурни" училища, свръхфокусирани в един-два предмета и като следствие на това - недаващи необходимата широка основа. Нещо не мога да се съглася, но както и да е.

# 149
  • София
  • Мнения: 20 094
Заложбите по изкуство да се развиват с доклад, сериозно ли..Такъв може да изготви всеки божи ученик без грам талант  с цел обогатяване на общата му култура. Няма лошо.Примерно за Моцарт, Бетовен, за определена епоха, за групи инструменти и т.н. Но как това ще стимулира в училище музикалността на конкретен ученик, изразена не в познаване на фактология, а  в много  верно пеене, в абсолютен слух, в първи опити да композира, да миксира....Или как ще развива училището заложби в писането на поезия..Пак ли с доклад, този път за някой известен поет ?

Общи условия

Активация на акаунт