СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 13

  • 30 808
  • 921
  •   1
Отговори
# 60
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Синът ми вече взе да мърмори, че ще удължат ваканцията. Учителката му по математика, при която ходи на частни уроци, му е дала по един тест за всеки ден в следващата седмица, защото имал достатъчно време:grinning: Каза, че в училище по-малко се учи...
Ха ха и моето мърмори същото и не иска удължаване на ваканцията,само където аз играя ролята и на учителката и по мат и бел.
Да е жива и здрава малката Сияна!
Моето е от тези с хроничните заболявания-с астма е -последно прави тежък пристъп края на ноември и от тогава не е,ама нещо взех да се замислям и ме хваща страх,обаче пък не може вечно да си стои у дома.Даже тази учебна година е с много малко отсъствия-в 5  кл беше някакъв ад,имах чувството,че има повече откъствия,отколкото присъствия.
Моето е също от тези,които не харесва Уча се,а аз съм намирала неточности по мат,обаче беше отдавна и не мога да се сетя за кой клас беше.

Последна редакция: нд, 08 мар 2020, 21:56 от svetlaem

# 61
  • софия
  • Мнения: 30 477
От гледна точка на администрацията, мога да ви кажа, че законово няма как да разрешат и препоръчат уча.се. Има ЗОП и той дори про форма се спазва. Докато обявят процедурата, докато мине ще е дошло време за матурите. Освен, ако самите уча.се не отворят платформата. Но и тогава няма да е много редно МОН да ги препоръчва.
Моето дете не иска да ползва уча.се от преди 2 г., защото изисква сядане, гледане, упражнение, а тя го дава по съкратена процедура.

Последна редакция: нд, 08 мар 2020, 21:50 от zvаnchе

# 62
  • Мнения: 8 917
Моите и двамата са от тези, които не харесват Уча се. И аз не го харесвам. Есента не поднових абонамента, защото наборът категорично отказваше да го ползва, а постепенно и малкият взе да му се мръщи. Не си струваше завишената такса.
В нашето училище работят с moodle платформата. Много контролни правят в нея. Някои учители качват и презентации там, но не виждам начин да започнат да разработват видео уроци. В крайна сметка това не е толкова лесно, а и няма гаранция колко деца ще ги гледат въобще.

# 63
  • Мнения: 50 785
Безпрецедентнане ситуацията, но от друга страна не в редно МОН отново да си зарови главата и да се скрие зад учебни планове и бумаги. Немалко родители ще си оставят децата вкъщи с мед. бележка, защото са болни и т.н., ще натрупат отсъствия и пак ще трябва изпитване индивидуално

# 64
  • Мнения: X
Извънредните ситуации предполагат извънредни мерки. От опит знам, че ако искаш да помогнеш, винаги можеш да се опиташ да го направиш. Друг е въпросът дали ще успееш.
Трудността с разработването на нови уроци е, че не всички учители биха успели да направят такава разработка, годна за използване онлайн, ако се работи централизирано - не всички са на един и същ урок и по един и същ учебник, подготовката изисква все пак някакво време. Да, много училища използват moodle, но и на много места вероятно има деца без съответната техника или дори без достъп до интернет. И все пак, по-добре да се направи нещо, колкото и малко да ни се струва, отколкото да не се прави нищо.

# 65
  • Мнения: 7 680
Е, то най-лесно е да се обяви на сайта на училището за всеки клас по всеки предмет докъде да си прочетат от учебниците. Но това не значи "преподаване", въпреки, че може да мине за форсмажор и после да отпуснат часове за консултация ако някой нещо не е разбрал докато се е самообучавал.
А това google classroom някъде ползва ли се? Аз не съм наясно с тази платформа.

# 66
  • София
  • Мнения: 9 516
Аз по-скоро си го представям като Мария. Един учител качва клип с урока и дава домашни, които се пращат написани обратно с файл до него.
Едва ли ще му отнеме повече време от това да влезе в 6 класа и да го предаде 6 пъти.
Уча.се ползваме от години. Най-вече за затвърждаване на разказвателните и за упражненията.
Но не си го представям да станат национална платформа за дистанционно обучение.
Ще има нужда от обществени поръчки. И то ще мине коронаепидемията, докато я пуснат и проведат Stuck Out Tongue Winking Eye .
А и ако някои учители не се справят със записването, може някой по-ориентиран в училище да им помогне.

# 67
  • Мнения: 24 467
От гледна точка на администрацията, мога да ви кажа, че законово няма как да разрешат и препоръчат уча.се. Има ЗОП и той дори про форма се спазва. Докато обявят процедурата, докато мине ще е дошло време за матурите. Освен, ако самите уча.се не отворят платформата. Но и тогава няма да е много редно МОН да ги препоръчва.
Моето дете не иска да ползва уча.се от преди 2 г., защото изисква сядане, гледане, упражнение, а тя го дава по съкратена процедура.

Нито от "Уа се" са длъжни с нещо на системата, нито някой може да задължи родителите целокупно да плащат или училищата да ги ползват.
Не е това решението.
Реално у нас не вярвам да се мине и към дистанционно обучение. Ние живеем още в 20-ти век.
По-скоро отпадане на пролетната ваканция и на част от материала по НВО. Няма да окапят, ако си преработят тестовете.

По-важно е как ще се развият нещата с епидемията.

# 68
  • София
  • Мнения: 7 672
Аз живея в дебрите на частния сектор, където никак не е сложно да се вземе странно на пръв поглед решение, което стратегически да реши даден проблем.
Дидева чудесно е формулирала моите мисли по въпроса. Когато ситуацията е някакъв вид форс мажор, трябва да се действа по други правила.
Иначе ЗОП важи за поръчки от определени суми нагоре. Това винаги е било вратичка.
Както и да е. Не смятам, че разполагаме с капацитет да решим проблема тук.
Пуснах мейл на МОН (може и да съм се изложила, но who cares 😀), с който просто предложих идея. Добри или лоши министерствата ни, при такива обстоятелства най-добре да ги оставим да работят. Не вярвам да им е лесно.

# 69
  • Мнения: 7 680
Е, те тестовете още не са ги направили, че да ги преработват. Освен ако не ползват резервните от м.г., което хич не би ме учудило.
Ми днес на МС коментираха "дистанционно обучение" за Плевен и Габрово. Сигурно имат нещо разработено като идея, беше ми интересно дали някой е чувал нещо по въпроса.

# 70
  • София
  • Мнения: 9 516
В крайна сметка да се размърдат в министерството и да измислят нещо. Това им е работата. За този коронавирус не се говори от днес.
Иначе и аз си мислех, че вече има да наваксва 3 занятия от школата. Може да станат и повече.
Сега всички отложени олимпиади, състезания, ПИ ще ги наблъскат по-нататък в по-малкото оставащо време до изпита.

# 71
  • Мнения: 24 467
Нека сме реалисти.
На теория много неща могат да се направят. На практика елементарни въпроси в сферата /и не само в нея/ не се решават.
Не ми се губи време в мечти. При нас дори оценки не се нанасят навреме и в пълнота в елементарна платформа, като в Школо. Сори, скептик съм и далеч не без основание.

Тестовете са най-вероятно готови или въпросите. Могат да решат, като се види накъде върви наистина важният проблем с епидемията, дали и кое да отпадне и да се запълни с учен материал. Това да е проблемът - тестовете. Ако с него не могат да се справят, всякакви идеи други са като от паралелна вселена.

# 72
  • Мнения: X
Тестовете най-вероятно не са готови, но банката със задачи твърде вероятно е подготвена. Няма да е проблем определена група от тях да бъде извадена от употреба. Изготвянето на изпитните теми е най-малкият проблем към момента.

# 73
  • София
  • Мнения: 7 672
И аз мисля така.
Въобще това, че нашите деца текущо са 7ми клас, съвсем не означава, че са приоритетни по важност.
Ако се стигне до необходими карантини от 1-2-3 месеца, ще бъде доста сложно да се преструктурира учебният материал за всички 12 класа.

# 74
  • Мнения: 7 680
Ми то не е проблем 7 клас, нво, дзи или олимпиадите. Проблемът е по-голям. При 14 дни карантинен период на този вирус дали ще пуснат Габрово и Плевен на училище следващите 2 седмици, освен ако не изскочи някакво бързо и лесно лечение? Аналогично ако (като) се появи в другите градове. Не мога да повярвам, че в София корана вирус няма, просто не са го открили.

Общи условия

Активация на акаунт