Американски колеж - деветнадесета тема

  • 49 234
  • 786
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 5 425
Платформите позволяват преподавателя да разделя на подгрупи, които да дискутират самостоятелно за известно време (Breakout room) без другите да слушат. Учителят може да се прехвърля от стая в стая да наблюдава/участва в дискусиите. Може да прехвърля участници от една стая в друга. Ако има желание, винаги може да преустанови завземането на дискусията от някой, като го мютне. Друго нещо?

Да, но не позволяват с един поглед да обхване, кой спи, кой си бърка в носа и кой обсебва дискусията във всяка една група, нито да манипулира с групите достатъчно бързо. Участниците в групите губят невербалната част от комуникацията на 90% даже при видеоконферентна връзка, поради ограниченията на екрана.
Евентуални проблеми във връзката от страна на учениците също отнемат време.
Поради което, така наречената WBILT (Web-based, instructor-led) форма на дистанционно обучение е най-популярна засега. Точно това, което АК прави в момента: офф-лайн задания и 1:1 консултации с преподавателя.
За съжаление, лабовете по химия/физика/биология няма как да станат он-лайн.

Последна редакция: ср, 18 мар 2020, 13:26 от Ezhko

# 181
  • софия
  • Мнения: 5 147
Аз, да си кажа честно, очаквах друго.Очаквах видео връзка и спазване на досегашната програма. Първия ден бях много ама много недовлна - това ли е великата подготовка на колежа за онлайн обучение...Детето обаче не е критично. Напротив, харесва системата. Не става рано, разпределя си времето според текущите нужди. Може да съкрати времето за един предмет ако се справи по-бързо от 40-те минути и да премине към седващия.А следващия може да бъде последния час, първия да стане последен, единия час да се продъ;лжи с 15 мин. другия да се съкрати. Връзката с учителите е на ниво  - пак казвам, от това което до момента съм видяла и е споделено с мен.
НО! Трябва да призная също, че деня се проточва много.
При тестове никак не ми е ясно какво ше се случи, но предстои да видим.

# 182
  • София
  • Мнения: 16 513
Ezhko, един опитен модератор (в частния случай тук - учител) включва всички участници в дискусията, независимо дали тя е офлайн или онлайн. И също контролира времето на "говорене" на всеки един участник.

# 183
  • софия
  • Мнения: 5 147
Ezhko, един опитен модератор (в частния случай тук - учител) включва всички участници в дискусията, независимо дали тя е офлайн или онлайн. И също контролира времето на "говорене" на всеки един участник.
Ами да, то си е същото като в клас.
Не знам защо колежа наистина избра сегашната форма на онлайн обучение.

# 184
  • Мнения: 2 391
Ezhko, много хора ползват такива платформи за обучение. Масово е в няколко бизнес сегмента и сектори на работа. Не е нещо ново.  
Скрит текст:
Факт е обаче, че има не едно и две държавни училища, които стартираха за малки и/ или големи ученици с реално виртуално обучение, спазвайки програмата за 2ри срок. Учениците си имат стандартен урок, получават домашни, задания, проекти и др. Впечатляващо е колко адаптивни са дори малките и успешно навлизат в дебрите на електронното обучение.
Изненадана съм и аз, че не е приложено в АК .... засега.

Извън темата за АК: Ето два добри примера, от които могат да се поучат болшинството учители и директори на частни и държавни училища. Цък. Цък.

Чувам за някакви абсурди с пародии във вайбър групи, месинджър, изпратени размазни снимки и т.н.
Но пък министъра отчете, че 90% от училищата са стартирали успешно дигитално образование. Expressionless

# 185
  • Мнения: 5 425
Ezhko, един опитен модератор (в частния случай тук - учител) включва всички участници в дискусията, независимо дали тя е офлайн или онлайн. И също контролира времето на "говорене" на всеки един участник.

Шарки, и двамата знаем, колко струва един час от времето на такъв преподавател и за колко време се изгражда такъв. Колежът е почнал да работи по въпроса (ето последното събитие):
https://www.facebook.com/americancollegeofsofia/posts/2889184364460899

Но не мисля, че още има достатъчна готовност и от преподаватели и от ученици, която да направи он-лайн формата по-ефективен от сегашния.

Шреки, когато "магическият" ефект от технологиите се разсее, сухият остатък ще поизненада някои хора. Докато е нова играчката е весело да се занимаваме с нея и да забравим основната работа, която има да се върши.

Ezhko, един опитен модератор (в частния случай тук - учител) включва всички участници в дискусията, независимо дали тя е офлайн или онлайн. И също контролира времето на "говорене" на всеки един участник.
Ами да, то си е същото като в клас.
Не знам защо колежа наистина избра сегашната форма на онлайн обучение.

Не, Амели, съвсем не е същото. И колежа е избрал сегашната форма, защото знае това.

# 186
  • Мнения: 6 339
Ами толкова много училища към днешна дата си провеждат без проблеми уроците в реално време. Само АК реши, че така
Цитат
Участниците в групите губят невербалната част от комуникацията на 90% даже при видеоконферентна връзка, поради ограниченията на екрана.
Което е смешно и всъщност изобщо е невярно.
Но няма как да се разбере, докато не започне да се практикува. Wink

Ежко, аз не знам на какво си играете в АК. В нашето училище сухият остатък е реално учене. Може би със съвсем малко позабавени темпове, но реално се учи.

# 187
  • София
  • Мнения: 16 227
Платформите позволяват преподавателя да разделя на подгрупи, които да дискутират самостоятелно за известно време (Breakout room) без другите да слушат. Учителят може да се прехвърля от стая в стая да наблюдава/участва в дискусиите. Може да прехвърля участници от една стая в друга. Ако има желание, винаги може да преустанови завземането на дискусията от някой, като го мютне. Друго нещо?

Да, но не позволяват да с един поглед да обхване, кой спи, кой си бърка в носа и кой обсебва дискусията във всяка една група, нито да манипулира с групите достатъчно бързо. Участниците в групите губят невербалната част от комуникацията на 90% даже при видеоконферентна връзка, поради ограниченията на екрана.
Ама нито една дума от горенаписаното не е вярна, Ежко! Сериозно ли?! В Google hangouts всички участници в часа се виждат наредени в долната част на екрана в реално време /учителят е централно/. И както учителят, така и всички останали участници виждат кой си бърка в носа. С един поглед, което всъщност е по-трудно в класната стая. Никой не може да обсеби дискусията /а такава се получава перфектно/, защото учителят не дава възможност за това. Дори по-лесна е дисциплината, защото си включва микрофона само този, който учителят посочи - защото му е задал въпрос, или му е дал думата след вдигане на ръка. И вербалната и невербалната комуникация са на перфектно ниво. Току що гледах поредния такъв час на третокласници. И учителят не е специално обучен - преди три дни за първи път проведе такъв час. И всяко едно дете участва във всеки един час - въпрос на организация на учителя.
Иначе на всички отдавна ни стана ясно, че не е възможно някой да намери по-добро решение от Колежа на каквото и да е било. Smirk Както каза: „Модерните проблеми изискват модерни решения.” Въпреки че ми се струва, че обучение, осъществявано предимно чрез използване на електронна поща, не е най-модерното. Тя отдавна е измислена.

# 188
  • Мнения: 6 339
Ама никой няма право да каже нищо срещу колежа! Той е най и използва най-методите. Всички останали се движат в праисторическата ера.

# 189
  • Мнения: 5 425
Въпреки че ми се струва, че обучение, осъществявано предимно чрез използване на електронна поща, не е най-модерното. Тя отдавна е измислена.
В колежа се използва от години насам Гугъл класруум за работа по заданията. Хубаво е човек да коментира неща, с които е запознат. Останалата част на тирадата няма даже да я коментирам.

# 190
  • София
  • Мнения: 1 927
Е, с това си и остава засега. Нито крачка напред.

# 191
  • Мнения: 5 425
Е, с това си и остава засега. Нито крачка напред.
Не пердашат смело и безотговорно с рогите напред - факт. Особено на ръба на пропастта. Joy
А и не се поддават на популизъм засега.

# 192
  • София
  • Мнения: 9 616
И аз съм изненадана от решението на Колежа. Обаче щерката (10 клас) е доволна и предпочита да и качват в Google Classroom разработения урок, видео материалите и тези за упражнения, вместо да им го преподават онлайн. Каза че и отнема време, прави повече неща, но и е много по-ефективна. Надява се да не им въведат онлайн уроци. Възможността да контактува индивидуално с преподавателите и е достатъчна. Получава веднага обратна връзка и разяснения, ако са необходими.
Според нея, ако губи половината ден във видеоуроци няма да успява да качва заданията навреме.
Въпреки това, моето притеснение дали материала е овладян качествено си остава.

Горният начин на работа обаче не би работило при малката, 4 клас. За нея е важно да вижда учителите, да говорят, да проверяват, да им обясняват.

Във време, в което всички сме поставени пред извънредна ситиуация се чудех дали може да спрем да се заяждаме и да се нападаме? Явно не може,  пък аз не разбирам необходимостта непрекъснато да изтъкваме как АК не става, или ХХХХ училище не става, че се подхожда с безхаберие от АК, или от ХХХХ, да се пишат лични нападки...
Честно казано, влизам в темата, защото имам ученик в Колежа, но вместо да обсъждаме реални и важни въпроси за децата от АК и за нас, като родители , половината мнения са да се сравнява, да се подмята и т.н.
Извинявам се за отклонението, но заради подобно поведение много хора спряха да пишат в темите за ЧУ, сега и от тази ще се изгонят потребители, които иначе имат пряк интерес.

Последна редакция: ср, 18 мар 2020, 14:04 от rosi_ta

# 193
  • софия
  • Мнения: 5 147
Ама никой няма право да каже нищо срещу колежа! Той е най и използва най-методите. Всички останали се движат в праисторическата ера.
Наистина ли го мислиш?

# 194
  • Мнения: 6 339
Ама никой няма право да каже нищо срещу колежа! Той е най и използва най-методите. Всички останали се движат в праисторическата ера.
Наистина ли го мислиш?

Ирония! Но въпреки това, човек четейки тук остава именно с това впечатление. Роги, пропаст, популизъм, бъркане в носа, обсебване на дискусия, ограничение на екрани... все вода в мелницата знаеш на какво.
Поставянето на задания, видео уроците и предаване он-лайн на заданията се комбинира при нас с видеокола. Та не виждам защо едно модерно училище да реже един или друг канал за обучение. Още повече, че ако единствения мотив да не следват програмата е да не стават рано... ами несъстоятелен е. Спестяват си времето за път.

Общи условия

Активация на акаунт