Американски колеж - деветнадесета тема

  • 49 187
  • 786
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 16 513
Аз съм малко озадачена: къде Ежко е видял как МОН наставлява АК?

# 286
  • Мнения: 6 333
Хахаха, всъщност МОН нямат предвид точно практикуваното от АК. Wink

Бях се зарекла да не пиша, но докато не се изпише темата няма как да спра нотификациите (ако някой знае, да ми каже, защото спирам да следвам бутона не сработва) и не се стърпях.
Та, може ли да кажете точно какво практикува АК?

Питай Ежко. Той сравнява двете. И обяснява как МОН копирали АК. Нали разбираш, че раздразнението ти не следва да е насочено към мен?!?!?!
Смешното "асинхронно" понятие на министъра далеч не означава пълната липса на он-лайн видео(синхронно) обучение в АК. Друго значи, но Ежа пак нелепо се опитва да извлече дивиденти от ситуация, която задължава да се държи по друг начин.

Да не говорим, че препоръките на МОН са наложени от съвсем други обстоятелства. На места има и учители, и ученици без достъп до устройства и нет. Има и без техническа грамотност. Има и недоволство от родители. Докато АК всъщност има пълната възможност и технически условия да практикува дистанционно обучение във всичките му измерения: директна връзка, проекти, домашни и т.н.

Да не говорим, че още преди да излезе министъра с препоръките, повечето училища освен активното използване на видео уроците(каквито Ак не използваше), даваха домашни за самостоятелна работа, различни задачи и т.н. Или така нареченто асинхронно "нещо".

Последна редакция: вт, 24 мар 2020, 16:32 от Fancy

# 287
  • София
  • Мнения: 9 616
Въобще нямам намерение да влизам в спорове. За разлика от много уражняващи се в писане и тълкуване, аз виждам какво се случва вкъщи -  вече втора седмица. Та попитах, как се слуват нещата в Колежа, защото директно нападнахте как МОН не препоръва практикуваното от АК.

В желанието да се заяждате с Ежко започнахте да му вкарвате думи в устата, жалко, че не се усещате Simple Smile.

# 288
  • София
  • Мнения: 5 454
АК отдавна работи в електронна среда. Учениците получават свой е-мейл адрес/акаунт и хромбук в началото на годината. Имат  google classroom при всеки учител, вкл. и някои клубове си имат, и там обменят материали. Ползват google docs за групови задания, които споделят, за да могат да работят едновременно по тях - понякога в час, предимно по домашни и проекти. Според мен изборът на АК на асинхронно обучение е добър и се приветства от всички ученици и родители, които познавам. Проблемите на старта бяха два: свръхнатоварване и неизползването на google meet, което даде усещането, че учениците всичко правят сами, при това в огромни обеми, а учителите само им дават материали и домашни и ги оценяват. От тази седмица виждам, че натоварването започва да се регулира, учителите постепенно започват да организират онлайн срещи - групови и индивидуални. Появяват се обучителни видеа, заснети от учителите. Получават добри презентации и смислени домашни, които се проверяват, коригират и съпровождат с коментари. Това е форма, която ми харесва, защото развива и разчита на самостоятелност в обучението, която тепърва ще им трябва, защото всеки има свое темпо на усвояване, свои силни и слаби предмети и така може да прелети през един и да задълбае в друг, свои удобни часове за работа, свои начини да учи. Това не значи, че тя е предпочитаната от всички, или че е по-добра, щом и МОН я препоръчва /те отчитат и редица фактори, които не касаят АК, както и повечето ученици в големите градове - наличие на устройства, интернет връзка и др/. Синхронното обучение също много добре се посреща, дали е по-добрата форма на обучение, не се наемам да коментирам, защото нямам пряк поглед върху нея и нямам основа за сравнение.

Последна редакция: вт, 24 мар 2020, 17:19 от Prizma

# 289
  • Мнения: 5 425
"Синхронното обучение е зависимо от наличието на достатъчно устройства в едно семейство (а в сегашната ситуация много родители също работят от вкъщи) и от техническата им изправност. При подготовката си за дистанционно обучение в Американския колеж в София са потърсили най-добрите практики на международни училища в Китай, където се е наложило мълниеносно да преминат от традиционна към дистанционна форма на обучение заради коронавируса. "Ние избрахме асинхронния модел. Опитът на училищата, с които разговаряхме, е, че когато се опиташ да минеш към синхронно обучение, се сблъскваш с потенциални технически проблеми като липса на wifi връзка или неработещи компютри. Решихме, че не искаме да губим времето на учители и ученици в тревога за технически проблеми. Искаме те да се фокусират върху учебния процес", разказва пред "Капитал" координаторът на програмата за професионално развитие на преподавателите в колежа Карън Лавендър, която ръководи временното преминаване към дигитално обучение. Тя смята, че най-голямата промяна за учителите в сегашната ситуация е не технологичната, а именно как да променят методите си на преподаване така, че ефективно да ангажират учениците с учебния материал и да постигнат зададените учебни цели."
 
https://www.facebook.com/americancollegeofsofia/posts/2959440497435285

# 290
  • Мнения: 7 683
Според мен за "потенциални технически проблеми като липса на wifi връзка или неработещи компютри" би било адекватно да се говори за село Горно Нанадолнище, но не и за АК.

# 291
  • Мнения: 5 425
Според мен за "потенциални технически проблеми като липса на wifi връзка или неработещи компютри" би било адекватно да се говори за село Горно Нанадолнище, но не и за АК.
Имат се предвид неща, като надеждността и капацитета на домашната интернет връзка. Която няма нищо общо с АК. Или невъзможността да се отреагира бързо на евентуален технически проблем с лаптопа на ученика.
И не на последно място, в АК има ученици от цяла България. Може да има и от "Горно Нанадолнище".

# 292
  • София
  • Мнения: 9 616
Според мен за "потенциални технически проблеми като липса на wifi връзка или неработещи компютри" би било адекватно да се говори за село Горно Нанадолнище, но не и за АК.

Ето пак изказване, което показва, как се коментира без грам идея какво се случва в Колежа, а по лошото е, че не се чете.  Само за сведение всички ученици в Колежа с първия учебен ден получават персонални хромбуци, от които от 8 клас работят във виртуални класни стаи, получават си задания, качват домашни, правят тестове......
Та едва ли са имали предвид, че децата нямат лаптопи.
А, между другот,о в петък имаше авария и нямахме wifi, повече от 4 часа. Wink

# 293
  • София
  • Мнения: 5 454
rosi_ta, ти имаш база за сравнение между двете форми - имаш ли фаворит?

# 294
  • Мнения: 7 683
Не, Роси та, просто това "че когато се опиташ да минеш към синхронно обучение, се сблъскваш с потенциални технически проблеми като липса на wifi връзка или неработещи компютри. Решихме, че не искаме да губим времето на учители и ученици в тревога за технически проблеми. Искаме те да се фокусират върху учебния процес"
е типично оправдание в стил бай Тошо, несъстоятелни фрази, за които и на децата е ясно, че се смешни и са нелепо оправдание за липсата на желание или капацитет да се направи нещо.
На всички е ясно, че в софийско училище, особено пък такова с претенции, такива оправдания не може да има. В АК да има ученици без устройства или Уай Фай, това да не би да е училище от Факултето?! Ама да, аз не разбирам, то никой простосмъртен извън АК не ви разбира величието и извънземните работи.

# 295
  • София
  • Мнения: 9 616
rosi_ta, ти имаш база за сравнение между двете форми - имаш ли фаворит?

Нямам поглед върху двете форми в чистия им вид, поне не директен, но пък какви легенди се носят между децата от различните училище, не е за разправяне. Wink. При малката, 4 клас, прилагат смесена форма - онлайн уроци по АЕ, онлайн консултации (през ден) по Мат и БЕЛ, ежедневни домашни. За мен това е оптималният вариант.

Мецане, предлагам да не минаваме на лични нападки, а да се опитаме да водим възпитан и интелигентен разговор. Та кажи сега, какво в подхода на АК не ти харесва и защо. Да разбирам ли, че смяташ, че АК нямат капацитет и желание да провеждат дистанционно обучение? Какво те кара да мислиш така, кое в прилаганата методика говори за горното? Мисля, че когато се аргументираш може да водим смислен спор, а не да си пишем празни приказки.

# 296
  • София
  • Мнения: 16 513
В моята къща имахме major Wifi проблем миналата седмица. С два рутера сме, като вторият (по-старият) е в стаята на сина ми. Нуждата от два рутера е заради броя на етажите. Стария рутер "реши" да побърква мрежата в най-неподходящ момент. Отне ни време да разберем кое устройство сбъгва мрежата, което време доведе и до major meltdown при сина ми. С цялата дандания АК няма нищо общо.

В блока до нас оптиката на А1 от няколко дена е със сериозни проблеми.

# 297
  • Мнения: 9 488
Две деца имам в момента в училищна възраст... (не в АК)...
Скрит текст:
през различни платформи учат, но като им съвпаднат онлай уроците wifi в къщи не издържа... аз "напускам" хоум офиса, че да може те да са онлайн, баткото често изключва видеовръзката и само слуша (ако урока позволява). После на спокойствие гледат видеа или си четат и пишат домашните, а аз може и да поработя. Толкова за онлайн видео обучението.
За мен най-важно е да се осигури подходяща обратна връзка с учителите по подходящ за възрастта начин Hands V

# 298
  • Мнения: 7 683
Ами вижте сега, Росита ,  Шарки, моето дете е първи клас, имат онлайн уроци всяка сутрин, абсолютно като в клас. Всички деца и учителят се виждат и работят. Следобед имат консултации, не през ден, а всеки ден. Всеки ден си имат английски онлайн сутринта, както и математика, и български, и консултации следобед. Без да живея в баровски квартал като Шарки, при нас интернета не е давал бъг, а създадената от МОН платформа работи перфектно. Който не може да направи това, според мен проблемът е в неговия телевизор, а не в МОН.

# 299
  • Мнения: 9 488
Мецане ти сериозен ли си в сравняването на работа на първокласник и на младеж в гимназиална възраст Joy

Общи условия

Активация на акаунт