Американски колеж - деветнадесета тема

  • 45 177
  • 786
  •   1
Отговори
# 675
  • софия
  • Мнения: 4 985
Организация, организация, организация!
Последователност.

# 676
  • Мнения: 993
Организация, организация, организация!
Последователност.
Това е вярно и чудесно като девиз, но въпросът е кой и с какви механизми създава тази организация. И дали се получава в 100% от случаите, или...?

# 677
  • Мнения: 1 260
Човек сам си създава организация, никой не може да я създаде вместо него. В началото на 8 клас им дават някакви насоки, но в крайна сметка как ще се организират е въпрос на личен избор.

# 678
  • София
  • Мнения: 16 193
Моето чаве дорасна до нея в 10 клас.

# 679
  • Мнения: 2 992
А пък аз забелязах, че колкото повече време имаше за нещо, толкова по-дезорганизирана беше и го оставяше за накрая.
Ако опреше ножа до гърлото, се мобилизираше и справяше своевременно.
И ако едно нещо са ти го дали със срок от 2-3 седмици, ама ти си се почесвал- е тогава даже не малките часове, ами не е лягала, щот си е въобразявала, че времето е разтегателно.
Ако го прочете, ще ме убие Simple Smile)))

Не си мислете, че това е ежедневие. Но една такава случка да има и тя ви се запечатва. Започвате да коментирате нея, а не незабележимите дни.

# 680
  • Мнения: 5 639
Предварително поднасям извинения на челите ме десетина пъти все с тоз пост: може и почти без учене за енергоспестовните кат моя Дивак. Накрая дипломата е 5,29, ма па и никъв зор не си даде тези пет години. Не знам често да е учил повече от час-два. И съм убедена, че висенето до късно беше само щот се мота и отлага до последно. Латерна бях станала, че мъъъничко повече зор да си беше дал, щеше да му клони към 6 дипломата. Умно и съвестно ли е детето, няма да се "преуморява". Мързел ли е кат моя Дивак, чат-пат ще виси до късно.

Това с прекаленото учене в Колежа за мен е най-упоритата градска легенда.

Готино дете, имам си същото в рокля. В друго училище щяхте да сте с 6.00.
А бе накрая не се ли “оправи”, моята в 12 клас има една петица само.

# 681
  • Мнения: 993
Моето чаве дорасна до нея в 10 клас.

Е, щом без перфектна организация е успял да завърши 4 години, значи не са толкова страшни нещата. Simple Smile Аз точно от липсата на самоорганизация, съчетана с липсващ контрол се притеснявам, че вече имам силно негативен опит от тази комбинация... Надявам се в АК, ако го приемат моето Диване, да се понаучи на организация.

А пък аз забелязах, че колкото повече време имаше за нещо, толкова по-дезорганизирана беше и го оставяше за накрая.

Разбира се. Това само потвърждава един от законите на Паркинсън: "Една работа отнема цялото време, което можеш да ѝ отделиш". Сигурно затова им е толкова сгъстен графикът - за да отмятат повече работа.

# 682
  • София
  • Мнения: 16 193
Нот, упс Wink

# 683
  • В офиса
  • Мнения: 4 010
Зависи си от детето.
Моето - като на Миленита, но все пак повече от 2 часа в дните, когато има проекти, но в другите обикновено 0 часа, така че средно аритметично ще дойде там някъде.
Получавала е memo of commendation за презентация, направена за времето от 6 до 7 сутринта в деня, когато трябва да се представи.
Средният успех бе макс 2 (или 3, не помня) 5-ица на срок, т.е. нещо от сорта на над 5.8 май ще дойде.
Мен това ме дразнеше, защото така изкарани оценки за мен означаваха нетрайни знания и липса на фундамент.
От друга страна имаше понижена оценка не заради липса на знания, а заради непредадени в срок домашни, по предмет, по който видимо знанията са за 6. ОК, правилата са такива и това е хубаво.
Но дисбалансът между знания и оценки overall, пак да кажа лично на мен и по моите критерии, ми вадеше очите.
Лично според мен пропуски, според моите критерии (които нищо чудно да са много високи, нямам идея), при отлични и много добри оценки имаше по: химия, история, биология, математика, немски;
Ясно е, че на всеки родител критериите са различни. Много харесват по-прагматичния подход и не търсят фундамент във всяка наука. Харесва им, че децата се научават да говорят гладко, да презентират (било то булшитс), да развият по-мениджърски умения, да имат различни активности. Контактите с чужди учители са много ценни и т.н. и т.н.
Ясно е и че всяко дете ще подходи различно при дадените от АК възможности. Едно ако трябва ще учи по 6-7 часа на ден, друго ще ходи на 150 активности, трето ще си проспи живота, четвърто ще е умерено във всичко, пето - фокусирано само в темите, които са му интересни и т.н.
Така че дай боже всеки да си намери училището и цената му да е адекватна на възможностите.

ПП Мария, натоварването в СМГ е (значително) по-голямо, поне според личния ми опит (и там знаем разликите)

# 684
  • Мнения: 8 053
Моя син още в 8ми клас се научи, че работа непредадена в нужния формат и в срок, означава некачествено свършена работа, съответно и оценката е понижена. Този му гимназиален опит му помага в работата и не е по-маловажен урок от знанията му за конкретно граматическо правило (например).
Като закъснеем с предаването на някой проект, дори с ден, клиента ни си задържа неустойката 10% като стой та гледай, хич не ни пита колко трайни знания са натрупали членовете на проектантския екип Wink

# 685
  • В офиса
  • Мнения: 4 010
Пенева, в сферата, в която аз работя, е кристално ясно кое и колко може да закъснее, но изобщо не е така, че нищо не може да закъснее. Търгове - в срок и със спазен формат, отношения с клиенти - според зависи приоритета на клиента и кого можеш да "обуеш" за закъснението, други обещания - пак според посланието, което искаш да предадеш - или се доставят, ако трябва с компромис в качеството, ако трябва с редуциран обхват, или се отлагат, но с акцент - добро качество, голям обхват и т.н. Абе физическото забавяне, или (не)качествената доставка не са реално толкова важни фактори, важното е как ще ги поднесеш, така че да извлечеш най-много ползи, или най-малко загуби. Така де, това е малко извън темата. Но си мисля, че не само моят опит е такъв.
Например пък в други училища това че домашното е дължимо в 23:59 не значи абсолютно нищо и това също ме дразни.

# 686
  • София
  • Мнения: 5 008
Мненията за натоварването са предимно на родители, чиито деца са учили или учат в АК по старата програма. По новата програма натоварването в 9 и 10 клас е значително, като все пак зависи и от детето - доколко е прецизно, задълбочено, организирано, уверено или неуверено и всичко чете и препрочита по 100 пъти, преди да предаде, към какъв успех се стреми и т.н. Факт е, че има деца, които съвместяват редица извънкласни дейности и такива, които предимно залягат над домашните и то по много.

# 687
  • София
  • Мнения: 5 008
Ще се допълня в отделен пост с пример: задание ученикът да подготви даден текст, презентация и т.н., но да го предаде като аудио- или видеофайл. Някой ще се запише и ще предаде от раз, друг ще се записва и презаписва десетки пъти, защото се притеснява, започва пак, не се одобрява и така отново и отново и ... отишли 2-3 часа. Хубавото е, че и това се преодолява, а в наши дни е важно умение и се налага в различни ситуации.

# 688
  • Мнения: 2 992
Колко са субективни мненията е видно от двата напълно противоположни поста на Фран и Тинкърбел 😊😊😊

# 689
  • София
  • Мнения: 1 262
Успех на кандидат-колежаните! Следя ви години, но вече ни идва времето за включване в темата, догодина сме на ред да кандидатстваме 🤗

Общи условия

Активация на акаунт