Американски колеж - деветнадесета тема

  • 49 831
  • 786
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 1 550
Моите и двамата твърдят, че сега им задават много повече задания отколкото ако са в клас. Много повече време отнема и самоподготовката. Може би за големите (11,12 клас) това е добре,  но бебетата в 8-ми плачат и се чудят откъде да започнат ... У нас е драма. Постоянно има нотификации, че е пристигнал нов материал, ново задание ...
Дано да е за добро и да се научат и на това - самостоятелно планиране и самоусъвършенстване.
Бих се радвала ако имаха и жива връзка не само за консултации,  но явно не са готови за такава от колежа. А има толкова много платформи, които позволяват учител да провежда часовете  "на живо" ... почти всеки езиков център разполага с такава платформа.
От друга страна, едва ли има такава платформа, която да поеме 800 човека, едва ли има ... 
А 6-ците валят ежедневно ... не че и преди каката не беше отличничка, ама сега ми се струва, че са повече и по-начесто. Сигурно е следствие от по-засиления контрол върху работата у дома ...
Дано по-скоро се върнат в клас.

# 166
  • София
  • Мнения: 1 942
Странно, че точно колежът не преподава на живо. Платформите за обучение предоставят всички функционалности това да се случва.

# 167
  • Мнения: 1 550
Платформи за преподаване "на живо" има, безспорно! Въпросът е дали могат да поемат толкова много ученици накуп ... но би могло да се организира писменно използване на платформата: на 3 смени например ...
Мисля, че това положение ще продължи доста време и ще се приложи някоя платформа, щом са готови. Сигурно и те, от колежа, виждат необходимостта от такава платформа, но не са имали готовност за нея. Очаквам скоро да предложат такава.
Чета, че много уни-та по света (Великобритания също) са въвели преподаване на живо, вкл. и изпити в реално време, така че е въпрос на време да стане и при нас.

# 168
  • Мнения: 5 425
Технически възможности имат, но стилът на преподаване е друг. Не е един чете учебника, а двадесет (може би) го слушат.
Преподавателите са достъпни за консултация​ онлайн.

# 169
  • София
  • Мнения: 1 942
Платформите давят възможност да се сподели екран на ученик и той да пише по задача... и доста други неща, така,  че да се проведе урок точно както в училище. Какъв е този велик стил на преподаване?

# 170
  • Мнения: 6 394
От опит вече няколко дни ... видеокола е доста изтощаващо за учителите. Но пък е много доближаващо се до обстановка в училище. Схемата само със задания натоварва доста повече учениците и разтоварва учителите. Wink Не е до невероятно иновативното преподаване. Wink Черна точка за АК.

# 171
  • Мнения: 7 692
Като неволен свидетел на он-лайн обучение в едно държавно училище бих оспорила твърденията, че уроците "на живо" са лошо решение, че задължително трябва да са "четене на учебник", че не са полезни или че не могат технически да се осъществят с около дори 70 души едновременно в един час с един учител. Виждам, че се случват с истински дискусии, изключително интересно, полезно, подредено, без хиляди задания в различни платформи и без децата да се чудят откъде да започнат. Аз съм възхитена от начина, по който се случват нещата в нашето училище.

Няма да влизам в полемики с никого, просто споделям, че има училище, което прави качествено онлайн обучение по всички предмети.

Последна редакция: ср, 18 мар 2020, 10:26 от maria77bg

# 172
  • Мнения: 5 425
Платформите давят възможност да се сподели екран на ученик и той да пише по задача... и доста други неща, така,  че да се проведе урок точно както в училище. Какъв е този велик стил на преподаване?

Да предположим, че имам някакво понятие от платформите и възможностите им за дистанционно обучение?



Статусът е от последните две години и е за курсовете, в които съм се учил. През последните 15 години е имало немалко случаи, в които съм преподавал дистанционно.

Извини ме, Мария, но нямаш база за сравнение.

PS Изключително весело е да се четат хора, имащи претенции да знаят повече от преподавателите и служителите в АК за дистанционното обучение. Аз поне нямам такива претенции Joy

# 173
  • Мнения: 7 692


Извини ме, Мария, но нямаш база за сравнение.

PS Изключително весело е да се четат хора, имащи претенции да знаят повече от преподавателите и служителите в АК за дистанционното обучение. Аз поне нямам такива претенции Joy

Ежко, аз не сравнявам и не изказвам мнение за дистанционното обучение в АК, най-малкото имам претенции да разбирам от онлайн обучение! Казвам, че може да се случва интересно и полезно дистанционно обучение с преподаване на живо, което ти отхвърли, защото е "четене на учебник".

Но, ако кажеш нека "гроздето е кисело". Ние си грабим с шепи от нашето грозде. И деца, и родители сме много доволни. Това споделих.

# 174
  • Мнения: 5 425


Извини ме, Мария, но нямаш база за сравнение.

PS Изключително весело е да се четат хора, имащи претенции да знаят повече от преподавателите и служителите в АК за дистанционното обучение. Аз поне нямам такива претенции Joy

Ежко, аз не сравнявам и не изказвам мнение за дистанционното обучение в АК, най-малкото имам претенции да разбирам от онлайн обучение! Казвам, че може да се случва интересно и полезно дистанционно обучение с преподаване на живо, което ти отхвърли като добро, защото е "четене на учебник".

Но, ако кажеш нека "гроздето е кисело". Ние си грабим с шепи от нашето грозде. И деца, и родители сме много доволни. Това споделих.

Само че, Мария, качествените оценки са по същество сравнения. А доволен/недоволен е вид качествена оценка. И зависи от а)базата за сравнение и б)претенциите.
Претенции имаш...

# 175
  • Мнения: 6 394
Е, Ежко.... след края на карантината според твоята теория е напълно резонно и подходящо АК да мине изцяло на дистанционна форма чрез задания и да престане да провежда занимания " на живо". Така ще се спестят разходи за сгради и т.н. и е начин таксата да падне до минимум. Wink
Иронизирам!

И хайде да не подценяваш аудиторията. Може пък и други да имат опит с дистанционни форми на обучение...на възрастни. Wink Нещо за което не се говори в момента. Нали?!?!

# 176
  • София
  • Мнения: 1 942
След като си наясно с онлайн обучението, какъв е този стил, дето не се покрива онлайн? Това попитах, а не кой колко обучения има.

# 177
  • Мнения: 5 425
Е, Ежко....
Скрит текст:
след края на карантината според твоята теория е напълно резонно и подходящо АК да мине изцяло на дистанционна форма чрез задания и да престане да провежда занимания " на живо". Така ще се спестят разходи за сгради и т.н. и е начин таксата да падне до минимум. Wink
Иронизирам!

И хайде да не подценяваш аудиторията. Може пък и други да имат опит с дистанционни форми на обучение...на възрастни. Wink Нещо за което не се говори в момента. Нали?!?!
По първата част, ще цитирам колежа:
„Модерните проблеми изискват модерни решения.” - гласи съвременната интернет поговорка и същевременно описва нагледно дистанционното обучение, което колежът провежда от няколко дни в отговор на изострящата се световна здравна и икономическа криза. Може ли онлайн предаването на уроци, задания и домашни да замени преподаването на живо и личния контакт между преподаватели и ученици? В никакъв случай. Но предвид конкретните обстоятелства и трудности, то е втората най-добра възможност. "

По втората, ако някой има претенции за по-добър опит, да бъде добър да излезе с "credentials", а не да се крие зад общи фрази.

След като си наясно с онлайн обучението, какъв е този стил, дето не се покрива онлайн? Това попитах, а не кой колко обучения има.
Накратко, при дистанционна онлайн форма на обучение се губят широтата на обзора върху аудиторията и ефективността на превключване на комуникацията от обща към насочена към конкретен индивид или група.
Обратната връзка се получава само с най-активните, които завземат дискусията. Разделянето на подгрупи и работата в тях също се затруднява.
Което води (освен при много опитни преподаватели И мотивирани обучаващи се) до появата на изолирани, пасивни групи, изпадащи от полезрението на преподавателя.

Последна редакция: ср, 18 мар 2020, 11:19 от Ezhko

# 178
  • София
  • Мнения: 1 942
Платформите позволяват преподавателя да разделя на подгрупи, които да дискутират самостоятелно за известно време (Breakout room) без другите да слушат. Учителят може да се прехвърля от стая в стая да наблюдава/участва в дискусиите. Може да прехвърля участници от една стая в друга. Ако има желание, винаги може да преустанови завземането на дискусията от някой, като го мютне. Друго нещо?

# 179
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 839
Не мен ми допада, че се позволява ученикът да си следва ритъма на учене - някои предпочитат да учат рано сутрин, други са по-активни вечер. Както и, че може бързо да отметне по-лесните за него предмети и да се съсредоточи в по-трудните, по-занимателните, задавайки въпроси на учителя за нещата, които не разбира или има нужда от допълнителни упражнения.
Без значение от формата на дистанционно обучение който иска да се научи, ще се научи, обратното важи в пълна сила:)

Общи условия

Активация на акаунт