Паниката Ковид-19 - как да се справим?

  • 92 934
  • 3 451
  •   1
Отговори
# 3 300
  • София
  • Мнения: 62 595
В глобален мащаб ли? Защото за тукашния мащаб дори онова приложение със следенето нещо се сгромоляса, май хората не го искаха. Истинско цифрово следене и ограничаване имаше в държавите със задължителните приложения на телефоните и разрешенията за излизане с СМС.

# 3 301
  • Мнения: X
Парадоксът при нас се оказа, че който си учи, си учи и при дистанционното.  Според мен съвсем спокойно може част от учебния процес да е дистанционен, особено за по-големите ученици.
А дали социалните и психически последици от затварянето на децата в домовете им и лишаването им от училището като основен социален компонент на живота им не са огромен проблем?
Бих ти задала същия въпрос: Не виждаш ли какво се случва?
Вижда се - 98% процента от заболелите са в леко състояние. От 7 милиарда население на планетата, заразените са малко над 7 милиона. За сведение, само от грип, само в САЩ заразените годишно са средно 80 милиона Ако не си чувала, от грип се умира.

Последна редакция: чт, 11 юни 2020, 20:34 от Анонимен

# 3 302
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, това вече, че училището е основен социален компонент в живота им е истинският проблем - къде остана семейството? За мен съвсем човешки не е редно някаква изкуствена структура като училището (и детските заведения) да е основното място за социален живот и възпитание и прекарване на децата. Къде остава семейството, то е само провайдър на физическите нужди ли? Семейството е мястото, което в обичайното човешко развитие е основен социален компонент. По-скоро сега се видя, че нещата са отишли твърде далеч в "делегирането" на възпитанието и проседяването на децата извън семейството.  Видя се и колко малко родители и деца се познават, как нямат почти нищо общо за правене, ако не могат да излязат навън и "да се забавляват". Не е това, че децата се били изолирали от другите деца, а че в много къщи стана малък семеен ад, защото триъгълникът родител-родител-деца стана като Бермудски триъгълник, в който почти никой не е свързан с почти никой или връзките са хлабави.

# 3 303
  • Мнения: X
Аз мога да мина през много теми, но цифрите говорят достатъчно. Няма нужда от такива мерки.  А защо се случват и колко често ще се случват, оставям на вас да размислите.
Моето мнение съм си го съставила отдавна.

Е, това вече, че училището е основен социален компонент в живота им е истинският проблем - къде остана семейството? За мен съвсем човешки не е редно някаква изкуствена структура като училището (и детските заведения) да е основното място за социален живот и възпитание и прекарване на децата. Къде остава семейството, то е само провайдър на физическите нужди ли? Семейството е мястото, което в обичайното човешко развитие е основен социален компонент. По-скоро сега се видя, че нещата са отишли твърде далеч в "делегирането" на възпитанието и проседяването на децата извън семейството.  Видя се и колко малко родители и деца се познават, как нямат почти нищо общо за правене, ако не могат да излязат навън и "да се забавляват". Не е това, че децата се били изолирали от другите деца, а че в много къщи стана малък семеен ад, защото триъгълникът родител-родител-деца стана като Бермудски триъгълник, в който почти никой не е свързан с почти никой или връзките са хлабави.
Напълно съгласна.

# 3 304
  • Мнения: X
Е, това вече, че училището е основен социален компонент в живота им е истинският проблем - къде остана семейството?
Семейството никой не го отрича. Не виждам защо заради важността на семейството трябва да се омаловажава ролята на училището като социална среда на децата ни. То е не по-малко важно за тях. Твърдя го като родител, за когото семейството е много повече и пред всякакви институции. Но не съм сляпа, за да не виждам, че е нередно и пагубно за децата ни да бъдат затворени само в семействата си.

# 3 305
  • Другата България
  • Мнения: 42 164
Аз мога да мина през много теми, но цифрите говорят достатъчно. Няма нужда от такива мерки.  А защо се случват и колко често ще се случват, оставям на вас да размислите.
Моето мнение съм си го съставила отдавна.
Не мога, поне аз, да размислям колко често ще се случва нещо в необозримото бъдеще.
Това е несериозно.
Все едно да размислям /да мисля/ кога ще се случи земетресение, наводнение, кога ще ме блъсне кола, кога ще ми падне тухла на главата и все такива хипотетични ситуации. Само защото вече веднъж /или повече/ това се  е случило на някого някъде. И на мен в частност, преживяла съм няколко земетресения, които съм усетила все пак.
И да търся в тези неща конспирация.
Кото нещо се случи, ще го мисля тогава, според ситуацията. Да хабя сега излишна енергия заради евентуалности, в които не вярвам, за мен е напълно излишно и не си го причинявам. Има толкова неща, за които да мисля сега, случващи се сега, другото са хипотези. А аз съм реалист, определено.

# 3 306
  • Мнения: X
Аз мога да мина през много теми, но цифрите говорят достатъчно. Няма нужда от такива мерки.  А защо се случват и колко често ще се случват, оставям на вас да размислите.
Моето мнение съм си го съставила отдавна.
Не мога, поне аз, да размислям колко често ще се случва нещо в необозримото бъдеще.
Това е несериозно.
Все едно да размислям /да мисля/ кога ще се случи земетресение, наводнение, кога ще ме блъсне кола, кога ще ми падне тухла на главата и все такива хипотетични ситуации. Само защото вече веднъж /или повече/ това се  е случило на някого някъде. И на мен в частност, преживяла съм няколко земетресения, които съм усетила все пак.
И да търся в тези неща конспирация.
Кото нещо се случи, ще го мисля тогава, според ситуацията. Да хабя сега излишна енергия заради евентуалности, в които не вярвам, за мен е напълно излишно и не си го причинявам. Има толкова неща, за които да мисля сега, случващи се сега, другото са хипотези. А аз съм реалист, определено.
Различни  сме, нищо повече.

И аз като Уши мисля и за соц аспект на училището.  Освен за нещата, които аз или баща й не можем да й преподадем самите ние, а са й важни за гимназията след 2 години.

# 3 307
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, твърде голяма, дори както ти го написа - основна роля има училището, което вече е отвъд здравословното. Училището е станало важно за тях, защото прекарват там дванайсет години от живота си, пет дни в седмицата, почти по цял ден. Това е много повече време, отколкото са вкъщи, защото вкъщи 8 часа спят и я им останат три часа будни, я не, а през тези три часа поне един час родителите правят някакви свои неща и в най-добрия случай остават 2 часа заедно родители и деца. Срещу 8 часа в училище.

# 3 308
  • Мнения: X
Когато отидат в гимназията, добре е да се отделят от крилото на мама. Даже е повече от добре.

# 3 309
  • Мнения: X
Когато отидат в гимназията, добре е да се отделят от крилото на мама. Даже е повече от добре.
И да отидат там с адекватни знания също.

# 3 310
  • Мнения: X
които носят отговорност за цели държави

Еха! Откога?

# 3 311
  • Мнения: X
Разбира се, но не е редно знанията да бъдат за сметка на психическото им здраве и социалната им адекватност.

# 3 312
  • Мнения: X
Разбира се, но не е редно знанията да бъдат за сметка на психическото им здраве и социалната им адекватност.
Определено соц дистанция с 6 месеца стоене Само у дома, без училище, спорт, кръжоци и приятели  ще им се отрази доста.
Принципно тук приключиха годината на 20ти март, а летните лагери и занимания ще са отложени или онлайн.

# 3 313
  • Мнения: 20 362
А какво пречи на учениците, особено ако не говорим за малките класове, да се срещат с приятели? Не е люта зима все пак, възможности за срещи на открито, където рискът от заразяване е най-малък, не е като да липсват. Щерката сега завършва пети клас, определено не страда от липса на социални контакти. Може да не са толкова интензивни, колкото в училищно време, но пък и да не общуваш редовно, с който искаш и с който не искаш, също си има позитиви.

# 3 314
  • Мнения: X
Срещат се. Но срещите с приятели нямат нищо общо с ходенето на училище.

Общи условия

Активация на акаунт