Дистанционно обучение за учениците

  • 31 355
  • 886
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 3 071
Нашето училище ни даде кодове те за тази платформа та утре и там регистрация.....дано е читава и дано се използва от всички преподаватели, че вече три дни е лудница.

# 226
  • Мнения: 11 163
Така се регистрират учениците:

# 227
  • Мнения: 1 463
Просто чета и си мисля, че народа ни си заслужава дереджето. Винаги, дори и във време на изпитание намираме начин да търсим кусури и да недоволстваме.
Това така наречено дистанционно обучение е просто бърз вариант децата ни да завършат учебната година. Нали не смятате, че подобно обучение от днес за утре ще е свръхефективно. Мога да ви уверя, че и на 100 %да бяха подготвени учителите пак щяхме да негодуваме от нещо. Това ни е народопсихологията, явно.
Писали били във вайбър, фейсбук и дрън.
Сега дано повече хора се уверят, че ролята на учителят е незаменима и робот или друга невероятна иновация не може да замени ролята му.

# 228
  • Мнения: 58
Нашето училище ни даде кодове те за тази платформа та утре и там регистрация.....дано е читава и дано се използва от всички преподаватели, че вече три дни е лудница.
Ако не се използва от всички учители какъв е смисъла? Проблемът тръгва от МОН. Написали са писмо, а не заповед. РУО-то директно е избягало от отговорност - всяко училище да си решава, като са си спестили работата по предоставянето на кодовете и контрол на обучението. Доста директори също са избягали от отговорност. Всички решения и последвалите негативи са струпани върху учителите. Добре, че не са се сетили да питат чистачките или портиерите, че можеше да има и вариант обучение чрез СМС-и. А министърът рапортува в проценти.

Последна редакция: ср, 18 мар 2020, 22:43 от niliev

# 229
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Добре де, а не ги ли е срам така да правят? Публична тайна е, а и е лесно да се досетят, че има поне един родител наоколо, който вижда и чува какво се случва. Наистина ли толкова много ги мързи!
Далеч съм от мисълта да защитавам колеги, за които не знам как точно работят, но не бих си позволила, нито като колега, нито като родител да коментирам толкова махленски като теб и още някои тук.
Първо - ясно ли ви е какво точно означава дистанционно обучение?
Второ - помислили ли сте дали всеки има дори минимална подготовка, ресурси, знания и безкрайно време за да се случи точно както на някого му се иска.
Всеки учител е свободен сам да определя методиката си на преподаване, в тази ситуация имаме свобода и сами да определим как това да се случи.
Дистанционно не е възможно да се случи да се преподава така, както става в реална класна стая и смятам, че е достатъчно да се даде някаква задача, по която да се работи, да се провери в общи линии работата, да се отговори на въпроси, ако нещо не е ясно и след това да се тества, за да се провери степента на усвояемост.
Ползвам Офис365 с учениците си от няколко години, продължих и при дистанционната форма, започнахме с Тиймс сега и нещата се получават. Повечето ми колеги също се ориентираха и работата върви, просто трябва малко време, да се ориентират в ситуацията, да организират учениците, да разучат приложението и това да го свършат между другото при готвене на уроци, даване на справки, отговаряне на въпроси на ученици и родители и помагане на колеги.

Благодарна съм на моите ученици, че се справят, че не мрънкат за всяко нещо, че ни разбират и ни пращат приятни думи, благодарна съм и на родителите им, че ни влизат в положението и не ми дават акъл как да работя и каква заплата ще получа за работата си. Благодарна съм и на колегите и тук и в екипа ми, които споделят информация и добри практики. Много ми е неприятно обаче от едни такива грозни включвания, но какво да кажа - бъдете здрави.

# 230
  • Мнения: 11 163
В училището на големия ми син е точно както ти го описваш. Там казах, че проблеми нямаме.

Но ти сравняваш което правиш ти (вкл. Преподаване във виртуална стая) с неглижиране на задълженията + прекомерно натоварване на родителите + дори упреци, че съм длъжна на първо място да пиша домашни. Така може госпожата да говори на децата и те да са ОК, ама пред възрастни, номерът не минава.

Нали разбираш, че съпоставяне на чушки с ябълки не може. Не очаквам чудеса, очаквам поемане на ангажимент (ама не само аз да поемам друг ангажимент )😃

# 231
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ами не го поемай. По принцип го правиш за детето си, а не за госпожата му.

# 232
  • Мнения: 11 163
Е добре, но докато преподавам солфеж и ноти, преговарям писане на съчинение, делим с опашки и учим по човек и общество.... Моята работа кой и кога ще я свърши? От ставане до лягане фейсбукът цъка ли, цъка. Аз за друго не го ползвам.

Ако е за ден-два-три- съм съгласна. Но това ще е осезаемо повече, и другата страна ме желае да направи нищо по въпроса. Само си измива ръцете - Директорът така нареди. Това е, което ме притеснява, и срещу което протестирам.

Инак, и досега се занимавахме у дома, но структурирано и с ясна последователност.

# 233
  • Мнения: 277
Рибата се вмирисва откъм главата.Отгоре никой не поема отговорност да спусне заповед към директорите на училища как(чрез коя платформа) да си гледат работата, значи им казват "оправяйте се".В добрите училища децата учат по програмата си, без истерии, стрес и т.н., имат виртуални кл. стаи, но там някой се е потрудил да задвижи нещата, а в повечето "училища" се занимаваме с фейсбук и вайбър като последни чалгаджии и имитираме дейност.Защо все по трудния начин трябва да става?Просто е-като нямат в екипа на училището дори един грамотен относно регистриране и въвеждане на платформата, да наемат читав човек(с дълга пола), да им свърши работа.Няма да е скъпо, става бързо, всички ще учат, няма да кипи безсмислен труд, всяка змия ще си знае терариума.

# 234
  • Мнения: 301
Тази тема е чудесна и би било прекрасно, ако родители споделят как успяват да се справят с дистанционното обучение на децата си.
Предвид това, че средната възраст на учителите е преклонна и повечето не могат да боравят с новите технологии, обмяната на личен опит ще е в полза на всички.
Лично аз бих искала да узная, с какви програми се обучават децата Ви и кои са им най-полезни. Какви са трудностите и как успявате да избегнете мометът на "размотаване" и "забиването" пред телефона под претекст, че учат (ако го има и при Вас този проблем).

# 235
  • София
  • Мнения: 5 636
Личен опит:
Честно да ви кажа аз съм залята от десетки съобщения в школо (половината от които са "Благодаря!"), които дори не успявам да отворя, защото съм на работа, а вечер просто ям, гушкам наред и припадам.
Учениците са при баба си и каквото успеят да свършат с вуйчо си, такова ще е. Извън Школо върви комуникация през Вайбър и през Фейсбук (който децата ми нямат, но поне там е основно между родителите), както и през общ мейл на класа.
Изключително е, случват се неща, но наистина е необходим възрастен на линия. Учителите са принудени да решават в крачка проблеми и въпроси, за които не са подготвени (не по своя вина), но за сметка на това им се иска отчетност и понякога им се налагат решения.
Поздравления за всички, които са се справили добре, виждам, че някъде нивото е наистина много високо!

# 236
  • София
  • Мнения: 62 595
Лиляна, защо смяташ, че е махленски? Който си знае материала ще може да го обясни. Между другото, имам опит така дистанционно, по скайп. Да, вярно е, с едно дете отсреща, но мога да го правя и не е някакво чудо невиждано. В реално време 30 минути занятие пред камерата от двете страни, да виждам координацията на лицето. Това още от миналата година. Материалите по мейла предишния ден, за да имат време хората да ги разпечатат. Един уърдовски или екселски файл не е чак толкова трудно да се прати, а почти всеки вкъщи има принтер. Показвахме си на камерата какво става. Тогава не се бях сетила за нещата, за които някои потребители тук ме светнаха, но пак става. Затова моля те, мисията е съвсем възможна, ако учителят си знае материала и знае какво прави, проблемите могат да са само от техническо естество - да се претовари връзката, да се забави или прекъсва звукът. Както винаги човешкият фактор е основен фактор.

# 237
  • Русе
  • Мнения: 12 279
Време трябва, защото учителите масово не се възползваха до този момент от възможностите на платформите. Но има учители, които го правеха по един иил друг начин. Учителят ни по история от миналата година беше въвел такова обучение.Не се ползваха учебници. Имаше сайт, на който качваше планове по негови осбствени разработки на материала, както и речника ,защото го учеха на английски.
 В настоящият момент им дойде нагоре на много учители ,по мое мнение защото са свикнали от години да влязат в клас и да си изпеят урока. Сега се мъчат се да правят презентации, къде могат, къде не могат толкова .По-важно да дадат един добре структуриран план с най-важната информация, дори и като текст и да дадат възможности на децата да си подготвят материали по него - като задачи, презентации - има учебник, има интернет ресурси. Възможности - безкрай. И за децата е по-интересно и полезно.На учителите би следвало да не им е непозната методиката на структуриране на материала ,защото дават планове в час и не виждам какво ги шокира толкоз много в настоящия момент. Натоварването идва навярно от обратната връзка ,която в момента е по-интернизвна - всеки ученик предава задачи по заданеното. Точно това е пък е най-положителното сега. Провреките - не е задължително да са всеки ден. Дава се срок за всеки клас, коментират се избрани работи.

# 238
  • Мнения: 8 001
Интересно ми е нашата класна какво отчита, като само сутрин пише какво да вземем, с хиляда грешки, щото бързала, и това е. Дори не знае как да си редактира поста и да си оправи грешките.

# 239
  • Мнения: 12 918
Интересно ми е нашата класна какво отчита, като само сутрин пише какво да вземем, с хиляда грешки, щото бързала, и това е. Дори не знае как да си редактира поста и да си оправи грешките.
Simple Smile Ми така е не само с учителите - във всички професии има доста компютърно неграмотни хота (имам и аз такива колеги) - въпреки, че работата им го изисква .. но ...
Аз преформатирам зададените задачи, текстове и т.н. преди да разпечатам на детето, за да й е по-лесно - че ги пращат леко грознички Simple Smile Ама толкова си могат ...

Не тръгвам с лошото, не търся сметка, не обвинявам и не се ядосвам нито на г-жите, нито на с-мата, нито на положението, в което сме в момента - гледам да си пазя нервите за по-важни неща..
Което зависи от мен и мога - помагам на децата, за да им е максимално ясно и достъпно - те са си моя отговорност в крайна сметка.

Общи условия

Активация на акаунт