Дистанционно обучение за учениците

  • 31 247
  • 886
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 9 010
На моите си им трябват компютрите и по време на виртуалните класни стаи. Учителите подготвят презентации, по които обясняват. Трябва да ги гледаш. Задачите по математика пак са на презентации обикновено, по английски са разни онлайн упражнения. Тези неща трудно се правят на телефон. Да, компютърът не винаги е необходим всеки час, но реално не знаеш кога на всяка цена ще трябва. Вкъщи са двама ученици, учат по едно и също време, ползват една и съща платформа. За щастие имаме две устройства, ако трябваше да споделят само едно, щеше да е много-много трудно.

# 721
  • Мнения: 667
При положение, че вкъщи се разполага с качествена техника и всеки имаше достъп до нея просто по различно време на деня, сега се налага употребата и едновременно.
Всъщност не се налага да е едновременно. Само част от домашните изискват компютър, самата работа в час може спокойно да тече и по телефона. Даже е по-удобно, защото не ти свети монитор постоянно, а много от заданията са в тетрадките.

Налага се. Обработка на файлове и писане през телефон е мъка. Задания в тетрадки няма. Може би само при малките.

# 722
  • Мнения: 13 423
Ако до момента не са имали телефон, компютър и интернет, да не са минали и в по-горен клас и досега. По езиците имаха звукови файлове, с които се упражняваха, за проектите също им трябваше и-нет. Обаче съвсем не "намери и разпечатай", а наистина задачи с търсене и анализ на информация. Да, много пъти съм посочвала и предлагала на детето книги за информация и сме ползвали от такива източници, но основно изображения сме търсили в мрежата.
И как досега децата са си писали домашните по ИТ, предмет, който буквално поне от втори клас масово се учи.Как са подготвяли презентации с PP.

И в моя трудов договор не пише "дигитални умения", нито "купи си компютър", ама се подразбира и а, познай ако кажа нямам.
А наистина, ако в определени среди има затруднения, нали каза Вълчев вчера по БТВ, че дори чистачките са ангажирани с разнасяне на материали по домовете.

# 723
  • Мнения: 20 048
накрая ще се види къде и как е вървяло обучението и се хващам на бас, че ще бъде катастрофа. Просто трябваше да се спре за два месеца и после да се удължи учебната година с два месеца. Ама, щели да учат лятото - е, една година ще учат и през част от лятото, това е положението. А сега става половинчата работа, която ще е два пъти работа - нито материалът взет, нито децата научили. Защото тук си приказваме за отговорната част от родителите, с някакви познания, техника и т.н., но повечето хора не са така, разберете! Дори да имат компютър и телефон, те нямат базовите знания, за да ги ползват, на ниво са да си цъкат по разни сайтове и във фейса.
Обаче това е непопулярно като решение, а на МОН не им се ще да има родителско недоволство. Накрая ще стане така, че криво-ляво ще се оформят едни оценки и толкова.
Тоест да стоят два месеца вкъщи и нищо да не правят, така че съвсем да се побъркат? Съответно малките да побъркат и работещите от вкъщи родители с търсенето на внимание, а големите да геймят нон- стоп?
Годината, както се вижда, поне в частните училища ще бъде удължена.
При нас не учиха първата седмица. Дъщеря ми се попиля от висене на компютъра и понеже имам работа, не мога да я контролирам. Сега поне върши нещо полезно. Иначе трябваше аз да мърморя, да давам задачи от сборници, да ги проверявам. И това наред с всичко друго, което имам за вършене. Категорично не го намирам за добра идея.

# 724
  • Мнения: X
Обработка на файлове иска ли се по време на час? При нас само отварят инструкциите на госпожите, но това става и от телефона. Иначе домашни им искат с текстообработващи системи, но това може и по-късно.
А писане - какво писане? То за чат телефонът е дори по-удобен, защото говориш и той пише вместо теб.
Същото важи и за тестовете - там или говориш (и телефонът пише), или избираш готов отговор.

Трябваше да дадат 1 седмица за обучение и свикване с новия начин на работа (ама наистина, не само писане във вайбър), след което - с пълна скорост напред. И да си завършат годината навреме.
Всъщност, като гледам, поне за нашето училище това си е напълно възможно. Вече са взели над 80% от материала.

# 725
  • Мнения: 2 182
Андариел, ако се беше възприело твоето предложение 2 месеца да не учат, с какво щяха да се занимават тези деца вкъщи? 2 месеца! Без да излизат! Къде повече, къде по-малко, в момента учителите им оползотворяват времето. Министърът каза да не се впрягаме много, колкото е възможно, да се преговаря докато стане възможно преподаване на нов материал, да не се пишат оценки... Но бездействието и занимаването с глупости е пагубно в тази възраст.
С Дъждец сме писали едновременно.

# 726
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, все едно на чужд език говоря! Тук всички са умни и красиви. Извън темата хората в болшинството си не са умни и красиви. Колко по-ясно да се изразя? Обаче децата на всички - и умните и красивите, и на неумните и некрасивите, ходят на училище. А децата винаги могат да правят нещо смислено вкъщи, не е задължително да са организирани на училище. Май ще се окаже, че проблем е организацията на времето на децата, а не че те ще изкукат. Просто изведнъж се наложи родители и деца да прекарват много време заедно и се започва с изтрещяването.

# 727
  • Пловдив
  • Мнения: 44 799
Добре, де..по музика може ДО, но по Изобразително и Физическо как...?

Не успях да ви изчета Simple Smile

# 728
  • Мнения: 667
И как досега децата са си писали домашните по ИТ, предмет, който буквално поне от втори клас масово се учи.Как са подготвяли презентации с PP.
Не са правили такива. ИТ се учи на хартия. Правят се тестове - на хартия. Почти не се работи, техниката в уилищата е допотопна, не тръгва. Ексел се учи на хартия.

# 729
  • Мнения: X
При нас пък ИТ се изчерпваше с упражнения на Пейнт. Добре че дойде това ДО, та да се наложи да отворят някой уърд документ.

Всичко може да се учи в ДО - също физическо и изобразително. Има училища, където тези часове си вървят. В реално време, във виртуални класни стаи. Не виждам проблем да се практикуват.

# 730
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Само човек, който изобщо не е наясно с образованието в момента, може да предложи да не се прави нищо месеци наред.
Към момента решението на МОН е добро. При нас са обхванати 100% всички ученици, всеки е намерил начин, както и 100% всички учители, като двама само имаха затруднения и с помощ от колеги и ръководство, нещата потръгнаха.
И по-добре 80-90% да вършат нещо, отколкото заради някакви 10-20% от учениците, които нямат възможности, да спрем всички.
Абсолютно съм съгласна с министъра, че не трябва да се избързва с кардинални решения за удължаване на годината, за приключване, изпити и т.н. В момента се действа според ситуацията и това е най-доброто, което се прави.
Недоволните родители вдигат телефона и се обаждат на директора или на началника на РУО и му споделят проблемите си и чакат за отговор, как могат да се решат.

# 731
  • София
  • Мнения: 62 595
А дали не е цялата работа заради отпуската? защото отпуската ще гръмне сега два месеца, а после ще трябва да се работи два месеца.

# 732
  • Мнения: 2 182
Ох, все едно на чужд език говоря! Тук всички са умни и красиви. Извън темата хората в болшинството си не са умни и красиви. Колко по-ясно да се изразя? Обаче децата на всички - и умните и красивите, и на неумните и некрасивите, ходят на училище. А децата винаги могат да правят нещо смислено вкъщи, не е задължително да са организирани на училище. Май ще се окаже, че проблем е организацията на времето на децата, а не че те ще изкукат. Просто изведнъж се наложи родители и деца да прекарват много време заедно и се започва с изтрещяването.
Кой да организира времето им? Родителят, който ги пази, работи през това време в съседната стая. Личи си, че отдавна нямаш ученици и си извън системата на образованието. Ама си разсъждавай де.

# 733
  • Мнения: X
Много ясно, че едно дете, пуснато във ваканция, не би се съгласило доброволно "да го организират" родителите му. Друго е, когато все пак се чувства, като че е на училище, и изискванията се поставят от учителите. Така или иначе нагласата в момента е да се учи. Не виждам защо да се пропиляват 2 месеца в нищоправене. Пък и никой не гарантира, че ще е 2 месеца.

# 734
  • София
  • Мнения: 62 595
да, трудно е да се организира времето. Може да нямам ученици, защото завършиха, но те бяха ученици 12 години все пак, не е като да нямам идея как се организира време на деца. Също работя с деца, така че съм доста наясно за какво става въпрос. Както за организацията, така и за самоорганизацията.
Всъщност, защо изобщо се караме тук, така или иначе годината ще мине някак, всеки е оставен да се спасява поединично.

Последна редакция: нд, 29 мар 2020, 13:43 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт