Предстои ли нова икономическа криза и заради коронавируса? - 2

  • 275 375
  • 5 315
  •   1
Отговори
# 4 815
  • Мнения: 11 067
В Джъмбо въпросът с краденето на количките е решен много лесно с поставяне на колчета. Всички сме им виждали колчетата.

# 4 816
  • Sofia
  • Мнения: 4 388
Абсолютно съм съгласна с цикличността на кризите.Някои очаквахме кризата през есента на 2020год.Ковид просто я изпревари и си я присвои.Wink
Хъм, Simple Smile а не трябваше ли да е есента на 2019?

# 4 817
  • Мнения: 7 757
2008 народа се беше юрнал да строи.
2018 - да бъде обслужван. Кетъринг, доставка на продукти по домовете, уикенд полети по света, почивки.
Както много пъти съм казвала - политиците оставиха Китай да произвежда и Тръмп - да се зъби на Китай. Миналата година при първото затваряне на света китайски компании изкупува ха на кило кораби от европейски компании, закъсали за товари. Резултата се видя тая пролет - тройно и четворно поскъпване на китайското карго. Ама си плащаме, щото не произвеждаме. А Милата Татковина дето са подредени сервитьор, барман, ди джей, готвач, таксиджиия, продавачка, мъжки/женски коафьор, козметик, които за нищо друго не са учили и дори това едва го могат - познайте кога ще излезем от кризата?

# 4 818
  • Мнения: X
Втората част на поста ти не е баш така.

# 4 819
  • Мнения: 17 230
Миналата година при първото затваряне на света китайски компании изкупува ха на кило кораби от европейски компании, закъсали за товари. Резултата се видя тая пролет - тройно и четворно поскъпване на китайското карго. Ама си плащаме, щото не произвеждаме.

Може ли чак такива глупости да измислите? Показва абсолютно непознаване на шипинг индустрията, а явно и не умеете да четете. Само ще ви подхвърля- "голям брой празни контейнери на западното крайбрежие", "затворени пристанища в САЩ заради заболели от К_19", "контейнеровози чакащи на рейд, за да се освободи место в прастанищата за контейнерите".

# 4 820
  • Street of Dreams
  • Мнения: 14 270
Миналата година при първото затваряне на света китайски компании изкупува ха на кило кораби от европейски компании, закъсали за товари. Резултата се видя тая пролет - тройно и четворно поскъпване на китайското карго. Ама си плащаме, щото не произвеждаме.

Може ли чак такива глупости да измислите? Показва абсолютно непознаване на шипинг индустрията, а явно и не умеете да четете. Само ще ви подхвърля- "голям брой празни контейнери на западното крайбрежие", "затворени пристанища в САЩ заради заболели от К_19", "контейнеровози чакащи на рейд, за да се освободи место в прастанищата за контейнерите".

В крайна сметка вдигнаха ли се цените или не?

# 4 821
  • Мнения: 3 654
Миналата година при първото затваряне на света китайски компании изкупува ха на кило кораби от европейски компании, закъсали за товари. Резултата се видя тая пролет - тройно и четворно поскъпване на китайското карго. Ама си плащаме, щото не произвеждаме.

Може ли чак такива глупости да измислите? Показва абсолютно непознаване на шипинг индустрията, а явно и не умеете да четете. Само ще ви подхвърля- "голям брой празни контейнери на западното крайбрежие", "затворени пристанища в САЩ заради заболели от К_19", "контейнеровози чакащи на рейд, за да се освободи место в прастанищата за контейнерите".

В крайна сметка вдигнаха ли се цените или не?
Като видях днес  цените на корите за баница и взех да изтръпвам.Изключително са се повишили цените.

# 4 822
  • Мнения: 17 230
Не толкова , колкото се тръби. Още януари, китайците въведоха мораториум на цените ( важат само за китайските контейнерни линии, но те от години не са добре финансово). За превози от САЩ към БГ няма покачване, особенно ако са от западните пристанища са сравнително ниски. Дори и транзитното време взе да влиза в рамките си. Сега заради Суецката "криза" има пак забавяне. Както го предказаха, преди  засядането на контейнеровоза в Суецкия канал, нещата си бяха влезли в границите.

Сега, ако нещата минават през куп спедитори, естественно, че са се качили цените. Но големите компании са с директни договори с контейнерните линии и няма никакво увеличение на цените. Но т.к. са с договори, всеки свободен контейнер отива за тях.
Другото интересно е увеличилият се обем на товарите (обясняват го с пандемията и увеличилите  се количества на купувани продукти за сметка на услугите

# 4 823
  • Street of Dreams
  • Мнения: 14 270
Аз мисля, че тезата беше, че "китайското карго" е поскъпнало, на която теза ти шумно възрази. Ако говорите за различни неща, за какво е спорът?

# 4 824
  • Мнения: 2 518
Не толкова , колкото се тръби. Още януари, китайците въведоха мораториум на цените....

Но големите компании са с директни договори с контейнерните линии и няма никакво увеличение на цените. ...
Поскъпването на "китайското карго" не е в сравнение с януари '21, а в сравнение с януари'20 и е брутално огромно. От 15г. не съм виждала такива цени.

# 4 825
  • Мнения: 17 230
При условие, че половината от износа ни е за Китай. На ден имаме по над 100 контейнера и не са мръднали цените, как говорим за поскъпване на китайското карго?

Обясних защо има липса на контейнери и защо тези с по 2 палета са принудени да плащат каквото им поиска н-тия на брой спедитор по веригата.

# 4 826
  • Мнения: 22 050
Както вече бях писала, всички Бг производители на мебели, мека мебел и т.н. вдигнаха 2 пъти цените си миналата година и сега за трети път през Януари - Февруари. Това е за 1 календарна година трети път поскъпване, което никога друг път не се е случвало. Вносните стоки също всички са поскъпнали, и то осезаемо.

# 4 827
  • Мнения: 7 757
При условие, че половината от износа ни е за Китай. На ден имаме по над 100 контейнера и не са мръднали цените, как говорим за поскъпване на китайското карго?

Обясних защо има липса на контейнери и защо тези с по 2 палета са принудени да плащат каквото им поиска н-тия на брой спедитор по веригата.
Как стои въпроса с цената на вноса, защото с това се оправдават всички продавачи на китайски стоки в БГ? (Не се заяждам, а наистина ме интересува и зачита вашето мнение, заради очевидно по-различния опит, който имате).

# 4 828
  • София
  • Мнения: 31 402
т.е. всичко е поскъпнало, а и безработицата расте (според данните из нет-а)? Ако е така, не ни чакат добри времена.

# 4 829
  • Мнения: 17 230
При условие, че половината от износа ни е за Китай. На ден имаме по над 100 контейнера и не са мръднали цените, как говорим за поскъпване на китайското карго?

Обясних защо има липса на контейнери и защо тези с по 2 палета са принудени да плащат каквото им поиска н-тия на брой спедитор по веригата.
Как стои въпроса с цената на вноса, защото с това се оправдават всички продавачи на китайски стоки в БГ? (Не се заяждам, а наистина ме интересува и зачита вашето мнение, заради очевидно по-различния опит, който имате).
Не мога да разбера какво имате впредвид под "цената на вноса"? Имате  впредвид митническото представителство ли?
Ако говорим за стоки от Китай, митническото представителство е по-скъпо от стоки от др страни, т.к. обикновенно има проблеми при обмитяването на стоките.

Общи условия

Активация на акаунт