СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 15

  • 25 723
  • 750
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 7 670
Звънче, това да го видя - няма да го повярвам. 😁

# 646
  • Мнения: 8 911
Няма такова нещо при нас като домашни по никое време. Седмокласникът почти не го поглеждам, той си се оправя сам. Петокласникът обаче го държа под око и понеже работят в една и съща платформа и са в едно училище съм наясно в детайли със ситуацията.
Всеки влиза в Moodle, със своя си акаунт. В съответния курс по предмет си пише какво ще се прави в часа на съответната дата. Информацията е достъпна предварително. Съответно пише кой урок ще се взема, налични са файловете, които евентуално ще се ползват за работа - планове, презентации, електронни учебници, външни линкове, тестове, списък с нови думи, това по английски и т.н. Има вход към класна стая за часа. Записано е какво е домашното и докога е срока за предаване и съответно си има поле за предаване на заданието. Може да се предаде като файл или директно да се пише онлайн текст. Системата отчита кога си го предал, получаваш пак там обратна информация дали е оценено и какви коментари има към него.
В табло си виждаш ангажиментите за следващите дни - домашни и други.

# 647
  • софия
  • Мнения: 30 375
ston, това, което описваш ти, Мария, Джуди е ДО. При вас и в нормално време нещата са организирани. Ако не сте вие, нямаше да вярвам, че може да има истинско ДО. В нашето прехвалено школо всички тези неща са мираж.

# 648
  • София
  • Мнения: 7 670
Това е очевидно работещият вариант, Ston.
При нас, както писах, всичко е навсякъде. Да - децата свикнаха, но това не означава, че е добре.
Нашето училище ще отчете супер успешно ДО иначе; вече имаше и изяви на директорката в медиите. Всичко е цветя и рози. 🙄

# 649
  • Мнения: 24 467
Може бе, звънче, много неща могат, но зависи на кой му се занимава.  Ние, например, стартирахме по-късно от останалите, но лично аз съм доволна. Според мен това е полезно, тъй като детето развива дигитални умения, които му трябват наистина, свиква да си разпределя времето само, да си следи и да се организира. Сам си следи кога има онлайн уроци, връзва се, комуникира. Следи си домашните, пише ги, пуска ги. Ако не му е ясно свиква да си пита, да си търси - в момента, в който си готви урока и си прави заданието. Има си за седмицата заданията по срокове в платформата.
В училище са каквото каже учителят, както някой друг ги организира.
Учителката по мат., например, е много ядосана на децата, които преписват едно от друго домашни, като истински магарета - направо копи-пейст, без да вложат никаква мисъл, а е видно това преписване, без да направят поне малка промяна. Писа им съобщение, че такива домашни не приема повече. Моят си се готви самостоятелно, сам си ги прави всичките домашни, понеже е наясно, че това му трябва на него. Въпросът не е да отчете там някакво домашно, а сам да си го подготви. После учителката връща отговор, насоки. Изчертава задачите и алгоритъма на доказателствата.
По БЕЛ учителката изрично го пита как предпочита уроците й - онлайн или писмено. Той си предпочита писмено. Малко дете не е отдавна. Като си го има написано, може да се върне и да си го погледне пак за справка когато и колкото пъти поиска. Така си и написа.Дали е питала жената другите или не, те какво са казали - не знае. Така спокойно може да си изрази мнението.
 
Сигурно не е идеално, сигурно може по-добре. Винаги може. Но аз не съм максималист и оценявам това, което ни се предлага в този момент и при тези условия, по-скоро положително.

Последна редакция: пн, 06 апр 2020, 12:21 от Judy

# 650
  • софия
  • Мнения: 30 375
Джуди, при нас няма как да си организира времето при положение, че има час по нещо си сутрин, след 2 часа час по друго. Някои дни има час и следобяд. Няма време, в което се провеждат часовете. Всеки ден и всеки предмет е различно. Някои учители дават домашното за същия ден, за след 2 часа, други изсипват огромни домашни без да дадат срок и след това се появяват и казват "Домашното е за утре."
Колкото повече време минава, вместо нещата да се подобряват и организират, при нас се задълбочава пълната липса на организация. Без шега, детето е на края на силите си, защото просто няма ясни правила. Няма проблем с отговорното отношение, с писането на домашни или присъствието, с връщането на домашните.
Няма нито едно върнато домашно с обратна връзка. Нито едно, по нито един предмет.

Последна редакция: пн, 06 апр 2020, 12:37 от zvаnchе

# 651
  • Мнения: X
За мен това е основният проблем. Липса на ясен график. Ако децата си ходят присъствено на училище, досега нямаше как някой да им изпрати домашно в събота в пет следобед и да го иска за неделя в десет сутринта. Или да карат час в събота по обяд, примерно. По-притеснително е, че това може да продължи и след отмяната на извънредното положение.
Дистанционното обучение има и своите преимущества. Много от тях вече сте коментирали. Едно от тях е, че грипните ваканции вече няма да са това, което бяха. Simple Smile

# 652
  • София
  • Мнения: 3 809
Като допълнителна илюстрация на горните мнения: вчера в 8:20 вечерта наборът бе уведомен във вайбър, че днес в 9:00 ще има урок по английски в Teams.
Учителката им по БЕЛ най-накрая им направи група в Teams. Добре, че е преди края на ИП.

# 653
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 828
Аз съм за ако трябва у утре да се проведе това НВО и да се свършва....За лятото е просто абсурдно, особено пък след край на уч. година на 30.06....как тези деца ще се подготвят по време на ваканцията?! Освен с частни учители, не виждам по друг начин...Колко ще са децата, които ще го правят доброволно и съзнателно сами; та те ги побъркаха с тази изолация и не виждам, когато ще могат да са навън, да стовт и учат вкъщи...
Да учат лятото пък е още по-голям абсурд...толкова ще им е безразлично на учениците, че няма накъде...аз съм на мнение, че колкото повече време минава с това ДО и изолацията, все по-голям процент деца ще се "пускат" по течението и ще им става абсолютно безразлично и за учене, и за НВО...

# 654
  • Мнения: 5 018
Нашата класна ни е изпратила същия линк на РУО за дистанционното обучение.

# 655
  • Мнения: 8 911
Е, те и моите за домашните по математика нямат обратна връзка, но там учителката си е такава. Тя по принцип доста бави връщането на контролни работи и явно сега пък със 100+ домашни дневно съвсем не може да смогне.
Моите и двамата се разсейват малко с електронното обучение. Забелязвам го набора, че в някои часове докато "слуша" учителя си цъка и по разни други екрани на лаптопа. Твърди, че не му било проблем да прави няколко неща едновременно, всичко си чувал и разбирал. Не знам. Когато беше малък и още аз му четях книги, се държеше по същия начин - подскачаше, търкаляше се. Все ми се струваше, че изобщо не чува това, което му чета, но когато съм го питала, винаги с големи подробности ми разказваше прочетеното. Затова се не знам, с това поведение, чува ли, не чува ли. Аз обаче се дразня като го видя така.

# 656
  • Мнения: X
Решения На Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество
 на 03.04.2020 г. е проведено дистанционно заседание на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в системата на предучилищното и училищното образование и са взети следните решения:

1. По време на дистанционното обучение да се изплащат всички трудови възнаграждения на педагогическите специалисти, в изпълнение на заповедта на министъра на образованието и науката в съответствие с реалното им участие в организираните на училищно ниво дейности.
2. За непедагогическия персонал, зает в училищата, както и за педагогическия и непедагогическия персонал в детските градини – да бъдат обмислени и заложени по график дейности за поддържане на хигиената в сградите, за консултации с родители, за подпомагане на други дейности в детската градината и в училището или в други направления в населеното място. Да бъде споделен опит с Националното сдружение на общините за добри практики в различни градове по ангажирането на персонала.
3. По отношение на отчетността на дневната работа на учителите /5 часа/, изискванията на директорите на училищата да бъдат максимално икономични / дневният отчет да не отнема повече от 2-3 минути на учителя/, тъй като тази информация е необходима единствено за финансовата отчетност и за изплащане на трудовите възнаграждения, а не за контрол на педагогическата работа на учителя. Учителите отразяват темите на методичните единици в дневниците на паралелките, като в компетенциите на директорите е да осъществяват контрол. От тази седмица, по указания на министъра на министъра на образованието и науката, да започне поставянето на оценки на знанията и уменията на учениците в условията на дистанционно обучение.
4. В периода от 13 до 16 април 2020 г. да бъде въведена облекчена организация на дистанционното обучение, като в зависимост от спецификата на училището, в рамките от 2 до 4 часа да се заложат занимания по интереси (музика, изобразително изкуство, физически дейности), занимания с педагогическите съветници или дискусии по теми за час на класа.

# 657
  • Мнения: 24 467
Джуди, при нас няма как да си организира времето при положение, че има час по нещо си сутрин, след 2 часа час по друго. Някои дни има час и следобяд. Няма време, в което се провеждат часовете. Всеки ден и всеки предмет е различно. Някои учители дават домашното за същия ден, за след 2 часа, други изсипват огромни домашни без да дадат срок и след това се появяват и казват "Домашното е за утре."
Колкото повече време минава, вместо нещата да се подобряват и организират, при нас се задълбочава пълната липса на организация. Без шега, детето е на края на силите си, защото просто няма ясни правила. Няма проблем с отговорното отношение, с писането на домашни или присъствието, с връщането на домашните.
Няма нито едно върнато домашно с обратна връзка. Нито едно, по нито един предмет.

Това е лоша организация на самото място. Пишете тези неща до МОН и РУО. А можете да пишете и до самото училище предложения. Хората,предполагам, сами още се чудят кое как да правят.

Аз затова предпочитам другия начин, както при нас - пускат си учителите през деня презентации и който каквото е приготвил и дават срок за написване на планове и домашни не същия ден, а до другия час по предмета. Съответно детето си чете и се готви и пише, когато му е удобно, като се съобразява с крайните срокове. Само при изпитвания има срок от 40 минути, примерно, както са правилипо математика или когато изпитването им е онлайн.
За провеждането на онлайн час се пише предварително, от предходен учебен час, да се подготвят децата. Рядко са онлайн уроците. Освен по английски, където има редовно, но са от 13.30 всеки път. Поне при моя. Това е за слушането, защото там и да четеш, ако не слушаш произношението, е трудно.
По мат. в 9.00 госпожата е пуснала нов урок и задачи, детето си ги прави и си ги предава през деня, но няма час. До другия ден е върнала проверките. 
По БЕЛ е пак така. Пуснато е за деня сутринта и децата се готвят и предават /който иска, насила няма как да стане, жената вече почнала да звъни по телефони на родителите на децата, които нищо не са правили, заявила е, че ще пише двойки, ако не наваксат/.
По разказвателните - тази сутрин имаше нов урок също по биология, например. По другия разказвателен, както бе обявено от миналата седмица - изпитване.
Музика, рисуване, ИТ, ТП - дават се през седмицата задачите, до следващата да се предадат - супер е това!
Лично аз не смятам, че 13 - 14-годишни се нуждаят от онлайн устни презентации на урок. Това, както споделих вече, е мнението и на моето дете. Щом може да чете, което е задължително да го може, и то с разбиране от 4-ти клас, примерно - чете и си учи, пита си по това, което му е неясно и толкова. Не ни се е случвало да попита нещо в платформата по урок и да не му напишат отговор.

А днес имаме оценка по английски нова, нанесена в Школо, както си му е редът. По история било минало изпитването, оценките ще си разберат до 1-2дни.

Последна редакция: пн, 06 апр 2020, 13:05 от Judy

# 658
  • София
  • Мнения: 3 911
При нас някои учители са тотално в мъглата...В 11 ч получават мейл с което напомня че в 11.30 ще имат видеоурок.То се напомня нещо дето е казано по-рано Ама планът е бил явно само в главата й...За късмет тоя прозорец е свободен .Ама не в нормално да не знаеш какво следва в деня.

# 659
  • Мнения: 7 674
4. В периода от 13 до 16 април 2020 г. да бъде въведена облекчена организация на дистанционното обучение, като в зависимост от спецификата на училището, в рамките от 2 до 4 часа да се заложат занимания по интереси (музика, изобразително изкуство, физически дейности), занимания с педагогическите съветници или дискусии по теми за час на класа.
Малееее, нашите ще имат по 4 часа математика на ден ScreamSweat SmileSweat SmileSweat SmileSweat Smile

Общи условия

Активация на акаунт