Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Помощ при компютърни проблеми или повреди на домакински уреди

  • 19 324
  • 192
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 2 061
Форматираш ли го , мисля че нищо няма да можеш да видиш.
Не съм цпециалист по новите неща , но  може да има  команди  за диска , с който да  отстраниш , повредените "писти" и диска и да продължи да работи . Но явно си е тръгнал .
Паролата мисля не е за самия диск  а  не си ли имала парола за достъп до сега . Трябва да е  записана някъде . Но мисля че монтажника  може да каже .
Моята система е за наблюдение от далече и предполагам че за такава парола става въпрос.
Нямаш ли описание . В него трябва да има заводски пароли.

# 166
  • Мнения: 67
Здравейте ,
Няма как да ви помогна. Това са си неща на фирмата която ви ги е продала и ви ги монтира.
Паролата със сигурност е за системата не за самият диск. Но това не помага много.

# 167
  • Мнения: 767
Тоест да го отпиша този хард диск, така ли Рорик? А записите направени до сега- вътре ли са? И тази кутия от снимката-какво съдържа според вас.

# 168
  • Мнения: 2 061
Иди в една компютърна фирма. Там ще го сложат на някой комп и ще му зададат команда за  слканиране на диска .
Така ще се изолират повредените сектори и диска ще заработи отново .
Другата "кутия" по всяка  вероятност е нещо като разпределител  на камерите . Не мога да се сетя по новому как се казваше . В тая кутия се събират и обработват данните от  камерите.  Тя си работи , щом ти иска парола новия диск.
Чукни във гугличката вида на системата и там ще намериш  описание на тая система .
Може да намериш описание за ползване и там ще има  и заводските пароли и как се сменят .
Какъв ти е вида на системата? В тая кутия има и батерия по всяка вероятност , ако я извадиш , и поставиш наново  ще се върнеш към заводските пароли. То сигурно има и някакви бутони с които да върнеш заводските пароли , но трябва да  ги знаеш от описанието за работа .
Не отписвай диска .
Занеси го в компютърна фирма. На колко години ти е диска??

Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 19:06 от rorik

# 169
  • Мнения: 767
Дискът е на 11години. Ето така изглежда кутията.

# 170
  • Мнения: 171
Значи, тази "кутия" на горната снимка се нарича DVR (Digital Video Recorder), ако работи с аналогови камери, или NVR (Netowork Video Recorder), ако работи с цифрови. Разликата най-лесно може да се разбере по изводите отзад - на DVR-а има 4, 8 или 16 BNC конектора, в които се включва коаксиален кабел, а на NVR-а - 1 или 2 RJ-45 порта за включване на мрежови кабел. За да се включат цифровите камери в NVR е необходим суич, в който влизат кабелите им, а от него излиза един кабел към единия RJ-45 порт на NVR-а. Това само за обща информация, не е от значение в случая.

DVR-ът или NVR-ът има от двете страни 2 или 4 винтчета, а отзад още няколко. Като се развият, горният му капак се сваля назад и нагоре. Вътре се намира една платка, един или два твърди диска и може да има 1 или 2 вентилатора. Твърдите дискове се свързват с платката с два кабела - един с 4 проводника и широк куплунг - захранващия, и един плосък с тесен куплунг - интерфейсния. За да се смени твърдия диск, първо се изключват двата кабела, после се развинтват от долната страна на устройството 4-те винта, с които твърдият диск е хванат за дъното и дискът се вади. Новият се поставя и свързва по същия начин.

Всеки DVR и NVR изисква вход с потребителско име и парола. По подразбиране на ново устройство името и паролата са или "admin" / "admin", или "admin" / "123456", или "admin" / празна парола. За да се изтрие въведената парола, трябва да се изключи захранващият адаптер и да се отвори кутията. Върху платката обикновено е разположена една батерия CR2032 (плоска батерия като за часовник), която трябва да се извади.

Ето снимка на платка на DVR с хоризонтално разположена батерия (долу в дясно):



Вади се, като се натисне надясно чопчето, разположено в дясната и страна (на тази снимка). Новата батерия се поставя, като се вкара в жлеба от лявата страна и се натисне отгоре, така че заключващото чопче да прещрака.

Ето снимка на платка на DVR с вертикално разположена батерия (пак долу в дясно):



Вади се, като се издърпа нагоре. Новата батерия просто се пъха докрай.

След изваждане на батерията трябва да се докоснат едновременно с метален предмет (например с отвертка) двете пластинки, които играят роля на контакти за батерията (да се дадат на късо), за да се занули съдържанието на енергозависимата CMOS памет на платката. След това батерията се поставя обратно, кутията се затваря, включва се адаптера, пуска се DVR-а или NVR-а и се влиза с някоя от изброените комбинации от име и парола. Важно е да се знае, че тази операция изчиства и всички други данни, въведени от потребителя - мрежови адреси на камерите, IP адрес на устройството, настройки за качеството на записа, зони на всяка камера, в които да не се записва при движение и т.н. Така че може устройството след нулиране да тръгне, но да нямате достъп до него дистанционно. Или, ако е NVR,  да не си разпознава камерите. И да изисква допълнителна настройка.

Твърдият диск има механична част и електроника. При повреда на което и да е от двете той престава да работи. Електрониката има т.нар. S.M.A.R.T. система за ранна диагностика, която подава информация, че някои от секторите по повърхността на диска вече не могат да бъдат прочетени или за това са нужни твърде много опити. В менюто на повечето модели DVR-и и в почти всички NVR-и има екран, в който може да се види тази информация, но това е отговорност на собственика на устройството. Ако той не е видял навреме, че дискът му започва да се поврежда и го е оставил да работи, докато откаже напълно, или ако повредата е настъпила внезапно, вероятността данните да бъдат възстановени е нищожна. Има специализирани фирми, които се занимават с възстановяване на данни от повредени твърди дискове, но цената на такава услуга е 4-цифрена и най-често надхвърля стойността на записаната информация. Ако само някои от секторите на един диск не могат да бъдат прочетени и записани, възможно е чрез диагностична програма те да бъдат изолирани и останалите да продължат да се ползват. Но това е крайно непрепоръчително! Практиката показва, че започне ли един диск да дава лоши сектори, с времето те се увеличават, непрекъснато възникват нови проблеми и накрая пак се налага той да бъде заменен, но с цената на загуба на информацията, записана на него. Затова даде ли един диск дори един лош сектор, най-добре да се смени веднага.

Важно е също така да се знае, че за DVR-и и NVR-и не е препоръчително да се ползват обикновени твърди дискове, а специализирани за видеонаблюдателни системи. Поради две причини. Първата е, че в такова устройство дискът работи без прекъсване в продължение на години. А обикновените дискове не са проектирани за толкова дълга непрекъсната работа и рискът да дадат дефект нараства. Втората причина е, че когато не успее да запише информацията на някой сектор от първи опит, нормалният твърд диск прави още 2 или още 4 опита, след което маркира сектора като повреден (bad sector) и повтаря операцията с друг сектор, докато успее. Целта е информацията да бъде съхранена на всяка цена, дори ако работата му се забави за момент. При дисковете за видеонаблюдение подобна стратегия би довела до загуба на информация за времето на забавяне, защото данните от камерите постъпват в реално време като непрекъснат поток. Затова специализираните дискове още след първия неуспешен опит за запис просто игнорират незаписаната информация и продължават да записват следващата на следващия свободен сектор. Което води до примигване на картината на една от камерите за част от секундата. Но пък не се губи за няколко секунди картината на всички камери. Като цена дисковете за видеонаблюдение са 20-50% по-скъпи от обикновените, защото са с по-качествено изпълнение. Подобно на това на сървърните дискове, които също са предназначени за работа 24/7, но са над два пъти по-скъпи от нормалните.

Последна редакция: пн, 09 ное 2020, 23:34 от mi6o_i_pe6o

# 171
  • Хасково
  • Мнения: 292
Горната информация е много точна и изчерпателна. Но има една особеност, не е за потребител, който не е техническо лице. Най добре е да се обърнете към фирмата, монтирала устройството.
Или както казваше един приятел, цитирам го:
"Ако те заболи малкото пръстче на лявата ръка, иди при най големия специалист по малките пръстчета на лявата ръка"
Дано да ме разберете правилно.

# 172
  • Мнения: 171
Зависи... От една страна си прав, колега. От друга - никой не се е родил техническо лице. При наличие на достатъчно търпение всеки може да научи много нови неща. Особено при днешното изобилие от информация в мрежата. Съдейки по възрастта на диска, системата за видеонаблюдение е монтирана преди 11 години. А от тогава насам - я камилата, я камиларя... Ако потребителката има желание, спокойно може да се пробва сама. Това е съвсем елементарна система, където няма опасност да развали нещо.

# 173
  • Мнения: 767
Много ти благодаря за подробната информация и че си отделил толкова много време за отговор. Както по-рано съм писала, бях сменила твърдия диск с такъв от настолен компютър и искаше парола, като пробвах именно тези посочените, но без резултат. Батерията съм я пробвала, има живот в нея. Явно харддиска си е заминал и ще потърся за закупуване нов. Със сигурност никой не е забелязал, че настъпва проблем с харда, никой не е бил при устройствата. При пристигането ми в обекта чух наскоро, че издава някакви писъци и реших, че ако не друго, то поне мога да проверя от твърдия диск ли е проблема.
Явно ще се търси нов диск. Някакви препоръки?
П.с. Макар че съм дама, имам голям интерес към техниката. От съвсем ранна възраст сменям дисплеи на телефони, елементи от кутии на компютри, дъна на лаптопи и всичко каквото ми падне  😀 Така, че първо бих се пробвала аз (нищо не губя и да не стане, дори и за коша да е системата-изработила се достатъчно) и след това бих се насочила към фирма (а тази, която ги е поставяла вече не съществува).

# 174
  • Мнения: 2 061
Нека ти кажат какъв диск да купиш и тогава ще отворя мойта , да видя дали има там  заводски пароли.
Моята е куче марка най евтината от преди 3 г . Явно и твоята е аналогова.
Но системата е явно стара и не зная заслужава ли си да купуваш скъп диск. Ти си преценявай .

# 175
  • Хасково
  • Мнения: 292
Зависи... От една страна си прав, колега. От друга - никой не се е родил техническо лице. При наличие на достатъчно търпение всеки може да научи много нови неща. Особено при днешното изобилие от информация в мрежата. Съдейки по възрастта на диска, системата за видеонаблюдение е монтирана преди 11 години. А от тогава насам - я камилата, я камиларя... Ако потребителката има желание, спокойно може да се пробва сама. Това е съвсем елементарна система, където няма опасност да развали нещо.
Напълно съм съгласен, само трябва да има желание и пак желание за да научи и приложи новите неща.

# 176
  • Мнения: 171
@BonniBonn
Изпълни ли изтриването на CMOS паметта, преди да опиташ с тези пароли? Това, което описах в предния си пост с изваждането на батерията от платката при изключено захранване и даване на късо на двете метални пластинки? Това, че батерията не е за смяна, е добре. Въпреки че нова струва 1 до 3 лева... Ако имаш мултицет, измери напрежението и. Ако е под 3.1V - смени я.

Но целта в случая е друга. На платката има т.нар. енергозависима памет, в която се съхраняват всички потребителски настройки - имена на потребители, пароли, текуща дата и час, IP адрес на устройството, настройки на камерите... Когато извадиш батерията при изключено захранване и свържеш на късо двете пластинки, контактуващи с батерията, паметта остава без ток и тези настройки се изтриват. След това, като включиш устройството отново, се зареждат фабричните им стойности.

Ако го направиш и въпреки това не успееш да се логнеш с нито един от трите изброени варианта за име и парола, направи снимка на екрана по време на началното зареждане на DVR-а, непосредствено след включване. Там трябва да се показва марката и модела му. Ще видим какъв точно е и ще му намерим фабричната парола.

А ако DVR-а продължава да пиши при включване дори и след изваден диск, вероятно проблема е в платката му. Най-честата повреда на такива платки са раздути кондензатори. Кондензатори са цилиндричните елементи с алуминиева капачка отгоре с кръстче на нея. При нормало работещите кондензатори капачката е напълно плоска. Ако е изпъкнала или пукната, това е "раздут кондензатор". Той вече не може да изпълнява функциите си и устройството не работи или работи нестабилно. Смяната на такива кондензатори е елементарна, ако имаш основни умения за запояване и разпояване, както и необходимите инструменти - поялник, калай, колофон и помпа за калай. Ако обаче не си се занимавала с това, по-добре смяната на раздути кондензатори да се извърши в сервиз или от специалист. Не струва скъпо - мен лично ме е срам да поискам за такова нещо повече от 20 лева. Докато цената на нов DVR е около 100 лв.

Относно диска - специализираните за видеонаблюдение са Seagate от SkyHawk серията и Western Digital от Purple серията. Качеството на двете марки е приблизително еднакво (въпреки че аз предпочитам Seagate), а цените им са много близки. Не искам да ме обвинят, че правя реклама на определена фирма, затова не посочвам български търговец, но лесно можеш да ги намериш.

Edit:
Сещам се и за още нещо. Много компютри имат възможност съдържанието на твърдия им диск да бъде криптирано с парола, въведена в BIOS-а им. Ако извадиш такъв диск от компютъра, без преди това да си махнала паролата от BIOS-а, той е на практика неизползваем. Не може да се форматира и използва по никакъв начин, без да се въведе съответната парола. Да не би твоят случай с диска от настолен компютър да е такъв?

Последна редакция: вт, 10 ное 2020, 12:04 от mi6o_i_pe6o

# 177
  • Варна
  • Мнения: 1 473
Нещо по-лесно. Препоръчайте ми слушалки за лаптоп подходящи за тийн и за онлайн-обучение 60-70 лв.  Може и онлайн, но не Китай, трябва да дойдат за 10 дни макс, Ако въпросът не е за тук, кажете или пишете на ЛС. Имам ви доверие, затова питам тук.

# 178
  • Мнения: 171
@stenly
Никак не е лесен въпроса ти... Simple Smile От една страна - няма слушалки, които не биха свършили работа на тийн за дистанционно обучение. Дори такива от телефон с 3.5 мм жак стават. От друга - каквото и да се препоръча, няма гаранция, че той ще се почувства доволен и щастлив. Защото може да му харесва и/или да му е удобно нещо друго. Най-добре идете заедно в добре зареден магазин (Технополис, Техномаркет, Плесио, Ардес), където той може да изпробва поне 20-30 различни модела, за да разбере какво му допада. Като избягвате най-жълтите марки - A4Tech, Trust и т.н.

Има и още нещо - често дори най-удобните в момента слушалки при използване в продължение на няколко часа започват да създават дискомфорт. Примерно аз имам едни на Creative с доста добри параметри, които са със скоба зад главата, а не отгоре. Като се поставят, в първия момент просто залепват. Но ако ги ползвам повече от час, усещам една лека болка в горната част на ушната мида, защото тежестта на слушалките пада точно там. Така че, ако не бързате чак толкова, по-добре не купувайте на място. Набележете си няколко подходящи модела и поръчайте единия online. Ако се окаже неудобен за продължителна употреба, имате право да го върнете безплатно и без обяснения в рамките на 14 дни. И си поръчвате следващия...

# 179
  • София-Младост
  • Мнения: 19 067
От https://laptop.bg/headphones-all поръчах аз. Като в случая не бяха точно за ДО, а с цел след време да ги ползва докато играе игри.
Ако не пречи на никого, дори и не му трябват слушалки.
Но категорично съм за горния съвет, нека пробва.
Тези, които синът ми си избра са му леко големи за главата и гледам, че ги слага в/у качулката на суитчера. Иначе каза, че му се смъквали.

Общи условия

Активация на акаунт