Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 34 364
  • 793
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 15 987
Айде сега питайте децата дали биха се явили на 10 изпита различни.. Или предпочитат един Simple Smile))

Ние нали не правим всичко което децата смятат за правилно?

# 496
  • Мнения: 12 918
Айде сега питайте децата дали биха се явили на 10 изпита различни.. Или предпочитат един Simple Smile))
Ние нали не правим всичко което децата смятат за правилно?
Щом на 13-14 г. са достатъчно големи да изберат къде да продължат да учат, значи могат да правят и други избори. Не говорим за мързел, а за ефвктивност. + защото става въпрос за тяхното бъдеще, защото времената се променят и защото не винаги "това което искат" трябва да се подминава с лека ръка - по-скоро трябва да им се обясни отговорността, която носят с едно или друго тяхно решение.
И защо трябва да се явяваш на 10 изпита, като с един се разбира същото...
Който не може да се справи, винаги може да обвини стреса, задачите, времето за подготовка и какво ли не.

# 497
  • Бургас
  • Мнения: 8 589
То детето ако е стресирано на един изпит, ще е стресирано и на другите 10. Общо взето ако материала на изпитите е един и същ, разликите в оценките няма да са съществени.
В цял свят има национално оценяване и ние доста драпахме за да го постигнем. Би било грешка да се върнем пак назад.

# 498
  • София
  • Мнения: 62 595
Въпреки многото си кусури, поне при еднаквото НВО децата се явяват само на два изпита, плюс ако кандидатстват в някоя гимназия с отделен прием, както е НГДЕК, НПМГ и др. Иначе, ако минем отново всяка гимназия със своИ изпитИ, става търчане от изпит на изпит, едно училище иска едно, друго училище иска друго и в един момент писва. А точно така щеше да стане, ако приемът за всяко училище беше отделен. Примерно за София - колкото езикови, толкова изпити, плюс СМГ и НПМГ, НГДЕК.  Отвратително е човек да усеща, че трябва да избира къде да се яви. Да не мислите, че шансовете щяха да са по-големи, а натоварването по-малко? Точно обратното - шансовете щяха да са по-малки, защото ще се явиш на в три езикови гимназии, ама може и да не минеш летвата и после какво правиш, отиваш в някое смотано училище ли? При всичките си кусури на сегашното, поне децата минават наведнъж и каквото за всички, това и за моето. И точно защото съм го минала с моите деца преди години, зная какво напрежение е за тях, а те се явяваха и на 3-4 изпита в НПМГ - математика, физика, биология и география, за да имат още варианти, ако не им стигне за езикова.
Децата не са станали по-мързеливи, дори бих казала, че в сравнение с нас навремето са дори по-натоварени и по-отговорни, поне отличниците са такива. Калпазаните винаги са едни и същи - калпазани.

# 499
  • Мнения: 16 022
Вярно е, че явяването на няколко изпита намалява стреса... навремето нашите ме пратиха на 4-5 освен тези 3, на които аз държах.  На последните (и най-важни) вече си пеех, рисувах и се чудех защо всички останали са толкова спечени. Имах и средно разлика от .75-1 бал от първите до последните. Влязох с 5.75 математика и 6 по физика.
Но беше голяма галиматия с децентрализираното кандидатстване, и това е вярно!

# 500
  • Мнения: 15 987
Като ви чета коментарите , разбирам че никой от вас не си спомня ситуацията с миналотогодишната матура когато момче от елитна софийска гимназия с много добър успех и подготовка попуснал да си предаде работата, а служителката от стаята пропуснала да му я поиска, да се подпише и да направи каквото е трябвало. Тука в бг мама беше широко обсъждано. Служителката  я глобили но за него нещата не знам как се развиват в момента . Балът му беше съвсем умрял. Говореха че можел ако има свобосни места да се премести на по-добро място след девети клас. Тази случка със сигурност  е показателно за неверността на твърдениета, че колкото и изпита да кара все ще изкара еднаква оценка - отражение на знанието му.
Не знам как са вашите деца но аз нямам нищо против детето ми да се явява на десет изпита за гимазия / университет ) ако трябва. Навремето аз съм се явявала на доста и за гиманзиями за университет. Не се усещах че съм се претрудила. Дъщеря ми примерно ( по-голямото дете )  не беше държала изпит до първата сесия в университе , влезе с диплома , а  в живота й до тогава само матури , матурки. За нея беше голям стрес и частичен провал , не заради нещо друго,  ами защото нямаше и представа що е това изпит.

# 501
  • Мнения: 667
Това централизирано кандидатстване поляризира съвсем училищата.
Навремето, който не се класираше за езиковите или математическата гимназия, си оставаше по правило в старото ЕСПУ. Така нямаше такова силно поляризиране и разделяне, изтикване на едни училища в ъгъла. Съответно самите не езикови училища успяваха да поддържат и един доста добър учителски състав.
Сега, че и учителският състав вече не е това, което беше е видно колко неграмотни са ни студентите.
Това не е по темата за ДО, но  за да съм по темата, ще засегна основни проблеми на днешното ДО:
1. Неравнопоставеност, която не зависи от теб - оставаш без интернет заради повреда; гръмва ти лаптопа баш в деня на изпит докато тече (това се случва и на чисто нова техника); системата забива, системата е с бъг, системата е толкова натоварена, или трафика ти е зле, че не успяваш да си предадеш работата в уречения срок. И други подобни. Това се случва редовно, всеки ден на някой от класа, за прост тест, за предаване на проект, за връщане на домашно или друго. Какво остава да си на изпит и да ти спре тока, да ти се бъгне системата или друго.
2. Употребата на много различни платформи. Всеки учител ползва различна платформа, система и начин на преподаване на много места. Така се получава, че ученикът влиза от система в система, а в някои няма нотификации за получена нова задача или тема, и ако не влезнеш в точното време, за да я видиш-гориш. Няма точен час на подаване на някаква задача, разчита се ти да влизаш и да проверяваш. Има спуснати задачи в 2 през нощта, вечер в 12, сутрин в 10, когато принципно тече друг час в друга платформа.
3. Промяната на програмата в движение. Учител е свободен да промени часа си ей така, в рамките на деня, или за друг. Ако имаш час сутрин, може да ти каже-я елате следобяд в 16:00. Ок, нали са си вкъщи и са 24 часа на разположение, но не е редно, нито е полезно.
Иначе, в софийските гимназии на НВО в 7 клас може да се преписва на много места, да се подсказва, това не са дори единични случаи.
Този миналогодишния случай въобще не съм убедена, че е плод на притеснение, а на нещо съвсем различно.

Та, по мое време си се явявахме на отделни изпити за конкретна гимназия, и те не бяха все пак десет, а до 2-3 да стигне някой по-амбициозен. Никой не описваше половината училища в града, а се насочваше към конкретно и ако не влезе, си оставаше в училището, където учи, по-рядко да се премести в другото квартално.

# 502
  • Мнения: 15 987
Срало мече - Много,  много вярно отбелязани, иначе незабележими моменти, от общата картина...

# 503
  • European Union
  • Мнения: 1 997
_re_ge , помним го миналогодишния случай.
Скрит текст:
Тогава се говореше, че не било изолиран случай, а начин за изкарване на пълна шестица. Явно се пише 6, ако работата на някой ученик не се намери. Не бях чувала за това преди да се разшумят по медиите и все още не знам дали е вярно.


Ще се опитам да отговоря по предните три точки от позицията на учител работещ в "неелитно" училище.

1. Досега не съм чула за тест или изпитване, което да не може да се повтори. Все пак говорим за ДО, а не за изпитите след 7 клас. Ако пък изпитът е от изключителна важност (както приемните изпити на техническия университет онлайн), ще се подготвя с две устройства, едното задължително с батерия и кабелен интернет + мобилни данни.

2. Това е начин да подготвим бъдещите граждани за информационното общество, в което ще им се наложи да живеят. Платформите на НАП, НОИ, КАТ, БНБ и т.н. не са централизирани (изброявам произволни институции). Само след 3-4-5-6 години ще им се наложи да си плащат данъците, глобите, личните документи онлайн и всяка институция има различни изисквания. Важно е да се схване принципът, а не къде точно е бутончето за качване на домашно.
Или рискуват да влязат в затвора за неподадена данъчна декларация, защото не могат да се справят с ПИК кода - леко иронично, но е хубаво да се каже на родителите, които са силно възмутени от две-три платформи, в които се изисква регистрация.

3. В нашето училище от първия ден на ДО работим синхронно по разписание от ръководството. Вече се изредиха всичките директори, РУО и кой ли не да ме наблюдават в реално време. Не мога да си позволя да не съм в часа или да извикам учениците извън даденото ми разписание.

# 504
  • Мнения: 12 918
Ама това за домашните и проектите си е нормално явление, нищо общо с ДО. Все някой си е забравил тетрадката, било му е лошо, не е разбрал домашната... Кое е различно? Тарикати винаги ще има 😉
Различните платформи - има си класни и директори. След като те не са сигнализирани, как се разбира, че това е проблем? В реално училище пак различните преподаватели карат по различни упебници, някои снимат, други диктуват - въпрос на организация и комуникация.
За промяната в часа - преподавателите също са хора. След като нямаш възможност да влезеш в по-късен час - пишеш или се обаждаш на г-жата и се разбирате. Нищо ненормално и не вярвам, да не влязат в положение, ако разбира се не е системно...

# 505
  • Мнения: 667
_re_ge , помним го миналогодишния случай.
Скрит текст:
Тогава се говореше, че не било изолиран случай, а начин за изкарване на пълна шестица. Явно се пише 6, ако работата на някой ученик не се намери. Не бях чувала за това преди да се разшумят по медиите и все още не знам дали е вярно.


Ще се опитам да отговоря по предните три точки от позицията на учител работещ в "неелитно" училище.

1. Досега не съм чула за тест или изпитване, което да не може да се повтори. Все пак говорим за ДО, а не за изпитите след 7 клас. Ако пък изпитът е от изключителна важност (както приемните изпити на техническия университет онлайн), ще се подготвя с две устройства, едното задължително с батерия и кабелен интернет + мобилни данни.- веднага давам с личен пример, тези дни закупих нов компютър, предлагате да купуваме по два? Финансово е абсурдно за огромна част от потребителите. Отделно, че мога да дам пример с тест, който не може да се повтори, защото не всеки учител е гъвкав, това, че Вие някъде правите някак си, не означава, че всичките Ви колеги работят така. От днес ми е поредния пример.

2. Това е начин да подготвим бъдещите граждани за информационното общество, в което ще им се наложи да живеят. Платформите на НАП, НОИ, КАТ, БНБ и т.н. не са централизирани (изброявам произволни институции). Само след 3-4-5-6 години ще им се наложи да си плащат данъците, глобите, личните документи онлайн и всяка институция има различни изисквания. Важно е да се схване принципът, а не къде точно е бутончето за качване на домашно. - това е нелепо, аз ползвам всичко изредено, вкл. и интернет банкиране и без да съм била поставена в ситуация на ДО, за да ме научи. А съм от поколението, което пишеше в една тетрадка всичко, не бях пипала компютър до завършване. Всичко изброено произволно горе не го правите в един ден и час, а когато се налага. Не на последно място, явно въобще не сте разбрали какъв точно е проблемът с различните платформи. Проблемът не е, че са пет различни, а че всеки учител "хвърля" хаотично разни материали там и ако не видиш първи-изпускаш задачата, защото няма нотификации.
Или рискуват да влязат в затвора за неподадена данъчна декларация, защото не могат да се справят с ПИК кода - леко иронично, но е хубаво да се каже на родителите, които са силно възмутени от две-три платформи, в които се изисква регистрация. - не са две три (а са шест) и не иде реч, че следва да си направят регистрация, отново не сте разбрали проблема. Регистрацията сама по себе си не носи нищо. Иска се постоянно "висене" във въпросната, за да видиш кога ще ти пратят задачата..

3. В нашето училище от първия ден на ДО работим синхронно по разписание от ръководството. Вече се изредиха всичките директори, РУО и кой ли не да ме наблюдават в реално време. Не мога да си позволя да не съм в часа или да извикам учениците извън даденото ми разписание. - чудесно е, че се справяте, браво. В други училища не се справят. Нашите започнаха реално ДО на третата седмица от началото. Не знам някой да наблюдава работата на конкретни учители, защото, както казах, и отменят часове, и се застъпват с други и не се провеждат въобще. По част от предметите до момента няма нито един проведен час. Та как е у вас не е равнозначно, че така е навсякъде.

# 506
  • Мнения: X
Мерси за подробното описание, Мече. Аз не бих се занимавала да споря с учители.

# 507
  • Мнения: 667
Извън негативите, които в момента са налични, защото чисто технически не са отработени, нито е улегнал този модел, аз не съм против. Напротив, при едно подобряване и  как да кажа, легализиране на процеса, аз бих се радвала даже, защото това дава много други възможности, дали при по-дълго остъстващо дете или друга причина, да се възползва, вместо да мъчат детето с поправителни, повтаряне на клас или не знам какво е в момента.
Просто в момента е една голяма пародия по места, не се отчитат проблемите въобще, а възторжено се прокламира как върви. Ми не върви никак на много места, върви, колкото да се отчита дейност.
Какво ще се случва с матурите, предстои да разберем, но да закупиш два лаптопа не е гаранция, че системата няма да забие.
Да си спомним системата за кандидатстване в градините при пускането и някога как се срина.

# 508
  • София
  • Мнения: 62 595
Естествен, че ще забие системата! Щом всяка година забива сърверът на МОН с резултатите от изпитите, то какво остава за една система, която ще бъде още по-натоварена! 
Относно ДО и способността да се използват системи на НАП и прочие. Едното няма нищо общо с другото. Всяко приложение, което е направено добре, става лесно за използване.

# 509
  • Мнения: 667
О, не знаех, че им е забила системата с класиранията. Ами да, защо ли се учудвам.
Към момента използваните платформи като цяло тук-там имат проблеми. Няма софтуер без проблеми.

Последна редакция: чт, 30 апр 2020, 20:34 от срало мече

Общи условия

Активация на акаунт