Отговори
# 660
  • Мнения: 3 481
Хм, хм,сега осмислям, че имаме повторения и май на три трябва да се раздели.

# 661
  • Мнения: 46
Както вече писах, след решението на solnichka и аз така го обясних и записахме, както го е показала русалка. Но тъй като изучават комбинации и умножаване на възможности, а става въпрос за 3 групи, според мен пълното решение е с умножаването на комбинациите за всяка група.

# 662
  • Мнения: 3 481
mamma79, аз говоря за друго. Замислих се, че ще имаме повтарящи се тройки от еднакви двойки в тези 90 комбинации.

# 663
  • София
  • Мнения: 5 550
mamma79, аз говоря за друго. Замислих се, че ще имаме повтарящи се тройки от еднакви двойки в тези 90 комбинации.
Няма повтарящи се, точно, защото са комбинации. Това са съединения, при които наредбата няма значение.

# 664
  • Мнения: 3 481
Няма повтарящи се подредени тройки.

Ученици - а1, а2, а3, а4, а5, а6. Правим си 15 неповтарящи се двойки.
(а1, а2) - вземаме първата. Има 6 комбинации от другите четири за нея.
(а3, а4), (а3, а5), (а3, а6), (а4, а5), (а4, а6), (а5, а6).
Реално неповтарящи са 3. Като се комбинира с (а3, а4), имаме:(а1, а2), (а3, а4) и оставащо (а5, а6).
При комбинация с (а5, а6) имаме: (а1, а2), (а5, а6) и оставащо (а3, а4).,което е на практика друга подредба на горното.

# 665
  • Мнения: 396
Здравейте, може ли да ми помогнете за следните два примера:
1пример  3*х+2*у=18
2 пример.  х*у=6
Благодаря!

# 666
  • Мнения: 9 488
Здравейте, може ли да ми помогнете за следните два примера:
1пример  3*х+2*у=18
2 пример.  х*у=6
Благодаря!
Ако може, дайте цялата задача със смисленото условие, както и за кой клас...

# 667
  • Мнения: 396
Решете  Диофантовото уравнение :
3*х+2*у=18
х*у=6
 За 5 клас са я дали да се реши.

# 668
  • Мнения: 5 723
Миналата година дъщеря ми беше 5ти клас. За диофантово уравнение даже не  е споменато в учебника.

# 669
  • Мнения: 9 488
Решете  Диофантовото уравнение :
3*х+2*у=18
х*у=6
 За 5 клас са я дали да се реши.
Сигурно са им обяснили, че се търсят цели числа...
3*х+2*у=18
3*х=18 - 2*у 
3*х=2*(9 - у)
следва, че х се дели на 2 , а у се дели на 3 (аналогично 2*у=3*(6 - x))
у1=3  у2=6 у3=9 у4=0
x1=4 x1=2 x3=0  x4=6

Не съм сигурна дали 0 го включват в решенията...

х*у=6
следователно х е делител на 6, както и у е делител на 6, т.е.

x1=1 x1=2 x3=3 x4=6
и съответно
у1=6  у2=3 у3=2 у4=1

# 670
  • Мнения: 396
Много благодаря, те са още в началото на учебника тези задачи са им дадени за домашно и да се оправят. Как да ги решат след като не са чували за такова уравнение не знам.

# 671
  • София
  • Мнения: 2 747
Здравейте,
Може ли помощ за следната задача:


Дъщеря ми я решава така:
C2 30 . C310 =

Но но не се получава нито един от отговорите, дадени като варианти.
Къде бърка?

Благодаря предварително!

Последна редакция: чт, 08 окт 2020, 18:24 от Sunny bunny

# 672
  • Мнения: X
Подредбата и на буквите, и на цифрите има значение. Да опита с вариации.

# 673
  • София
  • Мнения: 2 747
Подредбата и на буквите, и на цифрите има значение. Да опита с вариации.
Дидева, много благодаря!
Получи се.

# 674
  • Мнения: 49
Имам нужда от помощ за няколко задачи. Нямам време да си припомням как се решават, а са спешни. Задачите са за завършване на 10-ти клас. Ще ги пусна на няколко пъти, дано да ми помогнете.

1. Намерете произведението на корените на уравнението
√(х^2-5х+3)  - 3 = 0   

2. Намерете сбора на първите 11  члена на аритметична прогресия, ако  а1 + а5 = 10    и  а3а4 = 65 . 

3. Триъгълник има страни 7, 8 и 9 см. Намерете S, R, r, hb, ma.

Общи условия

Активация на акаунт