Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
Аш, какво бавно темпо!? Доста повърхностно гледаш на нещата - правели това още от трета група. То и математика учат от първа група, но в гимназия учат други неща, а не смятат 2+2. разбираш ли за какво говоря - за едно и също нещо можеш да направиш няколко нива на усложняване. То не е само да се правят срички. Да, не виждаш, защото не си вътре в материята. Все едно аз да обяснявам как хидроинженерът само едни тръби трябва да намести, какво толкова. Или един счетоводител само едни числа смята с калкулатора.

# 91
  • Мнения: 6 394
Мда, няма вместо едното другото. Правят и така напоително описаното, и ченгели, че и четат.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, да, ченгелите особено половината ги пишат грешно. После се започва вайкане как не им се разбирал краснописът. Ами, как ще се разбира, като на половината нито захватът им е като хората, нито изписването! Обаче зорът е бил да се Фалим как пишат ръкописно в ПУК, че и диктовки. Естествено, точно твоето никога не е така, това само на чуждите деца се случва! И, естествено, аз нищо не разбирам! Файн!

# 93
  • София
  • Мнения: 7 378
Аш, какво бавно темпо!? Доста повърхностно гледаш на нещата - правели това още от трета група.
Повърхностно? Все едно не знам по-добре от теб на каква възраст са прописали и прочели моите деца. И какви задачи по математика решаваха, когато бяха на 6. Айде ти знаеш по-добре за чуждите деца както винаги, разбира се Joy

И? Грешният му захват и грознописът му се дължат на това, че е почнал на 6? Ами баща му, като е почнал на 7+, защо пише грозно тогава?

# 94
  • Мнения: 6 394
Кой се хвали? Казва ти се как се работи от години със стотици деца в не едно и две училища. И ченгелите са им прекрасни, както и захвата, и краснописа.
И за да е хвалба, трябва да го считам за изключително постижение. А аз го смятам за съвсем нормално и постижимо от повечето деца.

# 95
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, да, аз нищо не разбирам, хубаво. Предавам се!

# 96
  • Мнения: 6 394
Ами не си начален учител в най-добрите ЧУ все пак.

# 97
  • София
  • Мнения: 62 595
Добре, де, добре, нали се предадох, какво искаш още! Simple Smile

# 98
  • Мнения: 7 683
Мецане, ама защо, защо си се притеснявал и било чудо и тн? Четене се учи в първи клас, срички в четвърта група (дали и те не бяха в първи клас, Анди или който следи материала да каже?). Напълно нормално е дете ПуК (4 група) да започне годината без да чете на срички.

Пипи, защото аз се равнявам по водещите и те са ми критерия. Детето беше прието с много висок резултат, може би най-високият, защото на изпита за ПУК нямаше четене, а той беше изключително силен по логически задачи, лабиринти, моторика, откриване на разлики, симетрии, изключване на излишното, пространствено въображение. Каквито неща имаше на изпита. А беше изключително силен, защото освен вродените си качества - аз съм сигурен, че и твоето дете има много силни вродени качества! - та освен естествените си способности му се е паднало да има родител, който се казва Мецан, а не Пипилота, и този родител се е занимавал с него, без да се пита дали не му е рано, дали няма да му стане нещо.

Да, но понеже взе изпита блестящо, се озова в училище, където всички останали деца можеха да четат в началото на ПУК, или поне да сричат. Те не са се питали какво е по МОН. Немските градини точно като теб разсъждават и затова се видях в чудо. Аз се равнявах по децата от училището, а не по децата от кварталната площадка. И задето не разбираш защо съм бил притеснен, затова и досега не си намерила училище. Пък ние сме влизали където си поискаме досега. За мен това е важно, пък за теб е важно да играе на въздух, да не стои на чин и да не се преуморява. Може и ти да си права, аз не знам кой е прав, и не се наемам да съдя. Но и резултатите ни са логично следствие от подходите ни.

Така че аз наистина много се бях пищисал с това четене. Мъчих се, но не можах да го науча. Затова вечно ще съм благодарен на училището. Те направиха чудо за мен, за месец и половина детето вече четеше гладко.
Мен не ме интересува какво е по програмата на МОН, че четенето се учело в първи клас. Мен ме интересува какво могат децата от водещите училища. Те са ми критерий.
Не ми е работа и не ме интересува да чета методики. Методиките си ги четете вие с Анди😄. Аз гледам резултати.

Леле, какво са изтрили пак, докато съм писал? Пост на Нико ли? Моля ви някой да ми го каже на лични, че сън няма да мога да спя довечера.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 18:47 от Татко Мецан

# 99
  • София
  • Мнения: 16 334
За ръкописа в ПУК - това, че някъде карат децата в ПУК да пишат ръкописно е чиста самоинициатива на учителката или на ръководството. На практика няма никакъв смисъл от ръкописа в ПУК, първо както Пипи е казала, за НЕготовността на мускулатурата на ръката да извършва толкова фини движения и второ, защото е абсолютно ненужно. Има много други неща, които могат да научат в ПУк, но явно идеята е да се впечатляват родителите.
Не е това идеята. Двете ми по-големи деца учиха печатно писане в ПУК в СС и ръкописно в първи клас. При малкия започнаха ръкописно от ПУК. И аз се изненадах, и попитах учителката му /страхотен педагог/ каква е причината за тази промяна. Каза, че го намират за по-добро и смислено решение, от това цяла година да ги учат да пишат печатно в ПУК, а после в 1-ви клас да ги отучват. Не коментирам дали е правилно според учебниците, само казвам, че причината не е да се впечатляват родителите. Личното ми мнение, на база наблюденията върху децата - има логика в това, а и не виждам с какво ръкописното писане ще натовари детето, повече от печатното. Какво значение има дали се учат да пишат печатно /а после да се отучват/ или ръкописно - така или иначе се учат да пишат. И това не е за сметка на развиване на другите умения. Ченгели не помня да е писало някое от децата ми, пишеха направо букви. В много езици няма такова деление на печатно и ръкописно писане - просто се учат да пишат и нямат такава драма. Друг е въпросът, че на мен ми се вижда отдавна обезсмислило се да се учат децата да пишат ръкописни букви, като малко р например, по класическия начин от времето на баба ми, при положение, че после никой не пише така.

# 100
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, на мен вече ми е тегаво да обяснявам. Прекрасно разбирам всичко, което пишете, до голяма степен е така, но има неща, които не са баш така. Последно казвам - все повече работя с отличници и все по-малко с деца със СОп. Прекрасно разбирам как стоят нещата, включително, че когато гледаме една и съща 3-Д сцена, ако сме застанали на различно ниво на зуум и от различен ъгъл на сцената, виждаме различни неща и ги възприемаме по различен начин. Вие гледате една и съща сцена от вашата си гледна точка и вашето ниво на зуум ин или зуум аут и нещата ви изглеждат по един начин. Същата сцена аз я гледам с друг зуум и от друга точка, затова виждам нещата различно. Повече нямам какво да кажа - който иска да вникне в това, което пиша, ще вникне. Няма да доказвам, че не съм камила.

Илюстрирам с класическа постановка. В нашия случай добавяме и ниво на зуум, което съвсем променя възприятието.

Последна редакция: пт, 17 апр 2020, 19:20 от Andariel

# 101
  • Мнения: 2 182
Никой не е гледал да впечатлява родителите. Ние не сме знаели, че ще пишат ръкописно в ПУК. И са правили и други много смислени неща.
Мен лично ме впечатлиха с това, че научиха детето ми да чете гладко в края на първия срок на ПУК, което за мен изглеждаше непосилно. Немската градина и ДШ в малкия ПУК бяха нанесли огромни вреди, дотам, че детето не искаше да чуе за четене. Не можеше въобще да срича! Примерно сричката МА той казваше "мъ, а" като две отделни букви. Не можеше да прочете сричка слято. Никога няма да забравя колко бях притеснен тогава, колко пъти се мъчих, но без резултат. Бях се отчаял.
И в ПУК, още ноември детето взе да чете, а декември вече четеше гладко. Как го направиха това чудо неземно, нямам представа, но го направиха. В края на ПУК пишеше диктовки ръкописно. За четенето още от началото на втория срок на ПУК четеше бързо и гладко.

Е, ами аз съм убеден, че никое ДУ нямаше да постигне и десета от това.
Пораснало е детето и е "узряло" за сричане и четене. Затова няма смисъл да се насилват на 4 за неща, които ще правят на 6 без много усилия и тормоз. Ако го напънеш в ПУК и таблицата за умножение ще научи за 1 година, но кому е нужно, след като във 2-ри клас ще я пее за 1-2 месеца.

# 102
  • Мнения: 17 301
Немската градина и ДШ в малкия ПУК бяха нанесли огромни вреди, дотам, че детето не искаше да чуе за четене. Не можеше въобще да срича! Примерно сричката МА той казваше "мъ, а" като две отделни букви. Не можеше да прочете сричка слято.
Това е поради начина на учене на езика. И мен в началото ми беше странно, че на английски ги учат така, не на срички и съм го дискутирала с учителите му.

# 103
  • Мнения: 2 149
Antea, синът ти към AUBG или към College board е държал теста? Понеже се впечатлих от резултата му и това, че попада в 97th percentile, потърсих информация и попаднах на това:  
https://blog.prepscholar.com/sat-percentiles-and-score-rankings
И виждам, че там дават друг персентил за 1390 точки.

директно към College Board - регистрация, плащаш си таксата и ти пращат указания къде и кога да се явиш, не знам да има вариант през друго място да се държи? пак чрез College Board си изпращаш резултатите накъдето прецениш

мисля, че percentilе-а се изчислява за отделните цикли SAT-ове, а не е някакъв постоянен завинаги, като гледам посочените в неговия report май съвпадат с тези - https://collegereadiness.collegeboard.org/pdf/understanding-sat-scores.pdf

# 104
  • Мнения: 7 683
Анди, ръкописното писане в ПУК е само щрих, то не е основното нещо, нито акцента в обучението в ПУК във водещите ЧУ. То е само един елемент, далеч не водещия дори, от цялостното образование в ПУК. Всички тези неща, за които говориш, са важни, съществени и полезни и те се правят в ПУК. Освен всички тях се прави и ръкописното писане, и други още работи - нали затова казвам, че нито едно ДУ в началния курс не може да сравни с водещите ЧУ. То са просто много много неща, ръкописното писане е само едно и далеч не най-същественото от тях.

Шарки, всички сме разбрали какво искаш да кажеш и може да не се съмняваш, че никой не го е изтълкувал в интерпретацията на Нико. И ето и самата Фенси също много добре те е разбрала.

Общи условия

Активация на акаунт