Отговори
# 150
  • Мнения: X
Призма може би имаше предвид, че една ЧГ с 15 деца във випуск трудно би удовлетворила всички желания за профили. В 11 и 12 клас се организира обучение по избрани 1 или 2 допълнителни предмета с разширена подготовка. В СМГ ще удовлетворят всички желания, като минимумът за група е 8 деца. Випускът е 168. Интересно е с 15-20 в ЧУ дали ще има всички желани профили.
Да вземем да я оставим да си каже мнението?!

Ако искаш да споделиш твоето, заповядай, интересно ше ми е.
Аз нямам много размисли в тая посока.
Не виждам някой да й е забранил, че да я оставаме.
Че Уоруик нали това прави? Под формата на гадаене за Призма казва какво всъщност тя самата мисли. Надали е трудно забележимо.

# 151
  • София
  • Мнения: 5 468
За мен ще бъде интересно какво ще предложат частните гимназии за профилираната подготовка при новата програма. Това изисква комбинация от добри учители и мотивирани ученици, при това с добра основа на знанията, изградена в 9 и 10 клас.
Има ли нещо, което те съмнява, че ще успеят да се справят?
И мислиш ли, че ДУ са в по-добра позиция и ще се справят по-добре?

Според мен профилираните ДГ имат предпоставки да се справят по-добре. Например НПМГ - биология и химия. Там децата кандидатстват след 7 клас и държат някакви изпити по тези предмети /било олимпиади, било състезание на НПМГ/ и така още в годината, когато масово се зарязва всичко друго освен БЕЛ и Мат заради НВО, там влизат деца с добра подготовка и по тези предмети. После, в 8, 9 и 10 клас, на база разпределение на хораруима на СИП и ЗИП, те имат повече часове по тези предмети. Така, влизайки в 11клас, се стартира с много добра основа. Отделно, че през всичките три години това е  била компактна група /клас от деца със сходни интереси и мотивация към профилиращите предмети. Т.е. предпоставките са: среда от мотивирани ученици към конкретния профил, отглеждана още от 7 клас, по-голям хорариум и учители - тук вече зависи от това кой може да привлече, задържи и мотивира за работа добрите учители по тези предмети.  Дадох пример с биология и хмия, но би следвало да важи и за други профили.
Добро впечатление ми прави "Иван Апостолов" - нямат профил с математика. Явно са преценили, че нито има интерес сред учениците им за такъв профил, нито, че в присъствието на други частни и държавни гимназии с такъв профил, могат да предложат нещо конкурентно.

Но, допълвам се на база Warwick, да - това е друг подход, който в примера с НПМГ не знам дали е работим, но пък е важно учениците да имат избор, а не наготово комбинирани профили. Това предполагам, че в голяма степен ще реши и сегашни проблеми с дисциплината, защото в даден клас ще влязат само деца, които наистина искат или предполагат, че ще се справят с предмета. Така ще се реши и един друг проблем, който стои пред някои деца - например харесват химия, но не харесват биология - и трябва да направят сериозен компромис - или се отказват от целия профил и търсят някой друг, който да им хареса, или преглъщат биологията, макар, че може да предпочитат вместо нея да изучават физика или математика, например.

Последна редакция: сб, 18 апр 2020, 18:19 от Prizma

# 152
  • Мнения: X
тогава ще изгубят потенциални ученици. Който има пари за ЧУ ще има пари и за университет в чужбина, а ако децата са от амбициозните и искат в трудните университети, ще се наложи училищата да направят нещо по въпроса, ако искат да държат високо ниво.
Да, така е. Въпросът не е дали им се налага и дали го искат, те със сигурност ще искат, близко е до ума, а дали ще могат да направят нещо по въпроса. Защото това е въпрос освен на желание и на ресурси.

# 153
  • Мнения: 2 182
Изобщо организацията за 11 и 12 клас по новата програма ще бъде предизвикателство за всички. Дори училище с голям випуск като нашето ще вземе решение, след проведена анкета сред учениците, дали да се изучава само 3-ти или 3 и 4-ти профилиращ. Не е съвсем концерт по желание. 🙂

# 154
  • Мнения: 6 395
Горките частни гимназии без ресурси и евала на държавните с огромни такива.

# 155
  • София
  • Мнения: 5 468
Изобщо организацията за 11 и 12 клас по новата програма ще бъде предизвикателство за всички. Дори училище с голям випуск като нашето ще вземе решение, след проведена анкета сред учениците, дали да се изучава само 3-ти или 3 и 4-ти профилиращ. Не е съвсем концерт по желание. 🙂

Според мен предизвикателство за всички ще бъде и мотивацията и нагласите на учениците в 12 клас. Изобщо, в езиковите гимназии всяка година ще си е почти сама за себе си - езикова година в 8 клас, 9 и 10 клас ще са сходни, 11-ти профилна, 12-ти в масовия случай - дъждовна Simple Smile

# 156
  • Мнения: 2 182
Призма, от презентацията на директора останах с впечатлението, че 12 клас няма да е по-безгрижен отколкото на предните випуски. Нали профилиращите предмети не са само за 11-ти или аз нещо не съм разбрала?

# 157
  • Мнения: X
Със сигурност ще има период на адаптация, който съвпада с очертаваща се голяма икономическа криза, в условията на която частните образователни институции са по-уязвими от държавните.  АК ще се справят, вероятно и  ПЧМГ, за другите не знам. Според мен, вместо да се увеличава избора на ЧГ, което тук беше изказвано нееднократно като пожелание, в близките години той ще намалява. Да сме живи и здрави, ще гледаме.

И аз не разбрах Призма защо 12 клас да е дъждовен. Профилиращите са и в 11, и в 12, доколкото знам, плююс това 12-ти е кандидатстване, което на много места вече е придружено  с тест и/или интервю, говоря за чужбина.Не виждам как учениците ще са немотивирани при това положение, нали трябва да се готвят за тях.

# 158
  • София
  • Мнения: 5 468
12 клас също е профилиращ.
Чувала съм от много родители, че 12 клас е безгрижен в повечето гимназии /и за СМГ, и за ФЕГ съм чувала, Русалка или Попея може да кажат за НЕГ, Фран беше писала, че и в АК малко ги отпускали/, поне досега е било така и затова допускам, че това няма да се промени - това са големи хора, на финала на гимназията, с поглед към университети, шофьорски курсове, езикови сертификати, бал, матури.

"Дъждовен" откъм училищна подготовка. Иначе хич не е лека година, но май има някаво негласно разбиране от страна на учители и директори към извънучилищните ангажименти. Пак казавам,  че само на база разговори с родители на големи ученици съдя за 12 клас.

# 159
  • София
  • Мнения: 62 595
то било едно време. Сега с новото двустепенно не се знае.
Иначе учеха си децата, малко ли е занимавката с курсове, сертификати, матури? не е точно безгрижен.

# 160
  • София
  • Мнения: 19 711
Аз не смятам, че ще има фалирали ЧУ. Мисля, че чисто икономически ще се изкопаем супер бързо. Като цяло, смятам, че до няколко месеца всичко ще е бек ту нормал.

# 161
  • Мнения: 2 182
Е да, 12 клас винаги е бил по-особен. Живи и здрави, ще видим дали тясното профилиране ще е за добро. Според мен има смисъл последните 2 години да учат най-много това, което желаят и ще им трябва занапред. Добре е, че дават тази възможност за избор в края на 10-ти, когато са много по-осъзнати и ориентирани от 7-ми. Като идея е ОК, да видим какво ще излезе на практика 🙂

# 162
  • Мнения: 5 425
Според мен, има разлика между профилирано и професионално училище, но и от двете трудно се получава класически тип гимназия. И доколкото първите два типа създават основно работна сила за бизнеса, трудно ще се намери родител, желаещ да финансира мероприятието от джоба си.
Училища от сорта на АК ще имат сериозен проблем за решаване с идеята на МОН да направят от тях "завод за цели проводници", вероятно като посменят смисъла на думата "електив" и с прилагане на различни други административни еквилибристики. Даже бих допуснал отказване от идеята да дават диплома по МОН, същевременно осигурявайки диплома, която се признава по международни спогодби.
Как това ще се съчетае обаче с бъдещото затваряне на националните граници (и ограничаване на достъпа до чужди университети) - това тепърва предстои да видим. Живот и здраве, де...

# 163
  • Мнения: 2 182
Не само според теб 🙂 Профилираната подготовка в гимназиите е по общообразователни предмети, а в професионалните (това са бившите техникуми) - по специални предмети. Ако си го мислиш това за АК, не е добре. Ако най-голямата ЧГ няма да издава МОН-ски дипломи, ще е голям минус.

# 164
  • София
  • Мнения: 16 335
Според мен, има разлика между профилирано и професионално училище, но и от двете трудно се получава класически тип гимназия.
А какво е класически тип гимназия?

Общи условия

Активация на акаунт